{"id":1199,"date":"2013-04-10T09:39:00","date_gmt":"2013-04-10T07:39:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/04\/10\/fifty-fifty-35-labban\/"},"modified":"2017-08-02T00:16:13","modified_gmt":"2017-08-01T22:16:13","slug":"fifty-fifty-35-labban","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/04\/10\/fifty-fifty-35-labban\/","title":{"rendered":"Fifty-Fifty 35 l\u00e1bban"},"content":{"rendered":"

\n Mi k\u00e9sz\u00fcl a K\u00e9kszalag v\u00e9d\u0151 csapatn\u00e1l?\n<\/p>\n

\n Fifty-Fifty \u201em\u0171hely\u201d \u00e9s a 2013-as versenyprogram\n<\/p>\n

\n A tavalyi \u00e9vet alapvet\u0151en a haj\u00f3, az egyedi vitorl\u00e1zat \u00e9s a hidraulikarendszer kezel\u00e9s\u00e9nek megtanul\u00e1s\u00e1ra sz\u00e1ntuk. A v\u00e1rakoz\u00e1sokat is fel\u00fclm\u00fal\u00f3 hazai bemutatkoz\u00e1s \u00e9s az azt k\u00f6vet\u0151 tr\u00e9ningek ut\u00e1n a rangos k\u00fclf\u00f6ldi versenyek ker\u00fcltek c\u00e9lkeresztbe. 2013-ban ez a c\u00e9lkit\u0171z\u00e9s m\u00e1r csak az\u00e9rt is fokozottan \u00e9rv\u00e9nyes\u00fcl, mert az itthoni legrangosabb t\u00f3ker\u00fcl\u0151 versenyen, a K\u00e9kszalagon nem indulhatnak t\u00f6bbtest\u0171 haj\u00f3k (id\u00e9n utolj\u00e1ra). Eur\u00f3pa m\u00e1s orsz\u00e1gainak rangos -a t\u00f6bbtest\u0171ek sz\u00e1m\u00e1ra is r\u00e9szv\u00e9teli lehet\u0151s\u00e9get ny\u00fajt\u00f3- t\u00f3ker\u00fcl\u0151ire koncentr\u00e1lunk teh\u00e1t a j\u00f6v\u0151ben. A k\u00fclf\u00f6ldi versenyek mellett term\u00e9szetesen 2014-ben \u00e9s azut\u00e1n minden \u00e9vben a K\u00e9kszalag megv\u00e9d\u00e9se kiemelt c\u00e9lunk marad. Sz\u00e1molnunk kell azonban azzal is, hogy riv\u00e1lisaink sem gondolkodnak m\u00e1sk\u00e9pp \u00e9s minden lehets\u00e9ges technikai v\u00edvm\u00e1nyt bevetnek a gy\u0151zelem rem\u00e9ny\u00e9ben, ez\u00e9rt J\u00f3zsa M\u00e1rton \u00e9s Paulovits D\u00e9nes k\u00f6z\u00f6sen egy \u00faj, alternat\u00edv koncepci\u00f3 kidolgoz\u00e1s\u00e1ba kezdtek. A motiv\u00e1ci\u00f3hoz r\u00e9szben hozz\u00e1j\u00e1rult az is, hogy az egyik legrangosabb k\u00fclf\u00f6ldi versenyen, a Bol D’or-on (Genfi-t\u00f3) m\u00e9retkorl\u00e1toz\u00e1s van \u00e9rv\u00e9nyben, ami nem engedi meg, hogy 35 l\u00e1bn\u00e1l hosszabb katamar\u00e1n induljon. Az 50 l\u00e1b hossz\u00fa testekkel teh\u00e1t nem \u00e1llhatunk rajthoz.\n<\/p>\n

\n A Fifty-Fifty a haj\u00f3tervez\u00e9sben rendhagy\u00f3nak sz\u00e1m\u00edt\u00f3 megk\u00f6zel\u00edt\u00e9s eredm\u00e9nyek\u00e9nt j\u00f6tt l\u00e9tre. Ebben a szellemben folyt a fejleszt\u00e9si lehet\u0151s\u00e9gek k\u00f6z\u00f6s felm\u00e9r\u00e9se a t\u00e9lv\u00edz ideje alatt, aminek folyom\u00e1nyak\u00e9nt \u2013a 2012-es id\u00e9ny sor\u00e1n \u00f6sszegy\u0171lt tapasztalatokat \u00e9s a vitorl\u00e1ssport leg\u00fajabb v\u00edvm\u00e1nyait \u00f6tv\u00f6zve megsz\u00fcletett egy 35 l\u00e1b hossz\u00fa, k\u00e9t\u00e1rbocos, v\u00edz alatti sz\u00e1rnyakkal ell\u00e1tott \u2013szaknyelven hydrofoil\u2013 katamar\u00e1n terve. Els\u0151 olvas\u00e1sra ez a le\u00edr\u00e1s \u2013ha a k\u00e9t \u00e1rbocot m\u00e1r megszokottnak tudjuk tekinteni\u2013 m\u00e9g \u00f6nmag\u00e1ban nem t\u00fckr\u00f6z \u00fajszer\u0171 megk\u00f6zel\u00edt\u00e9st. \u00c1m a l\u00e1tszat csal! Tov\u00e1bbi r\u00e9szleteket azonban m\u00e9g nem \u00e1rulunk el. Legyen ez meglepet\u00e9s! Annyi adal\u00e9kot m\u00e9g hozz\u00e1tesz\u00fcnk, hogy az \u00faj, 35 l\u00e1bas haj\u00f3n az 50 l\u00e1bas testekhez haszn\u00e1lt \u00e1rbocokat \u00e9s vitorl\u00e1zatot fogjuk haszn\u00e1lni. (A tavaly \u00e9v v\u00e9gi utols\u00f3 edz\u00e9s sor\u00e1n elt\u00f6rt \u00e1rbocok jav\u00edt\u00e1sa term\u00e9szetesen folyamatban van, \u00e9s Paulovits D\u00e9nes szak\u00e9rtelm\u00e9nek, valamint a karbon technol\u00f3gia el\u0151nyeinek k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en gyakorlatilag szerkezeti torzul\u00e1s \u00e9s teherb\u00edr\u00e1s-vesztes\u00e9g n\u00e9lk\u00fcl fogjuk visszakapni \u0151ket.)\n<\/p>\n

\n Az id\u00e9nyt a 2012-es K\u00e9kszalagon deb\u00fct\u00e1lt, 50 l\u00e1bas haj\u00f3val fogjuk kezdeni, mellette p\u00e1rhuzamosan fog folyni az \u00faj, 35 l\u00e1bas hydrofoil haj\u00f3 tesztel\u00e9se. A versenyz\u00e9ssel akkor t\u00e9r\u00fcnk \u00e1t az \u00faj haj\u00f3ra, amint eljutunk arra a pontra, hogy \u00e9sszer\u0171 kock\u00e1zatv\u00e1llal\u00e1s keretein bel\u00fcl tudunk maradni versenyk\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt is. A fentiek t\u00fckr\u00e9ben meghat\u00e1roz\u00e1sra ker\u00fclt a Fifty-Fifty csapat 2013-as versenyprogramja is. A k\u00fclf\u00f6ldi versenyek k\u00f6zt \u2013a m\u00e1r eml\u00edtett Bol D\u2019or mellett, a Rund Um (B\u00f3deni-t\u00f3) \u00e9s a Multicento (Garda) szerepel m\u00e9g. A hazai versenyek kiv\u00e1laszt\u00e1s\u00e1n\u00e1l k\u00e9t f\u0151 szempontot vett\u00fcnk figyelembe: Az eddig ismert versenyki\u00edr\u00e1s megengedi-e, ill. nem z\u00e1rje-e ki t\u00f6bbtest\u0171 haj\u00f3k indul\u00e1s\u00e1t, valamint a k\u00fclf\u00f6ldi rangos versenyekkel \u00e9s a Wild Joe programj\u00e1val id\u0151ben nincsenek-e fed\u00e9sben. Meglehet\u0151sen lesz\u0171k\u00fclt a k\u00f6r, a felt\u00e9teleknek gyakorlatilag csak a Balatoni \u00c9vadnyit\u00f3 felel meg. A Wild Joe elfoglalts\u00e1gok \u00e9s Fifty-Fifty versenyek mellett a fennmarad\u00f3 id\u0151t az \u00faj 35 l\u00e1bas hydrofoil haj\u00f3 tesztel\u00e9s\u00e9re sz\u00e1njuk, melyre megk\u00f6zel\u00edt\u0151leg 33 napot fogunk ford\u00edtani.\n<\/p>\n

\n
\n Forr\u00e1s: http:\/\/fifty-fifty.hu\/index.php?option=com_content&view;=article&id;=72%3Afifty-fifty-mhely-es-a-2013-as-versenyprogram&catid;=2%3Anews&Itemid;=12\u2329=en
\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mi k\u00e9sz\u00fcl a K\u00e9kszalag v\u00e9d\u0151 csapatn\u00e1l? Fifty-Fifty \u201em\u0171hely\u201d \u00e9s a 2013-as versenyprogram A tavalyi \u00e9vet alapvet\u0151en a haj\u00f3, az egyedi vitorl\u00e1zat \u00e9s a hidraulikarendszer kezel\u00e9s\u00e9nek megtanul\u00e1s\u00e1ra sz\u00e1ntuk. A v\u00e1rakoz\u00e1sokat is fel\u00fclm\u00fal\u00f3 hazai bemutatkoz\u00e1s \u00e9s az azt k\u00f6vet\u0151 tr\u00e9ningek ut\u00e1n a rangos k\u00fclf\u00f6ldi versenyek ker\u00fcltek c\u00e9lkeresztbe. 2013-ban ez a c\u00e9lkit\u0171z\u00e9s m\u00e1r csak az\u00e9rt is fokozottan \u00e9rv\u00e9nyes\u00fcl, […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"Fifty-fifty csapat","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1199"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1199"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1199\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1199"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1199"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1199"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}