{"id":1188,"date":"2013-04-15T11:59:00","date_gmt":"2013-04-15T09:59:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/04\/15\/ki-mit-kothet-ki-hogyan-es-hova\/"},"modified":"2017-08-01T23:56:43","modified_gmt":"2017-08-01T21:56:43","slug":"ki-mit-kothet-ki-hogyan-es-hova","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/04\/15\/ki-mit-kothet-ki-hogyan-es-hova\/","title":{"rendered":"Ki mit k\u00f6thet ki, hogyan \u00e9s hova?"},"content":{"rendered":"

\n Javaslatok a kik\u00f6t\u0151-miz\u00e9ria megold\u00e1s\u00e1ra.\n<\/p>\n

\n Tengerpartokon r\u00e9g\u00f3ta nyilv\u00e1nval\u00f3, hogy tere \u00e9s j\u00f6v\u0151je a vitorl\u00e1z\u00e1snak csak ott lehet, ahol szabadon gyakorolhatjuk, felesleges megk\u00f6t\u00e9sek n\u00e9lk\u00fcl \u00e9s kell\u0151 kik\u00f6t\u00e9si felt\u00e9telekkel. Ma \u00e9ppen ezek az alapvet\u0151 felt\u00e9telek veszhetnek el a Balatonon, ha nem siker\u00fcl m\u00e1r a k\u00f6zelg\u0151 szezon el\u0151tt rendezni a vitorl\u00e1z\u00e1s \u00e9s kik\u00f6t\u00e9s szab\u00e1lyainak egyre megoldatlanabb k\u00e9rd\u00e9seit.\n<\/p>\n

\n Mi t\u00f6bb, a Balaton meghat\u00e1roz\u00f3 arculati elemmel gazdagodhatna \u00e9s turisztikai vonzereje jelent\u0151sen n\u0151ne a strandok k\u00f6zel\u00e9ben mindenfel\u00e9 a tavon ring\u00f3 vitorl\u00e1sok l\u00e1tv\u00e1ny\u00e1t\u00f3l – m\u00edg a nagy kik\u00f6t\u0151kben el vannak z\u00e1rva a haj\u00f3k \u00e9s a l\u00e1tv\u00e1ny a nagyk\u00f6z\u00f6ns\u00e9gt\u0151l. A legink\u00e1bb k\u00e9peslapra ill\u0151 balatoni panor\u00e1ma m\u00e9giscsak a tavon ring\u00f3 cs\u00f3nakok \u00e9s vitorl\u00e1sok l\u00e1tv\u00e1nya. A b\u00f3j\u00e1ra k\u00f6t\u00e9s merev tilalma \u00edgy egyik f\u0151 turisztikai vonzerej\u00e9t\u0151l fosztja meg a Balatont! Ezt a szempontot neh\u00e9z lesz megker\u00fclni a t\u00e9m\u00e1val kapcsolatos t\u00e1rsadalmi vit\u00e1ban, ami a szezon k\u00f6zeledt\u00e9vel egyre s\u00fcrget\u0151bb\u00e9 v\u00e1lik, a vesztegl\u00e9ssel kapcsolatos alapvet\u0151 k\u00e9rd\u00e9sek megoldatlans\u00e1ga miatt.\n<\/p>\n

\n Egyetlen komoly szakmai \u00e9rv sem sz\u00f3l a vitorl\u00e1s vil\u00e1gban sehol sem szalonk\u00e9pes szab\u00e1lyoz\u00e1si agyr\u00e9m mellett, hogy csak folyamatos \u0151rs\u00e9ggel lehessen vesztegelni, ak\u00e1r a partvonal k\u00f6zvetlen k\u00f6zel\u00e9ben is. R\u00e1ad\u00e1sul k\u00fcl\u00f6n megal\u00e1z\u00f3, mikor annyira semmibe vesznek minket, hogy nem a val\u00f3di motiv\u00e1ci\u00f3ra hivatkoznak, k\u00f6nt\u00f6rfalaz\u00e1s n\u00e9lk\u00fcl el\u0151\u00edrva azt, hogy minden haj\u00f3 menjen sz\u00e9pen magasabb d\u00edjakat fizetni a kik\u00f6t\u0151kbe. Vagy vessenek ki k\u00fcl\u00f6n kik\u00f6t\u0151ad\u00f3t a m\u00e1shol t\u00e1rolt haj\u00f3kra, ha a p\u00e9nzbehajt\u00e1s a c\u00e9l, de ne n\u00e9zzenek m\u00e1r mindenkit ennyire h\u00fcly\u00e9nek.\n<\/p>\n

\n Az egyre megoldatlanabbnak t\u0171n\u0151 kik\u00f6t\u0151-\u00fcgy miatt a t\u00e1rsadalomban ma az a negat\u00edv k\u00e9p alakult ki, hogy a vitorl\u00e1z\u00e1s kiz\u00e1r\u00f3lagosan egy sz\u0171k nagyhaj\u00f3s elit sportj\u00e1v\u00e1 v\u00e1lik \u00e9s mint t\u00f6megsportot a b\u00f3j\u00e1ra k\u00f6t\u00e9s tilalm\u00e1val, a k\u00f6lts\u00e9gek nagys\u00e1grendi n\u00f6vel\u00e9s\u00e9vel, stb. gyakorlatilag ellehetetlen\u00edtik – amivel nyilv\u00e1n a ma m\u00e9g nemzetk\u00f6zi szinten sikeres vitorl\u00e1s sport ut\u00e1np\u00f3tl\u00e1sa is mer\u0151ben illuz\u00f3rikuss\u00e1 v\u00e1lik.\n<\/p>\n

\n Ebben a helyzetben k\u00fcl\u00f6n\u00f6sen er\u0151s pozit\u00edv \u00fczenetk\u00e9nt jelenhet meg, ha az MVSZ vezet\u00e9se val\u00f3ban ki\u00e1ll a joll\u00e9s t\u00e1rsadalom mellett, t\u00e1mogatja a szabad s\u00f3ly\u00e1k \u00e9s b\u00f3jaz\u00f3n\u00e1k kialak\u00edt\u00e1s\u00e1t c\u00e9lz\u00f3 mell\u00e9kelt normasz\u00f6veg-javaslatot \u00e9s a szakmai konszenzus kialak\u00edt\u00e1sa \u00e9rdek\u00e9ben m\u00e9g a ny\u00e1ri szezon el\u0151tt vagy a legelej\u00e9n orsz\u00e1gos V\u00edzisport-Konzult\u00e1ci\u00f3t szervez, az \u00e9rintett sportszak\u00e1gak (sz\u00f6vets\u00e9gek, szakoszt\u00e1lyok), a v\u00edziment\u0151k, v\u00edzirend\u00e9szet, v\u00edz\u00fcgy \u00e9s egy\u00e9b hat\u00f3s\u00e1gok, \u00f6nkorm\u00e1nyzatok, valamint turisztikai szervezetek k\u00e9pvisel\u0151inek \u00e9s szak\u00e9rt\u0151inek bevon\u00e1s\u00e1val, hogy a v\u00edzi sportok \u00e9s a balatoni t\u00far\u00e1z\u00e1s fejl\u0151d\u00e9s\u00e9nek jogszab\u00e1lyi \u00e9s egy\u00e9b felt\u00e9teleit hosszabb t\u00e1vra lehessen v\u00e9gre biztos\u00edtani.\n<\/p>\n

\n *\n<\/p>\n

\n Kell\u0151 szakmai konzult\u00e1ci\u00f3 ut\u00e1n, els\u0151sorban a s\u00f3lya-t\u00e9m\u00e1val r\u00e9g\u00f3ta foglalkoz\u00f3 Beliczay Tam\u00e1s seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel siker\u00fclt megfogalmaznunk m\u00e1rciusban egy normasz\u00f6veg-javaslatot. A szabad hozz\u00e1f\u00e9r\u00e9s\u0171 s\u00f3lyaterek l\u00e9trehoz\u00e1sa nyilv\u00e1n sz\u00fcks\u00e9ges, de nem el\u00e9gs\u00e9ges felt\u00e9tele a megold\u00e1snak, ez\u00e9rt kieg\u00e9sz\u00edtett\u00fck az \u00f6nkorm\u00e1nyzatok \u00e1ltal l\u00e9tes\u00edtend\u0151 b\u00f3jaz\u00f3n\u00e1kra vonatkoz\u00f3 normasz\u00f6veg-javaslattal, melyet szint\u00e9n elk\u00fcldt\u00fcnk a Balaton Fejleszt\u00e9si Tan\u00e1csnak \u00e9s a Magyar Vitorl\u00e1s Sz\u00f6vets\u00e9gnek. \u00d6r\u00f6mmel tapasztaljuk, hogy a javasolt megold\u00e1s l\u00e9nyegi elemei az MVSZ eln\u00f6k\u00e9nek vas\u00e1rnap k\u00f6z\u00f6lt ny\u00edlt level\u00e9ben is megjelennek:\n<\/p>\n

\n
\n http:\/\/hunsail.hu\/hirek\/mvsz-hirek\/torekvesek-az-eletszerubb-hajozasi-jogszabalyokert.html
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n Nem \u00e9rtj\u00fck viszont, mi\u00e9rt ne lehetne ny\u00edltabb \u00e9s demokratikusabb az egyeztet\u00e9si folyamat, mi\u00e9rt k\u00e9ne \u00e1llamtitokk\u00e9nt kezelni a vitorl\u00e1z\u00e1ssal kapcsolatos szab\u00e1lyok mindannyiunkat \u00e9rint\u0151 \u00e9s mindenki sz\u00e1m\u00e1ra v\u00e1llalhat\u00f3 rendez\u00e9s\u00e9t? Mi\u00e9rt ne lehetne a kor\u00e1bban javasolt V\u00edzisport Konzult\u00e1ci\u00f3val, minden \u00e9rintett hat\u00f3s\u00e1g, sz\u00f6vets\u00e9g \u00e9s szakoszt\u00e1ly bevon\u00e1s\u00e1val rendezni a k\u00e9rd\u00e9st? A nagyobb ny\u00edlts\u00e1g \u00e9rdek\u00e9ben ez\u00faton k\u00f6z\u00f6lj\u00fck teh\u00e1t normasz\u00f6veg-javaslatunkat.\n<\/p>\n

\n *\n<\/p>\n

\n A t\u00e1rsadalomban egyre nyilv\u00e1nval\u00f3bban n\u00f6vekv\u0151 ig\u00e9ny van arra, hogy t\u00f6megsport legyen a vitorl\u00e1z\u00e1s, vagyis pont nem a jachtsport-elitet k\u00e9ne t\u00e1mogatni k\u00fcl\u00f6n szab\u00e1lyoz\u00e1ssal, hanem a joll\u00e9s-kishaj\u00f3s t\u00f6bbs\u00e9get. Id\u00e9n meghirdetett k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi haj\u00f3\u00e9p\u00edt\u0151 programunkra p\u00e9ld\u00e1ul eddig t\u00f6bb mint negyvenen jelentkeztek, hogy low budget polin\u00e9z pro\u00e1t \u00e9p\u00edtsenek (sz\u00e1zezres k\u00f6lts\u00e9gvet\u00e9ssel, amiben m\u00e1r a vitorl\u00e1zat is benne van!) Balaton Proa k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi oldalunk (
\n

\n Balaton Proa K\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi Oldal
\n <\/a>
\n )\u00a0pedig alig k\u00e9t h\u00e9t eltelt\u00e9vel majdnem k\u00e9tsz\u00e1z taggal b\u00fcszk\u00e9lkedhetett. Az id\u00e9n elind\u00edtand\u00f3 strandversenyeink ir\u00e1nti k\u00f6z\u00f6ns\u00e9g- \u00e9s sajt\u00f3\u00e9rdekl\u0151d\u00e9st tapasztalva okkal felt\u00e9telezz\u00fck, hogy j\u00f6v\u0151re m\u00e1r sz\u00e1zas nagys\u00e1grend\u0171 proa \u00e9p\u00fclhet. Ezzel megv\u00e1ltozhat a hazai vitorl\u00e1z\u00e1sr\u00f3l alkotott k\u00e9p\u00fcnk, ha ny\u00e1ron szinte b\u00e1rhol l\u00e1tni fogunk egy-egy ilyen pro\u00e1t a strandok k\u00f6zel\u00e9ben \u00e9s a ny\u00edlt vizen. Viszont a fejl\u0151d\u00e9shez, a sikerhez elengedhetetlen, hogy a jogszab\u00e1lyok ne lehetetlen\u00edts\u00e9k el a kishaj\u00f3s t\u00far\u00e1z\u00e1st, hanem ink\u00e1bb seg\u00edts\u00e9k a v\u00edzi turizmus fejl\u0151d\u00e9s\u00e9t. B\u00edzunk benne, hogy ebben az MVSZ is partner lesz. Ebben a t\u00e9m\u00e1ban mindenk\u00e9pp egy\u00e9rtelm\u0171en kider\u00fcl, hogy ki mennyire hajland\u00f3 k\u00e9pviselni a vitorl\u00e1s t\u00e1rsadalom nagy t\u00f6bbs\u00e9g\u00e9t kitev\u0151 kishaj\u00f3s amat\u0151r\u00f6ket \u00e9s t\u00far\u00e1z\u00f3kat. Mi\u00e9rt ne lehetne p\u00e9ld\u00e1ul \u00e1tkelni a t\u00falpartra olyan haj\u00f3kkal, melyek vihar\u00e1ll\u00f3s\u00e1ga lehet\u0151v\u00e9 tette a Balatonn\u00e1l sokkal nehezebben vitorl\u00e1zhat\u00f3 \u00f3ce\u00e1niai t\u00e9rs\u00e9g ben\u00e9pes\u00edt\u00e9s\u00e9t? Mondjon valaki csak egy komoly szakmai \u00e9rvet ezzel szemben!\n<\/p>\n

\n A normasz\u00f6veg k\u00f6zl\u00e9s\u00e9vel az a c\u00e9lunk, hogy nyilv\u00e1nos f\u00f3rumon, demokratikusabb form\u00e1ban t\u00f6rt\u00e9njen az egyeztet\u00e9s ezekben a minden vitorl\u00e1z\u00f3t \u00e9rint\u0151 k\u00e9rd\u00e9sekben. Teh\u00e1t v\u00e1runk minden konkr\u00e9t, lehet\u0151leg normasz\u00f6vegk\u00e9nt megfogalmazott kieg\u00e9sz\u00edt\u0151 javaslatot, illetve az itt k\u00f6z\u00f6ltek esetleges m\u00f3dos\u00edt\u00e1s\u00e1ra vonatkoz\u00f3 javaslatokat ezen a f\u00f3rumon.\n<\/p>\n

\n Fontosnak t\u0171nhet p\u00e9ld\u00e1ul a normasz\u00f6vegben is el\u0151\u00edrni az egys\u00e9ges arculat\u00fa s\u00f3ly\u00e1k \u00e9s b\u00f3j\u00e1k alkalmaz\u00e1s\u00e1t – k\u00fcl\u00f6nben nem lehetetlen, hogy n\u00e9hol m\u0171anyag \u00f6bl\u00edt\u0151sflakonokkal „oldan\u00e1k meg” a b\u00f3j\u00e1z\u00e1st, illetve nem biztons\u00e1gos, alig haszn\u00e1lhat\u00f3 s\u00f3ly\u00e1kat alak\u00edtan\u00e1nak ki.\n<\/p>\n

\n * * *\n<\/p>\n

\n S\u00d3LYA NORMASZ\u00d6VEG:\n<\/p>\n

\n A Balaton-parti \u00f6nkorm\u00e1nyzatok k\u00f6telesek, a t\u00f3 \u00e1ltal ny\u00fajtott lehet\u0151s\u00e9gek jobb kihaszn\u00e1l\u00e1sa \u00e9rdek\u00e9ben, az igazgat\u00e1si ter\u00fclet\u00fck\u00f6n a haj\u00f3z\u00e1si szab\u00e1lyzatban kishaj\u00f3k\u00e9nt meghat\u00e1rozott v\u00edzi j\u00e1rm\u0171vek v\u00edzrebocs\u00e1that\u00f3s\u00e1ga \u00e9rdek\u00e9ben, minim\u00e1lisan 1 darab szabadon haszn\u00e1lhat\u00f3 s\u00f3ly\u00e1t biztos\u00edtani.\n<\/p>\n

\n Az \u00edgy biztos\u00edtott l\u00e9tes\u00edtm\u00e9nynek meg kell felelnie az adott partszakasz haj\u00f3z\u00e1si ig\u00e9nyeinek a haj\u00f3z\u00e1si szab\u00e1lyzatnak megfelel\u0151en.\n<\/p>\n

\n A s\u00f3lya minim\u00e1lis k\u00f6vetelm\u00e9nye:\n<\/p>\n

\n alkalmas legyen a k\u00e9zi er\u0151vel t\u00f6rt\u00e9n\u0151 max. 250 kg \u00f6sszt\u00f6meg\u0171 (egytest\u0171, vagy legfeljebb 3 m\u00e9ter sz\u00e9les t\u00f6bbtest\u0171) eszk\u00f6z\u00f6k v\u00edzre t\u00e9tel\u00e9re\n<\/p>\n

\n A s\u00f3lya ter\u00fclete g\u00e9pkocsival legal\u00e1bb 50 m t\u00e1vols\u00e1gon bel\u00fcl megk\u00f6zel\u00edthet\u0151 legyen \u00e9s onnan s\u00f3lya-kocsival bej\u00e1rhat\u00f3.\n<\/p>\n

\n A v\u00edzrebocs\u00e1t\u00e1s lehet\u0151s\u00e9g\u00e9t \u00e9s a s\u00f3lya rendeltet\u00e9sszer\u0171 \u00e1llapot\u00e1t minden \u00e9vben a t\u00e1rgy\u00e9v m\u00e1rcius 15-t\u0151l november 15-ig kell fenntartani. A s\u00f3lya biztos\u00edt\u00e1s\u00e1t az \u00e9rintett \u00f6nkorm\u00e1nyzatnak folyamatosan fenn kell tartani, de annak helysz\u00edne v\u00e1ltozhat.\n<\/p>\n

\n Az \u00f6nkorm\u00e1nyzat a s\u00f3lya id\u0151j\u00e1r\u00e1st\u00f3l \u00e9s v\u00edz\u00e1ll\u00e1st\u00f3l (szab\u00e1lyoz\u00e1si hat\u00e1r\u00e9rt\u00e9keken k\u00edv\u00fcli tartom\u00e1ny) f\u00fcggetlen rendeltet\u00e9sszer\u0171 haszn\u00e1lat\u00e1nak biztos\u00edt\u00e1s\u00e1ra nem k\u00f6telezett.\n<\/p>\n

\n Az \u00f6nkorm\u00e1nyzat saj\u00e1t vagy m\u00e1s tulajdon\u00e1n a tulajdonossal k\u00f6t\u00f6tt szerz\u0151d\u00e9s szerint biztos\u00edtja a d\u00edjmentes v\u00edzre t\u00e9teli lehet\u0151s\u00e9get (bele\u00e9rtve a felt\u00e9tlen sz\u00fcks\u00e9ges g\u00e9pkocsi meg\u00e1ll\u00e1s lehet\u0151s\u00e9g\u00e9t is \u2013 min. 1 \u00f3ra), de ezen t\u00falmen\u0151en d\u00edjmentes szolg\u00e1ltat\u00e1sra nem k\u00f6telezett. A s\u00f3lya haszn\u00e1lat lehet\u0151s\u00e9g\u00e9t az \u00f6nkorm\u00e1nyzat a k\u00f6zleked\u00e9s szempontj\u00e1b\u00f3l meghat\u00e1roz\u00f3 ponton, valamint a telep\u00fcl\u00e9s honlapj\u00e1n jelezni k\u00f6teles.\n<\/p>\n

\n A s\u00f3ly\u00e1t mindenki saj\u00e1t felel\u0151ss\u00e9g\u00e9re a s\u00f3lya haszn\u00e1lat\u00e1ra vonatkoz\u00f3 el\u0151\u00edr\u00e1sok betart\u00e1sa mellett haszn\u00e1lhatja.\n<\/p>\n

\n Az el\u0151\u00edr\u00e1s megval\u00f3s\u00edt\u00e1si hat\u00e1rideje:\n<\/p>\n

\n a v\u00e9grehajt\u00e1s hat\u00e1rideje legk\u00e9s\u0151bb 2015. \u00e1prilis 15, illetve, amennyiben az erre kijel\u00f6lt ter\u00fclet kor\u00e1bban ker\u00fcl rendez\u00e9sre, akkor a rendez\u00e9s id\u0151pontja.\n<\/p>\n

\n *\n<\/p>\n

\n Javasoljuk tov\u00e1bb\u00e1 a szabad s\u00f3lyaterek mellett \u00f6nkorm\u00e1nyzatok \u00e1ltal fenntartott szabadv\u00edzi kik\u00f6t\u0151 z\u00f3n\u00e1k (B\u00d3JAZ\u00d3N\u00c1K) kialak\u00edt\u00e1s\u00e1t a k\u00f6vetkez\u0151k\u00e9ppen:\n<\/p>\n

\n SZABADV\u00cdZI KIK\u00d6T\u0150Z\u00d3NA NORMASZ\u00d6VEG:\n<\/p>\n

\n A Balaton-parti \u00f6nkorm\u00e1nyzatok k\u00f6telesek, a t\u00f3 \u00e1ltal ny\u00fajtott lehet\u0151s\u00e9gek jobb kihaszn\u00e1l\u00e1sa \u00e9rdek\u00e9ben, az igazgat\u00e1si ter\u00fclet\u00fck\u00f6n a kishaj\u00f3k, illetve v\u00edzi sporteszk\u00f6z\u00f6k sz\u00e1m\u00e1ra minim\u00e1lisan egy szabadv\u00edzi kik\u00f6t\u0151 z\u00f3n\u00e1t biztos\u00edtani, a szab\u00e1lyoz\u00e1si hat\u00e1r\u00e9rt\u00e9keken legal\u00e1bb 30 cm \u00e9s legfeljebb 120 cm \u00e1tlagos v\u00edzm\u00e9lys\u00e9g\u0171 ter\u00fcleten, lehet\u0151s\u00e9g szerint a hull\u00e1mz\u00e1st\u00f3l legink\u00e1bb v\u00e9dett partszakaszon \u00e9s az \u00f6nkorm\u00e1nyzat \u00e1ltal fenntartott s\u00f3lya k\u00f6zvetlen k\u00f6zel\u00e9ben.\n<\/p>\n

\n Az \u00f6nkorm\u00e1nyzat a szabadv\u00edzi kik\u00f6t\u0151 z\u00f3na fenntart\u00e1s\u00e1val \u00e9s m\u0171k\u00f6dtet\u00e9s\u00e9vel megb\u00edzhatja az igazgat\u00e1si ter\u00fclet\u00e9n m\u0171k\u00f6d\u0151 v\u00edzi sporteszk\u00f6z-k\u00f6lcs\u00f6nz\u0151ket, illetve a kijel\u00f6lt ter\u00fclethez legk\u00f6zelebbi strand \u00fczemeltet\u0151j\u00e9t.\n<\/p>\n

\n A szabadv\u00edzi kik\u00f6t\u0151 z\u00f3n\u00e1nak legal\u00e1bb h\u00fasz olyan kishaj\u00f3, illetve vitorl\u00e1s sporteszk\u00f6z kik\u00f6t\u00e9s\u00e9re alkalmasnak kell lennie, melyek nem lajstromk\u00f6telesek. K\u00e9tezern\u00e9l t\u00f6bb lakos\u00fa telep\u00fcl\u00e9seken ezer lakosonk\u00e9nt t\u00edz kik\u00f6t\u00e9si helyet kell kialak\u00edtani a szabadv\u00edzi kik\u00f6t\u0151 z\u00f3n\u00e1ban. Lajstromk\u00f6teles kishaj\u00f3k csak alkalmilag (legfeljebb 24 \u00f3r\u00e1ra) k\u00f6thetnek ki a szabadv\u00edzi kik\u00f6t\u0151 z\u00f3na vend\u00e9ghely\u00e9n, enn\u00e9l hosszabb ideig csak az \u00f6nkorm\u00e1nyzat k\u00fcl\u00f6n \u00edr\u00e1sbeli enged\u00e9ly\u00e9vel haszn\u00e1lhatj\u00e1k azt kik\u00f6t\u00e9sre.\n<\/p>\n

\n A kik\u00f6t\u0151helyek lehetnek m\u00f3l\u00f3n vagy st\u00e9gen kialak\u00edtott, illetve b\u00f3j\u00e1s kik\u00f6t\u0151helyek. \u00c9ves d\u00edjuk nem haladhatja meg a mindenkori minim\u00e1lb\u00e9r negyed\u00e9t. Minden szabadv\u00edzi kik\u00f6t\u0151 z\u00f3n\u00e1ban legal\u00e1bb n\u00e9gy vend\u00e9ghelyet (k\u00e9tezern\u00e9l t\u00f6bb lakos\u00fa telep\u00fcl\u00e9seken ezer lakosonk\u00e9nt plusz k\u00e9t-k\u00e9t vend\u00e9ghelyet) kell biztos\u00edtani, melyek napi b\u00e9rleti d\u00edja nem haladhatja meg az mindenkori minim\u00e1lb\u00e9r sz\u00e1zad\u00e1t. Amennyiben az \u00f6nkorm\u00e1nyzat (p\u00e9ld\u00e1ul a ny\u00e1ri szezonon k\u00edv\u00fcli id\u0151szakban) nem tudja biztos\u00edtani szabadv\u00edzi kik\u00f6t\u0151 z\u00f3n\u00e1j\u00e1n a d\u00edjbeszed\u00e9st, annak haszn\u00e1lata d\u00edjmentes.\n<\/p>\n

\n K\u00f6zvetlen\u00fcl el\u00e9rhet\u0151 s\u00f3lya eset\u00e9n az el\u0151\u00edrt helyek fel\u00e9t parti t\u00e1rol\u00e1ssal is lehet biztos\u00edtani.\n<\/p>\n

\n A s\u00f3lya haszn\u00e1lat lehet\u0151s\u00e9g\u00e9t az \u00f6nkorm\u00e1nyzat a k\u00f6zleked\u00e9s szempontj\u00e1b\u00f3l meghat\u00e1roz\u00f3 ponton, valamint a telep\u00fcl\u00e9s honlapj\u00e1n jelezni k\u00f6teles.\n<\/p>\n

\n Amennyiben az \u00f6nkorm\u00e1nyzat kiv\u00e9teles esetekben nem tudja biztos\u00edtani szabadv\u00edzi kik\u00f6t\u0151 z\u00f3n\u00e1ja biztons\u00e1gos haszn\u00e1lat\u00e1t, err\u0151l a bej\u00e1ratn\u00e1l kif\u00fcggesztett hirdetm\u00e9nyben \u00e9rtes\u00edteni k\u00f6teles az ott kik\u00f6t\u00f6tt haj\u00f3k \u00fczemben tart\u00f3it, annak pontos megjel\u00f6l\u00e9s\u00e9vel, hogy mikort\u00f3l tudja ism\u00e9t biztos\u00edtani a szabadv\u00edzi kik\u00f6t\u0151 z\u00f3na biztons\u00e1gos haszn\u00e1lat\u00e1t.\n<\/p>\n

\n Az \u00edgy biztos\u00edtott l\u00e9tes\u00edtm\u00e9nynek meg kell felelnie az adott partszakasz haj\u00f3z\u00e1si ig\u00e9nyeinek a haj\u00f3z\u00e1si szab\u00e1lyzatnak megfelel\u0151en.\n<\/p>\n

\n A szabadv\u00edzi kik\u00f6t\u0151 z\u00f3n\u00e1t mindenki saj\u00e1t felel\u0151ss\u00e9g\u00e9re a vonatkoz\u00f3 el\u0151\u00edr\u00e1sok betart\u00e1sa mellett haszn\u00e1lhatja.\n<\/p>\n

\n Az el\u0151\u00edr\u00e1s megval\u00f3s\u00edt\u00e1si hat\u00e1rideje:\n<\/p>\n

\n a v\u00e9grehajt\u00e1s hat\u00e1rideje legk\u00e9s\u0151bb 2015. \u00e1prilis 15, illetve, amennyiben az erre kijel\u00f6lt ter\u00fclet kor\u00e1bban ker\u00fcl rendez\u00e9sre, akkor a rendez\u00e9s id\u0151pontja.\n<\/p>\n

\n *\n<\/p>\n

\n
\n Kardos G\u00e1bor
\n <\/em>
\n
\n
\n a V\u00edzisport-Konzult\u00e1ci\u00f3 sportszak\u00e1gi javaslatainak koordin\u00e1tora
\n <\/em><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Javaslatok a kik\u00f6t\u0151-miz\u00e9ria megold\u00e1s\u00e1ra. Tengerpartokon r\u00e9g\u00f3ta nyilv\u00e1nval\u00f3, hogy tere \u00e9s j\u00f6v\u0151je a vitorl\u00e1z\u00e1snak csak ott lehet, ahol szabadon gyakorolhatjuk, felesleges megk\u00f6t\u00e9sek n\u00e9lk\u00fcl \u00e9s kell\u0151 kik\u00f6t\u00e9si felt\u00e9telekkel. Ma \u00e9ppen ezek az alapvet\u0151 felt\u00e9telek veszhetnek el a Balatonon, ha nem siker\u00fcl m\u00e1r a k\u00f6zelg\u0151 szezon el\u0151tt rendezni a vitorl\u00e1z\u00e1s \u00e9s kik\u00f6t\u00e9s szab\u00e1lyainak egyre megoldatlanabb k\u00e9rd\u00e9seit. Mi t\u00f6bb, […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[408,379,133],"sailing_author":"Kardos G\u00e1bor","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1188"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1188"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1188\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1188"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1188"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1188"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}