{"id":1099,"date":"2013-05-27T19:23:00","date_gmt":"2013-05-27T17:23:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/05\/27\/dobogon-a-wild-joe\/"},"modified":"2017-08-01T23:57:11","modified_gmt":"2017-08-01T21:57:11","slug":"dobogon-a-wild-joe","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/05\/27\/dobogon-a-wild-joe\/","title":{"rendered":"Dobog\u00f3n a Wild Joe"},"content":{"rendered":"

\n Harmadik helyen z\u00e1rta a Rolex Capri Sailing Week Volcano Race-t a magyar leg\u00e9nys\u00e9ggel \u00e9s hazai sz\u00ednekben fut\u00f3 maxi yacht a Wild Joe.
\n \n<\/p>\n

\n A hivatalos nev\u00e9n Rolex Capri Sailing Week Volcano Race tal\u00e1n a legszebb tirr\u00e9n t\u00e1jakra viszi el a jacht vitorl\u00e1z\u00e1s cs\u00facsragadoz\u00f3it a maxi jachtokat. A Vez\u00favt\u00f3l a szic\u00edliai\u00a0 id\u0151nk\u00e9nt akt\u00edv vulk\u00e1njair\u00f3l h\u00edres \u00c9oli-szigetekig gy\u00f6ny\u00f6r\u0171 t\u00e1jakat \u00e9rint a verseny. M\u00e9gis a haj\u00f3kon versenyz\u0151k r\u00e9sz\u00e9re csak p\u00e1r pillanatra villannak fel ezek a gy\u00f6ny\u00f6r\u0171s\u00e9gek. Nagyr\u00e9szben a szoros \u00e9s fizikailag megterhel\u0151 program miatt a leg\u00e9nys\u00e9gb\u0151l sokan csak a k\u00e9pekb\u0151l l\u00e1tj\u00e1k \u00fajra merre is j\u00e1rtak.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n
\n Capri
\n <\/em>
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n
\n Capri a Sorrent\u00f3i-f\u00e9lszigetb\u0151l szakadt le, \u00edgy ellent\u00e9tben a k\u00f6rnyez\u0151 vulkanikus szigetekt\u0151l itt a m\u00e9szk\u0151 a domin\u00e1ns, ennek is k\u00f6sz\u00f6nheti h\u00edres K\u00e9k Barlangj\u00e1t (Grotta Azzura) \u00e9s szabdalt partvonal\u00e1t, tengerbe zuhan\u00f3 szikla szigeteit. Az utunkba es\u0151 \u00f3ri\u00e1si kiterjed\u00e9s\u0171 \u00e9s hihetetlen piszkos utc\u00e1ir\u00f3l h\u00edres N\u00e1poly nehezen \u00e9breszt romantik\u00e1t – ha az \u00fatic\u00e9lunk Capri sietve t\u00e1vozunk innen az els\u0151 ad\u00f3d\u00f3 komppal. A jellegzetes karszt cs\u00facsok m\u00e1r hamar el\u0151t\u0171nnek a N\u00e1polyi-\u00f6b\u00f6l szmogj\u00e1b\u00f3l, meredek karszt falaival k\u00e1pr\u00e1zatos l\u00e1tv\u00e1nyt ny\u00fajt a szigetet k\u00e9t telep\u00fcl\u00e9sre Caprira \u00e9s Anacaprira oszt\u00f3\u00a0 Monte Solaro. A saj\u00e1t v\u00edzk\u00e9szlettel nem rendelkez\u0151 sziget mindig sz\u00e9ps\u00e9g\u00e9vel ny\u0171g\u00f6zte le sz\u00e1mos t\u00f6rt\u00e9nelmi birtokl\u00f3j\u00e1t, jelenleg is b\u00e1j\u00e1val termeli a legt\u00f6bbet a naponta ide h\u00f6mp\u00f6lyg\u0151 sok ezer t\u00farista kiszolg\u00e1l\u00e1s\u00e1val. A magaslatokra h\u00faz\u00f3d\u00f3 telep\u00fcl\u00e9seit a rendszeres kal\u00f3zt\u00e1mad\u00e1sok alak\u00edtott\u00e1k ki, de m\u00e1ra talpalatnyi hely se maradt be\u00e9p\u00edtetlen\u00fcl az apr\u00f3 szigeten, luxus boltok \u00e9s h\u0171t\u0151m\u00e1gnes \u00e1rusok lakt\u00e1k be a meredek utc\u00e1kat.
\n <\/em>\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n Gaeta \u2013 Ponza \u2013 Capri
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Az els\u0151 versenynapon a Volcano Race hivatalos programj\u00e1ban a m\u00e9retes vitorl\u00e1sok meghat\u00e1rozott sorrendben haj\u00f3znak \u00e1t a yacht kik\u00f6t\u0151b\u0151l a v\u00e1ros k\u00f6zpontj\u00e1nak a kik\u00f6t\u0151j\u00e9hez, ahol a f\u0151t\u00e9ren – m\u00e1r hagyom\u00e1nyosan – a haj\u00f3kat egyes\u00e9vel k\u00f6sz\u00f6ntve, d\u00edszes keretek k\u00f6z\u00f6tt ker\u00fcl lebonyol\u00edt\u00e1sra a verseny hivatalos megnyit\u00f3ja. Az emelkedett hangulat\u00fa megnyit\u00f3n f\u00fav\u00f3sok zen\u00e9lnek \u00e9s \u00fcnnep\u00e9lyes besz\u00e9dek hangzanak el, majd mindenki a verseny els\u0151 szakasz\u00e1ra a Gaeta – Capri (Ponza szigetet ker\u00fclve) futamra k\u00e9sz\u00fcl. A mez\u0151ny gyenge sz\u00e9lben d\u00e9lut\u00e1n h\u00e1romkor rajtolt el, a tavi vitorl\u00e1z\u00e1sban gyakran el\u0151fordul\u00f3 kis szeles k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyeket a Wild Joe j\u00f3l ki tudta haszn\u00e1lni \u00e9s az \u00e9lre \u00e1llt. K\u00e9s\u0151bb az alapvet\u0151en gyorsabb haj\u00f3k – Y3K, Caol Ila, Jethou sz\u00e9p lassan legyalogolt\u00e1k a 60 l\u00e1bas maxit, ami kor\u00e1n\u00e1l fogva ebben a mez\u0151nyben m\u00e1r ink\u00e1bb tapasztalt harcosnak sz\u00e1m\u00edt az ifj\u00fa tit\u00e1nok k\u00f6z\u00f6tt.\u00a0 Ponza sziget megker\u00fcl\u00e9se ut\u00e1n sz\u00e9lv\u00e1lt\u00f3 k\u00f6vetkezett, ahol a helyzetet j\u00f3l felismerve\u00a0 a haj\u00f3 elment a Jethou alatt, majd k\u00e9tszer is keresztezt\u00e9k \u0151ket az akkor m\u00e9g \u00e9les ir\u00e1nyb\u00f3l \u00e9rkez\u0151 \u00e9s egyre er\u0151s\u00f6d\u0151 sz\u00e9lben.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Volcano Race els\u0151 kb. 100 m\u00e9rf\u00f6ldes szakasza teh\u00e1t t\u00f6bbnyire gyeng\u00e9bb sz\u00e9lben 13 \u00f3r\u00e1nyi fesz\u00fclt figyelemmel telt el, itt indult el a verseny eg\u00e9sz\u00e9t jellmez\u0151 p\u00e1rharc a riv\u00e1lis Jethouval.\u00a0 Szer\u00e9nytelens\u00e9g, de tiszt\u00e1n l\u00e1tszik a riv\u00e1lisok reakci\u00f3ib\u00f3l is, hogy a J\u00f3zsa M\u00e1rton korm\u00e1nyz\u00e1s\u00e1val \u00e9s Kelemen Tam\u00e1s taktikai ir\u00e1ny\u00edt\u00e1s\u00e1val fut\u00f3 Wild Joe az elm\u00falt \u00e9vek tudatos munk\u00e1j\u00e1val feln\u0151tt az \u00e9lmez\u0151nyben val\u00f3 vitorl\u00e1z\u00e1shoz. Az alapvet\u0151en gyorsabb angol haj\u00f3t sz\u00e1mos vitorlacser\u00e9vel siker\u00fclt tartani, illetve nagy bossz\u00fas\u00e1gukra j\u00f3p\u00e1r \u00f3r\u00e1n kereszt\u00fcl csak a Wild Joe fart\u00fckr\u00e9t n\u00e9zhett\u00e9k a k\u00e9pzett brit tenger\u00e9szek. A lagymatag sz\u00e9lben k\u00fcl\u00f6n\u00f6s figyelmet ig\u00e9nyel az \u00e9jszakai vitorl\u00e1z\u00e1s \u00e9s navig\u00e1l\u00e1s, de a Jethou a Capri befut\u00f3ig nem tudott nagyon ell\u00e9pni harcos honfit\u00e1rsaink el\u0151l, m\u00e9g az utols\u00f3 40 m\u00e9rf\u00f6ld\u00f6n a Jethounak kedvez\u0151 futtatott menetben is fogcsikorgatva tartott\u00e1k a poz\u00edci\u00f3jukat. A magyar maxi jacht az abszol\u00fat 4. helyen futott be v\u00e9g\u00fcl 5 perccel az angol haj\u00f3 ut\u00e1n (IRC-ben 5.).\u00a0 A Capri c\u00e9l olaszosan a Marina Grande-ben lerakott b\u00f3ja \u00e9s az egyik sz\u00e1lloda ablaka k\u00f6z\u00f6tti k\u00e9pzeletbeli vonalon van kijel\u00f6lve, \u00e9s a Rolex versenyekre se mindig jellemz\u0151en az \u00e9jjel \u00e9rkez\u0151ket is csinos hostessek fogadt\u00e1k pezsg\u0151vel a f\u00e1raszt\u00f3 menet ut\u00e1n.\n<\/p>\n

\n
\n Capri \u2013 N\u00e1poly – Capri
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n A hosszasan befut\u00f3 mez\u0151ny miatt a k\u00f6vetkez\u0151 nap sz\u00fcnnap volt minden egys\u00e9gnek. Kiv\u00e1l\u00f3 alkalom lenne megismerni a szigetet, de a t\u00f6m\u00e9ntelen turista ezt l\u00e9nyeg\u00e9ben ellehetetlen\u00edti. A csapatok m\u00e1snap coastal race-en, avagy partk\u00f6zeli t\u00farafutamon vettek r\u00e9szt a Capri – N\u00e1poly \u2013 Capri t\u00e1vot kellett \u00f6sszesen h\u00e1rom p\u00e1lyajelen teljes\u00edteni. A verseny a Wild Joenak egy gyenge rajttal indult, de legal\u00e1bb a n\u00e9z\u0151knek is l\u00e1that\u00f3v\u00e1 v\u00e1lt nappali f\u00e9nyben, hogy fogj\u00e1k m\u00e9g t\u00f6bb sz\u00e1z m\u00e9teres el\u0151ny eset\u00e9n is egym\u00e1st az \u00f3ri\u00e1si haj\u00f3k. A magyarok t\u00f6bb taktikai koncepci\u00f3t is elind\u00edtottak, igyekeztek ellenfeleiket a stabil \u00fatir\u00e1nyokb\u00f3l \u00e9s szeleikb\u0151l kimozd\u00edtani, illetve m\u00e1shol jobb szeleket tal\u00e1lni. Kiemelked\u0151 volt a kezdeti genakker h\u00faz\u00e1s \u00fcgyetlens\u00e9ge ut\u00e1n, ahogy a csapat minden man\u0151vert precizit\u00e1ssal \u00e9s \u00f6sszeszokotts\u00e1ggal hajtott v\u00e9gre, ami k\u00fcls\u0151 szeml\u00e9l\u0151nek igaz\u00e1n szemet gy\u00f6ny\u00f6rk\u00f6dtet\u0151 magabiztoss\u00e1gr\u00f3l tan\u00faskodott. A p\u00e1lya enn\u00e9l az egyszer\u0171 \u00f6b\u00f6l futamn\u00e1l se volt egyhang\u00fa, N\u00e1poly part menti klasszikus er\u0151djei mell\u00e9 t\u0171ztek b\u00f3j\u00e1t, \u00edgy a n\u00e9pes haj\u00f3\u00e1llom\u00e1s mellett fordultak a haj\u00f3k, majd a k\u00f6vetkez\u0151 p\u00e1ly\u00e1jel Capri \u00e9szaki cs\u00facs\u00e1n\u00e1l volt. Innen az \u00f3ri\u00e1s sziklafalak \u00e9s barlang bej\u00e1ratok mellett kellett visszavitorl\u00e1zni a rendezv\u00e9nynek helyet ad\u00f3 Marina Grande-ba. A Wild Joe a harmadik helyen z\u00e1rta a futamot, \u00edgy \u00f6sszetettben a 4. helyre l\u00e9pett el\u0151re, ami bizakod\u00e1sra adott okot.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Vulk\u00e1nok helyett, vitorl\u00e1z\u00e1s a vihar \u00e1rny\u00e9k\u00e1ban\n<\/p>\n

\n
\n Capri \u2013 Castellabate \u2013 Capri \u2013 Ponza – Capri
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Az el\u0151rejelz\u00e9sek a m\u00e1snapi p\u00e1lyaversenyre kecsegtet\u0151ek voltak, de reggelre a balatoni dunszthoz hasonl\u00f3an be\u00e1llt minden l\u00e9gmozg\u00e1s, nem tudt\u00e1k elind\u00edtani a haj\u00f3kat a kik\u00f6t\u0151b\u0151l. A Wild Joe arra k\u00e9sz\u00fclt, hogy a n\u00e1la nagyobb ellenfelekn\u00e9l jobb man\u0151verez\u00e9ssel bizony\u00edt ezen a futamon \u2013 de a nap v\u00e1rakoz\u00e1s mellett a leghosszabb, utols\u00f3 futamra val\u00f3 felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9ssel telt \u2013 ilyen \u00f3ri\u00e1si haj\u00f3kon mindig van mit szerelni.\n<\/p>\n

\n M\u00e1snapra az id\u0151j\u00e1r\u00e1s el\u0151rejelz\u00e9sek nagyon karakteres front \u00e9rkez\u00e9s\u00e9t j\u00f3solt\u00e1k, amiben a 40-50 csom\u00f3s sz\u00e9l is el\u0151fordulhat, \u00edgy az \u00f6sszes egys\u00e9g a felszerel\u00e9s alapos \u00e1ttekint\u00e9s\u00e9vel , viharvitorl\u00e1k pr\u00f3b\u00e1j\u00e1val t\u00f6lt\u00f6tte az id\u0151t. Felmer\u00fclt p\u00e1r nagyobb haj\u00f3ban, hogy mivel nem rendelkeznek reffsorral a nagyvitorl\u00e1n, jobbnak l\u00e1tn\u00e1k ha ekkora sz\u00e9lben nem ind\u00edtan\u00e1nak futamot – jellemz\u0151 tenger\u00e9sz v\u00e1laszt kaptak: ekora sz\u00e9lben m\u00e1r nem kell nagyvitorla! A versenyp\u00e1ly\u00e1t csak a reggeli eligaz\u00edt\u00e1son hirdetik meg, a navig\u00e1torok ez\u00e9rt t\u00f6bb vari\u00e1ci\u00f3val k\u00e9sz\u00fclnek a sz\u00e1m\u00edt\u00f3g\u00e9peiken \u00e9s erre k\u00e9rnek be el\u0151rejelz\u00e9seket, adatokat. A kb. 220 tengeri m\u00e9rf\u00f6ldes p\u00e1lya viszont mindenkit meglepett \u00e9s l\u00e1tszott, hogy a rendez\u0151 komolyan vette a d\u00e9lebbre v\u00e1rhat\u00f3 viharz\u00f3n\u00e1t \u00e9s a tirr\u00e9n szigetek k\u00f6zel\u00e9ben tartj\u00e1k a haj\u00f3kat.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Capri legl\u00e1tv\u00e1nyosabb pontja a Faraglioni szikl\u00e1k \u00e9s Sorrento k\u00f6z\u00f6tt indult a verseny a megszokott rajt ut\u00e1ni kreuzzal egy bet\u00e9tb\u00f3j\u00e1ig, majd rohan\u00e1s tov\u00e1bb teljes g\u00e1zzal a t\u00e1volabbi p\u00e1lyajel ir\u00e1ny\u00e1ba. 8-10 csom\u00f3s sz\u00e9lben rajtoltak el a maxi monstrumok, a Wild Joe korai rajt miatti korrekci\u00f3 ut\u00e1n negyedsz\u00e9lben tudott viszonylag tiszta poz\u00edci\u00f3ban has\u00edtani Castellabate fel\u00e9. Sorrent\u00f3n\u00e1l egy zivatar m\u00e9g a nyakukra f\u00fajt egy er\u0151s\u00f6d\u00e9st \u00e9s ebben a 15-16 csom\u00f3s sz\u00e9lben tudtak futtatott kreuzban haladni Castellabateig. A d\u00e9li b\u00f3j\u00e1hoz \u00e9rve a sz\u00e9l 30 csom\u00f3ra ment fel, az el\u0151rejelz\u00e9sek \u00e1rny\u00e9k\u00e1ban gyors vitorlacsere mellett d\u00f6nt\u00f6ttek \u00e9s ebben a partr\u00f3l visszaer\u0151s\u00f6d\u0151 sz\u00e9lben vett\u00e9k a b\u00f3j\u00e1t. Az els\u0151 szakaszon versenyt\u00e1rsaikhoz hasonl\u00f3an nem h\u00faztak azonnal h\u00e1tsz\u00e9lvitorl\u00e1t. A partt\u00f3l elt\u00e1volodva cs\u00f6kkent a sz\u00e9l, \u00edgy azonnal felugrott a gennaker amivel 17-20 csom\u00f3s sebess\u00e9get tudtak tartani majd eg\u00e9szen Capriig. A Sorrento \u2013 Capri kapuba vissza\u00e9rve kezdett kirajzol\u00f3dni az \u00e9rkez\u0151 front k\u00f6r\u00fcl\u00f6tt\u00fck, de ennek k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en rep\u00fcltek Ponza fel\u00e9 v\u00e9gig b\u0151szeles vitorl\u00e1val sz\u00e9p sebess\u00e9get futva. Keletr\u0151l s\u00f6t\u00e9ted\u00e9sre meg\u00e9rkezett a viharz\u00f3na \u00e9s saj\u00e1tosan kisebb cell\u00e1k is kialakultak a haj\u00f3 t\u00e9rs\u00e9g\u00e9ben, olyan \u00e9rzet volt, mintha k\u00f6rbeker\u00edtette volna \u0151ket minden oldalr\u00f3l a vill\u00e1ml\u00f3, morajl\u00f3 vihar. Innen safety mode-ba \u00e1lltak be, de a k\u00f6r\u00fcl\u00f6tt\u00fck l\u00e9v\u0151 versenyt\u00e1rsak se leg\u00e9nykedtek sokat \u2013 mint k\u00e9s\u0151bb kider\u00fclt ezen a szakaszon t\u00f6bb vet\u00e9lyt\u00e1rs is szak\u00edtott vitorl\u00e1kat. \u00c9szakra igaz\u00edtottak, hogy stabilan tudj\u00e1k venni Ponza szigetet egy lecsap\u00f3 puszt\u00edt\u00e1sban is.\u00a0 Csap\u00e1sm\u00e9r\u00e9s helyett a monszun szakadt a nyakukba, ellenfeleiket figyelve egyel\u0151re maradtak a kiv\u00e1r\u00f3s biztons\u00e1gi vitorl\u00e1z\u00e1sn\u00e1l genakker n\u00e9lk\u00fcl. Ponza ut\u00e1n megkezd\u0151d\u00f6tt a finale j\u00e1t\u00e9ka, halzolgat\u00e1sok a Jethouval \u00e9s olyan poz\u00edci\u00f3 tart\u00e1sa, kik\u00e9nyszer\u00edt\u00e9se, ami nekik Capri k\u00f6zel\u00e9ben d\u00e9lre nagyobb teret biztos\u00edthat, az elk\u00e9pzel\u00e9s egy sz\u00e9l al\u00f3l ind\u00edtott t\u00e1mad\u00e1s az angolok fel\u00e9 a befut\u00f3 k\u00f6zel\u00e9ben. A Jethou k\u00f6zel\u00e9ben marad\u00e1s \u00e9s a d\u00e9lre l\u00e9p\u00e9s is sz\u00e9pen siker\u00fclt, de ki tudja h\u00e1ny pint s\u00f6r b\u00e1nta volna a parton, ha a befut\u00f3ban m\u00e9g le is el\u0151zik a briteket a pannon tenger\u00e9szek!\n<\/p>\n

\n A viharnak gy\u00f6ny\u00f6r\u0171en sz\u0171rt sz\u00edneket adott a reggeli napf\u00e9ny Capri szikl\u00e1in\u00e1l, \u00e9s ebbe a csod\u00e1latos h\u00e1tt\u00e9rbe robbant be nem kis meglepet\u00e9st okozva a Jethounak, a helikopteres fot\u00f3snak \u00e9s a rendez\u0151knek is a Wild Joe csapata. A magyar egys\u00e9g a Jethou sark\u00e1ban siklatva karny\u00fajt\u00e1snyira futott be az \u00f6sszetett harmadik helyen a Rolex Volcano Race utols\u00f3 futam\u00e1n. Ahogy ez szokott lenni a futam lez\u00e1r\u00e1s\u00e1ig csak tal\u00e1lgat\u00e1sok vannak az el\u0151nysz\u00e1mokb\u00f3l fakad\u00f3 v\u00e9gleges eredm\u00e9nyekr\u0151l, viszont a Wild Joe csapat m\u00e1r \u00e9rezte, hogy k\u00f6zel lehet a dobog\u00f3, de a hivatalos eredm\u00e9nyt csak este kaphatt\u00e1k k\u00e9zhez: a Wild Joe harmadik let a Rolex Capri Sailing Week Volcano Race-en!\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n A k\u00f6vetkez\u0151 st\u00e1ci\u00f3 a Wild Joe-val a j\u00fanius 14 \u2013 22. Sanremo \u2013 St. Tropez \u2013 Genova t\u00e1von fut\u00f3 Giraglia, amit a Fifty \u2013 Fifty elmarad\u00f3 Rund Um szerepl\u00e9se miatt improviz\u00e1lt be a csapat, de a jelenlegi kond\u00edci\u00f3k \u00e9s hangulat alapj\u00e1n tal\u00e1n soha jobbkor!\n<\/p>\n

\n
\n A Wild Joe leg\u00e9nys\u00e9ge a\u00a0Rolex Capri Sailing Week Volcano Race-en:
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n J\u00f3zsa M\u00e1rton, Michael Voughan Giles, Kelemen Tam\u00e1s, Goszleth Marcell, Adorj\u00e1n Csaba, Magyary-Kossa Zsolt, Galg\u00f3czi Tam\u00e1s, N\u00e9meth \u00c1ron, S\u00e1rmay B\u00e1lint, Sz\u00f6r\u00e9nyi \u00c1d\u00e1m, Luk\u00e1ts Csaba, Mesterh\u00e1zy Nagy \u00c1kos, Kir\u00e1ly Csaba, D\u2019Albini Andr\u00e1s.\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: Rolex\/Kurt Arigo
\n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Harmadik helyen z\u00e1rta a Rolex Capri Sailing Week Volcano Race-t a magyar leg\u00e9nys\u00e9ggel \u00e9s hazai sz\u00ednekben fut\u00f3 maxi yacht a Wild Joe. A hivatalos nev\u00e9n Rolex Capri Sailing Week Volcano Race tal\u00e1n a legszebb tirr\u00e9n t\u00e1jakra viszi el a jacht vitorl\u00e1z\u00e1s cs\u00facsragadoz\u00f3it a maxi jachtokat. A Vez\u00favt\u00f3l a szic\u00edliai\u00a0 id\u0151nk\u00e9nt akt\u00edv vulk\u00e1njair\u00f3l h\u00edres \u00c9oli-szigetekig gy\u00f6ny\u00f6r\u0171 […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":8607,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[865,473],"sailing_author":"G\u00e9mesi J\u00f3ka","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1099"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1099"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1099\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/8607"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1099"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1099"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1099"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}