{"id":107,"date":"2017-01-30T23:06:00","date_gmt":"2017-01-30T22:06:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2017\/01\/30\/edzes-a-javabol\/"},"modified":"2017-07-27T23:09:09","modified_gmt":"2017-07-27T21:09:09","slug":"edzes-a-javabol","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2017\/01\/30\/edzes-a-javabol\/","title":{"rendered":"Edz\u00e9s a jav\u00e1b\u00f3l,"},"content":{"rendered":"

\n avagy a Szparis 29er csapat idei els\u0151 edz\u0151t\u00e1bora Barcelon\u00e1ban\n<\/p>\n

\n Barcelona 11 fok, de a taft m\u00e9g mindig tart – nincs meleg most arrafel\u00e9 sem. De m\u00e9g mindig jobb, mint idehaza, ahol legfeljebb remekbe szabott j\u00e9gvitorl\u00e1sok karcolj\u00e1k a balatoni j\u00e9gt\u00fckr\u00f6t.\n<\/p>\n

\n A Spartacus Vitorl\u00e1s Egylet 29er-k\u00fcl\u00f6n\u00edtm\u00e9nye Goszleth Marcell edz\u0151 vezet\u00e9s\u00e9vel a katal\u00e1n f\u0151v\u00e1ros fel\u00e9 vette az ir\u00e1nyt.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n
\n Goszleth Marcell besz\u00e1mol\u00f3ja:
\n <\/em>
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n
\n A hideg \u00e9s gyenge szeles Adri\u00e1t magunk m\u00f6g\u00f6tt hagyva janu\u00e1r 20.-\u00e1n \u00e1ttelep\u00fclt\u00fcnk Barcelon\u00e1ba.
\n <\/em>
\n
\n
\n A Katal\u00e1n f\u0151v\u00e1rosban l\u00e9tezik egy vitorl\u00e1s k\u00f6zpont, amely \u00edzig-v\u00e9rig a versenyvitorl\u00e1z\u00f3k szempontjait szem el\u0151tt tartva sz\u00fcletett. Akiknek itthon a tatai vagy dunavars\u00e1nyi k\u00f6zponti edz\u0151t\u00e1bor mond valamit, az k\u00e9pzelje el ugyanezt a tengerparton vitorl\u00e1z\u00f3kra szabva. Megtal\u00e1lhat\u00f3 itt minden, ami a nyugodt felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9shez kell, a megbesz\u00e9l\u00e9sre alkalmas helyis\u00e9gekt\u0151l a szuper konditermen \u00e1t a vitorl\u00e1s ruhasz\u00e1r\u00edt\u00f3 helys\u00e9gig \u2013 egy \u00e9p\u00fcletben.
\n <\/em>
\n
\n
\n Ez a helysz\u00edn a remek k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek mellett az\u00e9rt is kedves lehet nek\u00fcnk, mert napjaink legjobb magyar vitorl\u00e1z\u00f3ja Berecz Zsombi \u00e9pp itt nyert Eb-ez\u00fcst\u00e9rmet tavaly.
\n <\/em>
\n
\n
\n Ebben a komplexumban vert\u00fcnk t\u00e1bort az \u00e9v els\u0151 h\u00e1rom h\u00f3napj\u00e1ra, hogy a sok vitorl\u00e1zott \u00f3ra mellett pr\u00f3b\u00e1ljuk magunkba sz\u00edvni a profi sportol\u00f3k szeml\u00e9let\u00e9t is. Seg\u00edts\u00e9g\u00fcnkre volt ebben a sok nemzetk\u00f6zi csapat, a sv\u00e1jci Optimistesekt\u0151l a GC32-es katamar\u00e1n versenyz\u0151kig mindenki.
\n <\/em>
\n
\n
\n Napjaink 7:30-kor a konditeremben kezd\u0151dtek \u00e9s ugyanitt v\u00e9gz\u0151dtek estefel\u00e9. A sr\u00e1coknak kellett p\u00e1r nap am\u00edg felvett\u00e9k a ritmust \u00e9s egyre f\u00e1radtabban b\u00e1r, de fokoz\u00f3d\u00f3 odafigyel\u00e9ssel v\u00e9gezt\u00e9k a feladataikat.
\n <\/em>
\n
\n
\n A v\u00edzen nagyr\u00e9szt k\u00f6zepes szelekben gyakoroltunk, amelyhez rendk\u00edv\u00fcl neh\u00e9z hull\u00e1mz\u00e1s p\u00e1rosult. A kik\u00f6t\u0151 el\u0151tt h\u00faz\u00f3d\u00f3 hossz\u00fa partfalr\u00f3l visszaver\u0151dtek a hull\u00e1mok, \u00edgy nagyon kaotikuss\u00e1 tett\u00e9k a p\u00e1ly\u00e1t egy p\u00e1r n\u00e9gyzetkilom\u00e9teres ter\u00fcleten. F\u0151k\u00e9nt b\u0151sz\u00e9lben volt ez gond s ennek is k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151, hogy minden p\u00e1ros \u00edzel\u00edt\u0151t kaphatott a skiffekben j\u00f3l ismert: lef\u00far a haj\u00f3 orra-rep\u00fcl a leg\u00e9nys\u00e9g el\u0151re-felborul a haj\u00f3 – esem\u00e9nysor \u00e9lm\u00e9ny\u00e9b\u0151l. A sverten \u00e1llva is zsongl\u0151ri praktik\u00e1kat kellett bevetni, ha talp\u00e1n akart maradni az ember. P\u00e1r nap eltelt\u00e9vel mindenkinek f\u00e1jt k\u00edv\u00fcl \u00e9s bel\u00fcl is t\u00f6bb helyen, de a fi\u00fak becs\u00fclettel k\u00fczdve \u00e1llt\u00e1k a pr\u00f3b\u00e1t.
\n <\/em>
\n
\n
\n K\u00e9t h\u00e9t hazai pihen\u0151 ut\u00e1n \u00fajfent utazunk \u00e9s folytatjuk kalandjainkat a tengeren.
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n \"wwww.jpg\"
\n
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n A 29er ifj\u00fas\u00e1gi oszt\u00e1ly messze a legdinamikusabban fejl\u0151d\u0151 nemzetk\u00f6zi ifj\u00fas\u00e1gi AWS haj\u00f3t\u00edpus. Ez az oszt\u00e1ly kiv\u00e1l\u00f3an felk\u00e9sz\u00edtheti az ifj\u00fas\u00e1got egy nagy teljes\u00edtm\u00e9ny\u0171, gyors szkiffel val\u00f3 eredm\u00e9nyes versenyz\u00e9sre, megadhatja nekik a modern vitorl\u00e1z\u00e1sban alkalmazott vitorlabe\u00e1ll\u00edt\u00e1s, taktika \u00e9s strat\u00e9gia alapjait. Optim\u00e1lis el\u0151-oszt\u00e1lya teh\u00e1t az olimpiai 49er illetve 49erFX t\u00edpusoknak. Ezen fel\u00fcl a 29er-ben alapos tud\u00e1st szerz\u0151 ifj\u00fas\u00e1gi versenyz\u0151k sokkal k\u00f6nnyebben lesznek k\u00e9pesek beletanulni ak\u00e1r a t\u00f6bbtest\u0171 haj\u00f3kkal val\u00f3 versenyz\u00e9sbe, mint p\u00e9ld\u00e1ul a 420-as oszt\u00e1lyban gyakorl\u00f3 t\u00e1rsaik. \u00cdgy a 29er ifj\u00fas\u00e1gi el\u0151-oszt\u00e1lya lehet ak\u00e1r a Nacra17-es olimpiai oszt\u00e1lynak is.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n A Magyar 29er Oszt\u00e1lysz\u00f6vets\u00e9g m\u00e1r megkezdte a tagfelv\u00e9telt. A tagfelv\u00e9telhez sz\u00fcks\u00e9ges nyomtatv\u00e1ny megtal\u00e1lhat\u00f3 a Magyar 29er Oszt\u00e1lysz\u00f6vets\u00e9g
\n

\n Facebook-oldal\u00e1n
\n <\/a>
\n . Az Oszt\u00e1lysz\u00f6vets\u00e9gbe val\u00f3 bel\u00e9p\u00e9s a 29er Oszt\u00e1lysz\u00f6vets\u00e9g eln\u00f6ks\u00e9g\u00e9nek pozit\u00edv \u00edr\u00e1sbeli visszaigazol\u00e1s\u00e1val \u00e9s a tagd\u00edj befizet\u00e9s\u00e9vel v\u00e1lik elfogadott\u00e1.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

avagy a Szparis 29er csapat idei els\u0151 edz\u0151t\u00e1bora Barcelon\u00e1ban Barcelona 11 fok, de a taft m\u00e9g mindig tart – nincs meleg most arrafel\u00e9 sem. De m\u00e9g mindig jobb, mint idehaza, ahol legfeljebb remekbe szabott j\u00e9gvitorl\u00e1sok karcolj\u00e1k a balatoni j\u00e9gt\u00fckr\u00f6t. A Spartacus Vitorl\u00e1s Egylet 29er-k\u00fcl\u00f6n\u00edtm\u00e9nye Goszleth Marcell edz\u0151 vezet\u00e9s\u00e9vel a katal\u00e1n f\u0151v\u00e1ros fel\u00e9 vette az ir\u00e1nyt. […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":6079,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[679,302,1224],"sailing_author":"Dr. L\u00e1szl\u00f3fy Csaba","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/107"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=107"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/107\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/6079"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=107"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=107"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=107"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}