{"id":1085,"date":"2013-06-01T15:43:00","date_gmt":"2013-06-01T13:43:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/06\/01\/63-rund-um-esemenyei\/"},"modified":"2017-08-02T00:16:07","modified_gmt":"2017-08-01T22:16:07","slug":"63-rund-um-esemenyei","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/06\/01\/63-rund-um-esemenyei\/","title":{"rendered":"63. Rund um esem\u00e9nyei"},"content":{"rendered":"
\n Negyedik a c\u00e9lban a Raffica\n<\/p>\n
\n Az egytest\u0171 haj\u00f3k k\u00f6z\u00fcl els\u0151k\u00e9nt futott be a Paul Leibinger a Raffica csapattal, Kir\u00e1ly Zsolt korm\u00e1nyz\u00e1s\u00e1val.\u00a0 Az el\u0151tte c\u00e9lba \u00e9r\u0151 katamar\u00e1nok k\u00f6z\u00fcl a tavalyi K\u00e9kszalagon is r\u00e9szt vett SL33-as a Black Jack gy\u0151z\u00f6tt Ralph Schatz ir\u00e1ny\u00edt\u00e1s\u00e1val megel\u0151zve az M32-est, amelyet Helge Sach korm\u00e1nyzott, ak\u00e1rcsak a Balatonon. Harmadik egy \u00faj t\u00edpus, egy GC35-\u00f6s lett Flavio Marazzi vezet\u00e9s\u00e9vel.\n<\/p>\n
\n Zuhog\u00f3 es\u0151ben helyenk\u00e9nt kihagy\u00f3, majd durv\u00e1n beer\u0151s\u00f6d\u0151, rendk\u00edv\u00fcl p\u00f6ff\u00f6s sz\u00e9lben versenyzett az \u00e9jszak\u00e1ban a 63. Rund um mez\u0151nye a k\u00f6r\u00fclbel\u00fcl sz\u00e1z kilom\u00e9teres p\u00e1ly\u00e1n. A gy\u0151ztes cs\u00facssebess\u00e9ge a GPS nyomk\u00f6vet\u0151 tan\u00fabizonys\u00e1ga szerint 22 csom\u00f3 volt. Kir\u00e1ly Zsolt\u00e9k 17 csom\u00f3 k\u00f6r\u00fcl t\u00e9ptek a v\u00edzen nem egyszer, \u00e9s 9,7 csom\u00f3s \u00e1tlagot produk\u00e1lva f\u00f6l\u00e9nyesen vert\u00e9k a t\u00f6bbi egytest\u0171 haj\u00f3t, bele\u00e9rtve a m\u00f6g\u00f6tt\u00fck csaknem egy \u00f3r\u00e1val k\u00e9s\u0151bb befut\u00f3 Sonnenk\u00f6nig Farr 400 t\u00edpus\u00fa haj\u00f3t, illetve a helyi favorit Magic Ladyt.\n<\/p>\n
\n N\u00e9gy \u00e9ve gyenge sz\u00e9lben kent\u00e9k el abszol\u00fatban is a katamar\u00e1nokat, \u00edd\u00e9n nagyon kem\u00e9ny id\u0151ben mutat\u00e1k meg, hogy mindenk\u00e9ppen az \u00e9lmez\u0151nybe tartoznak, a sokkal modernebb technik\u00e1kkal hajt\u00f3 ellenfelek k\u00f6z\u00e9, el\u00e9.\n<\/p>\n
\n Nagyon kem\u00e9ny feladatot r\u00f3tt az id\u0151j\u00e1r\u00e1s a r\u00e9sztvev\u0151kre. K\u00fcl\u00f6n\u00f6sen a gyors katamar\u00e1nokkal \u00e9s a Liber\u00e1kkal volt neh\u00e9z teljes\u00edteni a p\u00e1ly\u00e1t. Az er\u0151s p\u00f6ff\u00f6k \u00e9s durva sz\u00e9ler\u0151 v\u00e1lt\u00e1sok miatt rengeretegszer kellett reffelni vagy vitorl\u00e1t cser\u00e9lni. Mindezt \u00e9jszaka, 5-8 fokos h\u0151m\u00e9rs\u00e9kletben, \u00e9s sz\u0171nni nem akar\u00f3 zuhog\u00f3 es\u0151ben. Mindenki megkapta a maga egy\u00e9ni kalandj\u00e1t. A Raffica Team t\u00f6bb \u00e9rdekesen alakul\u00f3 pillanat\u00e1t egy a s\u00f6t\u00e9tben l\u00e1thatatlanul \u00e9rkez\u0151 durv\u00e1n elt\u00e9r\u0151 ir\u00e1ny\u00fa p\u00f6ff okozta v\u00e9dhetetlen spont\u00e1n halzol\u00e1s koron\u00e1zta meg. Akkor nagyon k\u00f6zel j\u00e1rtak a borul\u00e1shoz…\n<\/p>\n
\n De v\u00e9g\u00fcl minden neh\u00e9zs\u00e9gen fel\u00fclkerekedve, remek\u00fcl vitorl\u00e1ztak. Csak csillog\u00f3 szem\u0171 csapattagok, \u00e9lvezetes pillanatokr\u00f3l sz\u00f3l\u00f3 besz\u00e1mol\u00f3it nem hallottam a siker pillanat\u00e1t k\u00f6vet\u0151 n\u00e9mi pihen\u00e9s ut\u00e1n sem. \u00d6r\u00fcltek, hogy t\u00fal vannak a dolgon.\n<\/p>\n
\n A 348 r\u00e9sztvev\u0151 haj\u00f3b\u00f3l rengetegen ki\u00e1lltak. Pontos sz\u00e1mot m\u00e9g nem tudni, hiszen amikor ezeket a sorokat \u00edrom (szombat 13 \u00f3ra) sokan m\u00e9g a p\u00e1ly\u00e1n vitorl\u00e1znak. Eddig k\u00f6r\u00fclbel\u00fcl nyolcvan haj\u00f3 \u00e9rt c\u00e9lba, de \u00e9rkeznek folyamatosan.\n<\/p>\n
\n T\u00f6bb gyors katamar\u00e1n felborult. Az osztr\u00e1k Fritz Trippolt (2007-ben az akkor osztr\u00e1k tulajdon\u00fa Raffic\u00e1val gy\u0151z\u00f6tt) katamar\u00e1nj\u00e1r\u00f3l kimentett\u00e9k a leg\u00e9nys\u00e9get, a haj\u00f3t tot\u00e1lk\u00e1rosnak nyilv\u00e1n\u00edtva, b\u00f3j\u00e1val jel\u00f6lve a t\u00f3ban hagyt\u00e1k. \u00c9jszaka elveszett emberekr\u0151l sz\u00f3ltak a h\u00edrek, de szerencs\u00e9re mindenkit megtal\u00e1ltak, \u00e9s \u00e9ps\u00e9gben partra hoztak.\n<\/p>\n
\n A versenyki\u00edr\u00e1s el\u0151\u00edrta, hogy \u00e9jszaka a ment\u0151mell\u00e9nyekre vil\u00e1g\u00edt\u00e1st kell tenni, hogy v\u00edzb\u0151l ment\u00e9s eset\u00e9n t\u00f6bb es\u00e9lyt kapjanak a k\u00eds\u00e9r\u0151 motorosok. A gyors haj\u00f3khoz, t\u00f6bbtest\u0171ekhez, Liber\u00e1khoz saj\u00e1t ment\u0151motorosok tartoztak, m\u00edg a mez\u0151ny biztons\u00e1g\u00e1t k\u00f6r\u00fclbel\u00fcl harminc motoros seg\u00edtette, amelyeket a tavat szektorokva bontva osztottak el, hogy mindig lehessen a bajba jut\u00f3knak a k\u00f6zelben seg\u00edts\u00e9g.\n<\/p>\n
\n Mi a CODE8-cal h\u00e1rom \u00e9s f\u00e9l \u00f3ra menet ut\u00e1n feladtuk a k\u00fczdelmet. Nagyon j\u00f3 rajt ut\u00e1n j\u00f3val nagyobb\u00a0 haj\u00f3k k\u00f6z\u00f6tt haladtunk. B\u00e1r az els\u0151 p\u00e1lyajel k\u00f6zel\u00e9ben sz\u00e9lcsendbe ker\u00fclve t\u00f6bb helyet vesztett\u00fcnk, valahol az abszol\u00fat hatvan-hetvenedik hely t\u00e1j\u00e9k\u00e1n vitorl\u00e1ztunk (a mi haj\u00f3nkhoz nem volt GPS-nyomk\u00f6vet\u00e9s), amikor ki\u00e1lltunk a versenyb\u0151l .\n<\/p>\n
\n Sz\u00e9tesett a forst\u00e1gon a vitorl\u00e1t r\u00f6gz\u00edt\u0151 profilos szerkezet, \u00edgy annak teljes szakad\u00e1sa eset\u00e9re egy \u00a0felh\u00faz\u00f3val\u00a0 is biztos\u00edtottuk az \u00e1rbocot. \u00c1m ezzel egy\u00fctt nagyon bizonytalann\u00e1 v\u00e1lt a rudazat \u00e9s ezzel p\u00e1rhuzamosan az \u00e1ll\u00edt\u00e1si lehet\u0151s\u00e9gek. \u00e9s amikor teljes s\u00f6t\u00e9ts\u00e9gben a sz\u00e9l annyira meger\u0151s\u00f6d\u00f6tt, hogy m\u00e1r a nagyvitorla reffel\u00e9se sem bizonyult elegend\u0151nek, \u00e9s csak egyetlen orrvitorl\u00e1val vitorl\u00e1ztunk, akkor feladtuk a versenyt \u00e9s visszafordultunk Lindau fel\u00e9, ahov\u00e1 m\u00e9g k\u00e9t \u00e9s f\u00e9l \u00f3r\u00e1val k\u00e9s\u0151bb \u00e9rt\u00fcnk vissza.\n<\/p>\n
\n D\u00f6nt\u00e9s\u00fcnkh\u00f6z a felk\u00e9sz\u00fcletlens\u00e9g\u00fcnk is hozz\u00e1j\u00e1rult. Erre az alkalomra \u00f6ssze\u00e1llt csapatunkb\u00f3l t\u00f6bben el\u0151sz\u00f6r vitorl\u00e1ztunk a haj\u00f3val, el\u0151sz\u00f6r egy\u00fctt, \u00e9s mindannyian el\u0151sz\u00f6r a Boden-tavon. Az \u00e9jszakai t\u00e1j\u00e9koz\u00f3d\u00e1shoz nem vitt\u00fcnk magunkkal elegend\u0151 \u00e9s megfelel\u0151 technikai seg\u00edts\u00e9get, \u00edgy l\u00e9nyeg\u00e9ben a rajt ut\u00e1n egy \u00f3r\u00e1val m\u00e1r kv\u00e1zi vakon vitiorl\u00e1ztunk az ismeretlen v\u00edzen. Egyszer\u0171en fogalmazva, akkor m\u00e1r csak halv\u00e1ny sejt\u00e9s\u00fcnk volt arr\u00f3l, hogy merre is j\u00e1runk. Mindez egy\u00fctt \u00edgy felel\u0151tlen\u00fcl kev\u00e9s volt.\n<\/p>\n
\n A d\u00f6nt\u00e9s\u00fcnkh\u00f6z emellett tagadhatatlanul hozz\u00e1j\u00e1rult a remek id\u0151j\u00e1r\u00e1s, a penetr\u00e1ns hideg \u00e9s a hihetetlen mennyis\u00e9g\u0171 es\u0151 is. Az ember kock\u00e1ztathatja a dr\u00e1ga eszk\u00f6zt (amely nem a mi tulajdonunk), ha felk\u00e9sz\u00fclts\u00e9g\u00e9vel eredm\u00e9nyre es\u00e9lyes, vagy legal\u00e1bb \u00e9lvezi a haj\u00f3z\u00e1st. Egyik felt\u00e9tel sem \u00e1llt fenn.\n<\/p>\n
\n Mondan\u00e1m, hogy \u00e9lm\u00e9ny volt, de ez nem lenne igaz. A sz\u00f3nak t\u00fal sok a pozit\u00edv kicseng\u00e9se…\n<\/p>\n
\n Az biztos, hogy a CODE8-cal, l\u00e9nyegesen nagyobb, hosszabb v\u00edzvonal\u00fa haj\u00f3kkal hajthattunk, cirk\u00e1lhattunk egy\u00fctt. \u00c9n el\u0151sz\u00f6r vitorl\u00e1ztam vele, nagyon j\u00f3, \u00e9rz\u00e9keny haj\u00f3, k\u00f6nnyen megindul \u00e9s kezelhet\u0151. Pedig f\u0151 er\u0151ss\u00e9g\u00e9t, a b\u0151szeles, gennakeres rohan\u00e1st ki sem pr\u00f3b\u00e1lhattuk. Azok a k\u00e9t haj\u00f3, akikkel a ki\u00e1ll\u00e1sunkig egy\u00fctt vitorl\u00e1ztunk a versenyen szombat reggel nyolc \u00f3ra t\u00e1jt futottak be a c\u00e9lba 42-43. helyen.\n<\/p>\n
\n A verseny rendez\u00e9se sallangmentesen egyszer\u0171. A Lindauer Segler Club semmif\u00e9le m\u00e9diafelhajt\u00e1st nem csin\u00e1lt a verseny k\u00f6r\u00e9, a versenyz\u0151ket sem p\u00e1tyolgatt\u00e1k t\u00fals\u00e1gosan. A r\u00e9szv\u00e9tel l\u00e9nyegesen olcs\u00f3bb, mint egy K\u00e9kszalagon, viszont sz\u00e1mos olyan szolg\u00e1ltat\u00e1snak, amit a Balatonon\u00a0 minim\u00e1lis elv\u00e1r\u00e1snak tekintenek a r\u00e9sztvev\u0151k, nyoma sincs.\n<\/p>\n
\n Egy-egy haj\u00f3 nevez\u00e9si d\u00edja 75-145 Eur\u00f3, att\u00f3l f\u00fcgg\u0151en, hogy mikor t\u00f6rt\u00e9nik az internetes nevez\u00e9s, amely \u00e1ltal\u00e1nos. A helysz\u00ednen m\u00e1r csak egy nagyon egyszer\u0171 regisztr\u00e1ci\u00f3 t\u00f6rt\u00e9nik az esetleg m\u00f3dos\u00edtand\u00f3 adatok felv\u00e9tel\u00e9vel. Nem kell haj\u00f3levelet \u00e9s biztos\u00edt\u00e1st sem bemutatni, hiszen annak megl\u00e9t\u00e9t a skipper al\u00e1\u00edr\u00e1s\u00e1val igazolja!\n<\/p>\n
\n A rendez\u0151s\u00e9g a skipper neve mellett a gy\u0151zelemre es\u00e9lyes haj\u00f3kon k\u00edv\u00fcl m\u00e9g a leg\u00e9nys\u00e9gi n\u00e9vsort sem k\u00e9rte. Nincs p\u00f3l\u00f3, nincs fogad\u00e1s, k\u00f6zponti vacsora, \u00fcnnep\u00e9lyes megnyit\u00f3 vagy z\u00e1r\u00f3buli. P\u00e9nteken a klub ter\u00fclet\u00e9n l\u00e9v\u0151 rendezv\u00e9nys\u00e1torba hirdetett versenyz\u0151 parti nem bel\u00e9p\u0151s, lehet venni kolb\u00e1szt \u00e9s s\u00f6rt, van hely besz\u00e9lgetni, \u00e9s egy \u00f3r\u00e1n \u00e1t a s\u00e1tor el\u0151tt zen\u00e9lt egy dixieland zenekar. Slussz.\n<\/p>\n
\n A verseny k\u00f6r\u00fcl szinte semmilyen felhajt\u00e1s nincs. A sajt\u00f3t\u00e1j\u00e9koztat\u00f3n k\u00f6r\u00fclbel\u00fcl t\u00edz-tizen\u00f6t ujs\u00e1g\u00edr\u00f3 vett r\u00e9szt, amire odacit\u00e1ltak k\u00e9t es\u00e9lyest (egyik sem nyert v\u00e9g\u00fcl).\u00a0 Nem a K\u00e9kszalaghoz, legfeljebb egy komolyabb hazai t\u00faraversenyhez hasonl\u00edthat\u00f3. Ami a r\u00e9sztvev\u0151knek szemmel l\u00e1that\u00f3an t\u00f6k\u00e9letesen megfelel.\n<\/p>\n
\n A mez\u0151ny nagys\u00e1ga alig t\u00f6bb, mint fele a K\u00e9kszalag\u00e9nak. Az \u00e9len sz\u00e1guld\u00f3 men\u0151k m\u00f6g\u00f6tt a mez\u0151ny t\u00f6mege a mi \u00e1tlagos t\u00faraversenyeinken l\u00e1that\u00f3akhoz hasonl\u00f3. Nincsenek itt abszol\u00fat kezd\u0151k, vagy olyanok, akik eg\u00e9sz \u00e9vben ezen az egyetlen versenyen induln\u00e1nak.\n<\/p>\n
\n A rendez\u0151s\u00e9g \u00e1ltal szervezett legfontosabb megbesz\u00e9l\u00e9s az alapos \u00e9s nagy \u00e9rdekl\u0151d\u00e9ssel k\u00eds\u00e9rt id\u0151j\u00e1r\u00e1si t\u00e1j\u00e9koztat\u00f3 volt, amelyet a verseny napj\u00e1n k\u00e9t id\u0151pontban is megtartottak.\u00a0 Nagyon pontosan \u00e9s \u00e9rthet\u0151en elmagyar\u00e1zt\u00e1k a v\u00e1rhat\u00f3 helyzetet, p\u00e1r sz\u00f3ban kit\u00e9rtek a biztons\u00e1gi el\u0151\u00edr\u00e1sok betart\u00e1s\u00e1nak fontoss\u00e1g\u00e1ra, \u00e1m nem \u201efogj\u00e1k a kez\u00e9t\u201d senkinek. . Nincs k\u00f6r-sms, nincs semmilyen figyelmeztet\u00e9s . Nem csak a ki\u00edr\u00e1sban r\u00f6gz\u00edtett egy\u00e9rtelm\u0171en mindenkinek a saj\u00e1t felel\u0151ss\u00e9ge a r\u00e9szv\u00e9telt illet\u0151en, de itt mindenki pontosan tudja \u00e9s \u00e9rti is ezt. Nem v\u00e1rj\u00e1k el a rendez\u0151s\u00e9gt\u0151l, hogy figyelmeztet\u00e9st adjon az esetleges viharr\u00f3l, \u00e9s egy ilyen , a k\u00e9t \u00e9vvel ezel\u0151tti balatoni K\u00e9kszalagn\u00e1l t\u00f6bb szempontb\u00f3l kem\u00e9nyebb k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt lefutott verseny ut\u00e1n sem f\u00faj senki senkire. Versenyz\u0151k egym\u00e1sra, vagy r\u00e9sztvev\u0151k a rendez\u0151s\u00e9gre. Nincsenek egy\u00e9ni felt\u00e9telez\u00e9sek \u00e9s \u00f6tletek, hogy mit k\u00e9ne \u201eadni \u00e9s szolg\u00e1ltatni\u201d a rendez\u0151s\u00e9gnek a versenyz\u0151k sz\u00e1m\u00e1ra. Ott a verseny, az a l\u00e9nyeg. Aki megy, megy, aki ki\u00e1ll, az \u00fagy d\u00f6nt\u00f6tt \u00e9s k\u00e9sz. Nem keres kib\u00fav\u00f3kat, nem magyar\u00e1zkodik, \u00e9s senki nem k\u00e9r semmit sz\u00e1mon m\u00e1st\u00f3l. Mindenki tudja a hely\u00e9t \u00e9s a dolg\u00e1t. Ha vihar s\u00f6p\u00f6r v\u00e9gig a mez\u0151ny\u00f6n, nem kell sajt\u00f3t\u00e1j\u00e9koztat\u00f3n magyar\u00e1zkodnia a rendez\u0151s\u00e9gnek \u00e9s a v\u00edzirend\u0151rs\u00e9gnek.\n<\/p>\n
\n Vagyis a Rund um egy nagyszer\u0171en megrendezett, komoly, \u00e9s a komolys\u00e1g\u00e1ban egyszer\u0171 verseny.\n<\/p>\n
\n Persze minden elismer\u00e9sem mellett a Boden-t\u00f3ra , a Rajn\u00e1b\u00f3l \u00e9rkez\u0151 uszad\u00e9kf\u00e1kkal d\u00fas\u00edtott zavaros, hideg v\u00edz\u00e9re, lyukas-p\u00f6ff\u00f6s, a balatonin\u00e1l l\u00e9nyegesen zavarosabb, lutrisabb szel\u00e9re, a n\u00e9metek itteni h\u00fcv\u00f6sen udvarias, ha j\u00f6ssz \u00fagy is j\u00f3, ha nem, h\u00e1t nem alap\u00fa vend\u00e9gszeretet\u00e9re, \u00e9s erre a most megtapasztalt irdatlan mennyis\u00e9g\u0171 es\u0151re egyhamar nem v\u00e1gyom \u00fajra.\n<\/p>\n
\n Rund um j\u00f3 vagy, de t\u0151lem ezt\u00e1n p\u00f6r\u00f6gj magadban nyugodtan n\u00e9lk\u00fclem!<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Negyedik a c\u00e9lban a Raffica Az egytest\u0171 haj\u00f3k k\u00f6z\u00fcl els\u0151k\u00e9nt futott be a Paul Leibinger a Raffica csapattal, Kir\u00e1ly Zsolt korm\u00e1nyz\u00e1s\u00e1val.\u00a0 Az el\u0151tte c\u00e9lba \u00e9r\u0151 katamar\u00e1nok k\u00f6z\u00fcl a tavalyi K\u00e9kszalagon is r\u00e9szt vett SL33-as a Black Jack gy\u0151z\u00f6tt Ralph Schatz ir\u00e1ny\u00edt\u00e1s\u00e1val megel\u0151zve az M32-est, amelyet Helge Sach korm\u00e1nyzott, ak\u00e1rcsak a Balatonon. Harmadik egy \u00faj t\u00edpus, […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1669,486],"sailing_author":"Ruj\u00e1k Istv\u00e1n","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1085"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1085"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1085\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1085"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1085"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1085"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}