{"id":1232,"date":"2013-03-15T12:57:00","date_gmt":"2013-03-15T11:57:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/03\/15\/rekord-szamu-magyar-reszvevo-a-vilag-leghosszabb-vitorlas-versenyen\/"},"modified":"2017-08-01T23:56:31","modified_gmt":"2017-08-01T21:56:31","slug":"rekord-szamu-magyar-reszvevo-a-vilag-leghosszabb-vitorlas-versenyen","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/03\/15\/rekord-szamu-magyar-reszvevo-a-vilag-leghosszabb-vitorlas-versenyen\/","title":{"rendered":"Rekord sz\u00e1m\u00fa magyar r\u00e9szvev\u0151 a vil\u00e1g leghosszabb vitorl\u00e1s verseny\u00e9n"},"content":{"rendered":"

\n Ebben az \u00e9vben rekord sz\u00e1mban jelentkeztek magyarok egy \u00e9letre sz\u00f3l\u00f3 kih\u00edv\u00e1sra, hogy a vil\u00e1g legkem\u00e9nyebb \u00f3ce\u00e1njain versenyezve k\u00f6r\u00fcl vitorl\u00e1zz\u00e1k a f\u00f6ldet a Clipper 13-14 Round the World vitorl\u00e1s verseny r\u00e9szvev\u0151ik\u00e9nt.\n<\/p>\n

\n Hat magyar l\u00e9phet az ez \u00e9vben bemutat\u00e1sra ker\u00fcl\u0151, imm\u00e1ron 3. gener\u00e1ci\u00f3s 12 vadonat\u00faj 70 l\u00e1bas Clipper versenyvitorl\u00e1s fed\u00e9lzet\u00e9re. K\u00f6z\u00fcl\u00fck van aki a teljes f\u00f6ldk\u00f6r\u00fcli versenyt v\u00e9gig csin\u00e1lja \u00e9s vannak akik csak egyen vagy n\u00e9h\u00e1nyon indulnak a verseny 8 szakasza k\u00f6z\u00fcl.\n<\/p>\n

\n A Clipper verseny egyed\u00fcl\u00e1ll\u00f3 a maga nem\u00e9ben. A legend\u00e1s vitorl\u00e1z\u00f3 Sir Robin Knox-Johnston alap\u00edtotta, aki els\u0151k\u00e9nt haj\u00f3zta egyed\u00fcl, meg\u00e1ll\u00e1s n\u00e9lk\u00fcl k\u00f6rbe a f\u00f6ldet 1968-69-ben. Ez az egyetlen olyan verseny, ahol amat\u0151r r\u00e9szvev\u0151k versenyezhetnek a vil\u00e1g k\u00f6r\u00fcl, az \u00e9let legk\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151bb ter\u00fcleteir\u0151I, \u00e9s f\u00fcggetlen\u00fcl kor\u00e1bbi vitorl\u00e1s tapasztalatukt\u00f3l. Nem felt\u00e9tele a r\u00e9szv\u00e9telnek a vitorl\u00e1s tud\u00e1s, ugyanis egy \u00e1tfog\u00f3 tr\u00e9ning program biztos\u00edtja, hogy m\u00e9g a legtapasztalatlanabbak is elsaj\u00e1t\u00edts\u00e1k azokat az alapismereteket, amik versenyz\u00e9shez \u00e9s a haj\u00f3s l\u00e9thez sz\u00fcks\u00e9gesek.\n<\/p>\n

\n „A vitorl\u00e1z\u00e1s mindig nagy \u00f6r\u00f6mmel t\u00f6lt el \u00e9s azt szerettem volna, ha ez a lehet\u0151s\u00e9g megadathat b\u00e1rkinek akinek eddig vagy nem volt b\u00e1tors\u00e1ga vagy nem \u00e1lltak rendelkez\u00e9sre a sz\u00fcks\u00e9ges er\u0151forr\u00e1sok amik egy ilyen hossz\u00fa utaz\u00e1shoz kellenek.\u201d mondja Sir Robin.\n<\/p>\n

\n Koczka Ter\u00e9zia, 60 \u00e9ves fels\u0151vezet\u0151i coach, Bacs\u00f3 Tibor, 45 \u00e9ves tan\u00e1csad\u00f3 fels\u0151vezet\u0151 \u00e9s fia Bacs\u00f3 \u00c1d\u00e1m, 18 \u00e9ves di\u00e1k \u2013 mindannyian Budapestr\u0151l \u2013 vesznek r\u00e9szt a teljes, 40,000 tengeri m\u00e9rf\u00f6ldes f\u00f6ldker\u00fcl\u0151 versenyben, mik\u00f6zben 13 kik\u00f6t\u0151t \u00e9rintenek. A verseny 11 h\u00f3napig tart, ami alatt olyan fizikai \u00e9s ment\u00e1lis \u00e1ll\u00f3k\u00e9pess\u00e9gi megpr\u00f3b\u00e1ltat\u00e1sban lesz r\u00e9sz\u00fck, mint kev\u00e9s m\u00e1s sportban. Mindh\u00e1rman Horv\u00e1th Csab\u00e1t\u00f3l, a budapesti 59 \u00e9ves IT igazgat\u00f3t\u00f3l hallottak a versenyr\u0151l, aki tavaly az els\u0151 magyark\u00e9nt vett r\u00e9szt a Clipper 11-12 futamon.\n<\/p>\n

\n \u201cA verseny \u00e9letem egyik meghat\u00e1roz\u00f3 id\u0151szaka. Egy blogot vezettem a kalandjaimr\u00f3l, ami legnagyobb meglepet\u00e9semre 16,500 l\u00e1togat\u00f3t vonzott, \u00e9s ennek kb. fele magyarorsz\u00e1gi volt. Hazat\u00e9r\u00e9sem ut\u00e1n egy el\u0151ad\u00e1st is tartottam, amire t\u00f6bb mint k\u00e9tsz\u00e1zan l\u00e1togattak el,\u201d mondja Csaba.\n<\/p>\n

\n Ter\u00e9zi\u00e1t \u2013 aki 1997 \u00f3ta dolgozik vezet\u00e9si coach-k\u00e9nt \u00e9s a Vezet\u0151i Kult\u00far\u00e1\u00e9rt K\u00f6zhaszn\u00fa Egyes\u00fclet tagja \u2013 az az angliai Fels\u0151vezet\u0151i Coaching Akad\u00e9mia (Academy of Executive Coaching – AoEC) szponzor\u00e1lja a versenyr\u00e9szv\u00e9telben, ahol kor\u00e1bban a k\u00e9pes\u00edt\u00e9s\u00e9t szerezte.\n<\/p>\n

\n Az \u00f3ce\u00e1ni versenyvitorl\u00e1z\u00e1s kapcsol\u00f3dik Ter\u00e9zia napi munk\u00e1j\u00e1hoz: azt rem\u00e9li, hogy a verseny sor\u00e1n \u00faj tapasztalatokkal gazdagodik majd. Ezt a tud\u00e1st az AoEC-vel is megosztja majd \u00e9s azokat be\u00e9p\u00edtik a k\u00e9pz\u00e9si programokba. E mellett tapasztalatait saj\u00e1t team coach-ing k\u00e9pz\u00e9si m\u00f3dszertan\u00e1nak fejleszt\u00e9s\u00e9ben is felhaszn\u00e1lja majd.\n<\/p>\n

\n Ter\u00e9zia \u2013 akinek nem volt kor\u00e1bbi vitorl\u00e1s tapasztalata \u2013 m\u00e1r t\u00fal van az els\u0151 Clipper oktat\u00e1s\u00e1n. A Clipper tr\u00e9ningek h\u00e1rom szintre vannak bontva \u00e9s mind oszt\u00e1lytermi, mind pedig tengeri gyakorlati k\u00e9pz\u00e9st tartalmaznak.\n<\/p>\n

\n Azt mondja: \u201cSzeretem a kih\u00edv\u00e1sokat, amik \u2013 legal\u00e1bbis els\u0151 l\u00e1t\u00e1sra \u2013 lehetetlennek t\u0171nnek. K\u00fcl\u00f6n\u00f6s \u00e9rz\u00e9sekkel t\u00f6ltenek el az ilyen helyzetek. A vitorl\u00e1z\u00e1s egy teljesen \u00faj ter\u00fclet sz\u00e1momra, \u00e9s nagyon izgat, mire jutok vele a verseny v\u00e9g\u00e9re \u00e9s mennyire m\u00e1s emberk\u00e9nt t\u00e9rek vissza err\u0151l a nagyszer\u0171 utaz\u00e1sr\u00f3l. Megragadtak a p\u00e1rhuzamok a f\u00f6ldk\u00f6r\u00fcli vitorl\u00e1s versenyz\u00e9s \u00e9s a mindennapi fejl\u0151d\u00e9s\u00fcnk k\u00f6z\u00f6tt; \u00fagymint a c\u00e9lok kit\u0171z\u00e9s\u00e9nek fontoss\u00e1ga, a feladatok fegyelmezett v\u00e9grehajt\u00e1sa \u00e9s az el\u00e9rt eredm\u00e9nyek jelent\u0151s\u00e9ge.\n<\/p>\n

\n \u201cAlig v\u00e1rom, hogy m\u00e1s emberekkel tal\u00e1lkozzak az \u00e9let legk\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151bb ter\u00fcleteir\u0151l \u2013 szeretem a j\u00f3 t\u00f6rt\u00e9neteket, mes\u00e9lni \u00e9s hallgatni is, \u00e9s azt gondolom ezekb\u0151l nem lesz hi\u00e1ny a versenyen. Tetszik Sir Robin gondolata, hogy mindenkinek adasson meg a felfedez\u00e9s \u00e9lm\u00e9nye \u00e9s meg akarom mutatni a gyerekeimnek, unok\u00e1imnak \u00e9s polg\u00e1rt\u00e1rsaimnak, hogy semmi sem lehetetlen\u2026 ha igaz\u00e1n akarod.\u201d\n<\/p>\n

\n T\u00f6bb k\u00f6z\u00f6s von\u00e1s is van a magyar versenyz\u0151kben a r\u00e9szv\u00e9telen t\u00fal: Csab\u00e1n kereszt\u00fcl ker\u00fcltek kapcsolatba a versennyel, \u00e9s mindannyiukat motiv\u00e1lja a verseny k\u00fcldet\u00e9se, hogy el\u00e9rhessenek valami figyelemre m\u00e9lt\u00f3t. Ezen fel\u00fcl Ter\u00e9zia ill. Tibor \u00e9s \u00c1d\u00e1m is felhaszn\u00e1lj\u00e1k versenytapasztalatukat, hogy sz\u00edv\u00fckh\u00f6z k\u00f6zel \u00e1ll\u00f3 j\u00f3t\u00e9konys\u00e1gi k\u00fcldet\u00e9s\u00fcknek is nyilv\u00e1noss\u00e1got \u00e9s t\u00e1mogat\u00e1st szerezzenek.\n<\/p>\n

\n Tibor \u00e9s \u00c1d\u00e1m a neh\u00e9z sors\u00fa, hat\u00e1ron t\u00fali magyar gyerekeket t\u00e1mogat\u00f3 \u00e9s nevel\u0151, erd\u00e9lyi \u201eCsib\u00e9szek\u201d alap\u00edtv\u00e1ny jav\u00e1ra kamp\u00e1nyol honlapjukon. \u201eAzt rem\u00e9lem, hogy a verseny \u00e9s az azon val\u00f3 r\u00e9szv\u00e9tel\u00fcnk ut\u00e1n \u00e9rdekl\u0151d\u0151k felfigyelnek az alap\u00edtv\u00e1ny nemes k\u00fcldet\u00e9s\u00e9re \u00e9s eddigi eredm\u00e9nyeire, \u00edgy tov\u00e1bbi t\u00e1mogat\u00f3kat tudunk szerezni a szoci\u00e1lisan r\u00e1szorul\u00f3 erd\u00e9lyi magyar gyerekek nevel\u00e9s\u00e9nek.\u201d \u2013 mondja Tibor.\n<\/p>\n

\n Ter\u00e9zia utaz\u00e1s\u00e1r\u00f3l tov\u00e1bbi inform\u00e1ci\u00f3 a:
\n
\n www.tereziakoczka.wordpress.com
\n <\/a>
\n c\u00edmen \u00e9rhet\u0151 el.\n<\/p>\n

\n Tibor \u00e9s \u00c1d\u00e1m honlapja a:
\n

\n www.clipper.bacso.hu
\n <\/a>
\n c\u00edmen tal\u00e1lhat\u00f3, ahol hozz\u00e1j\u00e1rul\u00e1sokra \u00e9s adom\u00e1nyoz\u00e1sra is lehet\u0151s\u00e9g van.\n<\/p>\n

\n Azok akik Ter\u00e9zia, Tibor \u00e9s \u00c1d\u00e1m \u00fatj\u00e1t szeretn\u00e9k k\u00f6vetni, tov\u00e1bbi inform\u00e1ci\u00f3kat tal\u00e1lnak a versenyr\u0151l a Clipper hivatalos honlapj\u00e1n:
\n

\n www.clipperroundtheworld.com
\n <\/a>
\n .\n<\/p>\n

\n Miut\u00e1n minden hely elfogyott a Clipper 13-14 futamra, megny\u00edlt a jelentkez\u00e9si lehet\u0151s\u00e9g a k\u00f6vetkez\u0151 Clipper 15-16 f\u00f6ldker\u00fcl\u0151 vitorl\u00e1s versenyre.\n<\/p>\n

\n
\n
\n H\u00c1TT\u00c9R
\n <\/span>
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n
\n Clipper Ventures Plc
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n A Clipper Ventures Plc 1995-ben alap\u00edtotta a legend\u00e1s vitorl\u00e1z\u00f3 Sir Robin Knox-Johnston, aki 1968-69-ben els\u0151nek haj\u00f3zta k\u00f6rbe a f\u00f6ldet egyed\u00fcl, meg\u00e1ll\u00e1s n\u00e9lk\u00fcl. Sir Robin azzal a felt\u00e9tellel alap\u00edtotta a v\u00e1llalkoz\u00e1st, hogy a vitorl\u00e1z\u00e1snak el\u00e9rhet\u0151v\u00e9 kell v\u00e1ljon mindenki sz\u00e1m\u00e1ra korra \u00e9s kor\u00e1bbi tapasztalatra tekintet n\u00e9lk\u00fcl. Ennek megfelel\u0151en ind\u00edtotta el az els\u0151 Clipper f\u00f6lker\u00fcl\u0151 vitorl\u00e1s versenyt 1996-ban. A v\u00e1llalat saj\u00e1t tulajdon\u00fa, teljesen egyforma haj\u00f3kb\u00f3l \u00e1ll\u00f3 \u00f3ce\u00e1ni versenyvitorl\u00e1s flott\u00e1t \u00fczemeltet \u00e9s ez id\u00e1ig t\u00f6bb mint 3,000 ember vett r\u00e9szt az eddigi 8 Clipper versenyben. Ugyancsak a v\u00e1llalat\u00e9 a profi sz\u00f3l\u00f3 f\u00f6ldker\u00fcl\u0151 VELUX 5 OCEANS verseny joga, \u00e9s sikeres rendezv\u00e9nyszervez\u0151 \u00fczlet\u00e1ga v\u00e1llalati vitorl\u00e1s \u00e9s fejleszt\u0151 programokat k\u00edn\u00e1l. Napjainkban a Clipper Ventures egy elismert, vezet\u0151 nemzetk\u00f6zi tengeri rendezv\u00e9nyszervez\u0151 v\u00e1llalkoz\u00e1s, amely glob\u00e1lis esem\u00e9nyek fejleszt\u00e9s\u00e9re \u00e9s prom\u00f3ci\u00f3j\u00e1ra f\u00f3kusz\u00e1l, mint amilyen a Clipper verseny.\n<\/p>\n

\n
\n Clipper 13-14 f\u00f6ldker\u00fcl\u0151 vitorl\u00e1s verseny
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n A Clipper 13-14 f\u00f6ldker\u00fcl\u0151 vitorl\u00e1s verseny, a kilencedik alkalommal megrendez\u00e9sre ker\u00fcl\u0151 futam, 2013 nyar\u00e1n indul \u00e9s csaknem egy \u00e9vvel k\u00e9s\u0151bb \u00e9r vissza, miut\u00e1n megtesz 40,000 tengeri m\u00e9rf\u00f6ldet, amivel egyben ez a vil\u00e1g leghosszabb \u00f3ce\u00e1ni versenye. A 12 vadonat\u00faj 70 l\u00e1bas haj\u00f3b\u00f3l \u00e1ll\u00f3 Clipper flott\u00e1val rekord sz\u00e1m\u00fa r\u00e9szvev\u0151 fog versenyezni. A versenyt Sir Robin Knox-Johnston alap\u00edtotta azzal a c\u00e9llal, hogy vitorl\u00e1s tapasztalatt\u00f3l f\u00fcggetlen\u0151l mindenkinek megadasson a lehet\u0151s\u00e9g, hogy felfedezze az \u00f3ce\u00e1ni vitorl\u00e1s versenyz\u00e9s izgalm\u00e1t. 40 nemzet 650 versenyz\u0151je vesz r\u00e9szt a Clipper 13-14 versenyen a m\u00e9lt\u00e1n h\u00edres haj\u00f3 tervez\u0151, Tony Castro \u00e1ltal meg\u00e1lmodott, 12 vadonat\u00faj 70 l\u00e1bas vitorl\u00e1sokon. A r\u00e9szvev\u0151k v\u00e9gig csin\u00e1lhatj\u00e1k a teljes f\u00f6ldker\u00fcl\u0151 versenyt, vagy a 8 szakasz b\u00e1rmelyik\u00e9t. Az egyetlen felt\u00e9tel a r\u00e9szv\u00e9telre a minimum 18. bet\u00f6lt\u00f6tt \u00e9let\u00e9v (nincs fels\u0151 hat\u00e1r), \u00e9s a kalandv\u00e1gy. A teljes \u00fatvonal t\u00f6bb versenyszakaszra van osztva \u00e9s Formula-1 rendszerben t\u00f6rt\u00e9nik a pontoz\u00e1s. A verseny v\u00e9g\u00e9n legt\u00f6bb pontot \u00f6sszegy\u0171jt\u0151 haj\u00f3 nyeri a Clipper Tr\u00f3fe\u00e1t.\n<\/p>\n

\n
\n Sir Robin Knox-Johnston
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Majdnem 45 \u00e9ve, hogy Sir Robin Knox-Johnston rekordk\u00eds\u00e9rlet\u00e9re indult, hogy egyed\u00fcl, meg\u00e1ll\u00e1s n\u00e9lk\u00fcl k\u00f6rbevitorl\u00e1zza a f\u00f6ldet 1968-69-ben. Most mint a Clipper Ventures Plc. alap\u00edt\u00f3 igazgat\u00f3ja \u00e9s eln\u00f6ke, a f\u00f6ldker\u00fcl\u0151 vitorl\u00e1sversenyz\u00e9s el\u0151mozd\u00edt\u00e1s\u00e1nak \u00e9lharcosa. Sir Robin eg\u00e9sz \u00e9let\u00e9t meghat\u00e1rozta a vitorl\u00e1z\u00e1s \u00e9s a K\u00f6zleked\u00e9si Miniszt\u00e9rium Mester diplom\u00e1j\u00e1val rendelkezik. 2007-ben, Sir Peter Blake-kel k\u00f6z\u00f6sen, fel\u00e1ll\u00edtotta a leggyorsabb f\u00f6ldker\u00fcl\u0151 vitorl\u00e1z\u00e1s rekordj\u00e1t; m\u00e1sodszor is k\u00f6rbe vitorl\u00e1zta egyed\u00fcl a f\u00f6ldet, amikor indult a VELUX 5 OCEANS versenyen.\n<\/p>\n

\n Sir Robin figyelemrem\u00e9lt\u00f3 tapasztalatra tett szert a f\u00f6ldker\u00fcl\u0151 versenyek szervez\u00e9s\u00e9ben, mikor 1990-1994 k\u00f6z\u00f6tt a Whitbread Race versenybizotts\u00e1g\u00e1ban szolg\u00e1lt, ill. amikor 1982-ben \u00e9s 1986-ban a BOC Challenge Round the World versenyt szervezte. Egyed\u00fcl\u00e1ll\u00f3 m\u00f3don, h\u00e1rom alkalommal is elnyerte a RYA\/YJA az \u00c9v Vitorl\u00e1z\u00f3ja c\u00edmet, \u00e9s 71 \u00e9vesen r\u00e9szt vett a 2010 Sydney-Hobart vitorl\u00e1s versenyen.\n<\/p>\n

\n
\n Forr\u00e1s: Clipper Round the World
\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ebben az \u00e9vben rekord sz\u00e1mban jelentkeztek magyarok egy \u00e9letre sz\u00f3l\u00f3 kih\u00edv\u00e1sra, hogy a vil\u00e1g legkem\u00e9nyebb \u00f3ce\u00e1njain versenyezve k\u00f6r\u00fcl vitorl\u00e1zz\u00e1k a f\u00f6ldet a Clipper 13-14 Round the World vitorl\u00e1s verseny r\u00e9szvev\u0151ik\u00e9nt. Hat magyar l\u00e9phet az ez \u00e9vben bemutat\u00e1sra ker\u00fcl\u0151, imm\u00e1ron 3. gener\u00e1ci\u00f3s 12 vadonat\u00faj 70 l\u00e1bas Clipper versenyvitorl\u00e1s fed\u00e9lzet\u00e9re. K\u00f6z\u00fcl\u00fck van aki a teljes f\u00f6ldk\u00f6r\u00fcli versenyt […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[449,448],"sailing_author":"Clipper Round the World","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1232"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1232"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1232\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1232"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1232"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1232"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}