{"id":1204,"date":"2013-04-09T09:07:00","date_gmt":"2013-04-09T07:07:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/04\/09\/138-nap\/"},"modified":"2017-08-01T23:56:38","modified_gmt":"2017-08-01T21:56:38","slug":"138-nap","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/04\/09\/138-nap\/","title":{"rendered":"138 nap"},"content":{"rendered":"

\n K\u00edna haj\u00f3z\u00e1si t\u00f6rt\u00e9nelm\u00e9nek nagy pillanatai m\u00e9g Kolumbusz el\u00f6tt zajlottak.\n<\/p>\n

\n Abban az id\u0151ben a t\u00f6rt\u00e9n\u00e9szek szerint kicsinek nem mondhat\u00f3 flott\u00e1val v\u00e1gtak neki a tengereknek. A legnagyobb haj\u00f3ik mellett a Santa Maria elt\u00f6rp\u00fclt. De mivel az akkori k\u00f6zv\u00e9lem\u00e9ny a birodalmat s\u00falyt\u00f3 szerencs\u00e9tlens\u00e9gek\u00e9rt ezt a flott\u00e1t okolta a Kinai Birodalom j\u00f3 sok\u00e1ig nem pr\u00f3b\u00e1lkozott a tengerek megh\u00f3d\u00edt\u00e1s\u00e1val \u00e9s bez\u00e1rk\u00f3zott.\n<\/p>\n

\n Val\u00f3j\u00e1ban korunkban kezdett ez a bez\u00e1rk\u00f3z\u00e1s old\u00f3dni \u00e9s a vitorl\u00e1ssport ter\u00fclet\u00e9n a k\u00ednaiak m\u00e1r r\u00e9szt vesznek az America Kup\u00e1n, a Volvo Ocean Race-en \u00e9s persze az olimpi\u00e1kon. R\u00e9szv\u00e9tel\u00fck az egykezes f\u00f6ldker\u00fcl\u00e9sben eddig nem volt jellemz\u0151. Most viszont Guo Chuan 2012 november 18 \u00e9s 2013 \u00e1prilis 5. k\u00f6z\u00f6tt az \u00fajkori t\u00f6rt\u00e9nelem els\u0151 kinaiak\u00e9nt megker\u00fclte egyed\u00fcl a F\u00f6ldet egy Class40-es oszt\u00e1ly\u00fa haj\u00f3val.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n A 48 \u00e9ves sportember 138 nap alatt Qingdao-b\u00f3l Qingdao-ba vitorl\u00e1zott Szerette volna 125 nap alatt k\u00f6rbe\u00e9rni, de a fed\u00e9lzeten akadtak komoly probl\u00e9m\u00e1i, felszerel\u00e9sek meghib\u00e1sod\u00e1sa, hal\u00e1szh\u00e1l\u00f3 a k\u00ednai partokn\u00e1l, gyorsan mozg\u00f3 tr\u00f3pusi vihar \u00e9s j\u00f3p\u00e1r nap vesztes\u00e9get szenvedett egy sz\u00e9lcsendes z\u00f3n\u00e1ba.\n<\/p>\n

\n Az egyik legfontosabb amit a tengeren tanult a vitorla tesztel\u00e9s sz\u00fcks\u00e9gess\u00e9ge mellett, hogy az \u00e9lelmiszereit \u00edzletesebben rakja \u00f6ssze, mert ennek egyhang\u00fas\u00e1g\u00e1val \u00e9s mennyis\u00e9g\u00e9vel komoly gondjai voltak.\n<\/p>\n

\n Quindaob\u00f3l indulva a Horn -fok illetve a J\u00f3rem\u00e9nys\u00e9g fok\u00e1t megker\u00fclte, majd az indon\u00e9ziai Sunda szoroson vitorl\u00e1zott Quindaoba vissza.\n<\/p>\n

\n Haza\u00e9rve megk\u00f6sz\u00f6nte a sz\u00e9lnek, hogy vele illetve ellene volt.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Guo az egyetlen hivat\u00e1sos tengeri haj\u00f3s K\u00edn\u00e1ban. Els\u0151 k\u00ednaik\u00e9nt vett r\u00e9szt a Clipper Round the World-\u00f6n 2006-ban. Mint m\u00e9diaszem\u00e9ly volt jelen a 2008-2009-es VOR-on a Green Dragon fed\u00e9lzet\u00e9n \u00e9s a Mini Transat els\u0151 kinai r\u00e9sztvev\u0151je volt 2011-ben.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

K\u00edna haj\u00f3z\u00e1si t\u00f6rt\u00e9nelm\u00e9nek nagy pillanatai m\u00e9g Kolumbusz el\u00f6tt zajlottak. Abban az id\u0151ben a t\u00f6rt\u00e9n\u00e9szek szerint kicsinek nem mondhat\u00f3 flott\u00e1val v\u00e1gtak neki a tengereknek. A legnagyobb haj\u00f3ik mellett a Santa Maria elt\u00f6rp\u00fclt. De mivel az akkori k\u00f6zv\u00e9lem\u00e9ny a birodalmat s\u00falyt\u00f3 szerencs\u00e9tlens\u00e9gek\u00e9rt ezt a flott\u00e1t okolta a Kinai Birodalom j\u00f3 sok\u00e1ig nem pr\u00f3b\u00e1lkozott a tengerek megh\u00f3d\u00edt\u00e1s\u00e1val \u00e9s […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":8810,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[360,370,673],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1204"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1204"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1204\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/8810"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1204"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1204"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1204"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}