{"id":1246,"date":"2013-02-21T06:54:00","date_gmt":"2013-02-21T05:54:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/02\/21\/clipper-70\/"},"modified":"2017-08-01T23:56:28","modified_gmt":"2017-08-01T21:56:28","slug":"clipper-70","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/02\/21\/clipper-70\/","title":{"rendered":"Clipper 70"},"content":{"rendered":"

\n A Clipper Ventures a Clipper Round The World Race rendez\u0151je m\u00e1r a harmadik flott\u00e1j\u00e1t \u00e9les\u00edti a versenyre.\n<\/p>\n

\n A Clipper 70-es els\u0151 l\u00e1t\u00e1sra komolyan hajaz egy VOR 70-re.\u00a0Term\u00e9szetesen a leg\u00e9nys\u00e9g \u00f6sszet\u00e9tele \u00e9s a verseny st\u00edlusa miatt, ezek a haj\u00f3k m\u00e1s m\u00f3don vannak kihegyezve, mint karbonos t\u00e1rsaik. Itt ink\u00e1bb az egyformas\u00e1g biztos\u00edtja a kih\u00edv\u00e1st.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Igy egy csom\u00f3 minden alkalmazkodik a 22 f\u0151s leg\u00e9nys\u00e9ghez \u00e9s a verseny jelleg\u00e9hez. \u00a0A t\u0151kes\u00faly ezen a haj\u00f3kon fix. A test nem karbonb\u00f3l van, hanem \u00fcveg epoxi szendvicsb\u0151l. Az \u00e1rboc is aluminium. Mindk\u00e9t korm\u00e1ny\u00e1ll\u00e1s val\u00f3ban korm\u00e1ny\u00e1ll\u00e1s, hiszen a korm\u00e1nyos h\u00e1ta m\u00f6g\u00f6tt is tal\u00e1lhat\u00f3 egy keret, hogy a hull\u00e1m ki ne mossa a haj\u00f3b\u00f3l. A nagyobb m\u00f3dos\u00edt\u00e1sok k\u00f6z\u00e9 tartozik a konyha elhelyez\u00e9se \u00e9s a navig\u00e1ci\u00f3s k\u00f6zpont pedig h\u00e1tra ker\u00fclt a farba.\n<\/p>\n

\n
\n Mik a clipper 70-es adatai?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n
\n Tervez\u0151:
\n <\/strong>
\n Tony Castro\n<\/p>\n

\n
\n Hossz:
\n <\/strong>
\n 23 m\n<\/p>\n

\n
\n Sz\u00e9less\u00e9g:
\n <\/strong>
\n 5,65 m\n<\/p>\n

\n
\n Mer\u00fcl\u00e9s:
\n <\/strong>
\n 3m\n<\/p>\n

\n
\n Nagyvitorla
\n <\/strong>
\n 123,19 m
\n
\n 2
\n <\/sup>\n<\/p>\n

\n
\n Orrvitorla:
\n <\/strong>
\n 168,43 m
\n
\n 2
\n <\/sup>\n<\/p>\n

\n
\n Asszimetrikus spinnaker:
\n <\/strong>
\n 330,34 m
\n
\n 2
\n <\/sup>\n<\/p>\n

\n
\n V\u00edzkiszor\u00edt\u00e1s
\n <\/strong>
\n 31700 kg\n<\/p>\n

\n
\n Bulbas\u00faly:
\n <\/strong>
\n 12000 kg\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n A haj\u00f3k Qingdao-ban, K\u00edn\u00e1ban k\u00e9sz\u00fclnek \u00e9s havonta kb. 2 haj\u00f3 ker\u00fcl \u00e1tad\u00e1sra az angliai felszerelv\u00e9nyez\u00e9sre \u00e9s bevitorl\u00e1z\u00e1sra V\u00e1rhat\u00f3an j\u00faniusig mind a 12 haj\u00f3 elk\u00e9sz\u00fcl, hogy hadrendbe \u00e1ll\u00edts\u00e1k \u0151ket az augusztusi indul\u00e1sra.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n A haj\u00f3 maga dupla korm\u00e1nyos, 11 cs\u00f6rl\u0151vel szerelt. K\u00e9t „k\u00e1v\u00e9dar\u00e1l\u00f3” is van a fed\u00e9lzeten, melyeket egym\u00e1shoz, m\u00e1s cs\u00f6rl\u0151kh\u00f6z is lehet kapcsolni, \u00edgy ak\u00e1r n\u00e9gy ember is tud egy cs\u00f6rl\u0151t h\u00fazni. A 24 f\u0151s leg\u00e9nys\u00e9g sz\u00e1m\u00e1ra kialak\u00edtott\u00a0 fed\u00e9lzet, cocpit k\u00e9nyelmes munkateret biztos\u00edt. Az \u00e1rboc cs\u00facs 95 l\u00e1bbal ny\u00falik a v\u00edzvonal f\u00f6l\u00e9 \u00e9s a k\u00f6rny\u00e9k\u00e9n elhelyezett m\u0171szerek t\u00e1j\u00e9koztatj\u00e1k a fed\u00e9lzeten dolgoz\u00f3kat a trimmr\u0151l \u00e9s a haj\u00f3 sebess\u00e9g\u00e9r\u0151l.\n<\/p>\n

\n Eg\u00e9ssz\u00e9ben elmondhat\u00f3, hogy a haj\u00f3t \u00fagy tervezt\u00e9k \u00e9s \u00e9p\u00edtett\u00e9k, hogy csak megb\u00edzhat\u00f3 t\u00f6bbsz\u00f6r pr\u00f3b\u00e1lt megold\u00e1sokat alkalmaztak minden ter\u00fcleten a nagyobb biztons\u00e1g miatt.\n<\/p>\n

\n A haj\u00f3 tervez\u00e9s\u00e9n\u00e9l olyan dolgokra is kellett figyelni, hogy ne legyen t\u00fal nagy a mer\u00fcl\u00e9se a haj\u00f3nak, mert j\u00f3n\u00e9h\u00e1ny fogad\u00f3 kik\u00f6t\u0151nek a v\u00edzm\u00e9lys\u00e9ge kisebb mint az eredetileg tervezett 5 m\u00e9teres m\u00e9lyj\u00e1rat. A \u00a0k\u00ednai vizeken nagyon sok hal\u00e1szh\u00e1l\u00f3val tal\u00e1lkozni. Ilyen megfontol\u00e1sokb\u00f3l kezd\u0151dik a bulba az uszony elej\u00e9n \u00e9s nem ny\u00falik el\u00e9je.\n<\/p>\n

\n Eddig ezeken a haj\u00f3kon nem volt orsud\u00e1r. Ez most el\u00f6sz\u00f6r ker\u00fcl fel \u00e9s nincs is m\u00e1r spinnaker a fed\u00e9lzeten. A helyek sz\u0171kebbek \u00e9s ez a rakod\u00e1sn\u00e1l nagy kih\u00edv\u00e1s el\u00e9 \u00e1ll\u00edtja a r\u00e9sztvev\u0151ket, f\u0151leg azokat akik t\u00f6bb szakaszon is r\u00e9sztvesznek.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n A r\u00e9gi \u00e9s az \u00faj Clipper
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n Ennyi a r\u00f6vid le\u00edr\u00e1s, de \u00e9rdemes Bacs\u00f3 Tibor k\u00e9peit v\u00e9gig n\u00e9zni, amiket az \u00fcnnep\u00e9lyes londoni bemutat\u00f3n k\u00e9sz\u00edtett az els\u0151 haj\u00f3r\u00f3l \u00e9s annak belsej\u00e9r\u0151l.\n<\/p>\n

\n A verseny honlapja:
\n

\n http:\/\/www.clipperroundtheworld.com
\n <\/a>\n<\/p>\n


\n \"DSC00210.JPG\"
\n
\n A gal\u00e9ria megtekint\u00e9s\u00e9hez kattintson a k\u00e9pre!
\n <\/span>
\n<\/a>
\n
\n
\n Fot\u00f3: Bacs\u00f3 Tibor Clipper 13-14 f\u00f6ldker\u00fcl\u0151 r\u00e9szvev\u0151, Clipper Ventures
\n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A Clipper Ventures a Clipper Round The World Race rendez\u0151je m\u00e1r a harmadik flott\u00e1j\u00e1t \u00e9les\u00edti a versenyre. A Clipper 70-es els\u0151 l\u00e1t\u00e1sra komolyan hajaz egy VOR 70-re.\u00a0Term\u00e9szetesen a leg\u00e9nys\u00e9g \u00f6sszet\u00e9tele \u00e9s a verseny st\u00edlusa miatt, ezek a haj\u00f3k m\u00e1s m\u00f3don vannak kihegyezve, mint karbonos t\u00e1rsaik. Itt ink\u00e1bb az egyformas\u00e1g biztos\u00edtja a kih\u00edv\u00e1st. Igy egy csom\u00f3 […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":8875,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[448,1071,909],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1246"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1246"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1246\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/8875"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1246"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1246"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1246"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}