{"id":1222,"date":"2013-03-27T08:58:00","date_gmt":"2013-03-27T07:58:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/03\/27\/hajozas-a-norvik-fedelzeten\/"},"modified":"2017-08-01T23:56:33","modified_gmt":"2017-08-01T21:56:33","slug":"hajozas-a-norvik-fedelzeten","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/03\/27\/hajozas-a-norvik-fedelzeten\/","title":{"rendered":"Haj\u00f3z\u00e1s a Norvik fed\u00e9lzet\u00e9n"},"content":{"rendered":"
\n Csatlakozzon T\u00f3th Tam\u00e1shoz aki gyermekkori \u00e1lm\u00e1t val\u00f3s\u00edtja meg.\n<\/p>\n
\n \n Lehet, hogy sokan el\u0151sz\u00f6r tal\u00e1lkoznak haj\u00f3mmal, terveimmel a f\u00f6ldk\u00f6r\u00fcli \u00fatra val\u00f3 felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9s meglehet\u0151sen r\u00f6g\u00f6s, de sz\u00ednes mindennapjaival. Gyermekkorom \u00f3ta egy f\u00f6ldk\u00f6r\u00fcli vitorl\u00e1z\u00e1sr\u00f3l \u00e1lmodtam, eg\u00e9sz \u00e9letemben lelkileg k\u00e9sz\u00fcltem r\u00e1, de a gyakorlatban \u00e9ltem a „norm\u00e1lis” emberek \u00e9let\u00e9t. Becs\u00fclettel felnevelt\u00fck gyerekeinket \u00e9s ekkor j\u00f6tt el a nagy pillanat, megval\u00f3s\u00edtani a r\u00e9gi d\u00e9delgetett \u00e1lmot. A ny\u00edlttengeri utakra tervezett cruiser haj\u00f3k dr\u00e1g\u00e1k voltak \u00e9s \u00f6regek, vagy fiatalabbak, de sz\u00e1momra megfizethetetlenek, r\u00e1ad\u00e1sul egyre ink\u00e1bb a f\u00e9mhaj\u00f3k ir\u00e1nt \u00e9rdekl\u0151dtem, ebb\u0151l a k\u00edn\u00e1lat is kicsi. R\u00f6vidre fogva, tal\u00e1ltam az interneten a Bruce Roberts honlapj\u00e1n egy sz\u00e1momra minden szempontb\u00f3l megfelel\u0151 tervet. Legjobb bar\u00e1tom F. Karcsi, akiknek egy modern g\u00e9p \u00e9s ac\u00e9lszerkezet gy\u00e1rt\u00f3 Kft-j\u00fck van, felaj\u00e1nlotta seg\u00edts\u00e9g\u00e9t a haj\u00f3 meg\u00e9p\u00edt\u00e9s\u00e9ben. A Norvik 4 \u00e9v alatt \u00e9p\u00fclt meg, 3 \u00e9vig Vecs\u00e9sen, az utols\u00f3 \u00e9vben H. G\u00e1bor bar\u00e1tom tan\u00e1cs\u00e1ra \u00e9s seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel az elektromos \u00e9s befejez\u0151 munk\u00e1k az \u00fajpesti volt Haj\u00f3jav\u00edt\u00f3ban, m\u00e1r v\u00edzen, illetve a befagyott \u00f6b\u00f6lben.\n<\/p>\n \n A Norvik 2011-ben megkapta a magyar haj\u00f3levelet korl\u00e1tlan \u00f3ce\u00e1ni v\u00edzter\u00fcletekre \u00e9s j\u00faniusban lehaj\u00f3ztunk a Dun\u00e1n a Fekete tengerre. A ny\u00e1ri teszt\u00fat Szard\u00edni\u00e1n \u00e9rt v\u00e9get. 2012 tavasz\u00e1n a haj\u00f3t \u00e1tvitt\u00fck Horv\u00e1torsz\u00e1gba a f\u00f6ldrajzi k\u00f6zels\u00e9g miatt, \u00edgy k\u00f6nnyebb volt a nagy tervre val\u00f3 felk\u00e9sz\u00edt\u00e9se.\n<\/p>\n \n 2012. szeptember 17.-\u00e9n a legkisebb felhajt\u00e1s \u00e9s a m\u00e9dia n\u00e9lk\u00fcl futott ki a Norvik egy kis Losinj szigeti kik\u00f6t\u0151b\u0151l, Nerezin\u00e9b\u0151l megval\u00f3s\u00edtani, amire \u00e9p\u00fclt. A haj\u00f3val kisebb- nagyobb, v\u00e1ltott leg\u00e9nys\u00e9ggel jobb – rosszabb id\u0151j\u00e1r\u00e1si k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt, karcol\u00e1s n\u00e9lk\u00fcl eljutottunk az els\u0151 nagy szakasz v\u00e9g\u00e9re a Karib szigetvil\u00e1gba. Itt f\u00f6ldker\u00fcl\u0151 \u00fatra szeg\u0151d\u00f6tt t\u00e1rsam bejelentette, feladja terv\u00e9t \u00e9s a hazautaz\u00e1s mellett d\u00f6nt\u00f6tt, de b\u00edzom benne, hogy tal\u00e1lok lelkes vitorl\u00e1z\u00f3kat, akik r\u00e9szt venn\u00e9nek a Norvik f\u00f6ldk\u00f6r\u00fcli \u00fatj\u00e1ban.\n<\/p>\n \n H\u00e1la a m\u00e9di\u00e1ban val\u00f3 megjelen\u00e9semnek \u00e9s az utaz\u00e1sszervez\u00e9s\u00fcnknek, a k\u00f6vetkez\u0151 h\u00e1rom h\u00f3napra megvan a crew \u00e9s a fix \u00fati terv Galapagosig. Ide m\u00e1r szervezz\u00fck az enged\u00e9lyt a szigetl\u00e1togat\u00e1sokra.\n<\/p>\n \n Febru\u00e1rban a Vitorl\u00e1z\u00e1s magazinban jelent meg cikkem a Norvik haj\u00f3 \u00e9p\u00edt\u00e9s\u00e9r\u0151l \u00e9s a terveimr\u0151l: \n a Porthole magazinban jelent meg cikk az Atlanti \u00f3ce\u00e1ni \u00e1tkel\u00e9sr\u0151l: \n Eszerint a k\u00f6vetkez\u0151 konkr\u00e9t id\u0151pontokban lehet csatlakozni a Norvik \u00fatj\u00e1hoz:\n<\/p>\n \n – Galapagos j\u00fanius 5-15 fix id\u0151pont\n<\/p>\n \n – innen indul\u00e1s Marquesesre\u00a0 j\u00fanius 15\n<\/p>\n \n – Csendes \u00f3ce\u00e1ni \u00e1tkel\u00e9s egy h\u00f3nap\n<\/p>\n \n – \u00e9rkez\u00e9s Marquesesre j\u00falius k\u00f6zepe\n<\/p>\n \n – \u00e9rkez\u00e9s Tahitire szeptember k\u00f6zepe\n<\/p>\n \n – Francia polin\u00e9zia itt k\u00e9t h\u00f3napot tervez\u00fcnk t\u00f6lteni\n<\/p>\n \n – Fidji \u2013 \u00daj Z\u00e9land szakasz november elej\u00e9t\u0151l\n<\/p>\n \n – \u00daj Z\u00e9land \u2013 Ausztr\u00e1lia szakasz december-janu\u00e1r\n<\/p>\n \n V\u00e1rom a lelkes jelentkez\u0151ket, nem visszat\u00e9r\u0151 alkalom, csod\u00e1latos \u00e9lm\u00e9ny, ne hagyj\u00e1tok ki!\n<\/p>\n \n \u00dcdv\u00f6zlettel,\n<\/p>\n \n \n \n \u00c9rdekl\u0151d\u00e9s: T\u00f3th Tam\u00e1sn\u00e9 – \n tel: +36 20 925 2825\n<\/p>\n
\n T\u00f3th Tam\u00e1s
\n <\/strong>
\n vagyok, a
\n
\n Norvik
\n <\/strong>
\n tengeri vitorl\u00e1s haj\u00f3 tulajdonosa \u00e9s kapit\u00e1nya (
\n
\n www.norvikinfo.com
\n <\/a>
\n ).\n<\/p>\n
\n
\n<\/a><\/p>\n
\n
\n<\/a><\/p>\n
\n
\n http:\/\/www.vitorlazasmagazin.hu\/index.php\/magazin\/aktualis-szam\/309-a-norvik-sztori
\n <\/a>
\n ,\n<\/p>\n
\n
\n http:\/\/porthole.hu\/kulfold\/a-norvikrol-jelentjuk-7763\/
\n <\/a>
\n ,\u00a0\u00e9s m\u00e1rcius v\u00e9g\u00e9n pedig az Aqua magazinban fog megjelenni cikkem a karibi Britsh Virgin Islands-on val\u00f3 \u00f6r\u00f6mvitorl\u00e1z\u00e1sr\u00f3l.\n<\/p>\n
\n T\u00f3th Tam\u00e1s
\n <\/em>\n<\/p>\n
\n
\n www.norvikinfo.com
\n <\/a>
\n <\/em>\n<\/p>\n<\/p>\n
\n
\n totht@budapest.hu
\n <\/a>\n<\/p>\n