{"id":1267,"date":"2013-01-28T19:24:00","date_gmt":"2013-01-28T18:24:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/01\/28\/lassuk-a-konkurrenciat-2-resz\/"},"modified":"2017-08-01T23:56:23","modified_gmt":"2017-08-01T21:56:23","slug":"lassuk-a-konkurrenciat-2-resz","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/01\/28\/lassuk-a-konkurrenciat-2-resz\/","title":{"rendered":"L\u00e1ssuk a konkurrenci\u00e1t! \u2013 2. r\u00e9sz"},"content":{"rendered":"

\n A D\u00fcsseldorfi Haj\u00f3ki\u00e1ll\u00edt\u00e1son a csarnokokat j\u00e1rva b\u0151s\u00e9ggel van m\u00f3d elcsod\u00e1lkoz\u00e1sra, megh\u00f6kken\u00e9sre \u00e9s gyakran meglep\u0151d\u00e9sre is. Ilyen az, hogy nem tal\u00e1lkozhat a l\u00e1togat\u00f3 elektormos hajt\u00e1s\u00fa motorosokkal. Illetve eggyel igen, a magyar standon.\n<\/p>\n

\n
\n E-volution 620
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Pedig N\u00e9metorsz\u00e1gban \u00e9s Nyugat-Eur\u00f3pa sz\u00e1mos belviz\u00e9n a Balatonhoz \u00e9s a Velencei-t\u00f3hoz hasonl\u00f3an tilos vagy korl\u00e1tozott a bels\u0151\u00e9g\u00e9s\u0171 motorok haszn\u00e1lata. Emellett a tiszta, k\u00f6rnyezetet v\u00e9d\u0151 energia haszn\u00e1lata is egyre terjed\u0151, nagy divat errefel\u00e9. Ez\u00e9rt k\u00fcl\u00f6n\u00f6sen meglep\u0151, hogy egy ekkora haj\u00f3ki\u00e1ll\u00edt\u00e1son nem k\u00edn\u00e1lj\u00e1k az eff\u00e9le motorosokat a keresked\u0151k. \u00dagy t\u0171nik, ha valaki a nyugat-eur\u00f3pai elektromos meghajt\u00e1s\u00fa motorosok ir\u00e1nt \u00e9rdekl\u0151dik, akkor a sokkal kisebb, \u00e1m e t\u00e9ren komoly osztr\u00e1k Tullni Haj\u00f3ki\u00e1ll\u00edt\u00e1st kell megl\u00e1togassa.\n<\/p>\n

\n El\u0151sz\u00f6r azt hittem rossz helyen \u00e1ll a standunkon a Stickl Kft. E-volution 620 elektromos meghajt\u00e1s\u00fa motorosa, l\u00e9v\u00e9n ez \u00e9s a k\u00f6rnyez\u0151 csarnokok a vitorl\u00e1sok\u00e9. De v\u00e9g\u00fcl is \u00fagysem\u00a0 ker\u00fclhetett volna sehol a konkurrensek k\u00f6z\u00e9! Ide viszont m\u00e9gis csak val\u00f3 a vitorl\u00e1sok k\u00f6z\u00e9, mert azokhoz hasonl\u00f3an nem szennyezi a k\u00f6rnyezetet. Egy\u00e9bk\u00e9nt megtekinthet\u0151 lesz a Tullni Haj\u00f3ki\u00e1ll\u00edt\u00e1son is febru\u00e1r 28-t\u00f3l m\u00e1rcius 3-ig az 5-\u00f6s csarnokban az osztr\u00e1k forgalmaz\u00f3j\u00e1n\u00e1l.\n<\/p>\n

\n \u00cdgy teh\u00e1t itt D\u00fcsseldorfban \u00fagy festett, nincs mivel \u00f6sszehasonl\u00edtani, m\u00edg r\u00e1 nem j\u00f6tt\u00fcnk, hogy a Frauscher Boat a standj\u00e1n ki\u00e1ll\u00edtott haj\u00f3i mellett legal\u00e1bb a sz\u00f3r\u00f3anyagaival rekl\u00e1mozza elektromos kishaj\u00f3 t\u00edpusait.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Az elektromos kishaj\u00f3nak t\u00f6bb k\u00fcl\u00f6nleges jellemz\u0151je van, ha j\u00f3 haj\u00f3 akar lenni. Az egyik fontos dolog a testforma. A gy\u00e1rt\u00f3k szeretnek sikl\u00f3testekbe vagy hagyom\u00e1nyos klasszikus \u00fasz\u00f3 form\u00e1kba elektromotort szerelni. \u00c1m a speci\u00e1lis ig\u00e9ny annak megfelel\u0151en tervezett testet ig\u00e9nyel, amely nagyobb teljes\u00edtm\u00e9nnyel sikl\u00e1sra is alkalmas, \u00e1m m\u00e9g fontosabb felt\u00e9tel lass\u00fa, \u00fasz\u00f3 menetben a kis formaellen\u00e1ll\u00e1s \u00e9s az \u00e9rezhet\u0151, magabiztos stabilit\u00e1s. Bel\u00fcl pedig a t\u00e1gass\u00e1g, hiszen a t\u00f6bbnyire b\u00e9k\u00e9s\u00a0 temp\u00f3j\u00fa haj\u00f3z\u00e1shoz a k\u00e9nyelmes n\u00e9zel\u0151d\u00e9s tartozik, j\u00f3 t\u00e1rsas\u00e1gban.\n<\/p>\n

\n \u00d6sszehasonl\u00edt\u00e1sunkban teh\u00e1t azt n\u00e9zt\u00fck, hogy a felsorolt haj\u00f3k mik\u00e9nt felelenek meg ezeknek a felt\u00e9teleknek. N\u00e9zhetj\u00fck innen, onnan \u00e1r\/\u00e9rt\u00e9k ar\u00e1nyban a legt\u00f6bbet a magyar haj\u00f3 ny\u00fajtja.\n<\/p>\n

\n Hossz Sz\u00e9l.\u00a0\u00a0 S\u00faly\u00a0\u00a0\u00a0 Befogad\u00f3k.\u00a0\u00a0\u00a0 Motor \u00a0 \u00a0 \u00a0 Min\u0151s\u00edt\u00e9s \u00a0 \u00a0 \u00a0 Kabin \u00a0 \u00a0 Nett\u00f3 \u00e1r\n<\/p>\n

\n E-volution 620 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 6,19\u00a0\u00a0\u00a0 2,10\u00a0\u00a0\u00a0 900 kg\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 7\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 4,3 kW\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 C7 \u00a0 \u00a0 \u00a0van\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 24 500 \u20ac\n<\/p>\n

\n Frauscher 560 Valencia\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 5,60\u00a0\u00a0\u00a0 1,80\u00a0\u00a0\u00a0 690 kg\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 5\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 4,3 kW\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 D5 \u00a0 \u00a0 \u00a0nincs\u00a0\u00a0\u00a0 29 139 \u20ac\n<\/p>\n

\n Frauscher 707 Venezia \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 7,07\u00a0\u00a0\u00a0 2,44\u00a0\u00a0\u00a0 1350 kg\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 7\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 4,3 kW \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 D7\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 van \u00a0 \u00a0 56 718 \u20ac\n<\/p>\n

\n Frauscher 650 Alassio\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 6,50\u00a0\u00a0\u00a0 2,17\u00a0\u00a0\u00a0 950 kg\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 6\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 4,3 kW\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 D6 \u00a0 \u00a0 \u00a0nincs\u00a0\u00a0\u00a0 40 106 \u20ac\n<\/p>\n

\n Az \u00f6sszehasonl\u00edt\u00f3 \u00e1rak ez\u00fattal nem tartalmazz\u00e1k az \u00c1f\u00e1t, mert a konkurrens \u00edgy adta meg \u00e1rait list\u00e1j\u00e1n.\n<\/p>\n

\n A magyar kishaj\u00f3 nem egyszer\u0171en az\u00e9rt ker\u00fclt a t\u00e1bl\u00e1zat \u00e9l\u00e9re, mert a legolcs\u00f3bb mind k\u00f6z\u00fcl. Hanem az\u00e9rt, mert a legjobb \u00e1r mellett szinte mindenben a legt\u00f6bbet ny\u00fajtja.\n<\/p>\n

\n Az E-volution 620-as nem a legnagyobb haj\u00f3test az \u00f6sszehasonl\u00edtottak k\u00f6z\u00f6tt, de mind a cockpit befogad\u00f3k\u00e9pess\u00e9ge, mind a kabinj\u00e1nak nagys\u00e1ga a legjobb. A Frauscher 707 Venezia majd egy m\u00e9terrel hosszabb, el\u00e9g t\u00e1gas cockpittel \u00e9s kabinnal, szolg\u00e1l, \u00e9s amiben a legjobb, az a h\u00e1ts\u00f3 kis f\u00fcrd\u0151platformja.\n<\/p>\n

\n Ha viszont valaki k\u00e9nyelmesen napozni szeretne a fed\u00e9lzeten m\u00e1r m\u00e1sznia, kapaszkodnia kell az orrfed\u00e9lzetre. Az E-volution 620 aszimmetrikus elrendez\u00e9s\u0171 fel\u00e9p\u00edtm\u00e9ny\u00e9n viszont a korm\u00e1ny\u00e1ll\u00e1s mellett felj\u00e1r\u00f3 – nem l\u00e9tra, hanem l\u00e9pcs\u0151 – van az orrdeckre.\n<\/p>\n

\n Az \u00e1rakn\u00e1l a legkisebb, 4,3 kW-os motorral szerelt verzi\u00f3kat hasonl\u00edtottuk \u00f6ssze. Tov\u00e1bb n\u0151 a magyar haj\u00f3 \u00e1rel\u0151nye, ha az er\u0151sebb motorok be\u00e9p\u00edthet\u0151s\u00e9g\u00e9nek a fel\u00e1r\u00e1t vizsg\u00e1juk.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n \u00c9n els\u0151 megk\u00f6zel\u00edt\u00e9sben ennyi el\u0151nyt tudtam \u00f6sszeszedni k\u00fcl\u00f6n\u00f6sebb kutakod\u00e1s n\u00e9lk\u00fcl a kis magyar elektromos haj\u00f3 jav\u00e1ra. T\u00f6bbet, alaposabbat mondhat Stickl Tam\u00e1s a gy\u00e1rt\u00f3 Stickl Yacht\u00a0 Kft. egyik tulajdonosa.\n<\/p>\n

\n Csak \u00e9ppen v\u00e1rnom kellett a besz\u00e9lget\u00e9ssel, mert \u00e9ppen egy elragadtatott osztr\u00e1k vev\u0151 rendelte meg a haj\u00f3t, aki kor\u00e1bban v\u00edzen is tesztelte az E-volution 620-ast. Az\u00f3ta keresg\u00e9lt, \u00f6sszehasonl\u00edtott, majd itt, a D\u00fcsseldorfi Haj\u00f3ki\u00e1ll\u00edt\u00e1s utols\u00f3 napj\u00e1n megk\u00f6t\u00f6tte az \u00fczletet.\n<\/p>\n

\n
\n \u2013 Milyen \u00e9rdekl\u0151d\u00e9sre sz\u00e1m\u00edtottatok\u00a0 itt D\u00fcsseldorfban, tudva hogy az itteni k\u00f6z\u00f6ns\u00e9g nagy tapasztalatokkal rendelkezik az\u00a0 elektromos haj\u00f3z\u00e1s ter\u00fclet\u00e9n?
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n \u2013 T\u00f6bb \u00e9ves kutat\u00f3-fejleszt\u0151 munk\u00e1nk eredm\u00e9ny\u00e9t siker\u00fclt megval\u00f3s\u00edtanunk az Evolution 620-ban. Olyan elv\u00e1r\u00e1sokra adtuk meg a v\u00e1laszt, amit pont egy tapasztalt, ig\u00e9nyes k\u00f6z\u00f6ns\u00e9g tud igaz\u00e1n \u00e9rt\u00e9kelni.\n<\/p>\n

\n
\n \u2013 \u00dagy tudom, hogy a brutt\u00f3 30.000 eur\u00f3s indul\u00f3 \u00e1ratok nagyon kedvez\u0151 ebben a kateg\u00f3ri\u00e1ban, ugyanakkor sehol nem l\u00e1tom, hogy hirdetn\u00e9tek ezt az \u00e1rel\u0151nyt. Mi\u00e9rt titkolj\u00e1tok?
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n \u2013 Nem titkoljuk, minden \u00e9rdekl\u0151d\u0151 sz\u00e1m\u00e1ra el\u00e9rhet\u0151 a teljes \u00e1rlist\u00e1nk. Az igaz, hogy nem az \u00e1r\u00e1t hirdetj\u00fck, mint legf\u0151bb el\u0151ny\u00e9t.\u00a0 Aki egy kicsit is t\u00e1j\u00e9kozott az elektrohaj\u00f3s piacon, az hamar r\u00e1j\u00f6n az Evo\u2019 el\u0151nyeire, vagy legal\u00e1bb egy r\u00e9sz\u00e9re.\u00a0 A kedvez\u0151 \u00e1r csak hab a tort\u00e1n.\n<\/p>\n

\n
\n \u2013 K\u00e9rlek, mutasd be az E-volutiont, ezt a nev\u00e9ben is a fejl\u0151d\u00e9st hordoz\u00f3 elektrohaj\u00f3tokat!
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n \u2013 Megrendel\u00e9s\u00fcnkre tapasztalt haj\u00f3m\u00e9rn\u00f6k\u00f6k az elektromos haj\u00f3z\u00e1s k\u00fcl\u00f6nleges ig\u00e9nyeinek megfelel\u0151en tervezt\u00e9k ezt speci\u00e1lis f\u00e9lsikl\u00f3 testet, amely kik\u00fcsz\u00f6b\u00f6li az alapvet\u0151en kis sebess\u00e9gre tervezett \u00fasz\u00f3 \u2013 \u00e9s\u00a0 a nagy sebess\u00e9gre tervezett sikl\u00f3testek sz\u00e1munkra h\u00e1tr\u00e1nyos tulajdons\u00e1gait. \u00cdgy megfelel\u0151 ir\u00e1nytart\u00e1s \u00e9s j\u00f3 hull\u00e1m\u00e1ll\u00f3s\u00e1g mellett rendk\u00edv\u00fcl kis menetellen\u00e1ll\u00e1st kaptunk eredm\u00e9ny\u00fcl. K\u00f6vetkezm\u00e9ny a kisebb fogyaszt\u00e1s, nagyobb hat\u00f3t\u00e1vols\u00e1g, magasabb v\u00e9gsebess\u00e9g.\n<\/p>\n

\n
\n \u2013 Konkr\u00e9tabban?!
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n \u2013 8 km\/h sebess\u00e9ggel 10 \u00f3ra alatt hossz\u00e1ban v\u00e9gig haj\u00f3zhatjuk a Balatont kik\u00f6t\u00e9s n\u00e9lk\u00fcl, vagy a sz\u00e1guld\u00e1sra v\u00e1gy\u00f3k ak\u00e1r 30-al vontathatj\u00e1k a v\u00edzis\u00edel\u0151t. Ebben az esetben a menetid\u0151 csak p\u00e9nzt\u00e1rca k\u00e9rd\u00e9se. L\u00e9nyeges, hogy mindk\u00e9t lehet\u0151s\u00e9g bent van a testben \u00e9s \u00edgy el\u00e9g sz\u00e9les vev\u0151k\u00f6rt lefed egyetlen konstrukci\u00f3.\n<\/p>\n

\n A kis ellen\u00e1ll\u00e1s el\u0151nye m\u00e9g, hogy m\u00e1r egy 4 kW-s motor is vehemensen mozgatja, el\u00e9ri vele a v\u00edzen nem csek\u00e9ly\u00a0 11 km\/\u00f3r\u00e1s sebess\u00e9get \u00e9s az ekkora motorral szerelt 6,19 m testhossz\u00fa Evo\u2019 ak\u00e1r cs\u00f3nakk\u00e9nt \u00fczemeltethet\u0151 haj\u00f3vizsga \u00e9s \u201evizij\u00e1rtass\u00e1gi\u201d n\u00e9lk\u00fcl is.\u00a0 Egy\u00e9bk\u00e9nt a haj\u00f3 \u201eC\u201d kateg\u00f3ri\u00e1s, els\u0171lyeszthetetlen, a Balatonon pl. korl\u00e1toz\u00e1s n\u00e9lk\u00fcl, b\u00e1rmilyen viharjelz\u00e9sn\u00e9l haszn\u00e1lhat\u00f3.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n A legt\u00f6bb vev\u0151nek fontos m\u00e9g, hogy ne csak stabil legyen, de annak is \u00e9rz\u0151dj\u00f6n.\u00a0 Az alakstabilit\u00e1st a lapos, szegletes fen\u00e9kkel, a s\u00falystabilit\u00e1st pedig a v\u00edzvonal alatt t\u0151kes\u00falyk\u00e9nt elhelyezett akkumul\u00e1torokkal n\u00f6velt\u00fck. A kett\u0151 kombin\u00e1ci\u00f3j\u00e1nak eredm\u00e9ny\u00e9vel a 86 \u00e9ves nagypap\u00e1m is el\u00e9gedett, b\u00e1tran mozog a haj\u00f3n.\n<\/p>\n

\n
\n \u2013 Gondolom m\u00e1s, els\u0151 l\u00e1t\u00e1sra is meg\u00edt\u00e9lhet\u0151 el\u0151ny\u00f6ket is tudsz sorolni?
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n \u2013 A 7 szem\u00e9lyes haj\u00f3n egy csal\u00e1d vagy kisebb bar\u00e1ti t\u00e1rsas\u00e1g k\u00e9nyelmesen elf\u00e9r. A napoz\u00f3k\u00e9nt is haszn\u00e1lhat\u00f3 orrdeckre biztons\u00e1gos, kapaszkod\u00f3val ell\u00e1tott l\u00e9pcs\u0151 (nem l\u00e9tra!) visz fel.\u00a0 Alatta a k\u00e1rpitozott, h\u0151szigetelt, szell\u0151z\u0151ablakokkal ell\u00e1tott kabinban 2 f\u0151 k\u00e9nyelmesen pihenhet a t\u0171z\u0151 napon is. A kabinban rakod\u00f3 polcok, a matracok alatt t\u00e1rol\u00f3 rekeszek \u00e9s k\u00e9miai WC lett elhelyezve.\n<\/p>\n

\n A f\u00e9nysz\u0171r\u0151s, z\u00e1rhat\u00f3\u00a0 tol\u00f3ajt\u00f3t nyitott \u00e1llapotban a m\u0171szerfal rejti el.\u00a0 A haj\u00f3 retr\u00f3 st\u00edlus\u00e1hoz j\u00f3l illeszkedik az id\u0151j\u00e1r\u00e1s \u00e1ll\u00f3 tr\u00f3pusi f\u00e1b\u00f3l k\u00e9sz\u00fclt m\u0171szerfal, a fa korm\u00e1nyker\u00e9k, \u00e9s g\u00e1zkar. A t\u00e1gas kokpitban k\u00e9zmos\u00f3, h\u0171t\u0151l\u00e1da,asztal, b\u00e1rszekr\u00e9ny \u00a0poh\u00e1rtart\u00f3k \u00e9s 2 szem\u00e9lyes hever\u0151v\u00e9 alak\u00edthat\u00f3 p\u00e1rn\u00e1zott fel\u00fclet teszi kellemess\u00e9 a v\u00edzen t\u00f6lt\u00f6tt id\u0151t.\n<\/p>\n

\n
\n \u2013 Ez mind nagyon klassz, de mondan\u00e1l valamit az akkumul\u00e1torokr\u00f3l is? Mennyire macer\u00e1s a karbantart\u00e1suk, milyen gyakran kell kidobni \u0151ket, \u00e9s mi van ha a v\u00edzen fogy el az energia?
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n \u2013 Teljesen z\u00e1rt, m\u00e9ly ciklus\u00fa, a hadiiparban bev\u00e1lt technol\u00f3gi\u00e1n alapul\u00f3 Zenith m\u00e9lyciklus\u00fa AGM akkumul\u00e1torokat haszn\u00e1lunk. A saj\u00e1t t\u00f6lt\u0151j\u00e9vel m\u0171k\u00f6d\u0151 komplett rendszer egyetlen karbantart\u00e1si ig\u00e9nye kis\u00fct\u00e9s ut\u00e1n\u00a0 csatlakoztatni egy vezet\u00e9kes dugaljhoz. T\u00e9len sem kell kivenni az aksikat a haj\u00f3b\u00f3l, csak 2 havonta p\u00e1r \u00f3r\u00e1ra \u00e1ramot adni a t\u00f6lt\u0151nek. Az adott akkucsomaghoz \u00e1ltalunk felprogramozott t\u00f6lt\u0151 biztos\u00edtja, hogy az \u00fcgyfelekt\u0151l teljesen elz\u00e1rt t\u00e9rben elhelyezve azok legal\u00e1bb 6-8 \u00e9vig t\u00f6k\u00e9letesen m\u0171k\u00f6djenek. Egy\u00e9bk\u00e9nt a t\u00f6lt\u0151re csatlakoztatott komputer\u00fcnk\u00f6n \u00e9vekre visszamen\u0151leg ki tudjuk olvasni a t\u00f6lt\u00e9si ciklusok param\u00e9tereit, \u00edgy \u00fczemzavar eset\u00e9n azonnal eld\u0151l, hogy kezel\u0151i hiba volt vagy garanci\u00e1lis cser\u00e9t ig\u00e9nyel.\n<\/p>\n

\n Az akkumul\u00e1torok pillanatnyi pontos kapacit\u00e1s\u00e1t \u00e9s az adott sebess\u00e9ggel m\u00e9g megtehet\u0151 id\u0151t egy a m\u0171szerfalon elhelyezett monitor mutatja, amely az energia v\u00e9szes fogy\u00e1sa eset\u00e9n id\u0151ben v\u00e9szjelz\u00e9ssel figyelmeztet a takar\u00e9kosabb \u00fczemre.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Az elektromos meghajt\u00e1s minden r\u00e9sze a motor, a vez\u00e9rl\u00e9s, \u00e9s k\u00fcl\u00f6n\u00f6sen az akkumul\u00e1torok rengeteget fejl\u0151dtek az elm\u00falt k\u00e9t \u00e9vtizedben. K\u00f6zel j\u00e1runk ahhoz, hogy az elektromos motorok teljes \u00e9rt\u00e9k\u0171 alternat\u00edv\u00e1t adjanak a bels\u0151\u00e9g\u00e9s\u0171 motorok haszn\u00e1lat\u00e1val szemben. Egyre \u00e9rtelmetlenebbek a vit\u00e1k, hogy szabad legyen azok haszn\u00e1lata vagy sem. A megold\u00e1s az elektromos meghajt\u00e1s fejl\u0151d\u00e9s\u00e9ben rejlik. Ez\u00e9rt k\u00fcl\u00f6n\u00f6sen beleillett a magyar standba, a ki\u00e1ll\u00edt\u00e1si \u00f6sszk\u00e9pbe az elektromos kishaj\u00f3.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A D\u00fcsseldorfi Haj\u00f3ki\u00e1ll\u00edt\u00e1son a csarnokokat j\u00e1rva b\u0151s\u00e9ggel van m\u00f3d elcsod\u00e1lkoz\u00e1sra, megh\u00f6kken\u00e9sre \u00e9s gyakran meglep\u0151d\u00e9sre is. Ilyen az, hogy nem tal\u00e1lkozhat a l\u00e1togat\u00f3 elektormos hajt\u00e1s\u00fa motorosokkal. Illetve eggyel igen, a magyar standon. E-volution 620 Pedig N\u00e9metorsz\u00e1gban \u00e9s Nyugat-Eur\u00f3pa sz\u00e1mos belviz\u00e9n a Balatonhoz \u00e9s a Velencei-t\u00f3hoz hasonl\u00f3an tilos vagy korl\u00e1tozott a bels\u0151\u00e9g\u00e9s\u0171 motorok haszn\u00e1lata. Emellett a tiszta, […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":8940,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[319,1405],"sailing_author":"Ruj\u00e1k Istv\u00e1n","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1267"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1267"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1267\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/8940"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1267"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1267"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1267"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}