Vajon mi lesz nekünk, nézőknek a jobb?

Az Emirates Team New Zealand megerősítette Patrizio Bertelli (a Luna Rossa feje) nyilatkozatát, mely szerint a 36. AC hajója egytestű lesz.

Dan Bernassconi, az ETNZ Design Koordinátora jelenleg különböző egytestű koncepciókon dolgozik, hogy a lehető legütőképesebb AC36-os hajó szabálya születhessen meg

Az ETNZ konzultált jónéhány potenciális kihívóval és ennek során oda jutottak, hogy általános vágy a látványos egytestű és az, hogy a hajó a legnagyobb kihívást jelentse egy profi csapatnak.

Ez a legelső közlemény azóta, amióta július 18-án a két csapat (ETNZ mint Védő és Luna Rossa mind Challenger of Record) mérlegelte a 36. AC és az azt megelőző Kihívók Válogatójának lehetőségeit, ami 2021-ben Aucklandban kerül megrendezésre.

Szándékukban áll még ezen kívül a „kizárólag hazai gyártású felszerelés” és talán a „kizárólag saját nemzetiségű legénység” szabályt is a beleilleszteni a 36. AC Protokolljába.

Eddig a hivatalos szöveg. A döntés izgalmas is és néhányak számára valószínűleg lehangoló is. Tény, hogy a foil és katamaránok használata az AC-n egy teljesen új irányba vitte a sportot. Az AC nélkül L és J svertek,  valamint repülő A-cat-ek sem léteznének, a GC32-ben és az Extreme Sailing Seriesben is csak poros lábú verdák üldöznék egymást mind a mai napig. 2012 óta minden, a gyors vitorlázást célzó fejlesztés az AC katamaránokból érkezett, és több tiszteletet és elismerést vívott ki a kéttestűeknek mint előtte bármikor.

Sokáig a Moth volt az egyetlen szárnyaló egytestű.
Másrészről, ami most következik, az ugyanolyan hatalmas fejlődést fog eredményezni az egytestűeknél is. A cirkálásban és bőszélben is szárnyalni tudó egytestű – amit ettől várnak – alapjaiban fogja megreformálni az egytestű vitorlázást.