{"id":1168,"date":"2013-04-23T12:02:00","date_gmt":"2013-04-23T10:02:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/04\/23\/majdnem-one-design-60\/"},"modified":"2017-08-02T00:08:27","modified_gmt":"2017-08-01T22:08:27","slug":"majdnem-one-design-60","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/04\/23\/majdnem-one-design-60\/","title":{"rendered":"Majdnem One Design 60"},"content":{"rendered":"

\n Er\u0151s pr\u00f3b\u00e1lkoz\u00e1s volt, de v\u00e9g\u00fcl meglep\u0151en k\u00f6nnyed\u00e9n maradt az Open 60, n\u00e9h\u00e1ny komolyabb megk\u00f6t\u00e9ssel.\n<\/p>\n

\n
\n \u00c1prilis 18-19-\u00e9n tartotta az IMOCA oszt\u00e1ly a k\u00f6zgy\u0171l\u00e9s\u00e9t, amin term\u00e9szetesen Fa N\u00e1ndor l\u00e9v\u00e9n volt magyar \u00e9rdekelts\u00e9g is.\u00a0 A k\u00f6zgy\u0171l\u00e9s felmer\u00fcltek azok a t\u00e9m\u00e1k, amik aktu\u00e1lisak a legut\u00f3bbi versenyek ut\u00e1n.Volt egy er\u0151s pr\u00f3b\u00e1loz\u00e1s az \u00fcgyben, hogy a jelenleg \u00e9rv\u00e9nyes oszt\u00e1ly mellett ind\u00edtsanak el egy One Design 60-as oszt\u00e1lyt \u00e9s egy ideig p\u00e1rhuzamosan fusson a kett\u0151, majd az OD v\u00e1ltsa ki v\u00e9gleg a jelenlegi Open oszt\u00e1lyt. V\u00e9g\u00fcl ezt a k\u00f6zgy\u0171l\u00e9s meglep\u0151en egyhang\u00falag 90:3 ar\u00e1nyba leszavazta.\n<\/p>\n

\n Els\u0151sorban a t\u0151kes\u00faly \u00e9s a hidraulika meghib\u00e1sod\u00e1sainak vesz\u00e9lyeit pr\u00f3b\u00e1lt\u00e1k kik\u00fcsz\u00f6b\u00f6lni.\u00a0 Igy elt\u00fcntett\u00e9k a f\u00e1rad\u00e9kony anyagokat a t\u0151kes\u00faly \u00e9s a hidraulika rendszerb\u0151l. A t\u0151kes\u00falyn\u00e1l t\u00f6m\u00f6r rozsdamentes ac\u00e9l uszonyt kell haszn\u00e1lni \u00e9s a hidraulik\u00e1n\u00e1l meg kell dupl\u00e1zni a rendszert .\n<\/p>\n

\n Az \u00e1rbocn\u00e1l a k\u00e9t meghat\u00e1rozott rendszer maradhatott, amit eddig is haszn\u00e1ltak a hagyom\u00e1nyos \u00e9s a wing \u00e1rboc. Itt a v\u00e1ltoz\u00e1s csak a s\u00faly \u00e9s a s\u00falypont megk\u00f6t\u00e9s\u00e9b\u0151l \u00e1ll.\n<\/p>\n

\n A stabilit\u00e1sn\u00e1l v\u00e1ltoztattak\u00a0 a m\u00e9r\u00e9si elj\u00e1r\u00e1son \u00e9s ennek az lett a k\u00f6vetkezm\u00e9nye, hogy nem 110 hanem 114 fokr\u00f3l kell a haj\u00f3nak vissza\u00e1llnia.\n<\/p>\n

\n A v\u00edzballasztot is korl\u00e1tozt\u00e1k. M\u00e1r csak egy 750 literes h\u00e1tul \u00e9s egy 1500 literes v\u00edzballaszt lehet az \u00e1rboc el\u00f6tt. Az elm\u00falt Vend\u00e9e Globe-on volt aki 6 tonna v\u00edzballasztot is tudott cipelni.\n<\/p>\n

\n Fa N\u00e1ndor elmond\u00e1sa szerint ezek a szab\u00e1lyv\u00e1ltoztat\u00e1sok kedveznek neki, hiszen a haj\u00f3j\u00e1ban nagyon hasonl\u00f3ak a megold\u00e1sok az \u00faj szab\u00e1lyban \u00a0felsoroltakhoz.\n<\/p>\n

\n A jelenlegi haj\u00f3k maradhatnak a r\u00e9gi szab\u00e1lyok szerint, vagy \u00e1talak\u00edthatj\u00e1k \u0151ket tetsz\u00e9s szerint.\n<\/p>\n

\n A versenysorozatot is megv\u00e1ltoztatj\u00e1k egy picit a tengeren t\u00fali \u00e9s \u00e1zsiai indul\u00f3kra gondolva. Sz\u00e9tv\u00e1lik az egykezes \u00e9s\u00a0 a n\u00e9gykezes versenyz\u00e9s. Az egyik betet\u0151z\u00e9se a BWR lesz, m\u00edg a m\u00e1sik\u00e9 a Vend\u00e9e Globe.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n Spirit of Hungary a sablonon k\u00edv\u0171l
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: Thierry Martinez \/ Sea & Co, https:\/\/www.facebook.com\/SpiritOfHungary?fref=ts
\n<\/span>
\n
\n
\n Forr\u00e1s: http:\/\/www.szolovitorlazas.hu
\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Er\u0151s pr\u00f3b\u00e1lkoz\u00e1s volt, de v\u00e9g\u00fcl meglep\u0151en k\u00f6nnyed\u00e9n maradt az Open 60, n\u00e9h\u00e1ny komolyabb megk\u00f6t\u00e9ssel. \u00c1prilis 18-19-\u00e9n tartotta az IMOCA oszt\u00e1ly a k\u00f6zgy\u0171l\u00e9s\u00e9t, amin term\u00e9szetesen Fa N\u00e1ndor l\u00e9v\u00e9n volt magyar \u00e9rdekelts\u00e9g is.\u00a0 A k\u00f6zgy\u0171l\u00e9s felmer\u00fcltek azok a t\u00e9m\u00e1k, amik aktu\u00e1lisak a legut\u00f3bbi versenyek ut\u00e1n.Volt egy er\u0151s pr\u00f3b\u00e1loz\u00e1s az \u00fcgyben, hogy a jelenleg \u00e9rv\u00e9nyes oszt\u00e1ly mellett ind\u00edtsanak […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":8767,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[4,6],"tags":[859,1205,407],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1168"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1168"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1168\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/8767"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1168"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1168"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1168"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}