\n
\n<\/a><\/p>\n\n Am\u00fagy egytest\u0171 kateg\u00f3ri\u00e1ban indul m\u00e9g egy karbon Psaros 40 \u2013es, az Oyster Found, amelyik 2010-ben nyerte meg \u00a0Bol de Vermeil-t. A Psaros 40 am\u00fagy is j\u00f3 es\u00e9llyel indul ezen a versenyen, hisz kimondottan tavi versenyz\u00e9sre tervezte Sebastian Schmidt, 2006 \u00f3ta 6 alkalommal ez a t\u00edpus nyerte meg a versenyt, d\u00f6nthet\u0151 t\u0151kes\u00fallyal, illetve v\u00edz ballaszttal van szerelve, a m\u00e9rete, a s\u00falya, az \u00e1rbocmagass\u00e1ga, a vitorl\u00e1zata is nagyon hasonl\u00f3 mint a Raffica-\u00e9. Ezenk\u00edv\u00fcl n\u00e9h\u00e1ny klasszikus Libera is rendszeresen r\u00e9szt vesz a versenyen, pl. a T2, ami hosszabb haj\u00f3test\u00e9vel kreuzban m\u00e9g ak\u00e1r gyorsabb is lehet n\u00e1lunk.\n<\/p>\n
\n A m\u00falt \u00e9vi megm\u00e9retet\u00e9s \u00e9s gy\u0151zelem ut\u00e1n a csapatunkat \u00e9s a haj\u00f3t megh\u00edvt\u00e1k az idei versenyre a rendez\u0151k, \u00edgy a k\u00e9t h\u00e9ttel kor\u00e1bbi Rund Um verseny ut\u00e1n nem lehetett kihagyni ezt a versenyt. A rendez\u0151k biztos\u00edtott\u00e1k sz\u00e1munkra az ingyenes daruz\u00e1st, a kik\u00f6t\u0151 legjobb hely\u00e9t a haj\u00f3nak, ingyenes parkol\u00e1st \u00e9s ingyenes sz\u00e1ll\u00e1st is biztos\u00edtottak a csapatnak. Nem is ak\u00e1rhol, a kik\u00f6t\u0151 mellett p\u00e1r sz\u00e1z m\u00e9terre tal\u00e1lhat\u00f3 polg\u00e1ri \u00f3v\u00f3helyet engedt\u00e9k \u00e1t a csapat r\u00e9sz\u00e9re, ami persze k\u00f3rh\u00e1zi tisztas\u00e1g\u00e1val \u00e9s kultur\u00e1lt \u00e1llapot\u00e1val igen j\u00f3 \u00e9s nyugodt sz\u00e1ll\u00e1snak bizonyult.\n<\/p>\n
\n A haj\u00f3 a Lindaub\u00f3l, a k\u00e9t h\u00e9ttel kor\u00e1bbi Rund Um helysz\u00edn\u00e9r\u0151l \u00e9rkezik meg, m\u00edg a csapat vegyesen, ki aut\u00f3val, ki rep\u00fcl\u0151vel \u00e9rkezik meg a cs\u00fct\u00f6rt\u00f6ki \u00e9s a p\u00e9nteki napon. Az eg\u00e9sz napos szerel\u00e9st r\u00f6gt\u00f6n egy \u00e9rdekes esem\u00e9ny teszi sz\u00edness\u00e9.\u00a0 A helyi darusmester mag\u00e1t\u00f3l \u00e1tadja a daru vez\u00e9rl\u0151j\u00e9t Zsoltinak, \u00edgy a helyi k\u00f6z\u00f6ns\u00e9g el\u0151tt saj\u00e1t magunk daruzzuk \u00f6ssze a haj\u00f3t. A haj\u00f3 \u00f6sszeszerel\u00e9se am\u00fagy is igen sok \u00e9rdekl\u0151d\u0151t vonz oda, ezeken a vizeken egy Libera l\u00e1tv\u00e1nya rendk\u00edv\u00fcl szokatlan. P\u00e9nteken d\u00e9lut\u00e1n befejezz\u00fck a haj\u00f3 szerel\u00e9s\u00e9t, hely\u00fckre ker\u00fclnek a vitorl\u00e1k, \u00e9s k\u00f6z\u00f6s vacsor\u00e1hoz k\u00e9sz\u00fcl\u0151d\u00fcnk. Raffica saj\u00e1toss\u00e1g, hogy \u00c1rpi \u00e9s Jana a haj\u00f3 szerel\u00e9se alatt csak a meleg \u00e9telek elk\u00e9sz\u00edt\u00e9s\u00e9re koncentr\u00e1lnak a kik\u00f6t\u0151 am\u00fagy k\u00f6zponti hely\u00e9n, \u00edgy a csapatnak nem kell horror \u00e1ron \u00e9tteremben \u00e9tkeznie, hanem rendk\u00edv\u00fcl k\u00e9nyelmesen hazai \u00edzeket ehet\u00fcnk. A j\u00f3 illatok \u00e9s mint ut\u00f3bb kider\u00fclt a hazai p\u00e1linka \u00edg\u00e9rete odavonzz\u00e1k a klub eln\u00f6k\u00e9t \u00e9s a kik\u00f6t\u0151 vezet\u0151t is, akik rendk\u00edv\u00fcl \u00f6r\u00fclnek az ottl\u00e9t\u00fcnknek. N\u00e9h\u00e1ny poh\u00e1r j\u00f3 magyar ital ut\u00e1n \u00f6r\u00f6m\u00fck csak fokoz\u00f3dik, \u00e9s csillog\u00f3 szemmel adnak tan\u00e1csot a m\u00e1snapi versennyel kapcsolatban Zsoltinak. Arra is felh\u00edvj\u00e1k a figyelmet, hogy az ellenf\u00e9l SYZ &CO haj\u00f3 tulajdonosa mindent befog vetni ellen\u00fcnk, ez\u00e9rt javasolj\u00e1k, hogy minden szab\u00e1lynak \u00e9s el\u0151\u00edr\u00e1snak felelj\u00fcnk meg, hogy id\u00e9n ne keljen \u00f3v\u00e1st\u00e1rgyal\u00e1sra j\u00e1rnunk. Az is kider\u00fcl, hogy am\u00fagy mindenki val\u00f3ban \u00f6r\u00fcl az itt l\u00e9t\u00fcnknek, nagy \u00e9rdekl\u0151d\u00e9ssel fogadt\u00e1k a j\u00f6vetel\u00fcnket, hisz rendk\u00edv\u00fcl l\u00e1tv\u00e1nyos a haj\u00f3 megjelen\u00e9se, arr\u00f3l nem besz\u00e9lve, hogy nagyon j\u00f3l vide\u00f3zhat\u00f3 \u00e9s fot\u00f3zhat\u00f3 \u00e9s m\u00e9g eredm\u00e9nyes is, amit csin\u00e1lunk. Id\u0151re befejezz\u00fck a vacsor\u00e1t \u00e9s a k\u00f6zvetlen mellett\u00fcnk tal\u00e1lhat\u00f3 rendezv\u00e9nys\u00e1torban felkeress\u00fck a hivatalos megnyit\u00f3t.\n<\/p>\n
\n A megnyit\u00f3 \u00e1gy\u00fal\u00f6v\u00e9s er\u0151ss\u00e9g\u0171 puskal\u00f6v\u00e9ssel veszi kezdet\u00e9t, majd a prominens szem\u00e9lyek bemutat\u00e1sa ut\u00e1n a versenyre \u00e9s a v\u00e1rhat\u00f3 id\u0151j\u00e1r\u00e1sra helyez\u0151dik a hangs\u00faly. Semmi j\u00f3 nem v\u00e1rhat\u00f3, nagyon gyenge sz\u00e9l, az ir\u00e1ny\u00e1t nem is igen tudj\u00e1k el\u0151re jelezni, illetve helyi z\u00e1porok v\u00e1rhat\u00f3ak, ahol persze feler\u0151s\u00f6dhet a sz\u00e9l.\n<\/p>\n
\n A megnyit\u00f3 ut\u00e1n pihenni megy\u00fcnk, hisz igen neh\u00e9z nap v\u00e1r r\u00e1nk m\u00e1snap.\n<\/p>\n
\n Szombaton 7 \u00f3ra k\u00f6r\u00fcl kezd\u00fcnk gy\u00fclekezni a haj\u00f3 k\u00f6r\u00fcl. A hangulat igen nyugodt, Zsolti m\u00e9g egy puha ronggyal t\u00f6r\u00f6lgeti a svertet, \u00e1ll\u00edt\u00f3lag az nagyon j\u00f3t tesz neki. M\u00e1r hogy a svertnek. K\u00f6z\u00f6s reggeli ut\u00e1n bepakoljuk a marad\u00e9k felszerel\u00e9st a haj\u00f3ba, majd kilenc \u00f3ra fel\u00e9 gyoran bedaruzzuk a haj\u00f3t.\n<\/p>\n
\n Itt m\u00e1r el\u0151ker\u00fclnek a kamer\u00e1k \u00e9s a f\u00e9nyk\u00e9pez\u0151k, igen l\u00e1tv\u00e1nyos a piros haj\u00f3, meg a Helly Hansen pirosba \u00f6lt\u00f6z\u00f6tt csapat is \u00e9s az is l\u00e1tv\u00e1nyos, hogy mindenki hozz\u00e1\u00e9rt\u0151 m\u00f3don teszi a dolg\u00e1t. Nincs hangoskod\u00e1s, kapkod\u00e1s, mintha minden nap ezt csin\u00e1ln\u00e1nk.\n<\/p>\n
\n Billeg\u00e9s n\u00e9lk\u00fcl kivontat minket Popey a kik\u00f6t\u0151b\u0151l, majd kint felszerel\u00fcnk \u00e9s v\u00e1rjuk a csod\u00e1t. Merthogy a rajtvonalon semmi sz\u00e9l nincs, a hatalmas vitorl\u00e1inkkal alig b\u00edrunk megindulni. A katamar\u00e1nok k\u00fcl\u00f6n rajtolnak, de jelenleg \u0151k is csak v\u00e1nszorognak el\u0151tt\u00fcnk. Keress\u00fck a hely\u00fcnket, k\u00f6zben a SYZ &CO-r\u00f3l t\u00e1vcs\u0151vel n\u00e9znek minket. Val\u00f3sz\u00edn\u0171leg azt n\u00e9zik, hogy mindenkin megfelel\u0151 ment\u0151mell\u00e9ny van e. Az van.\n<\/p>\n
\n Kihaj\u00f3zunk a rajtvonal m\u00f6g\u00e9, \u00e9s egyb\u0151l kisz\u00farjuk, hogy h\u00e1tulr\u00f3l \u00e9rkezik egy kis friss\u00fcl\u00e9s. Ez viszont nagyon neh\u00e9zz\u00e9 teszi a rajtot, hisz a sz\u00e9l egyenl\u0151re nem \u00e9r ide, a rajt meg v\u00e9szesen k\u00f6zeleg, falat alkotnak el\u0151tt\u00fcnk a kisebb haj\u00f3k. Sokat nem tehet\u00fcnk, megv\u00e1rjuk a rajt eld\u00f6rd\u00fcl\u00e9s\u00e9t, amit \u00e1gy\u00faval adnak le, \u00e9s a h\u00e1tulr\u00f3l friss\u00fcl\u0151 sz\u00e9llel, topg\u00e9no\u00e1val elkezdj\u00fck \u00e1th\u00e1mozni magunkat a t\u00f6megen. Persze egyb\u0151l \u00f6sszeakadunk a SYZ&CO-val, aki genakerrel (!) akar elrajtolni a t\u00f6megben. \u00c9lesben megy\u00fcnk fel a topg\u00e9no\u00e1val, a szerencs\u00e9tlen persze a f\u00f6l\u00f6tte l\u00e9v\u0151 t\u00f6meg \u00e9s a genakker miatt is k\u00e9ptelen felmenni, \u00edgy k\u00e9ptelen megadni az \u00fatjogot nek\u00fcnk. A k\u00e9t haj\u00f3 majdnem \u00f6ssze\u00e9r, a trap\u00e9z keret\u00fcnk\u00f6n \u00e1ll\u00f3 Jana konkr\u00e9tan a m\u00e1sik haj\u00f3 bliszter\u00e9vel a nyak\u00e1ban \u00e1lldog\u00e1l a kereten, mire lassan kibogozzuk magunkat. Kihalzolunk, ez sem egyszer\u0171 m\u0171velet ebben a t\u00f6megben, de v\u00e9gre megindulunk. Rengeteg haj\u00f3 van el\u0151tt\u00fcnk, m\u00e9g el\u0151r\u00e9bb a katamar\u00e1nok kezdenek j\u00f3 temp\u00f3ban megindulni. Magunkra koncentr\u00e1lunk, alulr\u00f3l, fel\u00fclr\u0151l el\u0151zz\u00fck meg az el\u0151tt\u00fcnk l\u00e9v\u0151 haj\u00f3kat, v\u00e9gre megindulunk. Na persze megint siker\u00fcl \u00f6sszeakadni a Syz&Co-val, ami m\u00e1r nem annyira vicces, mivel j\u00f3 sebess\u00e9gn\u00e9l backbordon haladva sem akarja megadni az \u00fatjogot nek\u00fcnk. Hat\u00e1rozott kiab\u00e1l\u00e1sunkra v\u00e9gre \u00e9szreveszi mag\u00e1t az \u00f6reg, \u00e9s nagy nehezen megadja az els\u0151s\u00e9get.\n<\/p>\n
\n Lassan de biztosan haladunk el\u0151re, a kisebb \u00e9s k\u00f6zepes m\u00e9ret\u0171 haj\u00f3k ut\u00e1n a komolyabb egytest\u0171 haj\u00f3kat is lehagyjuk, majd be\u00e9rj\u00fck a lassabb temp\u00f3val k\u00f6zleked\u0151 katamar\u00e1nokat.\n<\/p>\n
\n Hirtelen igen komoly haj\u00f3k k\u00f6z\u00f6tt vitorl\u00e1zunk. B\u0151ven van itt DC35 \u00e9s Ventilo M2 is, persze egy kisebb katamar\u00e1nos csoport az\u00e9rt kicsit megl\u00e9pett, de itt sem nem vagyunk rossz helyen. Zsolti genkekkert k\u00e9r a fordeckt\u0151l, abb\u00f3l is a nagyobbat, mutat\u00f3sabbat. Somi\u00e9k hamar felszerelnek, majd gyorsan h\u00fazni kezdik fel a vitorl\u00e1t, \u00e1m t\u00fal gyorsan h\u00fazz\u00e1k ki a vitorla elej\u00e9t \u00e9s azt az els\u0151 hull\u00e1m bemossa a haj\u00f3 al\u00e1. Mivel szerel\u00e9s k\u00f6zben is k\u00f6zel 10 csom\u00f3 sebess\u00e9ggel vitorl\u00e1zunk, \u00edgy pillanatok alatt ber\u00e1ntja a v\u00edz a vitorl\u00e1t a haj\u00f3 al\u00e1. A vitorla azonnal megadja mag\u00e1t \u00e9s darabokra szakad, ki sem lehet h\u00fazni, r\u00f6vid tanakod\u00e1s ut\u00e1n Medve k\u00e9ssel v\u00e1gja le az \u00e9l fesz\u00edt\u0151 k\u00f6telet. \u00c1m hi\u00e1ba v\u00e1gjuk le a vitorl\u00e1t, egy darabja r\u00e1tekeredik svertre \u00e9s nem tudjunk megindulni. Somi beugrik a j\u00e9ghideg v\u00edzbe, ler\u00e1ngatja a vitorla marad\u00e9k\u00e1t. Somit beszedj\u00fck, majd \u00fajra megindulunk. A hib\u00e1t hamar tiszt\u00e1zzuk, erre figyelni kell a k\u00e9s\u0151bbiekben, mert m\u00e1r csak egy kisebb m\u00e9ret\u0171 genakker van a haj\u00f3n. Kitiszt\u00e1zzuk magunkat, k\u00f6zben persze ell\u00e9ptek a katamar\u00e1nok, \u00e9s p\u00e1r konkurens egytest\u0171 haj\u00f3 is, \u00edgy \u00fajra \u00fcld\u00f6z\u0151be vessz\u00fck \u0151ket. Ehhez el\u0151vessz\u00fck a kisebbik blisztert, ez m\u00e1r persze gond n\u00e9lk\u00fcl meg fel a hely\u00e9re. Somi egy kicsit lepihen, hogy megsz\u00e1radjon, am\u00fagy m\u00e9g mi is f\u00e1zunk, egyel\u0151re nincs t\u00fal meleg, nem ehhez h\u0171v\u00f6s d\u00e9lel\u0151tth\u00f6z \u00f6lt\u00f6z\u00f6tt a csapat. A kis bliszterrel hat\u00e1rozottan haladunk, kb. 1-1,5 \u00f3r\u00e1ra rajtoltunk, er\u0151s\u00f6dni kezd a sz\u00e9l is, lassan kezd\u00fcnk be\u00e9rni az Oyster Found-st \u00e9s a SYZ &Cot-, majd egy komolyabb katamar\u00e1nos csoportot. S\u0151t, nem hogy egy katamar\u00e1nos csoportot \u00e9rt\u00fck be, hanem a vezet\u0151 haj\u00f3kat! Egy nagyon komoly sz\u00e1m\u00fa katamar\u00e1n ugyanis k\u00f6zben lelassultak az \u00e9szaki oldalon, \u00e9s mi \u0151ket a d\u00e9li oldalon kiker\u00fclve az er\u0151s\u00f6d\u0151 sz\u00e9lben\u00a0 a vezet\u0151 d\u00e9li csapatot \u00e9rj\u00fck utol. Mellett\u00fcnk csak DC35-\u00f6s katamar\u00e1nok, egy k\u00e9t M2, az Alinghi, GC32 \u00e9s egy\u00e9b igen komoly katamar\u00e1n vitorl\u00e1zik. Itt van a k\u00e9s\u0151bbi gy\u0151ztes Zenit nev\u0171 Ventilo M1 is. Mi bliszterrel rongyolunk be k\u00f6z\u00e9j\u00fck, kicsit jobb a t\u00e9rnyer\u00e9s\u00fcnk lefel\u00e9, ez\u00e9rt is tudjuk utol\u00e9rni \u0151ket. \u00c1m emiatt azonnal backboard-steuerboard szitu\u00e1ci\u00f3ba ker\u00fcl\u00fcnk az \u00e9sz n\u00e9lk\u00fcl, f\u0151leg egy talpon sz\u00e1guldoz\u00f3 katamar\u00e1nok k\u00f6z\u00f6tt. Azt m\u00e1r \u00e9szrevett\u00fck, hogy a nagy kat-ok nem sz\u00edvesen adj\u00e1k meg az \u00fatjogunkat, egyszer\u0171en nem \u00e9rtik, hogy mit keres\u00fcnk ott ezzel a haj\u00f3val, teh\u00e1t emiatt is vesz\u00e9lyes ez a helyzet, illetve ha nek\u00fcnk kell \u00fatjogot adni, akkor szinte es\u00e9lytelen, hogy elmenj\u00fcnk el\u0151tt\u00fck, mert hatalmas sebess\u00e9ggel \u00e9s rendk\u00edv\u00fcl gyorsan takkolva haladnak, \u00e9s k\u00f6nnyed\u00e9k kiforgatnak minket. A verseny legizgalmasabb r\u00e9sze k\u00f6vetkezik. Zsolt keze nem remeg meg \u00e9s gondolkod\u00e1s n\u00e9lk\u00fcl viszi bele a haj\u00f3t \u00e9s a csapatot a j\u00e1t\u00e9kba. Igen j\u00f3 sebess\u00e9ggel k\u00f6zleked\u00fcnk mi is, b\u0151ven 10 csom\u00f3 f\u00f6l\u00f6tt, \u00e9s a nagymen\u0151 katamar\u00e1nok k\u00f6z\u00e9 vetj\u00fck magunkat, b\u00e1r a bliszter miatt egy\u00e9rtelm\u0171 h\u00e1tr\u00e1nyunk van. Halzol\u00e1s k\u00f6vet halzol\u00e1st, hihetetlen sz\u0171k s\u00e1vban vitorl\u00e1zunk, mik\u00f6zben rendszeresen kih\u00fazzuk a d\u00e9li partig, hiszen itt \u00e9rezhet\u0151en jobb a sz\u00e9l. K\u00f6zben a tov\u00e1bb er\u0151s\u00f6d\u0151 sz\u00e9lben bekapcsol\u00f3dik a j\u00e1t\u00e9kba a kor\u00e1bban \u00e9szaki oldalon beragadt katamar\u00e1nos k\u00fcl\u00f6n\u00edtm\u00e9ny is, \u00edgy persze nem lesz egyszer\u0171bb a helyzet\u00fcnk. Hiba n\u00e9lk\u00fcl mennek a halzol\u00e1sok, \u00e1m van, hogy lass\u00edtanunk kell a bliszter kilobogtat\u00e1s\u00e1val, mert egyszer\u0171en helyhi\u00e1ny miatt nem tudjuk megadni az els\u0151bbs\u00e9get. A nagy katamar\u00e1nok lassan, nagyon lassan ell\u00e9pnek t\u0151l\u00fcnk, a kisebb katamar\u00e1nokat pedig mi hagyjuk el. Kitiszt\u00e1zzuk magunkat, nyugodtabb id\u0151szak k\u00f6vetkezik, majd el\u00e9rkezett az oldalv\u00e1laszt\u00e1s ideje. Lassan a t\u00f3 k\u00f6zep\u00e9n j\u00e1runk, itt m\u00e1r hat\u00e1rozottan kisz\u00e9lesedik a t\u00f3, a k\u00e9t part k\u00f6z\u00f6tt a t\u00e1vols\u00e1g meghaladja a 10 km-t. N\u00e9h\u00e1ny nagy katamar\u00e1n kez\u00e9t fogva mi\u00a0 is az \u00e9szaki oldalt v\u00e1lasztjuk. Ez annyiban h\u00e1tr\u00e1nyos, hogy a kifli form\u00e1j\u00fa t\u00f3 k\u00fcls\u0151 h\u00farj\u00e1n haj\u00f3zunk, ami azt jelenti, hogy a Bouveret-i b\u00f3j\u00e1hoz vezet\u0151 \u00fat j\u00f3val hosszabb lesz, mintha a d\u00e9li, r\u00f6videbb oldalon menn\u00e9nk. \u00c1m a d\u00e9li parton egyel\u0151re elfogyott a sz\u00e9l, az ott l\u00e9v\u0151 haj\u00f3k l\u00e1tv\u00e1nyosan belassulnak, \u00edgy nem k\u00e9rd\u00e9seses, hogy merre menj\u00fcnk. A sz\u00e9l kellemes, gyenge – k\u00f6zepes er\u0151ss\u00e9g\u0171, a sebess\u00e9g\u00fcnk 8-9 csom\u00f3, \u00edgy k\u00e9nyelmesen vitorl\u00e1zva h\u00fazunk \u00e9szakra. A nagyobb katamar\u00e1nok lassan lel\u00e9pnek minket, t\u00f6bb kisebb pedig hat\u00e1rozottan kih\u00faz \u00e9szakra. Mi j\u00f3 sebess\u00e9ggel haladunk, de biztos t\u00e1vols\u00e1got tartunk a partt\u00f3l, \u00e9s lassan elkopnak mell\u0151l\u00fcnk a haj\u00f3k. A konkurens egytest\u0171 haj\u00f3kat sem l\u00e1tjuk, de a d\u00e9li oldalt\u00f3l olyan messze vagyunk, hogy szabad szemmel szinte nem is lehet l\u00e1tni, hogy ott mi t\u00f6rt\u00e9nik. Elkezd\u00fcnk lassulni, az \u00e9szaki oldalt hat\u00e1rozottabban v\u00e1laszt\u00f3 haj\u00f3k l\u00e1tv\u00e1nyosan lemaradnak, ez\u00e9rt is, illetve mivel lassan a Bouveret-i b\u00f3ja is ir\u00e1nyba ker\u00fcl, elkezd\u00fcnk \u00e1th\u00fazni mi is a d\u00e9li partra. Ez hihetetlen t\u00e1vols\u00e1g, j\u00f3 egy \u00f3r\u00e1ig haladunk szinte senkit\u0151l sem zavartatva keresztbe a tavon, csak annyit l\u00e1tunk, hogy d\u00e9li parton eg\u00e9sz j\u00f3 sebess\u00e9ggel h\u00faznak \u00e1t el\u0151tt\u00fcnk a katamar\u00e1nok. Mi legal\u00e1bb is azt gondoljuk, hogy katamar\u00e1nok el\u0151znek a d\u00e9li oldalon, \u00e1m hamarosan kider\u00fcl, hogy a d\u00e9li parton ugyan lassabban, de kisebb t\u00e1vot megt\u00e9ve j\u00f3 p\u00e1r katamar\u00e1n, \u00e9s 3-4 egytest\u0171 haj\u00f3 is beel\u0151z\u00f6tt minket. Gyeng\u00fcl a sz\u00e9l, k\u00f6zel 6 \u00f3r\u00e1ja vitorl\u00e1zunk, \u00edgy egy kicsit elken\u0151d\u00fcnk az oldal v\u00e1laszt\u00e1s miatt, de nincs id\u0151nk sokat gondolkodni. Be\u00e1llunk a sorba, mi is indulunk befel\u00e9 a ford\u00edt\u00f3 b\u00f3ja ir\u00e1ny\u00e1ba, ahol m\u00e1r lehet l\u00e1tni, hogy j\u00f3 sok katamar\u00e1n \u00e1csorog bent a sz\u00e9lcsendben. Tudjuk, hogy r\u00e1nk is ez v\u00e1r, ez\u00e9rt a marad\u00e9k szelet kihaszn\u00e1lva, kicsit fogcsikorgatva \u00e9s folyamatosan gyeng\u00fcl\u0151 sz\u00e9lben behozzuk az egytest\u0171 haj\u00f3kat, az egyik Pharos 40-es \u00e9s a T2 Liber\u00e1t is. Siker\u00fcl befogni m\u00e9g a sz\u00e9l le\u00e1ll\u00e1sa el\u0151tt a Veltigoup nev\u0171 DC 35-\u00f6s katamar\u00e1nt is. A sz\u00e9l teljesen meg\u00e1ll, null\u00e1val billeg\u00fcnk a sz\u00e9ltelens\u00e9gben legal\u00e1bb f\u00e9l \u00f3r\u00e1n kereszt\u00fcl. Lassan elindulunk, de a sebess\u00e9g\u00fcnk nem \u00e9ri el a f\u00e9l csom\u00f3t, ezzel kimegy\u00fcnk a d\u00e9li partra \u00e9s v\u00e9gre megindulunk. T\u00f6bben ut\u00e1nunk j\u00f6nnek, de siker\u00fcl megl\u00e9pn\u00fcnk, m\u00e9g ha az el\u0151ny\u00fcnk csak p\u00e1r sz\u00e1z m\u00e9terre tehet\u0151 is. A ford\u00edt\u00f3 b\u00f3ja l\u00e9nyeg\u00e9ben egy hatalmas kavicssz\u00e1ll\u00edt\u00f3 haj\u00f3, amire egy b\u00f3ja vezet fel minket.\n<\/p>\n
\n El\u0151tt\u00fcnk 3-4 DC 35, m\u00f6g\u00f6tt\u00fcnk is vagy kett\u0151, illetve egy GC32 \u00e9s egy Ventilo v\u00e1nszorog. Nagy nehezen, l\u00e9p\u00e9sben sem haladva vessz\u00fck a b\u00f3j\u00e1t, majd pr\u00f3b\u00e1ljuk kiker\u00fclni a Veltigroup katamar\u00e1nt. F\u00f6l\u00f6tt\u00fck nem tudunk elmenni, ez\u00e9rt alattunk pr\u00f3b\u00e1lkozunk, \u00e9s vicces, de k\u00f6nnyen siker\u00fcl is. A haj\u00f3r\u00f3l n\u00e9pes t\u00f6meg figyeli, hogy mit m\u0171vel\u00fcnk, de a katamar\u00e1non is kereked\u0151 szemekkel figyelik a tev\u00e9kenys\u00e9g\u00fcnket. 18-ik helyen vessz\u00fck a haj\u00f3t, az \u00f3ra szerint k\u00f6zel 8 \u00f3r\u00e1ja vitorl\u00e1zunk, k\u00f6zben ezerrel fot\u00f3znak minket. Persze Zsoltinak sem kell t\u00f6bb, szinte \u00e9rint\u0151re veszi a ford\u00edt\u00f3 haj\u00f3 hatalmas f\u00e9moldal\u00e1t. Jha k\u00e9rem, kell a n\u00e9pnek is valami l\u00e1t\u00e1vnyosat ny\u00fajtani.\n<\/p>\n
\n Lassan indulunk kifel\u00e9 az \u00f6b\u00f6lb\u0151l, a sz\u00e9l tov\u00e1bbra is gyenge, ekkor j\u00f6n szembe kb. 20 perc h\u00e1tr\u00e1nnyal a SYZ&Co. H\u00e1t nem t\u00fal nagy el\u0151ny\u00fcnk van, de legal\u00e1bb mi vagyunk el\u0151l.\n<\/p>\n
\n Blisztert h\u00fazunk \u00fajra \u00e9s a szemben \u00e9rkez\u0151 haj\u00f3k k\u00f6z\u00f6tt lassan haladunk kifel\u00e9.\n<\/p>\n
\n Az \u00f6b\u00f6lb\u0151l kijutva sem v\u00e1r egyel\u0151re minket nagyobb sz\u00e9l, \u00e1m ahhoz m\u00e1r el\u00e9g, hogy a b\u00f3j\u00e1n\u00e1l k\u00f6r\u00fcl\u00f6tt\u00fcnk k\u00ednl\u00f3d\u00f3 katamar\u00e1nok itt m\u00e1r l\u00e1tv\u00e1nyosan elh\u00fazzanak. Visszafel\u00e9 a d\u00e9li oldal mellett d\u00f6nt\u00f6tt\u00fcnk, \u00e9s ez k\u00e9s\u0151bb j\u00f3 d\u00f6nt\u00e9snek bizonyult. A konkurens egytest\u0171 haj\u00f3k is a d\u00e9li parton j\u00f6nnek ut\u00e1nunk, \u00edgy nem is mehet\u00fcnk \u00e1t a m\u00e1sik partra. Egy teljes sz\u00e9lle\u00e1ll\u00e1s ut\u00e1n a d\u00e9li partr\u00f3l egy zivatar csap le r\u00e1nk, a hozz\u00e1 tartoz\u00f3 sz\u00e9llel. M\u00e9g id\u0151ben elrakjuk a blisztert \u00e9s a friss\u00fcl\u0151 sz\u00e9lben fantasztikus temp\u00f3ban, 17-18 csom\u00f3val indulunk meg. A m\u00f6g\u00f6tt\u00fcnk l\u00e9v\u0151 haj\u00f3k k\u00f6z\u00fcl a katamar\u00e1nok szinte r\u00e1nk szaladnak, \u00e1m a z egytest\u0171 haj\u00f3 belevesznek a zivatarfelh\u0151kbe m\u00f6g\u00f6tt\u00fcnk.\n<\/p>\n
\n \u00d6r\u00fclt temp\u00f3ban haladunk vagy negyed\u00f3r\u00e1t, mikor visszagyeng\u00fcl a sz\u00e9l \u00fajra \u00e9s r\u00e1nk esteledik.\n<\/p>\n
\n Ventilok pr\u00f3b\u00e1lnak elmenni felett\u00fcnk, alattunk, de nem siker\u00fcl nekik, ebben a gyenge sz\u00e9lben nem k\u00f6nny\u0171 elmenni mellett\u00fcnk. A s\u00f6t\u00e9tben, gyenge sz\u00e9lben \u00e9rkez\u00fcnk a t\u00f3 keskenyebbik fel\u00e9be, ez m\u00e1r kb. 10 km-re van a befut\u00f3t\u00f3l, amikor \u00fajra \u00e9l\u00e9nk\u00fclni kezd a sz\u00e9l. Honnan, honnan nem, \u00fajra katamar\u00e1nok k\u00f6z\u00f6tt sz\u00e1guldozunk az \u00e9jszak\u00e1ban, \u00fajra be\u00e9rt\u00fcnk egy 6-8 katamar\u00e1nos csoportot. Zsolti egy darabig nem kock\u00e1ztat, de mikor \u00fajra gyeng\u00fcl a sz\u00e9l felparancsolja a blisztert \u00fajra. Ez persze az \u00e9jszak\u00e1ban m\u00e1r nem annyira egyszer\u0171, de gyorsan hely\u00e9re ker\u00fcl a vitorla, \u00fajra 10 csom\u00f3 felett k\u00f6zel\u00edt\u00fcnk a m\u00e1r szemmel is j\u00f3l l\u00e1that\u00f3 c\u00e9l fel\u00e9.\n<\/p>\n
\n A gyeng\u00fcl\u0151 sz\u00e9lben 15 \u00f3ra 01 perc vitorl\u00e1z\u00e1s ut\u00e1n, senkit\u0151l sem zavartatva k\u00e9nyelmesen befutunk a c\u00e9lba.\u00a0 Az \u00e1gyd\u00f6rg\u00e9s \u00e9s az \u00fcdvrivalg\u00e1s jelzi, hogy egytest\u0171ben megnyert\u00fck a versenyt, abszol\u00fatban pedig a k\u00f6zel 40 indul\u00f3 katamar\u00e1n ellen\u00e9re is a 19-ik helyen futunk be.\n<\/p>\n
\n A kik\u00f6t\u0151ben a gy\u0151ztesnek kij\u00e1r\u00f3 helyre k\u00f6tetik ki vel\u00fcnk a haj\u00f3, a Zenith nev\u0171 Ventilo M1 gy\u0151ztes katamar\u00e1n mell\u00e9, amelyik haj\u00f3 id\u00e9n megt\u00f6rte a DC 35-\u00f6s\u00f6k uralm\u00e1t, \u00e9s el\u0151tt\u00fcnk kb. 2 \u00f3r\u00e1val el\u0151bb \u00e9rkezett be. \u00c9jjel m\u00e9g a rendez\u0151k meleg \u00e9tellel, itallal v\u00e1rtak minket, \u00e9s azonnal interj\u00fat kellett adni a tv-nek, illetve a gy\u0151ztesnek j\u00e1r\u00f3 pezsg\u0151t is elpukkantjuk.\u00a0 A csapat a k\u00f6zel 15 \u00f3ra ut\u00e1n pihenni megy, majd m\u00e1snap a haj\u00f3 sz\u00e9tszerel\u00e9se ut\u00e1n a d\u00edj\u00e1tad\u00f3ra k\u00e9sz\u00fcl.\n<\/p>\n
\n A csapat ugyan csak negyed \u00f3r\u00e1val jav\u00edtott kor\u00e1bbi idej\u00e9n, \u00e1m id\u00e9n 10 helyet jav\u00edtva a 19. helyen futottunk be, \u00e9s m\u00e1sodj\u00e1ra is megnyert\u00fck az egytest\u0171 haj\u00f3knak ki\u00edrt d\u00edjat. Ez ott kint hatalmas siker, ennek megfelel\u0151en \u00fcnneplik meg a csapatot. Persze a t\u00f6meg el\u0151tt azonnal megh\u00edvnak minket a j\u00f6v\u0151 \u00e9vi versenyre, hisz egy hatalmas sztori van kialakul\u00f3ban: Ha j\u00f6v\u0151re is megnyerj\u00fck a versenyt, akkor a Raffica 2-ik alkalommal is elviheti az arany kup\u00e1t, amire m\u00e9g a verseny t\u00f6rt\u00e9net\u00e9ben soha nem volt p\u00e9lda. \u00c9s mindezt most egy magyar csapat teheti meg, nulla helyismerettel \u00e9s a egy t\u00f6bb mint 20 \u00e9ves haj\u00f3val. Ez m\u00e1r h\u00edr\u00e9rt\u00e9k\u0171, erre az\u00e9rt m\u00e1r kint is felkapj\u00e1k a fej\u00fcket. Drukkoljatok nek\u00fcnk!\n<\/p>\n
\n A csapat:\n<\/p>\n
\n Kir\u00e1ly Zsolt\u00a0 –\u00a0 Korm\u00e1nyos\n<\/p>\n
\n Bog\u00e1r Tam\u00e1s\n<\/p>\n
\n Csisz\u00e1r Zsolt\n<\/p>\n
\n Czibor Andr\u00e1s\n<\/p>\n
\n Edel\u00e9nyi Szab\u00f3 Zsolt\n<\/p>\n
\n Fekete Andr\u00e1s\n<\/p>\n
\n Horvath Bal\u00e1zs\n<\/p>\n
\n Kar\u00e1csony J\u00e1nos\n<\/p>\n
\n Kiss \u00c1rp\u00e1d\n<\/p>\n
\n Lange Peti\n<\/p>\n
\n M\u00f3nus Gyula\n<\/p>\n
\n Pusk\u00e1s Tam\u00e1s\n<\/p>\n
\n V\u00e1rkonyi Csaba\n<\/p>\n
\n Motoros:\n<\/p>\n
\n Jankovits Andr\u00e1s\n<\/p>\n
\n N\u00e9meth Erika\u00a0 fot\u00f3\n<\/p>\n
\n tov\u00e1bbi f\u00e9nyk\u00e9pek
\n
\n itt
\n <\/a>\n<\/p>\n\n
\n Fot\u00f3: N\u00e9meth Erika
\n<\/span>
\n
\n
\n Forr\u00e1s: raffica.hu
\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"A magyar vitorl\u00e1sok el\u0151tt nem igaz\u00e1n ismert a Genfi t\u00f3 \u00e9s a Bol d\u2019Or Mirabaud t\u00f3ker\u00fcl\u0151 verseny, a Bodeni \u00e9s a Garda tavi versenyek mellett ide nem t\u00fal s\u0171r\u0171n jut el magyar vitorl\u00e1z\u00f3. Pedig a versenyt a vil\u00e1g legnagyobb \u00e9s legrangosabb tavi versenyk\u00e9nt tartj\u00e1k sz\u00e1mon, id\u00e9n t\u00f6bb mint 500 haj\u00f3, 3000 vitorl\u00e1z\u00f3, \u00e9s igen neves […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":8549,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1269,386,504],"sailing_author":"Lange P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1057"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1057"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1057\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/8549"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1057"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1057"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1057"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}