{"id":113,"date":"2016-12-14T06:22:00","date_gmt":"2016-12-14T05:22:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2016\/12\/14\/adriai-jegesedes-a-29er-mint-jegtoro\/"},"modified":"2018-04-10T11:09:56","modified_gmt":"2018-04-10T09:09:56","slug":"adriai-jegesedes-a-29er-mint-jegtoro","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2016\/12\/14\/adriai-jegesedes-a-29er-mint-jegtoro\/","title":{"rendered":"Adriai jegesed\u00e9s – a 29er mint j\u00e9gt\u00f6r\u0151"},"content":{"rendered":"

Ism\u00e9t a szlov\u00e9n vizeken, Izola t\u00e9rs\u00e9g\u00e9ben edz\u0151t\u00e1boroztak a Spartacus Vitorl\u00e1s Egylet 29er egys\u00e9gei. Izol\u00e1t m\u00e1r j\u00f3l megismert\u00e9k a magyar 29er-esek, hiszen \u00e9vek \u00f3ta j\u00e1rnak ide edzeni vagy versenyre – igaz, hogy nemr\u00e9giben m\u00e9g az Optimist haj\u00f3oszt\u00e1ly versenyz\u0151ik\u00e9nt tett\u00e9k ezt.<\/p>\n

Izola nev\u00e9b\u0151l nem neh\u00e9z r\u00e1j\u00f6nni, hogy valamikor egy sziget volt ez az aranyos kis v\u00e1ros. A k\u00f6z\u00e9pkorban k\u0151h\u00edd k\u00f6t\u00f6tte \u00f6ssze a sz\u00e1razf\u00f6lddel. Nap\u00f3leon hadserege tette f\u00e9lszigett\u00e9 a v\u00e1rost, amikor – csupa kedvess\u00e9gb\u0151l – a v\u00e1rfalakat belehajig\u00e1lt\u00e1k a sziget \u00e9s a sz\u00e1razf\u00f6ld k\u00f6z\u00f6tti v\u00edzbe…<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

Szerencs\u00e9re ma m\u00e1r b\u00e9k\u00e9sebb (?) id\u0151k j\u00e1rnak.<\/p>\n

Goszleth Marcell edz\u0151 \u00edgy \u00f6sszegezte az edz\u0151t\u00e1bort: az elm\u00falt h\u00e9tv\u00e9g\u00e9n visszat\u00e9rt\u00fcnk Izol\u00e1ra, hogy m\u00e9g egy Kar\u00e1csony el\u0151tti utols\u00f3 edz\u00e9ssel frissen tartsuk magunkat a 29er haj\u00f3kban \u00fclve. Frissnek maradni nem volt neh\u00e9z, mert p\u00e9ntek reggel a klubba visszat\u00e9rve l\u00e1ttuk, hogy haj\u00f3inkat a j\u00e9g konzerv\u00e1lta. Hi\u00e1ba a tenger k\u00f6zels\u00e9ge, az\u00e9rt itt is sim\u00e1n fagy \u00e9jjel. Sajnos a hideg a szelet is melegebb t\u00e1jakra \u00fcld\u00f6zte, mert vajmi kev\u00e9ske lengedezett bel\u0151le az itt t\u00f6lt\u00f6tt id\u0151ben. Ezzel egy\u00fctt siker\u00fclt 2-3 \u00f3r\u00e1t vitorl\u00e1znunk minden nap, s ebben a nagyon gyenge sz\u00e9lben is hasznos dolgokat fedezhett\u00fcnk fel. P\u00e9ld\u00e1ul annak fontoss\u00e1g\u00e1t, hogy a m\u00e1r mozg\u00e1sban l\u00e9v\u0151 haj\u00f3 vitorl\u00e1in mennyivel k\u00f6nnyebb fenntartani az \u00e1raml\u00e1st a menetsz\u00e9l seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel, mint \u00e1ll\u00f3 helyzetb\u0151l elindulni. Mindez persze nagy koncentr\u00e1ci\u00f3t \u00e9s olyan \u00e9rz\u00e9kek finom\u00edt\u00e1s\u00e1t felt\u00e9telezi, amelyek elsaj\u00e1t\u00edt\u00e1s\u00e1ra a 29er remek eszk\u00f6z.<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

Vas\u00e1rnap edz\u00e9s ut\u00e1n a csapat \u00f6sszepakolta a felszerel\u00e9st, amely lent maradt Izol\u00e1n, hiszen janu\u00e1rban innen utaznak tov\u00e1bb a fi\u00fak Barcelon\u00e1ba. Addig is az er\u0151nl\u00e9ti edz\u00e9seken dolgoznak a megfelel\u0151 alapok megteremt\u00e9s\u00e9n, hiszen a 29er \u00fcgyess\u00e9gben \u00e9s fizikai kond\u00edci\u00f3ban is magas elv\u00e1r\u00e1sokat t\u00e1maszt a versenyz\u0151kkel szemben.<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

A 29er ifj\u00fas\u00e1gi oszt\u00e1ly messze a legdinamikusabban fejl\u0151d\u0151 nemzetk\u00f6zi ifj\u00fas\u00e1gi AWS haj\u00f3t\u00edpus. Ez az oszt\u00e1ly kiv\u00e1l\u00f3an felk\u00e9sz\u00edtheti az ifj\u00fas\u00e1got egy nagy teljes\u00edtm\u00e9ny\u0171, gyors szkiffel val\u00f3 eredm\u00e9nyes versenyz\u00e9sre, megadhatja nekik a modern vitorl\u00e1z\u00e1sban alkalmazott vitorlabe\u00e1ll\u00edt\u00e1s, taktika \u00e9s strat\u00e9gia alapjait. Optim\u00e1lis el\u0151-oszt\u00e1lya teh\u00e1t az olimpiai 49er illetve 49erFX t\u00edpusoknak. Ezen fel\u00fcl a 29er-ben alapos tud\u00e1st szerz\u0151 ifj\u00fas\u00e1gi versenyz\u0151k sokkal k\u00f6nnyebben lesznek k\u00e9pesek beletanulni ak\u00e1r a t\u00f6bbtest\u0171 haj\u00f3kkal val\u00f3 versenyz\u00e9sbe, mint p\u00e9ld\u00e1ul a 420-as oszt\u00e1lyban gyakorl\u00f3 t\u00e1rsaik. \u00cdgy a 29er ifj\u00fas\u00e1gi el\u0151-oszt\u00e1lya lehet ak\u00e1r a Nacra17-es olimpiai oszt\u00e1lynak is.<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

A Magyar 29er Oszt\u00e1lysz\u00f6vets\u00e9g m\u00e1r megkezdte a tagfelv\u00e9telt. A tagfelv\u00e9telhez sz\u00fcks\u00e9ges nyomtatv\u00e1ny megtal\u00e1lhat\u00f3 a
\n

\nMagyar 29er Oszt\u00e1lysz\u00f6vets\u00e9g Facebook-oldal\u00e1n
\n<\/a>
\n. Az Oszt\u00e1lysz\u00f6vets\u00e9gbe val\u00f3 bel\u00e9p\u00e9s a 29er Oszt\u00e1lysz\u00f6vets\u00e9g eln\u00f6ks\u00e9g\u00e9nek pozit\u00edv \u00edr\u00e1sbeli visszaigazol\u00e1s\u00e1val \u00e9s a tagd\u00edj befizet\u00e9s\u00e9vel v\u00e1lik elfogadott\u00e1. A tagd\u00edj m\u00e9rt\u00e9ke versenyz\u0151knek 12.000 Ft\/\u00e9v, nem versenyz\u0151 tagok r\u00e9sz\u00e9re pedig 15.000 Ft\/\u00e9v, melyet az Magyar Vitorl\u00e1s Sz\u00f6vets\u00e9g 10300002-10557383-49020016-sz sz\u00e1ml\u00e1j\u00e1ra t\u00f6rt\u00e9n\u0151 utal\u00e1ssal lehet kiegyenl\u00edteni.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ism\u00e9t a szlov\u00e9n vizeken, Izola t\u00e9rs\u00e9g\u00e9ben edz\u0151t\u00e1boroztak a Spartacus Vitorl\u00e1s Egylet 29er egys\u00e9gei. Izol\u00e1t m\u00e1r j\u00f3l megismert\u00e9k a magyar 29er-esek, hiszen \u00e9vek \u00f3ta j\u00e1rnak ide edzeni vagy versenyre – igaz, hogy nemr\u00e9giben m\u00e9g az Optimist haj\u00f3oszt\u00e1ly versenyz\u0151ik\u00e9nt tett\u00e9k ezt. Izola nev\u00e9b\u0151l nem neh\u00e9z r\u00e1j\u00f6nni, hogy valamikor egy sziget volt ez az aranyos kis v\u00e1ros. A […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":6095,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1734,2078],"tags":[62,792],"sailing_author":"L\u00e1szl\u00f3fy Csaba","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/113"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=113"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/113\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/6095"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=113"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=113"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=113"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}