{"id":1162,"date":"2013-04-25T00:10:00","date_gmt":"2013-04-24T22:10:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/04\/25\/mert-kell-egy-hajo-az-ozracer\/"},"modified":"2017-08-01T23:56:50","modified_gmt":"2017-08-01T21:56:50","slug":"mert-kell-egy-hajo-az-ozracer","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/04\/25\/mert-kell-egy-hajo-az-ozracer\/","title":{"rendered":"Mert kell egy haj\u00f3\u2026 az OZRacer"},"content":{"rendered":"

\n Viszont, nem kell mindig a high-tech vitorl\u00e1z\u00e1s.\n<\/p>\n

\n P\u00e1r \u00e9ve kezd\u0151d\u00f6tt a szerelem a vitorl\u00e1z\u00e1ssal. Nyaral\u00e1s alatt, ha csak egy picit is f\u00fajt a sz\u00e9l, rohantunk Kal\u00f3zt k\u00f6lcs\u00f6n\u00f6zni bar\u00e1tommal.\u00a0A dingiz\u00e9s az\u00f3ta m\u00e1nia. De kellene egy saj\u00e1t haj\u00f3, mindenk\u00e9ppen. Eg\u00e9sz t\u00e9len hirdet\u00e9sek t\u00far\u00e1sa, haj\u00f3k n\u00e9zeget\u00e9se. A v\u00e1gy\u00e1lom egy olyan haj\u00f3 lett, ami egyed\u00fcl mozgathat\u00f3, elf\u00e9r egy kocsi csomagtart\u00f3j\u00e1n, s\u00f3ja nem felt\u00e9tlen\u00fcl sz\u00fcks\u00e9ges a v\u00edzre t\u00e9telhez, \u00e9lvezetesen vitorl\u00e1zhat\u00f3. No ez \u00edgy egy\u00fctt, szinte lehetetlen.\n<\/p>\n

\n Ekkor tal\u00e1lkoztam a\u00a0 neten az ausztr\u00e1l illet\u0151s\u00e9g\u0171 Michael Storer alkot\u00e1saival. K\u00f6nny\u0171, h\u00e1zi \u00e9p\u00edt\u00e9s\u0171 haj\u00f3k tervei, olyan r\u00e9szletess\u00e9g\u0171 le\u00edr\u00e1ssal \u00e9s technol\u00f3gi\u00e1val, hogy egy \u00e1tlagos gar\u00e1zsban, otthoni bark\u00e1cs-felszerel\u00e9ssel b\u00e1rki nyugodtan belev\u00e1ghat.\n<\/p>\n

\n Az OZRacer kis vitorl\u00e1s mellett akkor d\u00f6nt\u00f6ttem v\u00e9gleg, miut\u00e1n v\u00e9gigb\u00f6ng\u00e9sztem Michael 4 \u00e9ven \u00e1t \u00edrt blogj\u00e1t az OZ tervez\u00e9s\u00e9r\u0151l, fejleszt\u00e9s\u00e9r\u0151l. Meggy\u0151z\u00f6tt, hogy rendk\u00edv\u00fcl \u00e1tgondolt, kiforrott konstrukci\u00f3t alkotott.\n<\/p>\n

\n A siker garant\u00e1lt, a dokument\u00e1ci\u00f3 kit\u0171n\u0151. Aki lapr\u00f3l lapra v\u00e9gigcsin\u00e1lja a l\u00e9p\u00e9seket, a f\u00fczet v\u00e9g\u00e9re \u00e9rve val\u00f3ban lesz egy k\u00e9sz \u00e9s m\u0171k\u00f6d\u0151k\u00e9pes haj\u00f3ja.\n<\/p>\n

\n A project 2011 november\u00e9ben kezd\u0151d\u00f6tt, t\u00f6bbnyire a nappalimban, gar\u00e1zs nem l\u00e9v\u00e9n. Az els\u0151 v\u00edzret\u00e9tel 2012 m\u00e1rcius 16-\u00e1n t\u00f6rt\u00e9nt, teljes sikerrel.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Az egyetlen nem saj\u00e1t k\u00e9sz\u00edt\u00e9s\u0171 alkatr\u00e9sz a vitorla volt, amit rendes, de v\u00e9kony vitorlaanyagb\u00f3l varrattam, profi vitorlak\u00e9sz\u00edt\u0151n\u00e9l.\n<\/p>\n

\n Az \u00f6ssz k\u00f6lts\u00e9g, ami mindig mindenkit \u00e9rdekel, no igen, nem t\u00f6bb, mint a manaps\u00e1g egyik legn\u00e9pszer\u0171bb okostelefon (\u201ei\u201d) \u00e1ra. Az egyik bark\u00e1cs\u00e1ruh\u00e1zban ki\u00e1ll\u00edtott Optimist vitorl\u00e1s \u00e1r\u00e1nak fele!\n<\/p>\n

\n A r\u00e1k\u00f6vetkez\u0151 nyarat minden lehets\u00e9ges \u00e1ll\u00f3v\u00edzben v\u00e9gigtomboltam a kis haj\u00f3val, ami az\u00f3ta is kit\u0171n\u0151en m\u0171k\u00f6dik.\n<\/p>\n

\n A haj\u00f3 szerkezet\u00e9t tekintve okume r\u00e9tegelt lemez, mindk\u00e9t oldal\u00e1n minimum 3 r\u00e9teg epoxi gyant\u00e1val lamin\u00e1lva, az \u00e9leken \u00fcvegsz\u00f6vet er\u0151s\u00edt\u00e9ssel. A test rendk\u00edv\u00fcl k\u00f6nny\u0171 \u00e9s szil\u00e1rd fel\u00e9p\u00edt\u00e9s\u0171.\n<\/p>\n

\n A konstrukci\u00f3nak a s\u0171r\u0171 haszn\u00e1lat \u00e9s komoly ig\u00e9nybev\u00e9tel melle5t sem tal\u00e1ltam gyenge pontj\u00e1t.\n<\/p>\n

\n Haj\u00f3test hossza: 240cm\n<\/p>\n

\n Sz\u00e9less\u00e9ge: 110 cm\n<\/p>\n

\n \u00d6sszt\u00f6mege veretekkel 35 Kg\n<\/p>\n

\n Vitorlafel\u00fclet: 9m
\n
\n 2
\n <\/sup>\n<\/p>\n

\n A vitorl\u00e1zat saj\u00e1tos, lugger kialak\u00edt\u00e1s\u00fa. Mivel a vitorla bel\u00e9p\u0151 \u00e9le szabadon fesz\u00fcl, nem gondoltam volna, hogy k\u00e9pes val\u00f3ban \u00e9lesen haladni, de bizony tud! Jobban lehet vele sz\u00e9lre menni, mint windsurffel!\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n A haj\u00f3test form\u00e1ja egy nagyobb Optimistre hasonl\u00edt, de bizony tekint\u00e9lyes vitorl\u00e1val \u00e9s 1-2 feln\u0151tt f\u00e9r\u0151hellyel. Egyed\u00fcl vitorl\u00e1zva er\u0151sebb sz\u00e9lben sikl\u00e1sba is hozhat\u00f3. Nem utols\u00f3 sorban pedig k\u00e9nyelmes. Minden gond \u00e9s zsibbad\u00e1s n\u00e9lk\u00fcl v\u00e9gighaj\u00f3zhat\u00f3 benne egy teljes nap a Velencei tavon.\n<\/p>\n

\n Az igazi pr\u00f3bat\u00e9tel m\u00falt ny\u00e1ron esett meg, amikor is el\u00e9g er\u0151s sz\u00e9lben a Balatonon \u00e1thaj\u00f3ztam Bogl\u00e1rr\u00f3l Fenyvesre. A kicsivel t\u00f6bb, mint 20 Km-t 2 \u00f3ra alatt harcoltam le a kis haj\u00f3val!\n<\/p>\n

\n A le\u00edr\u00e1sok magyar nyelven is el\u00e9rhet\u0151k, a
\n

\n www.hajoepitok.hu
\n <\/a>
\n port\u00e1lon kereszt\u00fcl. Itt tal\u00e1lkoztam a lelkes megsz\u00e1llottak csapat\u00e1val, akik \u00a0az \u00e9p\u00edt\u00e9s folyam\u00e1n b\u00e1rmikor sz\u00edvesen seg\u00edtettek a tov\u00e1bbl\u00e9p\u00e9sben, b\u00e1tor\u00edt\u00e1sban. Itt bizony haj\u00f3 \u00e9s k\u00f6z\u00f6ss\u00e9g\u00e9p\u00edt\u00e9s is folyik egyszerre.\n<\/p>\n

\n A \u201ehas\u00edtsuk a vizet\u201d rovatban tudatjuk egym\u00e1ssal, hogy ki, mikor, hova indul haj\u00f3zni a saj\u00e1t \u00e9p\u00edt\u00e9s\u0171 csod\u00e1kkal \u00e9s \u00e1ltal\u00e1ban mindig becsatlakozik valaki. M\u00falt ny\u00e1ron rendezt\u00fck meg el\u0151sz\u00f6r az Amat\u0151r Haj\u00f3\u00e9p\u00edt\u0151k Tal\u00e1lkoz\u00f3j\u00e1t a Velencei tavon. Id\u00e9n a Fert\u0151-tavi Vitorl\u00e1s Egyes\u00fclet h\u00edvott meg benn\u00fcnket, hogy tartsuk n\u00e1luk az \u00e9ves \u00f6sszej\u00f6vetel\u00fcnket! Az el\u0151zetes id\u0151pont 2013 j\u00fanius 29-30.\n<\/p>\n

\n \u00c1prilis 18-19-20 -\u00e1n megh\u00edv\u00e1st kaptunk a Nemzeti M\u00fazeumban rendezett Magyar Tudom\u00e1nyfesztiv\u00e1l ki\u00e1ll\u00edt\u00e1sra, tekintettel arra , hogy az idei \u00e9v a v\u00edz \u00e9s a k\u00f6rnyezet \u00e9ve. Sok sz\u00e1z \u00e1ltal\u00e1nos iskol\u00e1s \u00e9s l\u00e1togat\u00f3, \u00e9rdekl\u0151d\u0151 n\u00e9zhette meg saj\u00e1t \u00e9p\u00edt\u00e9s\u0171 haj\u00f3inkat a ki\u00e1ll\u00edt\u00e1s h\u00e1rom napja alatt.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n \u00dagy \u00e9rzem, ez a haj\u00f3t\u00edpus lehet az igazi bel\u00e9p\u0151 a vitorl\u00e1z\u00e1sban, szinte b\u00e1rkinek! Vitorl\u00e1zni megtanulni \u00fagy kb. 20 perc. Profi versenyz\u0151v\u00e9 v\u00e1lni f\u00e9l \u00e9let \u00e9s vagy siker\u00fcl, vagy nem. De az \u00e9lvezet, az garant\u00e1lt, akinek egy kicsit is kedve szottyan a v\u00edzhez, egy tr\u00f3pusi f\u00e1b\u00f3l \u00e9p\u00fclt, saj\u00e1t vitorl\u00e1s haj\u00f3val! Eddig hat OZRacer \u00e9p\u00fclt meg \u00e9s ker\u00fclt haszn\u00e1latba itthon. K\u00fclf\u00f6ld\u00f6n m\u00e1r sok sz\u00e1z OZRacer has\u00edtja a kisebb nagyobb tavakat, tengereket. K\u00e9rem, tess\u00e9k sietni, lehet csatlakozni, mert egy esetleges hazai versenyben \u00edgy m\u00e9g be lehet ker\u00fclni az els\u0151 10-be, ami nem kis dics\u0151s\u00e9g \u00e1m!\n<\/p>\n

\n
\n Juh\u00e1sz Jen\u0151
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n www.hajoepitok.hu
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n
\n juhaszjeno@orgtech.t-online.hu
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: Juh\u00e1sz Jen\u0151
\n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Viszont, nem kell mindig a high-tech vitorl\u00e1z\u00e1s. P\u00e1r \u00e9ve kezd\u0151d\u00f6tt a szerelem a vitorl\u00e1z\u00e1ssal. Nyaral\u00e1s alatt, ha csak egy picit is f\u00fajt a sz\u00e9l, rohantunk Kal\u00f3zt k\u00f6lcs\u00f6n\u00f6zni bar\u00e1tommal.\u00a0A dingiz\u00e9s az\u00f3ta m\u00e1nia. De kellene egy saj\u00e1t haj\u00f3, mindenk\u00e9ppen. Eg\u00e9sz t\u00e9len hirdet\u00e9sek t\u00far\u00e1sa, haj\u00f3k n\u00e9zeget\u00e9se. A v\u00e1gy\u00e1lom egy olyan haj\u00f3 lett, ami egyed\u00fcl mozgathat\u00f3, elf\u00e9r egy kocsi […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":8732,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[656],"sailing_author":"Juh\u00e1sz Jen\u0151","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1162"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1162"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1162\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/8732"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1162"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1162"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1162"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}