Site icon SAILING.HU

Előttünk Düsseldorf

Zur boot 2017 werden sich mehr als 1.800 Aussteller aus 70 Ländern auf 220.000 Quadratmetern präsentieren. Alle 17 Messehallen sind belegt und bieten ein komplettes Abbild des Weltmarktes für den Wassersport. Michelidakis: „Die ausstellenden Unternehmen richten ihre Messebudgets speziell auf Düsseldorf aus, um sich bei uns in voller Pracht präsentieren zu können. Die boot ist die weltweit größte Boots-Präsentation: Rund 1.800 Boote werden hier in Düsseldorf zu sehen sein.“ Deutlich mehr als die Hälfte der Aussteller kommen inzwischen aus dem europäischen Ausland und aus Übersee. Führend sind dabei die großen Wassersportnationen Niederlande, Italien, Frankreich und Großbritannien. E-Tickets für die boot Düsseldorf können zum günstigen Online-Preis von 17,00 Euro für die Tageskarte sowie 25,00 Euro für das Zwei-Tagesticket geordert werden. Wer es noch günstiger haben möchte (14,00 Euro Tageskarte und 23,00 Euro Zweitageskarte) und dazu noch einen Mehrwert an Informationen, den Zutritt zur boot.club-Lounge mit freiem WLAN auf der boot 2017 sowie spezielle Angebote und Gewinnspiele nutzen möchte, der muss sich einfach auf boot.club.de anmelden und kann direkt von diesen Vorteilen profitieren.

A világ legnagyobb hajókiállítása veszi kezdetét január végén. Ami a hajózáshoz ott nincs, az nem is létezik. Nézzük mit jelent ez a gyakorlatban.

 

Pavilon beosztás
Sajtóközlemény

 

A boot Düsseldorf, a világ legnagyobb, a vízisportok élményét 360 fokban bemutató szakvásár egy újabb csúcsrendezvény előtt áll: több mint 1.900 résztvevő vállalattal a 2018-as seregszemle lesz az eddigi legnagyobb boot, emellett pedig a 8a vásárcsarnok elfoglalásával, az itt rendezett Beach World-del a kiállítási terület is tovább bővül. A 2018. január 20- 28. a között immár 49. alkalommal rendezett boot szakvásár a Rajna partján álló düsseldorfi vásárvárosban mutatkozik be.

 

A vízisportok szakvására január 20-án egy kisebb szenzációval veszi kezdetét: első alkalommal rendezik meg a saját boot SUP-Challangeversenyt a Rajnán. A Stand-Up-Paddling mintegy 30 profi képviselője indul a düsseldorfi média-kikötőből a vásárvárosba vezető hozzávetőlegesen öt kilométeres túrára. Ez igazi kihívást jelent a keménykötésű sportolóknak is, hiszen természetesen még nem tudni, hogy milyen lesz az időjárás januárban a Rajnán.

 

A boot igazgatója, Petros Michelidakis ki is fejtette, hogy a szállóigéhez méltóan nincs rossz idő, csak az időjáráshoz nem megfelelő ruházat: „Már többször keresték meg azzal a kéréssel a vásártársaságot, hogy egy SUP Challange versenyt indítsunk. Eddig nem tudtuk elképzelni, hogy ezen a szélességi fokon ezt januárban valóban meg is lehet rendezni. Az SUP-sportág krémjéhez tartozó sportolók azonban hitelt érdemlően biztosítottak minket arról, hogy csak a megfelelő ruházat kell, és akkor már télen sem okoz problémát az SUP.”

 

A Stand-Up-Paddling avagy SUP elsöprő ütemben terjedő trend a vízisportok között, mert változatosan, a modern neoprén ruháknak köszönhetően szinten bármely folyóban és tavon, a legkülönbözőbb klimatikus viszonyok között űzhető. Ezen kívül bárki minden további nélkül meg is tanulhatja, aki biztonságosan tud úszni. Ezért a boot-Düsseldorf már 65 méter hosszú bemutató medencével várja az evezni vágyókat. A medencében többféle típusú állva evezést ki tudnak próbálni a látogatók: az új fejlesztésű foiling deszkákkal rohamtempóban lehet a vízen siklani, míg a Tow-In keretében a szörfözés is új lendületet kap a boot szakvásáron.

 

A trendsportok bemutatására korábban használt csarnokoknál több mint 1000 négyzetméterrel nagyobb 8a csarnok kellő területet kínál a játékhoz, a szórakozáshoz és az akciósportokhoz. A boot trendsportokért felelős vezetője, Viktoria Marx örül a változásoknak: „A boot 2017 keretében villámcsapásként robbant be a WAVE és a nagy lendület átragadt a nemzetközi board-gyártókra is. 2018-ban ezért sorakoznak fel nálunk a legújabb és leginkább felkapott deszkák gyártói. A 13.000 négyzetméteres, tágas és világos csarnokban vonultatják fel a boardok és a felszerelés teljes kínálatát.”
A 65 méter hosszú és 1400 négyzetméteres feszített víztükrű medence minden nap 10 és 18 óra között várja a szórakoztatásra és aktív sportra vágyókat A citywave vállalat valódi mélyvízi hullámainak meglovagolásához a látogatóknak még a szakvásárt megelőzően regisztrálniuk kell a thewave.boot.de oldalon az időpont-foglaláshoz. A kezdők a lassúbb és laposabb, a haladók és a profik pedig az akár 1,5 méter magas és gyorsabb hullámokat választhatják. Akit pedig annyira magával ragad a hullámlovaglás, a SUP vagy a szörfözés a 8a pavilonban, hogy a következő szabadságát ezzel töltené, az már közvetlenül a boot 2018 keretében, a nemzetközi szörfiskoláknál és utazási irodáknál le is tudja foglalni a helyét az év legszebb heteire.

A búvárkodás már jó ideje igazi tömegsporttá vált és minden eddiginél kedveltebb is. A merülésre egyre több lehetőség nyílik nem csak a távol eső üdülőhelyeken, hanem a sűrűn lakott európai vidékek tavainál, folyóinál, ill. nő a fedett merülőhelyek száma is. A boot szakvásáron a 3-as pavilon már jó ideje kedvelt találkozóhelye a szerte Európából összesereglő búvároknak. A sportág szakértői, a tömegsportot kedvelők, az élenjáró gyártók és a búvárutakat szervező irodák évente rendszeresen találkoznak a düsseldorfi boot szakvásáron egy rendhagyó kilencnapos bulira, ahol mindig elragadó a hangulat. 2018-ban még vonzóbb lesz a búvárkodásból ízelítőt adó medence és a búvártorony körüli, a sport kipróbálására kialakított terület. A búvárkodás kedvelőit egy szigeten álló faluként kialakított területen várják az eszmecserére és a vásárlásra.

 

A tengerek és az élővizek védelmét már jó ideje nagyon fontosnak tekintik a boot szakvásáron. A 2017-es boot-on nevet is adtak neki: a „Love your Ocean“ éppen a boot kezdeményezésére jött létre, és olyan neves támogatóknak köszönhetően vívott ki magának kiemelt figyelmet a közvéleményben, mint II. Albert monacói herceg vagy Emily Penn környezetvédelmi aktivista. Petros Michelidakis, a boot igazgatója így nyilatkozott: „Az embereket felrázza a „love your ocean“. Mindannyian szem előtt kell, hogy tartsuk a tengerek védelmét és meg kell tanulnunk kímélni a környezetünket. A 4-es csarnokban kialakított interaktív standon az érdeklődők, köztük a gyerekek is ízelítőt kaphatnak ennek módszereiből. Nagyon büszke vagyok arra, hogy a boot ezen a téren is az éllovasok közé tartozik, és megfelelő platformot teremt a kérdésnek.”

 

A „love your ocean“ stand körül csoportosulnak a vizek és a klíma védelmét szolgáló vállalatok és projektek, a hajók legújabb elektromos hajtásai vagy a Water Pixel World keretében a víz alatti fényképezés kínálata.

 

A bejelentkezett kiállítók kiemelkedően sok területet foglaltak le az 5-ös, 6-os és 7a csarnokokban. Az úgynevezett luxuskínálatú csarnokokban a gyors és karcsú tendertől a luxusjachtokig bezárólag sok mindent láthatunk és csodálhatunk meg. Michelidakis igazgató rajong a kínálatért: „Gondoljanak csak a Frauscher vagy a Riva klasszikusan gyönyörű motoros hajóira, a Princess luxustermékeire vagy a boot keretében először bemutatott Gulfcraft-féle Majesty-re…”. Arne von Heimendahl, a boot projektmenedzsere hozzáfűzte: „Nagyon örülök annak, hogy a boot luxuskínálata 2018-ban még nagyobb, szebb és szélesebb körű lesz, mint amit már eddig is megszokhattunk. Izgalmas lesz látni a vízi úton Düsseldorfba érkező hajókat: ezeket Rotterdamban emelik egy közös pontonra, hogy a Rajnán át január elején vessenek horgonyt Düsseldorfban.”

 

A még nagyobb luxust kedvelők a 7a csarnokban találják meg a kedvükre valót. Itt mutatkoznak be a 40 méteresnél hosszabb jachtokat készítő nemzetközi hajógyárak. A boot INTERIOR tematikus kínálatban, amelyet a Delius-Klasing kiadó és a boot Düsseldorf közösen szervez, a luxusjachtok (luxus-)felszereltségét mutatják be. „Itt minden igényt kielégítenek. Mindemellett nem csupán a luxusfelszereltséget mutatják itt be, hanem olyan különleges műszaki követelményeknek megfelelő megoldásokat, mint például a környezetbarát hajtások” – fejtette ki a boot vásárigazgatója, Petros Michelidakis.A motoros hajók és jachtok ékesítik a 9-es és 10-es csarnokokat. Ezek teljes területét lefoglalták a kiállítók már hónapokkal a vásárnyitás előtt. Von Heimendahl úr így nyilatkozott: „Idén szó szerint elkapkodták a standokat ebben a két csarnokban. Itt mutatkozik be minden, a motoros hajók nemzetközi piacán ismert és elismert gyártó. A két csarnok kínálata csábító a kezdőknek és a tapasztalt motoros hajósoknak egyaránt.”

 

A kezdőknek a START BOATING kínál tanácsadást a 10-es csarnokban. A Rajnán a vásárvárosig vezető virtuális motorcsónakázással szerezhetnek első tapasztalatokat a tényleges hajózási körülményekről, a szakértők pedig jó tanácsokkal is segítik az érdeklődőket.

 

A tartozékok és kiegészítők paradicsomi kínálatával kedveskedik a barkácsoló kedvűeknek a 11-es csarnok. A motoros és vitorlás hajók tulajdonosai itt szerezhetik be a legújabb felszereléseket és a legújabb elektronikát a hajójukhoz. A Refit Centerben pedig hajós szakemberek segítenek a használt hajók restaurálásában és felújításában.

 

A Beach Life szekció a vásárlás élményéről szól A 12-es pavilonban vitorlás ruházat, dekorációk és a kiegészítők a hajószalon és a pantry díszítésére, valamint szórakoztató vízi játékok is találhatók. Visszatér a boot-ra a gyermekek kedvence, a kalóz ugrálóvár is, hogy a szülők nyugodtan nézelődhessenek, amíg a kicsik játszanak.

 

Szintén a 12-es csarnokban található a boot.club lounge ingyen WiFi-hozzáféréssel és az új tagoknak kínált különleges üdvözlő csomaggal. A boot.club tagsága ingyenes, mégis feljogosít a boot-ra szóló kedvezményes, csupán 15 eurós online belépőjegy vásárlására. Jelenleg már több mint 90.000 tagja van a klubnak, akik élnek is a klub kínálta előnyökkel (www.boot.de).

 

A víznél vagy vízen töltött üdülés a fő téma a 13-as csarnokban. Itt egy 90 méter hosszú mesterséges folyószakasz várja az érdeklődőket a próbaevezésre, az új Travelworld területen kialakított színpad pedig bemutatja a legszebb úti célokat a hajóutakhoz. A boot egyik új és érdekes eleme a „Vízen lakni” témacsoport. A lakóhajók gyártói mellett olyan közvetítők is bemutatkoznak itt, akiknél közvetlenül le lehet foglalni a lakóhajókat az üdüléshez.

 

A kikötők, hajókölcsönzők és vitorlás iskolák a 14-es csarnokban a kedvelt nemzetközi vitorlázó vidékekre csábítják a látogatókat. Immáron 30 éve vesz részt a boot szakvásáron az Elba vitorlásközpont Bagnaia festői öbléből. A gyermekek és a vitorlázás magukat fiatalnak érző rajongói az Unterbacher See Vitorlásiskola medencéjében vehetik kezükbe a kormányrudat. Itt hatalmas szélgépek gondoskodnak a megfelelő széljárásról, hogy szépen foroghassanak a jollék a vízen. Szintén a 14-es csarnokban mutatkoznak be a vízi sport szövetségek, akiktől részletes tájékoztatást kaphatunk a tengeri és belvízi vitorlázásról és motorcsónakázásról és ahol minden sportolót készséggel segítenek jó tanácsokkal a szakemberek.

„A 15-ös, 16-os és 17-es csarnokokba vetett pillantás megdobogtatja minden vitorlázó szívét. Számos új hajómodell bemutatójára számítunk a nagy, 60 és 70 láb közötti vitorlás jachtok csoportjában is. A kiállítói területeink az utolsó négyzetméterig elkeltek” – jelentette be Petros Michelidakis, majd így folytatta: „A többtörzsű hajók piacán egyértelmű növekedést tapasztalunk. A vitorlázó sport robbanásszerű fejlődéséből kiindulva a többtörzsű modellek iránt is megnőtt az érdeklődés.”
A 15-ös csarnokban kialakított vitorlázó színpadon olyan fejlesztéseket és trendeket vitatnak meg, mint például a foiling, de a profik és a túravitorlázók izgalmas beszámolóit is meghallgathatjuk. Az egyes hajóosztályok egyesületeinek 20 kiállítási standján több mint 200 rendezvényen nyújt kilenc napon át több mint 70 előadó tájékoztatást a vitorlázás minden vetületéről a Sailing Center keretében. Ezt a rendezvényt az ismert kieli vitorlázás-marketing ügynökség, a Point of Sailing szervezi.

A tengerek és élővizek védelme sok éve alapvető szívügye a düsseldorfi boot szakvásárnak. A 2017-ben rendezett boot-on II. Albert, monacói herceg az alapítványa nevében és a Német Tengeri Alapítvánnyal, valamint magával a boot szakvásárral karöltve hívta fel a tudományos, ipari és társadalmi projektek képviselőit arra, hogy pályázzanak az „ocean tribute” 2018 díjra. „Mégpedig minél hamarabb” – hangsúlyozta a boot vásárigazgatója, Petros Michelidakis, hiszen „a rangos szakértőkből álló bíráló bizottságunk nagyon lelkiismeretesen bánik minden pályaművel, és mindegyiknél behatóan felméri, hogy miben és milyen mértékben járul hozzá a vizek védelméhez. Ehhez pedig idő kell.” Az érdeklődőket kérik, hogy jelentkezzenek a award@boot.de címen, és legfeljebb két oldal terjedelemben mutassák be és vázolják az elképzeléseiket. Fontos a célok, a célcsoport, a módszertani és szervezeti megvalósítás, valamint az eredmények és a közreműködők bemutatása. A bíráló bizottság mindezek alapján választja ki azokat a döntőbe jelölt projekteket, amelyeket kép- és videoanyagokkal a https://oceantributeaward.boot.de oldalon mutatnak be a nyilvánosságnak. A három kategóriában – tudományos, ipari és társadalmi – győztes pályaműveket 2018 januárjában jelentik be, és díjazzák a düsseldorfi boot szakvásáron.

Exit mobile version