{"id":1269,"date":"2013-01-27T13:29:00","date_gmt":"2013-01-27T12:29:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/01\/27\/lassuk-a-konkurrenciat-1-resz\/"},"modified":"2017-08-01T23:56:23","modified_gmt":"2017-08-01T21:56:23","slug":"lassuk-a-konkurrenciat-1-resz","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/01\/27\/lassuk-a-konkurrenciat-1-resz\/","title":{"rendered":"L\u00e1ssuk a konkurrenci\u00e1t! \u2013 1. r\u00e9sz"},"content":{"rendered":"

\n Boot D\u00fcsseldorf 2013\n<\/p>\n

\n
\n Flaar 18
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n M\u00e1r csak h\u00e1rom nap van a legnagyobb eur\u00f3pai haj\u00f3ki\u00e1ll\u00edt\u00e1sb\u00f3l, ideje h\u00e1t gyorsan k\u00f6r\u00fcln\u00e9zni am\u00edg m\u00e9g lehet. A magyar standon v\u00e1ltozatos a k\u00edn\u00e1lat, sokf\u00e9le haj\u00f3t, felszerel\u00e9st l\u00e1tni, \u00e9s term\u00e9szetesen egy ilyen nagy v\u00e1s\u00e1ron mindenki tal\u00e1lkozhat a versenyt\u00e1rsaival is. A term\u00e9keiket vizsg\u00e1lva l\u00e1thatjuk, hogy j\u00f3 ir\u00e1nyba haladunk-e, \u00e9s \u00e9rdemes megn\u00e9zni a min\u0151s\u00e9get, amit ez a piac elv\u00e1r. Tanulhatunk t\u0151l\u00fck elad\u00e1si technik\u00e1kat, l\u00e1thatjuk milyen m\u00f3don pr\u00f3b\u00e1lj\u00e1k el\u00e9rni, meggy\u0151zni a vev\u0151iket. Nem utols\u00f3 sorban vizsg\u00e1land\u00f3 az \u00e1r, hiszen itt senki sem titkol\u00f3zhat.\n<\/p>\n

\n Az \u00f6sszes ki\u00e1ll\u00edtott magyar haj\u00f3 konkurrenci\u00e1it felkeress\u00fck, sz\u00e9pen sorban.\n<\/p>\n

\n Nem igaz! A Pata Marine mag\u00e1nyos harcos e tekintetben, nincs t\u00f6bb Finn ki\u00e1ll\u00edtva a D\u00fcsseldorfi Haj\u00f3ki\u00e1ll\u00edt\u00e1son, nincs kit felkeresni, megn\u00e9zni. R\u00e1ad\u00e1sul \u00fagysem versenyezhetn\u00e9nek egy Pata Stradivariusszal! Hab Ich recht Herr Paganini?\n<\/p>\n

\n Helyette majd a Pauger Carbon \u00e1rbocait, pontosabban r\u00e9szmegold\u00e1sait hasonl\u00edtjuk \u00f6ssze a versenyt\u00e1rsak\u00e9val, de megn\u00e9zz\u00fck a standunkon ki\u00e1ll\u00edtott Code8, a Scholtz 8.8 \u00e9s az E-volution 620 k\u00f6zvetlen \u201eellenfeleit\u201d is.\n<\/p>\n

\n Els\u0151k\u00e9nt a Flaar 18-ast ki\u00e1ll\u00edt\u00f3 sr\u00e1cokkal v\u00e1gok neki a szomsz\u00e9dos csarnokoknak. Pontosabban a c\u00e9g k\u00e9pviselet\u00e9ben Mezey Zolival, mert mindannyian nem hagyhatjuk ott a haj\u00f3kat \u00e9s a dr\u00e1ga kund\u00e9kat.\n<\/p>\n

\n De l\u00e1ssuk el\u0151bb a magyar haj\u00f3t!\n<\/p>\n

\n A D\u00e9ry Attila tervezte kis szkiff-forma vitorl\u00e1s els\u0151sorban szabadid\u0151haj\u00f3nak k\u00e9sz\u00fclt, nem versenyvitorl\u00e1snak. Ha szabad ilyet mondani, olyasf\u00e9le c\u00e9llal sz\u00fcletett, mint a m\u00falt sz\u00e1zad harmincas \u00e9veiben a Kal\u00f3z. Na, persze a Flaar 18 nem a Hitelerjugendnek k\u00e9sz\u00fclt, mint az els\u0151 felhaszn\u00e1l\u00f3 szervezetet szerencs\u00e9re j\u00f3csk\u00e1n t\u00fal\u00e9l\u0151 \u00e9s sikeres Pirat. Viszont az egykori kisdobosokt\u00f3l \u00e9s \u00fatt\u00f6r\u0151kt\u0151l a j\u00f6vend\u0151 cserk\u00e9szeken \u00e1t b\u00e1rkinek val\u00f3 a Flaar 18-as, aki szereti vagy k\u00e9sz\u00fcl megszereti a vitorl\u00e1z\u00e1st.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n Flaar 18
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n Az 5.4 m hossz\u00fa \u00e9s modern m\u00f3don sz\u00e9les haj\u00f3test t\u00e1gas, k\u00e9nyelmes. B\u0151s\u00e9gesen ell\u00e1tott a deck al\u00e1 rejtett z\u00e1rhat\u00f3 rakod\u00f3terekkel a napi vitorl\u00e1z\u00e1shoz vagy kisebb t\u00far\u00e1z\u00e1shoz sz\u00fcks\u00e9ges cuccok elpakol\u00e1s\u00e1ra. Mozg\u00e9kony, gyors, j\u00f3l vitorl\u00e1zik,\u00a0 ugyanakkor kezd\u0151knek \u00e9s kev\u00e9ss\u00e9 gyakorlottaknak is biztons\u00e1goss\u00e1 teszi az uszony\u00e1ban l\u00e9v\u0151 23 kil\u00f3 \u00f3lom, a stabil forma \u00e9s az ar\u00e1nylag alacsony (de nem kev\u00e9s) vitorl\u00e1zat. Teh\u00e1t oktat\u00f3haj\u00f3nak is kiv\u00e1l\u00f3.\n<\/p>\n

\n Ugyanakkor, mivel olyan tervez\u0151 toll\u00e1b\u00f3l sz\u00fcletett, \u00e9s olyan m\u0171helyben \u00e9p\u00fcl, ahol versenyhaj\u00f3k k\u00e9sz\u00fclnek \u2013 Attila tervezte p\u00e9ld\u00e1ul a \u201eNelson\u201d 8M Pro-t, \u00e9s \u0151 dolgozik N\u00e1ndival az IMOCA 60-as tervein \u2013, ez\u00e9rt a Flaar 18-asba nincs felesleges anyag, vagyis nemk\u00edv\u00e1natos s\u00faly bepakolva. Az eg\u00e9sz haj\u00f3 mind\u00f6sszesen 180 kg, teh\u00e1t k\u00f6nnyen mozgathat\u00f3, s\u00f3ly\u00e1zhat\u00f3, sz\u00e1ll\u00edthat\u00f3.\n<\/p>\n

\n Azt l\u00e1tjuk, hogy sokak \u2013 nemcsak v\u00e1s\u00e1rl\u00f3k, de szakemberek \u2013 \u00e9rdekl\u0151d\u00e9s\u00e9t is felkeltette. K\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en sz\u00e9p kivitel\u00e9nek, \u00f6tletes megold\u00e1sainak \u00e9s j\u00f3 \u00e1rfekv\u00e9s\u00e9nek. Tegnap \u00e9ppen\u00a0 Michael Schnell a Harkent forgalmaz\u00f3 Peter Frisch GmbH vezet\u0151 munkat\u00e1rs\u00e1b\u00f3l \u00f6ml\u00f6tt folyamatosan a kis haj\u00f3 d\u00edcs\u00e9rete.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n Flaar 18
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n Egy ki\u00e1ll\u00edtott vitorl\u00e1shaj\u00f3 \u00e1r\u00e1t soha nem szabad csak \u00fagy, komment\u00e1r n\u00e9lk\u00fcl be\u00edrni egy cikkbe. Nem valamif\u00e9le titkol\u00f3z\u00e1s miatt, de az \u00e1rhoz pontosan tudni kell, hogy az mit jelent. Amit l\u00e1tunk, az vajon az alapfelszerelts\u00e9g, \u00e9s\u00a0 pontosan mit tartalmaz? Ha a ki\u00e1ll\u00edtott haj\u00f3n vannak extr\u00e1k is, akkor mennyi az \u00f6ssz\u00e1r? V\u00e9g\u00fcl lehet az \u00e1r egy kedvezm\u00e9nyes ki\u00e1ll\u00edt\u00e1si \u00e1r, amely a t\u00edpus bevezet\u00e9s\u00e9t, megismertet\u00e9st szolg\u00e1lja, arr\u00f3l nem is sz\u00f3lva, hogy az eladott haj\u00f3nak nincsenek hazasz\u00e1ll\u00edt\u00e1si k\u00f6lts\u00e9gei.\n<\/p>\n

\n A legcsib\u00e9szebb tr\u00fckk\u00f6t egy osztr\u00e1k c\u00e9gn\u00e9l l\u00e1ttam. K\u00fclf\u00f6ldieknek 0% \u00c1f\u00e1s \u00e1rat adnak meg, mondv\u00e1n a v\u00e1s\u00e1rl\u00e1s hely\u00e9t\u0151l f\u00fcgg annak nagys\u00e1ga. H\u0171 de becs\u00fcletes! \u00cdgy legal\u00e1bb alacsony \u00e1r benyom\u00e1s\u00e1t keltheti, mert mindez persze a pap\u00edr sark\u00e1n kisbet\u0171vel szerepel. Nagyon kicsivel…\n<\/p>\n

\n A Flaar 18 ki\u00e1ll\u00edt\u00e1si \u00e1ra a Boot D\u00fcsseldorfon: 11.500 Eur\u00f3 a n\u00e9met (19%) \u00c1f\u00e1t is bele\u00e9rtve.\n<\/p>\n

\n L\u00e1ssuk h\u00e1t a konkurrenci\u00e1t! A britek k\u00edn\u00e1lta XO-t \u00e9s X1-et, az RS Venture-t \u00e9s a Wayfarer-t, a helyiek hagyom\u00e1nyos haj\u00f3j\u00e1t a Schwertzugvogelt \u00e9s a Szic\u00edli\u00e1b\u00f3l \u00e9rkezett Razort. Az XO \u00e9s az X1 teljesen ugyanaz, csak az 1-esen magasabb a rig. Teh\u00e1t azt a kett\u0151t egynek emlegetem majd.\n<\/p>\n

\n H\u00e1rom \u00faj \u00e9s k\u00e9t r\u00e9gi tervez\u00e9s\u0171 haj\u00f3t tal\u00e1ltunk abban a kateg\u00f3ri\u00e1ban, ahov\u00e1 a Flaar 18 is sorolhat\u00f3. Vagyis a k\u00e9nyelmes, m\u00e9gis sportos h\u00e9tv\u00e9gi vitorl\u00e1z\u00e1sra alkalmas, a vitorl\u00e1siskol\u00e1knak is alkalmas 5 m\u00e9ter k\u00f6r\u00fcli haj\u00f3k k\u00f6z\u00f6tt. Persze akad m\u00e9g b\u0151ven, tal\u00e1n \u00e9ppen itt a Boot D\u00fcsseldorfon is, deh\u00e1t h\u00e9, ez itt nem enciklop\u00e9dia! Ezt tal\u00e1ltuk most, erre fussa…\n<\/p>\n

\n Sz\u00f3val mindh\u00e1rom alapvet\u0151en t\u00farahaj\u00f3, de versenyoszt\u00e1ly is lehet, illetve a r\u00e9giek azok is. Nagy-Britanni\u00e1ban a Wayfarer, N\u00e9metorsz\u00e1gban a Schwertzugvogel (\u00e9s a vele azonos m\u00e9ret\u0171, de t\u0151kes\u00falyos Kielzugvogel) n\u00e9pszer\u0171 \u00e9s n\u00e9pes versenyoszt\u00e1lyt alkotnak. Az \u00fajakt\u00f3l ez nem elv\u00e1rhat\u00f3, merthogy ugye \u00fajak…\n<\/p>\n

\n A Flaar 18 a legink\u00e1bb szkiff-form\u00e1j\u00fa, \u00edgy ez kelti a legmodernebb benyom\u00e1st. A legstabilabb a Wayfarer lehet, amellyel p\u00e9ld\u00e1ul egy hetven f\u00f6l\u00f6tti \u00far nemr\u00e9giben k\u00f6r\u00fclvitorl\u00e1zta a Brit-szigeteket. A t\u00edpust 1957-ben tervezte Ian Proctor. A fot\u00f3n is l\u00e1that\u00f3 t\u00farav\u00e1ltozatban pad \u00e9s hatalmas z\u00e1rhat\u00f3 t\u00e1rol\u00f3doboz tal\u00e1lhat\u00f3. Mindkett\u0151 k\u00f6nnyen kiszerelhet\u0151, de az\u00e9rt m\u00e9g ezut\u00e1n is dolgozni kell, hogy versenyhaj\u00f3v\u00e1 v\u00e1ljon.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n Wayfarer
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n Az RS Venture is el\u00e9g stabil lehet, k\u00fcl\u00f6nben nem ebb\u0151l a t\u00edpus\u00e1b\u00f3l fejleszten\u00e9 a dinamikusan felt\u00f6rekv\u0151 szint\u00e9n brit RS-c\u00e9g a mozg\u00e1skorl\u00e1tozottak sz\u00e1m\u00e1ra v\u00e1rhat\u00f3an m\u00e1jusban piacra ker\u00fcl\u0151 haj\u00f3j\u00e1t. Ennek a t\u00edpusnak \u00e9rtelemszer\u0171en r\u00f6videsen megjelenik hubkieles, vagyis a felh\u00fazhat\u00f3 t\u0151kes\u00falyos v\u00e1ltozata is.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n RS Venture
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n A tradicion\u00e1lis n\u00e9met Kielzugvogel az ut\u00f3bbi id\u0151ben a Velencei-tavon is felbukkant \u00e9s m\u00e9lt\u00e1n h\u00f3d\u00edt. Formavil\u00e1g\u00e1ban \u00e9s haj\u00f3z\u00f3 tulajdons\u00e1gaiban is egy friss korp\u00e1s keny\u00e9ren t\u00fcchtig m\u00f3dra felh\u00edzlalt Kal\u00f3z. H\u00e1tr\u00e1nya a magas \u00e1ra, \u00e1m ebb\u0151l biztosan akad elfogadhat\u00f3 \u00e1r\u00fa haszn\u00e1lt darab. Mindenesetre a Flaar18 feltehet\u0151en alulr\u00f3l-f\u00f6l\u00fclr\u0151l k\u00f6rbevitorl\u00e1zza a legt\u00f6bb f\u00e9le sz\u00e9lben, az biztos.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n Kielzugvogel
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n Az XO (\u00e9s X1) keskeny \u00e9s kicsi, folyami, tavi vitorl\u00e1z\u00e1sra tervezt\u00e9k, forgol\u00f3d\u00f3 sz\u00e9lre, taktikus kis haj\u00f3nak. M\u00e9retben lefel\u00e9 l\u00f3g ki hirtelen fel\u00e1ll\u00edtott kateg\u00f3ri\u00e1nkb\u00f3l. Amolyan se nem t\u00e1gas, se nem gyors kis dingi lehet, r\u00e1ad\u00e1sul egy vitorl\u00e1siskol\u00e1ba bet\u00e9ve a t\u00f6bbihez k\u00e9pest billen\u00e9kenyebb, teh\u00e1t kev\u00e9sb\u00e9 haszn\u00e1lhat\u00f3. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne lehetne p\u00e9ld\u00e1ul m\u00e1r k\u00e9pzettebbeknek kiv\u00e1l\u00f3an alkalmas, mondjuk match race tov\u00e1bbk\u00e9pz\u00e9shez.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n X0
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n Az olasz Razor egy fiatal olasz, szic\u00edliai csapat becs\u00fcletes munk\u00e1ja. Kicsit bumfordi, a kivitel egyes r\u00e9szletein illik eleg\u00e1nsan \u00e1tlibbenni, \u00e9s az \u00e1ra sem k\u00e9sztet a kassz\u00e1hoz fut\u00e1sra. De nagyon finom csokit \u00e9s s\u00fctit k\u00edn\u00e1lnak az \u00e9rdekl\u0151d\u0151knek, \u00e9s rendk\u00edv\u00fcl lelkesek. A t\u0151l\u00fck megszokott m\u00f3don nyitottak, \u00edgy nem kiz\u00e1rt, hogy a saj\u00e1t t\u00edpusuk mellett belekezdenek a Flaar 18 d\u00e9l-olaszorsz\u00e1gi terjeszt\u00e9s\u00e9be.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n Razor
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n A veretez\u00e9s hasonl\u00f3 sz\u00ednvonal\u00fa mind a hat haj\u00f3n. A Flaar 18-as Ronstan \/ Seld\u00e9n vereteihez hasonl\u00f3ak vannak a t\u00f6bbieken is. Legfeljebb nem Ronstan, hanem mondjuk Holt Allen a Wayfareren. A f\u00e9nyk\u00e9pen l\u00e1that\u00f3 Kielzugvogelen (Schwertzugvogel nincs a ki\u00e1ll\u00edt\u00e1son, de a svertkasztnit lesz\u00e1m\u00edtva \u00fagyan\u00fagy n\u00e9z ki, mint a t\u0151kes\u00falyos testv\u00e9r) t\u00f6bb a veret, mert az egy versenyre szerelt v\u00e1ltozat. Az X0 kifejezetten versenyre szerelt, vagyis akad benne b\u0151ven Harken veret is, \u00e9s a teljes rudazata karbon. Mindez meg is nyomja az \u00e1r\u00e1t felfel\u00e9.\n<\/p>\n

\n A magyar kishaj\u00f3 els\u0151 r\u00e1pillant\u00e1sra nem a legolcs\u00f3bb a hat k\u00f6z\u00f6tt, de alaposabban megn\u00e9zve az alap\u00e1rba tartoz\u00f3 kieg\u00e9sz\u00edt\u0151ket ez egy\u00e1ltal\u00e1n nem biztos. Az RS Venture \u00e9s Wayfarer is spinnaker n\u00e9lk\u00fcl k\u00edn\u00e1lja a haj\u00f3t az alap\u00e1r\u00e9rt, igaz a Wayfarerben legal\u00e1bb a felszerel\u00e9s benne van, csak a v\u00e1szon maga hi\u00e1nyzik. A Flaarban ehhez hasonl\u00f3 a helyzet, a gennaker extra, de amint elkezd\u00fcnk plusz felszerel\u00e9st rendelni, a magyar haj\u00f3 \u00e1rai kedvez\u0151bbek mindegyikn\u00e9l.\n<\/p>\n

\n A kivitel min\u0151s\u00e9g\u00e9t tekintve tal\u00e1n a Wayfarer viszi a pr\u00edmet, b\u00e1r a Mader-gy\u00e1rtm\u00e1ny Schwertzugvogel sem marad le m\u00f6g\u00f6tte. Mindenesetre a Flaar18 ebben a tekintetben is felveszi a versenyt b\u00e1rmelyik konkurrenssel, s\u0151t a Razor mellett az egyetlen, amely a modern v\u00e1kuum inf\u00fazi\u00f3s \u00e9p\u00edt\u00e9si elj\u00e1r\u00e1ssal k\u00e9sz\u00fcl. Ha ehhez hozz\u00e1biggyesztj\u00fck az elk\u00e9pzelhet\u0151 vitorl\u00e1z\u00f3 teljes\u00edtm\u00e9ny k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9geket, majd mindezt nem utols\u00f3 sorban megfejelj\u00fck az \u00e1rakkal, akkor a magyar kishaj\u00f3 a lista \u00e9l\u00e9re kell k\u00fasszon.\n<\/p>\n

\n De ha v\u00e9letlen\u00fcl valakinek jobban tetszik egy m\u00e1sik az itt felsorolt hat haj\u00f3 k\u00f6z\u00fcl \u2013 ami k\u00f6nnyen meglehet, hiszen a haj\u00f3v\u00e1laszt\u00e1s a p\u00e1rv\u00e1laszt\u00e1sra hajaz, \u00edgy a szubjekt\u00edv \u00e9rz\u00e9sek t\u00e1bl\u00e1zatba nem sorolhat\u00f3k \u2013, akkor is nagyszer\u0171 \u00e9rz\u00e9s, hogy v\u00e9gre Eur\u00f3pa legnagyobb haj\u00f3ki\u00e1ll\u00edt\u00e1s\u00e1n az ott bemutatott cuccok l\u00e1tt\u00e1n nem csak csorog a ny\u00e1lunk, \u00e9s nem csak azon boronghatunk, hogy egyszer majd a magyar haj\u00f3\u00e9p\u00edt\u0151k is k\u00e9pesek lesznek-e ilyen min\u0151s\u00e9gre.\n<\/p>\n

\n Nem, itt m\u00e1r arr\u00f3l van sz\u00f3, hogy a magyar haj\u00f3 vajon a legjobb-e az itt ki\u00e1ll\u00edtottak k\u00f6z\u00f6tt!\n<\/p>\n

\n \u00c9s lehet, hogy az.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Boot D\u00fcsseldorf 2013 Flaar 18 M\u00e1r csak h\u00e1rom nap van a legnagyobb eur\u00f3pai haj\u00f3ki\u00e1ll\u00edt\u00e1sb\u00f3l, ideje h\u00e1t gyorsan k\u00f6r\u00fcln\u00e9zni am\u00edg m\u00e9g lehet. A magyar standon v\u00e1ltozatos a k\u00edn\u00e1lat, sokf\u00e9le haj\u00f3t, felszerel\u00e9st l\u00e1tni, \u00e9s term\u00e9szetesen egy ilyen nagy v\u00e1s\u00e1ron mindenki tal\u00e1lkozhat a versenyt\u00e1rsaival is. A term\u00e9keiket vizsg\u00e1lva l\u00e1thatjuk, hogy j\u00f3 ir\u00e1nyba haladunk-e, \u00e9s \u00e9rdemes megn\u00e9zni a min\u0151s\u00e9get, […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":8944,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[319,1405],"sailing_author":"Ruj\u00e1k Istv\u00e1n","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1269"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1269"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1269\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/8944"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1269"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1269"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1269"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}