\n Tov\u00e1bbra sem tudni mi okozta az Artemis tragikus es\u00e9s\u00e9t, melyet most egy rak\u00e1s biztons\u00e1gi int\u00e9zked\u00e9s bevezet\u00e9se k\u00f6vet.\n<\/p>\n
\n Videofelv\u00e9tel eddig nem ker\u00fclt nyilv\u00e1noss\u00e1gra a tragikus es\u00e9sr\u0151l \u00e9s k\u00f6nnyen lehet, hogy ez \u00edgy is marad. Az Artemis nem tudott vagy nem akart \u00e9rtelmes nyilatkozattal ki\u00e1llni \u00e9s legink\u00e1bb hallgat\u00e1sba burkol\u00f3zott. A felel\u0151s\u00f6k keres\u00e9se megindult, ahogy az \u00f6sszeesk\u00fcv\u00e9s elm\u00e9letek gy\u00e1rt\u00e1sa is. Az esetet a hat\u00f3s\u00e1gok \u00e9s egy szakmai csapat is vizsg\u00e1lja, \u00edgy err\u0151l majd b\u0151vebben a vizsg\u00e1lat lez\u00e1rta ut\u00e1n \u00edrunk.\n<\/p>\n
\n \u00c9s el is jutottunk a l\u00e9nyeghez, a versenyvezet\u0151s\u00e9g hamarj\u00e1ban deklar\u00e1lta: The show must go on! Ok\u00e9, ok\u00e9 ez v\u00e1rhat\u00f3 volt, t\u00fal sok p\u00e9nze van ebben a csapatoknak ahhoz, hogy kisz\u00e1lljanak. Egy\u00fattal mindenki f\u00e9lti vitorl\u00e1z\u00f3it \u2013 joggal \u2013 de amelyik csapattag kisz\u00e1ll, az val\u00f3sz\u00edn\u0171leg kereshet egy kev\u00e9sb\u00e9 j\u00f3l fizet\u0151 \u00e1ll\u00e1st.\n<\/p>\n
\n Az eset kivizsg\u00e1l\u00e1s\u00e1ra l\u00e9trehozott test\u00fclet m\u00e1jus 16-\u00e1n kiadott k\u00f6zlem\u00e9ny\u00e9ben nyomat\u00e9kosan k\u00e9rte a csapatokat, hogy e h\u00e9t szerd\u00e1ig ne vitorl\u00e1zzanak. A Luna Rossa ezt nagy \u00edvben leszarta \u00e9s vitorl\u00e1zott.\n<\/p>\n
\n Az eset komoly politikai sakkj\u00e1tszm\u00e1t ind\u00edtott a n\u00e9gy r\u00e9sztvev\u0151 k\u00f6z\u00f6tt. Az ETNZ \u00e9s Luna Rossa most is sok mindenben egyet\u00e9rt, egyeztett is egym\u00e1s k\u00f6zt. Jellemz\u0151en m\u00e1s \u00e9rdekeket tartanak szem el\u0151tt, mint a m\u00e1sik k\u00e9t riv\u00e1lis. B\u00e1r a
\n
\n NZ Herald cikke
\n <\/a>
\n szerint Bertelli (Luna Rossa vez\u00e9r) eleinte m\u00e1s \u00e1ll\u00e1sponton volt, mint az ETNZ, de k\u00e9s\u0151bb siker\u00fclt meg\u00e1llapodniuk, hogy ne cs\u00f6kkents\u00e9k olyan radik\u00e1lis m\u00e9rt\u00e9kben a sz\u00e9ler\u0151t, mint azt Bertelli eleinte kezdem\u00e9nyezte (20 csom\u00f3 a kvalifik\u00e1ci\u00f3ban \u00e9s 25 csom\u00f3 a d\u00f6nt\u0151ben, majd az AC-n). Eredetileg a Louis Vuitton alatt is gyeng\u00e9bb a fels\u0151 sz\u00e9lhat\u00e1r, mint az AC-n. Dalton szerint haj\u00f3juk er\u0151s szeles k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt is meg\u00e1llja a hely\u00e9t \u00e9s emiatt kell\u0151k\u00e9ppen biztons\u00e1gos is. Eddig 33 csom\u00f3ig volt kitolva a fels\u0151 versenyezhet\u0151 sz\u00e9lhat\u00e1r az AC idej\u00e9n. A val\u00f3s\u00e1g viszont az, hogy Louis Vuitton Kupa ideje alatt statisztikailag j\u00f3val er\u0151sebb a sz\u00e9l San Francisc\u00f3ban, mint az AC alatt. Kor\u00e1bban meg is v\u00e1dolt\u00e1k p\u00e1ran az ORACLE-t, hogy k\u00f6z\u00e9psz\u00e9lre tervezte a haj\u00f3j\u00e1t, m\u00edg a t\u00f6bbieknek er\u0151s sz\u00e9lben kell kiv\u00edvniuk a feljut\u00e1st, \u00edgy az ORACLE h\u00e1trad\u0151lve n\u00e9zheti, am\u00edg a t\u00f6bbiek esetleg lenull\u00e1zz\u00e1k felszerel\u00e9s\u00fcket. Ezeket a szempontokat \u00e9rv\u00e9nyes\u00edtve tervezte haj\u00f3j\u00e1t az ETNZ, akinek a legt\u00f6bb vesztenival\u00f3juk van \u00e9s\u00a0a kiwik sz\u00e1m\u00e1ra\u00a0tegnap j\u00f6tt is a feketeleves. A sz\u00e9lhat\u00e1rok ugyanis Bertelli eredeti beadv\u00e1ny\u00e1hoz k\u00f6zeli szinten rekedtek meg az \u00faj versenyvezet\u0151i javaslatban (l\u00e1sd al\u00e1bb). Dalton (ETNZ) reakci\u00f3ja egyel\u0151re nem ismert, de prostet\u00e1lni vagy legal\u00e1bbis zs\u00f6rt\u00f6l\u0151dni biztosan fog.\n<\/p>\n
\n A versenyigazgat\u00f3 tegnap kiadott
\n
\n biztons\u00e1gi javaslatait
\n <\/a>
\n olvasva azt is gondolhatn\u00e1nk, hogy a vitorl\u00e1z\u00e1s egy igen vesz\u00e9lyes sport \u00e9s az Amerika Kupa r\u00e9sztvev\u0151k minden egyes edz\u00e9sen \u00e9s futamon egy-egy t\u00fal\u00e9l\u0151t\u00far\u00e1ra indulnak. Iain Murray versenyigazgat\u00f3 (a csapatok bevon\u00e1s\u00e1val) olyan biztons\u00e1gi aj\u00e1nl\u00e1st v\u00e9gleges\u00edtett, amely val\u00f3sz\u00edn\u0171leg minden anyuka \u00e1lma, amikor el\u0151sz\u00f6r v\u00edzre engedi gyermek\u00e9t. F\u00e9lre\u00e9rt\u00e9s ne ess\u00e9k, sz\u00e1munkra is els\u0151 a biztons\u00e1g, de \u00edgy igen komoly mennyis\u00e9g\u0171 cucc ker\u00fcl a leg\u00e9nys\u00e9gre, a haj\u00f3kra, a motorosokra.\n<\/p>\n
\n Szem\u00e9lyes felszerel\u00e9sekre javaslat:\n<\/p>\n
\n Tov\u00e1bbi felszerel\u00e9s\/int\u00e9zked\u00e9sek:\n<\/p>\n
\n Versenyszervez\u00e9s:\n<\/p>\n
\n Az \u00fajra\u00e9rtelmezett biztons\u00e1gi int\u00e9zked\u00e9sek k\u00f6z\u00f6tt szerepel, hogy mindenkin\u00e9l legyen legal\u00e1bb egy k\u00e9s, a szem\u00e9lyes l\u00e9gpalacknak 45 liter oxig\u00e9nt kell tudnia t\u00e1rolni. Haj\u00f3 vissza\u00e1ll\u00edt\u00e1s\u00e1ra alkalmas k\u00f6t\u00e9lnek kell lennie a trambulin n\u00e9gy sark\u00e1ban, minden egyes sarokban extra k\u00e9s \u00e9s n\u00e9gy darab extra 80 literes oxig\u00e9npalack.\n<\/p>\n
\n A v\u00e9g\u00e9n 8 pontban mentes\u00edti mag\u00e1t a felel\u0151ss\u00e9g al\u00f3l az igazgat\u00f3 \u00e9s a menedzsment, hogy a szab\u00e1lyoz\u00e1son t\u00fal a csapatok \u00e9s a versenyz\u0151k maguk felel\u0151sek d\u00f6nt\u00e9seik\u00e9rt. \u00c9s l\u00e1ssuk be ez t\u00e9nyleg \u00edgy is van.\n<\/p>\n
\n Tetszettek volna lassabb, kisebb, alacsonyabban j\u00e1r\u00f3 haj\u00f3t tervezni a Kup\u00e1ra.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Tov\u00e1bbra sem tudni mi okozta az Artemis tragikus es\u00e9s\u00e9t, melyet most egy rak\u00e1s biztons\u00e1gi int\u00e9zked\u00e9s bevezet\u00e9se k\u00f6vet. Videofelv\u00e9tel eddig nem ker\u00fclt nyilv\u00e1noss\u00e1gra a tragikus es\u00e9sr\u0151l \u00e9s k\u00f6nnyen lehet, hogy ez \u00edgy is marad. Az Artemis nem tudott vagy nem akart \u00e9rtelmes nyilatkozattal ki\u00e1llni \u00e9s legink\u00e1bb hallgat\u00e1sba burkol\u00f3zott. A felel\u0151s\u00f6k keres\u00e9se megindult, ahogy az \u00f6sszeesk\u00fcv\u00e9s elm\u00e9letek […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"SG","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1108"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1108"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1108\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1108"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1108"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1108"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}