{"id":1164,"date":"2013-04-24T12:12:00","date_gmt":"2013-04-24T10:12:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/04\/24\/szezonkezdes-az-aranycsoportosokkal-2-resz\/"},"modified":"2017-08-02T00:16:12","modified_gmt":"2017-08-01T22:16:12","slug":"szezonkezdes-az-aranycsoportosokkal-2-resz","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/04\/24\/szezonkezdes-az-aranycsoportosokkal-2-resz\/","title":{"rendered":"Szezonkezd\u00e9s az aranycsoportosokkal 2.r\u00e9sz"},"content":{"rendered":"
\n Interj\u00fa V\u00e1radi-Szab\u00f3 J\u00e1nossal \u00e9s Pethe\u0151 Tam\u00e1ssal\n<\/p>\n
\n \n \n \n \n \n \n \n
\n A kishaj\u00f3s vil\u00e1g felpezsd\u00fclt a katamar\u00e1n olimpiai r\u00e9sztv\u00e9tel\u00e9t\u0151l. Ri\u00f3ban csak vegyes p\u00e1rosok indulhatnak majd, emiatt \u00e1trendez\u0151d\u00e9sek v\u00e1rhat\u00f3ak a nemzetk\u00f6zi F18 mez\u0151nyben is, sz\u00e9t\u00fclnek a megszokott egys\u00e9gek. Nektek vannak olimpiai terveitek?
\n <\/strong>\n<\/p>\n
\n VSzJ:
\n <\/strong>
\n Mi hobbi szinten vitorl\u00e1zunk. Az olimpiai szint nagyon magas p\u00e9nzbeli \u00e9s id\u0151beli korl\u00e1tokat szab az embernek. Ahhoz, hogy az olimpi\u00e1ra felk\u00e9sz\u00fclj, ki kell z\u00e1rni mindent az \u00e9letedb\u0151l, a p\u00e9nzkeresetet is. Ehhez ugye meg kell lennie egy p\u00e9nzforr\u00e1snak, az \u00e9v k\u00e9tharmad\u00e1t biztosan vitorl\u00e1z\u00e1ssal kell t\u00f6lteni, er\u0151s elm\u00e9leti, \u00e9s gyakorlati felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9sre van sz\u00fcks\u00e9g. \u00c9n ezt nem tudom, \u00e9s nem is akarom csin\u00e1lni. Azt viszont \u00fagy gondolom, hogy benn\u00fcnk van, hogy megfelel\u0151 k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt a nemzetk\u00f6zi mez\u0151nyben el tudunk \u00e9rni meglep\u0151en j\u00f3 eredm\u00e9nyeket, ezt a tavaly el\u00f6tti magyarorsz\u00e1gi vb is megmutatta. Min\u00e9l t\u00f6bb a tapasztalatunk, a rutinunk, az \u00f6sszeszokotts\u00e1gunk, egyre jobban ismerj\u00fck a haj\u00f3t. A j\u00f6v\u0151 sz\u00e1munkra most az, hogy megl\u00e1togassunk egy-k\u00e9t nemzetk\u00f6zi versenyt, \u00e9s felk\u00e9sz\u00fclj\u00fcnk a j\u00f6v\u0151 \u00e9vi olaszorsz\u00e1gi vil\u00e1gbajnoks\u00e1gra.\n<\/p>\n
\n
\n<\/a><\/p>\n
\n Mennyit vagytok v\u00edzen, mennyi munka van az eredm\u00e9nyeitekben val\u00f3j\u00e1ban?
\n <\/strong>\n<\/p>\n
\n VSzJ:
\n <\/strong>
\n Tavaly nem tudunk annyit vitorl\u00e1zni, mint m\u00e1skor, mert ny\u00e1r elej\u00e9n izomszakad\u00e1st szenvedtem. Az a baj, hogy a vitorl\u00e1z\u00e1st mindenki \u00f3r\u00e1kban m\u00e9ri, \u00e9s belesz\u00e1molja azt is, mikor elhagyja az Osztyapenk\u00f3t, vagy hogy megj\u00f6tt a kik\u00f6t\u0151be. Ha a k\u00e9pzeletbeli stoppert el akarja ind\u00edtani az ember, akkor azt akkor kell, mikor letolod a s\u00f3j\u00e1r\u00f3l a haj\u00f3t, \u00e9s r\u00e1h\u00fazol a vitorl\u00e1kra, ekkor kezd\u0151dik a vitorl\u00e1z\u00e1s, \u00e9s mikor j\u00f6ssz ki \u00e9s felh\u00fazod a swertet, eddig tart. Intenz\u00edv \u00f3r\u00e1kat kell a v\u00edzen t\u00f6lteni. Mi, amikor igaz\u00e1n edz\u00fcnk, 3 \u00f3r\u00e1n\u00e1l t\u00f6bbet nem megy\u00fcnk.\n<\/p>\n
\n
\n<\/a><\/p>\n
\n PT:
\n <\/strong>
\n Mi 15 perc alatt v\u00edzen vagyunk, \u00e9s 15 perc alatt el is pakolunk. A h\u00e1rom \u00f3r\u00e1s edz\u00e9sek alatt lehet annyit vitorl\u00e1zni, \u00e9s \u00fagy elf\u00e1radni, hogy k\u00f6zben meg\u00e1llunk kb. 50 percenk\u00e9nt. De ha nagyon lim\u00e1ny van, akkor persze nem \u00e1llunk meg csak az\u00e9rt, hogy pihenj\u00fcnk. Az is k\u00e9rd\u00e9s, hogy mit akarsz fejleszteni. Ezek az edz\u00e9sek pont arra j\u00f3k, hogy a sebess\u00e9get fejlessz\u00fck, hogy milyen \u00e1ll\u00edt\u00e1sok r\u00e9v\u00e9n tudunk gyorsulni. Rengeteget j\u00e1tszunk a cunninghammel, a sottokkal. Az, hogy egy man\u0151ver j\u00f3l m\u0171k\u00f6dj\u00f6n, \u00e9s egy er\u0151s sz\u00e9lben egy halzol\u00e1s ne okozzon gondot, mert az egy t\u00e9vhit, amit a katamar\u00e1nban mondanak, hogy keveset kell fordulni, halzolni. Igenis r\u00e1 kell fordulni a szelekre, igenis r\u00e1 kell halzolni a taktikai helyzetekre, egy kapun\u00e1l ink\u00e1bb halzolj k\u00e9tszer. Ha ezek j\u00f3l m\u0171k\u00f6dnek, akkor m\u00e1r nem lass\u00edtanak, \u00e9s gyorsan meg lehet ford\u00edtani a haj\u00f3t. Ha a man\u0151verek biztons\u00e1ggal \u00e9s gyorsan m\u0171k\u00f6dnek, akkor arra m\u00e9sz, amerre akarsz.\n<\/p>\n
\n VSzJ:
\n <\/strong>
\n Nagyon fontos a man\u0151verekkel kapcsolatban, hogy nem el\u00e9g tudni, hanem ezt el is kell ezt hinned, \u00e9s meg is kell merned csin\u00e1lni b\u00e1rmilyen mez\u0151nyben. Ha f\u00e9lelmeid vannak ezzel kapcsolatban, akkor nem lesz helyed. Nagyon fontos kreuzban a layline, ha tudod, hogy nagyon gyorsan meg tudsz fordulni, ez\u00e9rt mer\u00fcnk igaz\u00edtani egyet, ker\u00fclve a zavart szelet. De ugyanez igaz b\u0151sz\u00e9lben is. Mi nem \u00fagy megy\u00fcnk r\u00e1 a b\u00f3j\u00e1ra, hogy a Jani\u00e9k lesz\u00fart\u00e1k, mert kell m\u00e9g egyet halzolniuk. Ez t\u00e9vhit, \u00e9n sosem megyek b\u0151szakaszban b\u00f3j\u00e1ra, mert tudom, ha r\u00e1f\u00faj\u00f3s sz\u00e9l van, milyen az, ha t\u00fal \u00e9les a befut\u00f3, vagy a kapu, \u00e9s le kell h\u00fazni a blisztert, \u00e9s k\u00fczdeni kell. Ezt nem engedheted meg magadnak a mez\u0151nyben, ez\u00e9rt mindig f\u00f6l\u00e9 kell menni a kapunak. Mi a kapu el\u0151tt 20 m\u00e9terrel m\u00e9g halzolunk, de nem h\u00e1tszelez\u00fcnk be. Ha valaki ezt nem \u00edgy csin\u00e1lja, az borzaszt\u00f3an megbosszulja mag\u00e1t egy nemzetk\u00f6zi mez\u0151nyben,\u00a0 ez pedig 10-20 haj\u00f3 m\u00ednusz, \u00e1raml\u00e1s eset\u00e9n lehet m\u00e9g t\u00f6bb. Mindig a legnagyobb sebes\u00e9ggel kell menni. Csapatni, mint a vaddiszn\u00f3k\u2026 (nevet)\n<\/p>\n
\n Ezek szerint nem \u0151riztek h\u00e9tpecs\u00e9tes titkokat\u2026
\n <\/strong>\n<\/p>\n
\n VSzJ:
\n <\/strong>
\n Hogy mennyire nincs nagy titok, kider\u00fcl akkor, ha valaki vel\u00fcnk edz. Akkor nem vagyunk gyorsabbak, megy\u00fcnk egy\u00fctt, he j\u00f6n egy friss\u00fcl\u00e9s, lehet, hogy elmegy valamelyik\u00fcnk. De ha elkezd\u00fcnk halzolni, akkor m\u00e1r lehet, hogy elmegy\u00fcnk, ha elkezd\u00fcnk sz\u00e9lre vitorl\u00e1zni, akkor – nem mondom, hogy minden esetben – de jobban elmegy\u00fcnk. A t\u00f6bbiek is egy csom\u00f3 dolgok l\u00e1tnak, de ha azzal foglalkoznak, hogy az el\u0151z\u0151 esti tuning bej\u00f6tt-e, emiatt nem tudnak vitorl\u00e1zni, nem tudnak a sz\u00e9lre figyelni, nem tudnak a mez\u0151nyre figyelni.\n<\/p>\n