{"id":1272,"date":"2013-01-24T19:13:00","date_gmt":"2013-01-24T18:13:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/01\/24\/felidon-tul\/"},"modified":"2017-08-01T23:56:22","modified_gmt":"2017-08-01T21:56:22","slug":"felidon-tul","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/01\/24\/felidon-tul\/","title":{"rendered":"F\u00e9lid\u0151n t\u00fal"},"content":{"rendered":"

\n Most \u00edrok egy amolyan szem\u00e9lyes blogosat, j\u00f3?\n<\/p>\n

\n 17-es csarnok CO1-es stand \u2013 Magyarorsz\u00e1g!\n<\/p>\n

\n \u00c9n huszonn\u00e9h\u00e1ny kilom\u00e9ternyire egy T\u00f6nisvorst nev\u0171 kisv\u00e1rosban lakom egy finnes csal\u00e1d vend\u00e9gek\u00e9nt. Klaus\u00e9k fia, Lennart Luttkus a ri\u00f3i olimpi\u00e1ra szeretne eljutni, teh\u00e1t most is edz. Valenci\u00e1ban vitorl\u00e1zik, tal\u00e1n \u00e9ppen Berecz Zsombival egy\u00fctt. \u00c9n most az \u0151 szob\u00e1j\u00e1t kaptam meg, ami teljesen rendben van, ha belegondolok, hogy a nyolcvanas \u00e9vekben h\u00e1ny kelet-n\u00e9met versenyz\u0151 lakott a szob\u00e1mban a sz\u00fcleimn\u00e9l, mik\u00f6zben \u00e9n a Balatonon r\u00f3ttam a k\u00f6r\u00f6ket…\n<\/p>\n

\n Be\u00e1lltam egy igazi n\u00e9met csal\u00e1d \u00e9let\u00e9be, ahol par\u00e1d\u00e9s rendben megy minden. Ha este haza\u00e9rek, tudom, hogy a nappaliban hol \u00e9s hogyan fog \u00fclni a f\u00e9rj \u00e9s a feles\u00e9g a t\u00e9v\u00e9 el\u0151tt, \u00e9s ha tegnap este egyed\u00fcl vacsizgatva sajtot tettem a szendvicsre, akkor ma reggel pontosan azt k\u00e9sz\u00edtik ki az asztalra. Pedig este mindent elpakoltam! Biztos ford\u00edtva tettem a sajtot a h\u0171t\u0151be, felirattal befel\u00e9… Reggelin\u00e9l akkor t\u00e1rsalgok, ha Klaus m\u00e1r kiolvasta az \u00fajs\u00e1got, \u00e9s patent\u00fcl elpakolok a v\u00e9g\u00e9n a mosogat\u00f3g\u00e9pbe. Csak a feles\u00e9gem meg ne tudja, hogy orvosi m\u0171t\u0151 tisztas\u00e1g\u00fa vil\u00e1got hagyok magam m\u00f6g\u00f6tt minden pillanatban! Itt n\u00e1luk ez nem is furcsa. Term\u00e9szetes.\n<\/p>\n

\n Messzir\u0151l kell \u201ebej\u00e1rnom\u201d a v\u00e1s\u00e1rra \u00e9s nincs n\u00e1lam kocsi. Teh\u00e1t villamossal k\u00f6zlekedek illetve egy t\u00f6nisvorsti lakos Peter Leeverhagen hoz be reggel kor\u00e1n. \u0150 a v\u00e1s\u00e1r elektromos r\u00e9szleg\u00e9n dolgozik, \u00edgy nagyon kor\u00e1n indul. J\u00f3kat dum\u00e1lunk \u2013 vitorl\u00e1zik, teh\u00e1t a f\u0151 t\u00e9ma adott \u2013 , \u00e9s olyan kor\u00e1n ott vagyok, hogy m\u00e9g v\u00e1rnom kell a csarnokba jut\u00e1ssal. Nekem viszont hasznos a reggeli nyugodt egy-k\u00e9t \u00f3ra, illetve szeretek valahol \u00fagy lenni, hogy r\u00e9sze vagyok az \u00e9letnek, nem pedig turista.\n<\/p>\n

\n Villamossal k\u00f6zlekedni tulajdonk\u00e9ppen unalmas, m\u00e1rpedig Tonisv\u00f6rst h\u00e1rom \u00e1tsz\u00e1ll\u00e1ssal j\u00e1r\u00f3 utaz\u00e1s. Viszont t\u00fal azon, hogy aut\u00f3val j\u00e1rni is unalmas \u2013 legfeljebb ezt nem valljuk be magunknak -, a villamosoz\u00e1shoz egy\u00e9nileg kell t\u00e1j\u00e9koz\u00f3dni, amit\u0151l valahogy a hely\u00fckre ker\u00fclnek a dolgok. Hamar \u00f6sze\u00e1ll a k\u00e9p, hogy mi, hol van, \u00e9s nem csak a GPS tudja \u00e9ppen merre megyek \u00e9s mit\u0151l, milyen t\u00e1vol vagyok.\n<\/p>\n

\n Hangzatos sz\u00f6veg, hogy \u00edgy megismeri az ember a helyieket. Persze nem igaz, hiszen ahhoz folyton sz\u00f3ba k\u00e9ne elegyednem akivel csak lehet, ez pedig m\u00e1r r\u00e9g nem szok\u00e1s. \u0150szint\u00e9n, annyira az\u00e9rt nem is \u00e9rdekel mindenki, hogy h\u00fcly\u00e9t csin\u00e1ljak magamb\u00f3l! Csak sz\u00e9p kultur\u00e1ltan bambulok \u00e9n is, mint minden rendes helybeli.\n<\/p>\n

\n P\u00e1r \u00e9ve egy N\u00e9metorsz\u00e1gb\u00f3l hossz\u00fa id\u0151 ut\u00e1n hazal\u00e1togat\u00f3 ismer\u0151s\u00f6m \u00f6nmag\u00e1nak adott kuri\u00f3zumk\u00e9nt elment villamosozni Budapesten, \u00e9s azt\u00e1n azt mes\u00e9lte f\u0171nek-f\u00e1nak, hogy l\u00e1tszik milyen borzalmas az \u00e9let n\u00e1lunk, mert csupa rosszkedv\u0171 emberrel utazott. M\u00e9g igaza is lehet, de az\u00e9rt \u00fczenem neki, hogy itt D\u00fcsseldorfban sem szakadnak f\u00fclig az arcb\u0151r\u00f6k a str\u00e1szenb\u00e1non… Teh\u00e1t ez tal\u00e1n nem igaz\u00e1n m\u00e9rvad\u00f3, legfeljebb kocsiban \u00fclve nem tud r\u00f3la.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n \u00cdrtam, hogy j\u00f3 helyen van a magyar ter\u00fclet a 17-es csarnok CO1-es standj\u00e1n. Sok a l\u00e1togat\u00f3. Az els\u0151 h\u00e9tv\u00e9gi \u201eroham\u201d ut\u00e1n (amit visszafogott a komoly havaz\u00e1s) h\u00e9tf\u0151n akadt n\u00e9mi pang\u00e1s, de az\u00f3ta vissza\u00e1llt a l\u00e1togat\u00f3sz\u00e1m a h\u00e9tv\u00e9g\u00e9hez k\u00f6zelire.\n<\/p>\n

\n Az felt\u0171n\u0151, hogy minden nap m\u00e1smilyen a k\u00f6z\u00f6ns\u00e9g! B\u00e1r a l\u00e1togat\u00f3sz\u00e1m hasonl\u00f3, a standon mindig m\u00e1s r\u00e9sz kapja a nagyobb figyelmet. Egyszer a Pata Finn \u00e9s a Flaar 18 k\u00f6r\u00fcl van a legt\u00f6bb dolog, m\u00e1skor a Scholtz 8.8-on van er\u0151sebb nap, \u00e9s a sz\u00e9len \u00e1ll\u00f3 Code8 k\u00f6r\u00fcl is sok az \u00e9rdekl\u0151d\u0151, k\u00fcl\u00f6n\u00f6sen, amikor egyszerre t\u00f6bben \u00e9szlelik, hogy ez a modern form\u00e1j\u00fa haj\u00f3 kompletten is k\u00f6nnyebb egy tonn\u00e1n\u00e1l. \u00c1lland\u00f3an j\u00f6nnek-mennek a Pauger Carbonn\u00e1l, ahol vonz\u00f3 k\u00e9szlet l\u00e1that\u00f3 mindenf\u00e9le karbonsz\u00e1ler\u0151s\u00edt\u00e9s\u0171 cuccb\u00f3l, r\u00e1ad\u00e1sul az asztaln\u00e1l \u00fcl\u0151 h\u00e1rom komoly szem\u00fcveges \u00fariember olyan hat\u00e1st kelt, mintha egy kutat\u00f3int\u00e9zet fejleszt\u00e9si oszt\u00e1ly\u00e1r\u00f3l j\u00f6ttek volna a v\u00e1s\u00e1rra. Egyszer\u0171en a szem\u00e9lyzet is a high-tech \u00f6sszk\u00e9pet er\u0151s\u00edti!\n<\/p>\n

\n A t\u00falv\u00e9gen a kissebb haj\u00f3k m\u00f6g\u00f6tt j\u00f3zan marketinges tud\u00e1ssal a b\u00fcf\u00e9 ir\u00e1ny\u00e1ba t\u00f6rve a hull\u00e1mot a Stickl E-volution elektromos motoros szer\u00e9nykedik. Apa \u00e9s fia v\u00e9gtelen nyugalommal kezeli a napr\u00f3l napra szaporod\u00f3, egyre lelkesebb vev\u0151k \u00e9s potenci\u00e1lis forgalmaz\u00f3k sereg\u00e9t. A kis haj\u00f3 ugyanis nagyon j\u00f3 \u00e1rfekv\u00e9sben a piacon is kiugr\u00f3 teljes\u00edtm\u00e9nyt \u00e9s f\u0151leg t\u00e1gass\u00e1got k\u00edn\u00e1l. \u00c9rdemes a vissza-visszat\u00e9r\u0151k arc\u00e1t figyelni, ahogy mindez fokozatosan eljut a tudatukig…\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n A l\u00e1togat\u00f3k v\u00e1ltozatoss\u00e1g\u00e1nak oka is van. P\u00e9ld\u00e1ul h\u00e1zigazd\u00e1im elmondt\u00e1k, hogy N\u00e9metorsz\u00e1gban szerd\u00e1nk\u00e9nt szabadok az orvosok, teh\u00e1t aznap feltehet\u0151en domin\u00e1ltak a ki\u00e1ll\u00edt\u00e1son.\n<\/p>\n

\n A stand f\u0151hely\u00e9n, k\u00f6z\u00e9pen pedig az Autoflex Kft. ki\u00e1ll\u00edt\u00e1sa domin\u00e1l. \u0150k ugyeb\u00e1r ut\u00e1nfut\u00f3 gy\u00e1rt\u00e1s\u00e1hoz sz\u00fcks\u00e9ges alkatr\u00e9szeket \u00e9s felszerel\u00e9seket k\u00edn\u00e1lnak, kicsit persze kil\u00f3gva a csarnok k\u00edn\u00e1lat\u00e1b\u00f3l.\n<\/p>\n

\n Az els\u0151 reflexszer\u0171en beugr\u00f3 k\u00e9rd\u00e9sem persze az volt, hogy mit keresnek itt? Valaki bepalizta \u0151ket, hogy sz\u00e1lljanak be a k\u00f6z\u00f6s k\u00f6lts\u00e9gekbe, azt\u00e1n halleluja?\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n De nem hiszem, hogy egy olyan c\u00e9get be lehet palizni, akiknek a vil\u00e1g sz\u00e1mos orsz\u00e1g\u00e1ban van gy\u00e1rt\u00f3\u00fczem\u00fck, \u00e9s akik tev\u00e9kenys\u00e9g\u00fckkel egyenrang\u00fa f\u00e9lk\u00e9nt t\u00e1rsulhattak az ut\u00e1nfut\u00f3 alkatr\u00e9szekben picvezet\u0151, vil\u00e1got beh\u00e1l\u00f3z\u00f3 Knott c\u00e9gbe.\n<\/p>\n

\n Nem hiszem, hogy a c\u00e9get alap\u00edt\u00f3 \u00e9s harminc \u00e9v alatt a semmib\u0151l felvir\u00e1goztat\u00f3 H. Szab\u00f3 L\u00e1szl\u00f3 \u00e9ppen a saj\u00e1t l\u00e1ny\u00e1t Zit\u00e1t k\u00fclden\u00e9 munkat\u00e1rsaival a D\u00fcsseldorfi Haj\u00f3ki\u00e1ll\u00edt\u00e1sra, ha a jelenl\u00e9t\u00fcket nem tal\u00e1ln\u00e1 fontosnak.\n<\/p>\n

\n A nyolcvanas \u00e9vekben a sz\u00e1munkra megfizethetetlen Harbeck vagy Kufer ut\u00e1nfut\u00f3k mint\u00e1j\u00e1ra k\u00e9sz\u00edtett\u00fcnk Vajtai Lajos \u00e9s Radics J\u00e1nos versenyz\u0151t\u00e1rsaimmal sp\u00e9ci alum\u00edniumv\u00e1zas haj\u00f3sz\u00e1ll\u00edt\u00f3t, hogy Solingunkkal k\u00fclf\u00f6ldre utazhassunk. Irdatlan veszk\u0151d\u00e9ssel j\u00e1rt a megfelel\u0151 aluprofilok beszerz\u00e9se is, de az mind semmi volt a von\u00f3fej, a f\u00e9ltengelyek \u00e9s egyebek megtal\u00e1l\u00e1s\u00e1hoz k\u00e9pest. Ma m\u00e1r, az Autoflex r\u00e9v\u00e9n mindez gyerekj\u00e1t\u00e9k lenne. Hiszen \u0151k gy\u00e1rtj\u00e1k azt az \u00e1ruv\u00e1laszt\u00e9kot, azt a min\u0151s\u00e9get, ami\u00e9rt akkoriban be kellett j\u00e1rnunk f\u00e9l Nyugat-Eur\u00f3p\u00e1t.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Itt a standon H. Szab\u00f3 Zita \u00e9s Erd\u0151si S\u00e1ndor volt vel\u00fcnk a v\u00e1s\u00e1r els\u0151 fel\u00e9n.\n<\/p>\n

\n
\n – Hogy ker\u00fcltetetk a magyar csapatba a D\u00fcsseldorfi Haj\u00f3ki\u00e1ll\u00edt\u00e1sra?
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n – Kis Bal\u00e1zs \u00e9s a Nemzeti Fejleszt\u00e9si Hivatal h\u00edvott minket. Mi azel\u0151tt is ki\u00e1ll\u00edtottunk m\u00e1r haj\u00f3s ki\u00e1ll\u00edt\u00e1sokon, itt D\u00fcsseldorfban is k\u00e9t alkalommal. Ismerj\u00fck ezt a piacot, ismernek is minket. Az\u00e9rt j\u00f6tt\u00fcnk, hogy a jelenl\u00e9t\u00fcnkkel az im\u00e1zsunkat, a r\u00f3lunk alkotott k\u00e9pet szolg\u00e1ljuk, illetve igyeksz\u00fcnk kapcsolatokat ki\u00e9p\u00edteni. Nem az\u00e9rt j\u00f6tt\u00fcnk, hogy konkr\u00e9tan valamit itt eladjunk. A jelenl\u00e9t\u00fcnk mutatja a vil\u00e1gnak, hogy a c\u00e9g\u00fcnk \u00e9letk\u00e9pes. Ez\u00e9rt egy komoly c\u00e9gnek jelen kell lenni a ki\u00e1ll\u00edt\u00e1sokon, a piacokon.\n<\/p>\n

\n
\n – \u00dagy tudom t\u00f6bb \u00fajdons\u00e1ggal j\u00f6ttetek!
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n – Megnyert\u00fcnk egy h\u00e1rom term\u00e9k kifejleszt\u00e9s\u00e9re ki\u00edrt Eur\u00f3pai Uni\u00f3s p\u00e1ly\u00e1zatot, \u00e9s az ennek eredm\u00e9nyek\u00e9nt sz\u00fcletett \u00fajdons\u00e1gainkat mutatjuk be. Ezek: a hidraulikus t\u00e1rcsaf\u00e9k, az elektromos f\u00e9k, a harmadik pedig egy hidraulikus, emelhet\u0151 von\u00f3szerkezet kifejleszt\u00e9se.\n<\/p>\n

\n
\n – Mi\u00e9rt \u00e9rdekes ez a haj\u00f3soknak?
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n – A hidraulikus t\u00e1rcsaf\u00e9k egyik el\u0151nye, hogy v\u00edzbe nyugodtan bevihet\u0151, b\u00edrja. Egyszer\u0171 lemosni r\u00f3la a s\u00f3s tengervizet is. Ezen k\u00edv\u00fcl jobb a h\u0171t\u00e9se, mint egy dobf\u00e9knek.\n<\/p>\n

\n – \u00c9ppen az egyik vev\u0151 mondta el, hogy ez a sziszt\u00e9ma vagy hetven sz\u00e1zal\u00e9kkal dr\u00e1g\u00e1bb, mint az eddig haszn\u00e1ltak. De, amikor megveszi a sz\u00e1zezer eur\u00f3s haj\u00f3j\u00e1t tal\u00e1n nem sajn\u00e1l egy \u00f6sszes\u00e9g\u00e9ben 3-400 eur\u00f3s k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9get az \u00e9rt\u00e9k\u00e9nek megv\u00e9d\u00e9s\u00e9re. Jobb uigyanis a f\u00e9khat\u00e1sa is. Kifejezetten hossz\u00fa lejt\u0151s \u00fatan a r\u00e1fut\u00f3 f\u00e9k surl\u00f3dik, melegedik, ak\u00e1r hossz\u00fa menetben t\u00f6nkre is mehet. A t\u00e1rcsaf\u00e9k is melegszik, de sokkal jobb a h\u0171t\u00e9se, teh\u00e1t a f\u00e9khat\u00e1sa is megmarad.\n<\/p>\n

\n
\n – Van itt a standon egy bemutat\u00f3 \u00e1llv\u00e1ny. Mit illusztr\u00e1l az?
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n – Ez egy vil\u00e1g\u00fajdons\u00e1g: A\u00a0 hidraulikus t\u00e1rcsaf\u00e9k alkalmaz\u00e1sa ut\u00e1nfut\u00f3kon, tolat\u00f3automat\u00e1val. F\u00e9lve mondom, hogy vil\u00e1g\u00fajdons\u00e1g, mert nem ismerem az eg\u00e9sz vil\u00e1g termel\u00e9s\u00e9t. De Eur\u00f3p\u00e1ban mindenk\u00e9ppen \u00fajdons\u00e1g, ezt t\u00f6bbek k\u00f6z\u00f6tt az enged\u00e9lyez\u00e9si bizotts\u00e1g is igazolja, akik el\u0151tt most egy olyan feladat \u00e1ll, hogy egy sosem l\u00e1tott dolgot hogyan kell bevizsg\u00e1lniuk \u00e9s enged\u00e9lyezni\u00fck. K\u00fcl\u00f6n enged\u00e9lyezve van \u00e9s bevizsg\u00e1lt a f\u00e9k szerkezet\u00fcnk, amint \u00f6nmag\u00e1ban a f\u00e9k vez\u00e9rl\u0151 is. Kettej\u00fck egy\u00fcttm\u0171k\u00f6d\u00e9s\u00e9t egy k\u00f6ztes elektronika a forg\u00e1sir\u00e1nynak megfelel\u0151en szab\u00e1lyozza. Ennek term\u00e9szetesen a biztons\u00e1goss\u00e1ga az, ami rendk\u00edv\u00fcl fontos \u00e9s vizsg\u00e1land\u00f3. A standon l\u00e1that\u00f3 bemutat\u00f3\u00e1llv\u00e1ny ennek a m\u0171k\u00f6d\u00e9s\u00e9t szeml\u00e9lteti. Ez annak is \u00fajdons\u00e1g, akinek eddig sz\u00e1ll\u00edtottunk a term\u00e9keinkb\u0151l.\n<\/p>\n

\n
\n – Semmilyen szinten nem vagytok haj\u00f3sok?
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n – \u00c9desap\u00e1m szokott haj\u00f3zni, r\u00e9gebben kisebb motorosokat is \u00e9p\u00edtett a Tisz\u00e1ra, illetve az Adri\u00e1ra is lej\u00e1runk. Motorossal haj\u00f3zunk.\n<\/p>\n

\n
\n – \u00c1tn\u00e9ztem a 10-es csarnokba, ahol az ut\u00e1nfut\u00f3k vannak, \u00e9s rendre a ti term\u00e9keitekkel tal\u00e1lkoztam a legnevesebb, p\u00e9ld\u00e1ul a magyar vitorl\u00e1s k\u00f6r\u00f6kben legismertebb Harbeck ut\u00e1nfut\u00f3kon is.
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n – Van amin csak Knott felszerel\u00e9seket l\u00e1thatsz, sajnos a Harbeck p\u00e9ld\u00e1ul v\u00e1s\u00e1rol a konkurrenci\u00e1nkt\u00f3l is…\n<\/p>\n

\n
\n – Az mindenk\u00e9pp j\u00f3l veszi ki mag\u00e1t, hogy a magyar standon a haj\u00f3k alatt l\u00e9v\u0151 ut\u00e1nfut\u00f3kon a ti term\u00e9keitek k\u00f6sz\u00f6nnek vissza.
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n – Le is szerelt\u00fck volna r\u00f3luk, ha a konkurresns m\u00e1rka lenne rajtuk! Az a mi betegs\u00e9g\u00fcnk, hogy ha utazunk b\u00e1rhol, \u00e9s elmegy\u00fcnk egy ut\u00e1nfut\u00f3 mellett, a kocsiban minden fej arra fordul. Els\u0151k\u00e9nt megn\u00e9zz\u00fck, hogy a tengelyen milyen porv\u00e9d\u0151 fej van, milyen r\u00e1fut\u00f3f\u00e9k mechanizmus, kapcsol\u00f3fej.\u00a0 Ez gy\u00e1rt\u00f3i betegs\u00e9g.\n<\/p>\n

\n
\n – H\u00e1ny kilom\u00e9ter per \u00f3r\u00e1s sebess\u00e9gig vagytok erre k\u00e9pesek?
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n – Megl\u00e1tjuk mi azt nagy temp\u00f3n\u00e1l is! Annyira tudjuk, mit kell n\u00e9zni. Ha t\u00f6bben \u00fcl\u00fcnk Autoflexesek, mindenkinek egyszerre fordul a feje.\n<\/p>\n

\n A 10-es csarnokban, ahol a haj\u00f3sz\u00e1ll\u00edt\u00f3 ut\u00e1nfut\u00f3kat \u00e1ll\u00edtj\u00e1k ki, a legnevesebb c\u00e9gek term\u00e9kei azokkal a tengelyekkel, f\u00e9kekkel, von\u00f3fejekkel, st\u00fccnikkel \u00e9s m\u0171veletlens\u00e9gemn\u00e9l fogva \u00e1ltalam pontosan meg nem nevezhet\u0151 mindenf\u00e9l\u00e9kkel vannak felszerelve, mint a standunkon ki\u00e1ll\u00edtott Autoflex \u00e1ruk.\n<\/p>\n

\n A ki\u00e1ll\u00edtott Autoflex \u2013 Knott term\u00e9keket n\u00e9zeget\u0151 l\u00e1togat\u00f3k arc\u00e1n pedig l\u00e1tom, hogy az itt l\u00e1that\u00f3 t\u00e1rgyak legal\u00e1bb annyira \u00e9rdeklik a t\u00f6bbs\u00e9get, mint a haj\u00f3k vagy r\u00e9szeik. \u00c9rthet\u0151, hiszen ma m\u00e1r egy haj\u00f3val a legritk\u00e1bb esetben vitorl\u00e1znak egyetlen helyen. Ez\u00e9rt azt sz\u00e1ll\u00edtani kell!\n<\/p>\n

\n Micsoda botor gondolat volt azt k\u00e9rdezni, hogy mit keresnek itt! V\u00e9n marha l\u00e9temre m\u00e1r megint el\u0151bb k\u00e9rdeztem, ahelyett, hogy gondolkodtam volna…<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Most \u00edrok egy amolyan szem\u00e9lyes blogosat, j\u00f3? 17-es csarnok CO1-es stand \u2013 Magyarorsz\u00e1g! \u00c9n huszonn\u00e9h\u00e1ny kilom\u00e9ternyire egy T\u00f6nisvorst nev\u0171 kisv\u00e1rosban lakom egy finnes csal\u00e1d vend\u00e9gek\u00e9nt. Klaus\u00e9k fia, Lennart Luttkus a ri\u00f3i olimpi\u00e1ra szeretne eljutni, teh\u00e1t most is edz. Valenci\u00e1ban vitorl\u00e1zik, tal\u00e1n \u00e9ppen Berecz Zsombival egy\u00fctt. \u00c9n most az \u0151 szob\u00e1j\u00e1t kaptam meg, ami teljesen rendben […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":8938,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[319,1405],"sailing_author":"Ruj\u00e1k Istv\u00e1n","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1272"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1272"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1272\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/8938"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1272"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1272"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1272"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}