{"id":1276,"date":"2013-01-22T09:12:00","date_gmt":"2013-01-22T08:12:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/01\/22\/boot-dusseldorf-2013-2\/"},"modified":"2017-08-01T23:56:21","modified_gmt":"2017-08-01T21:56:21","slug":"boot-dusseldorf-2013-2","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/01\/22\/boot-dusseldorf-2013-2\/","title":{"rendered":"Boot D\u00fcsseldorf 2013 \u2013 2."},"content":{"rendered":"

\n Egy sz\u00e9p nap a „v\u00edzen”
\n \n<\/p>\n

\n 17-es csarnok CO1-es stand \u2013 Magyarorsz\u00e1g!\n<\/p>\n

\n A Boot D\u00fcsseldorf Eur\u00f3pa legnagyobb haj\u00f3ki\u00e1ll\u00edt\u00e1sa. Tavaly p\u00e9ld\u00e1ul 1581 ki\u00e1ll\u00edt\u00f3 mutatta mag\u00e1t nett\u00f3 t\u00f6bb, mint 87 ezer n\u00e9gyzetm\u00e9ternyi ter\u00fcleten. A sz\u00e1mok id\u00e9n sem lehetnek kisebbek. 2012-ben 252 ezren vettek bel\u00e9p\u0151t a nyitvatart\u00e1s kilenc napja alatt, 16 sz\u00e1zal\u00e9kuk k\u00fclf\u00f6ldi.\n<\/p>\n

\n Az els\u0151 k\u00e9t napon, b\u00e1r h\u00e9tv\u00e9ge volt, nem szakadtunk meg a l\u00e1togat\u00f3k roham\u00e1ban. Feltehet\u0151en az\u00e9rt, mert kinn rendesen esett a h\u00f3. Mindenestre, ahogy azt megtudtam, \u00f6sszesen nem volt ezalatt tizen\u00f6tezer l\u00e1togat\u00f3, ami nagyon kev\u00e9s. Egy n\u00e9met rendez\u0151 szerint h\u00faszezer lett volna a norm\u00e1lis. Mindegy, van m\u00e9g egy teljes h\u00e9t, hogy a rem\u00e9lt legal\u00e1bb k\u00e9tsz\u00e1zezer n\u00e9z\u0151 \u00f6sszej\u00f6jj\u00f6n.\n<\/p>\n

\n A magyar stand a 17-es csarnokban van, kifejezetten j\u00f3 helyen. Szigetstand, vagyis k\u00f6r\u00fclj\u00e1rhat\u00f3, nincsenek szomsz\u00e9daink, \u00e9s senki sem szorul h\u00e1tt\u00e9rbe. A megfelel\u0151 csarnokban vagyunk, hiszen a 17-es a vitorl\u00e1sok \u00e9s azok k\u00f6z\u00fcl is a kisebb haj\u00f3k ki\u00e1ll\u00edt\u00f3terme. Persze nem eg\u00e9szen kicsik, hiszen a k\u00f6rny\u00e9ken, a Dehler, az Elan \u00e9s a Varianta standokon 40 l\u00e1b feletti darabok is megtekinthet\u0151k, de itt vannak p\u00e9ld\u00e1ul a k\u00fcl\u00f6nf\u00e9le n\u00e9met oszt\u00e1lysz\u00f6vets\u00e9gek ki\u00e1ll\u00edtott darabjai is (a csarnok t\u00fals\u00f3 v\u00e9g\u00e9ben), teh\u00e1t akad itt t\u0151kes\u00falyos \u00e9s dingi, verseny \u00e9s t\u00farahaj\u00f3 b\u0151ven \u00e9s megfelel\u0151 ar\u00e1nyban.\n<\/p>\n

\n \"standhudsc03618.jpg\"\n<\/p>\n

\n J\u00f3 a hely az\u00e9rt is mert a csarnoknak ez a fele forgalmasabb, mivel k\u00f6zel van az \u00e1tj\u00e1r\u00f3 a 16-osba, ahol szint\u00e9n a vitorl\u00e1sok domin\u00e1lnak, \u00e9s az onnan \u00e1t\u00e9r\u0151 l\u00e1togat\u00f3kat jobbra pislantva megfoghatja a Pata Stradivarius, majd az eg\u00e9sz magyar stand l\u00e1tv\u00e1nya.\n<\/p>\n

\n Nem gondoltam, hogya a sz\u00e9pre siker\u00fclt csillog\u00f3 fadeckes Pata Finn m\u0171velts\u00e9gi pr\u00f3ba lesz. K\u00e9sz\u00edtett\u00fcnk hozz\u00e1 az \u00e9n marha \u00f6tletem alapj\u00e1n egy t\u00e1bl\u00e1t, amelyre a Pata Stradivarius felirat alatt az szerepel, hogy \u201eAre you Mr. Paganini?\u201d J\u00f3pofa \u00f6tletnek gondoltam, de az mellbev\u00e1g\u00f3, hogy h\u00e1nyan megk\u00e9rdezt\u00e9k m\u00e1r (nem magyarok), ugyan ki az eml\u00edtett \u00fariember?\n<\/p>\n

\n Mindenesetre sokan indulnak \u00fagy neki a magyar standnak, hogy el\u0151sz\u00f6r a sz\u00e9p fadeck vonzza oda a szem\u00fcket. Persze nem fadeck, hisz versenyhaj\u00f3, a hagyom\u00e1nyos fa szerkezet ma m\u00e1r t\u00fal neh\u00e9z \u00e9s merev lenne a Finnre. \u201eCsak\u201d egy 0,2 mm vastag mahag\u00f3ni fun\u00e9r a transzparens g\u00e9l \u00e9s egy r\u00e9teg, gyant\u00e1val \u00e1titatottan szint\u00e9n \u00e1tl\u00e1tsz\u00f3 \u00fcvegsz\u00f6vet r\u00e9teg alatt…
\n
\n \u00c9rdemes alaposan k\u00f6r\u00fcln\u00e9zni, mert m\u00e9g a legig\u00e9nyesebb haj\u00f3\u00e9p\u00edt\u0151k is megs\u00fcvegelik a min\u0151s\u00e9get, amit n\u00e1lunk l\u00e1tnak.
\n
\n Szinte hallom: Na, a Ruji m\u00e1r megint t\u00fallihegi a magyar haj\u00f3\u00e9p\u00edt\u0151k d\u00edcs\u00e9ret\u00e9t! De ha Te, aki ezt s\u00f3hajtod magadban itt lenn\u00e9l, tuti, hogy ugyanilyen \u00f6r\u00f6mmel l\u00e1tn\u00e1d az elismer\u0151 reakci\u00f3kat a ki\u00e1ll\u00edtott magyar term\u00e9kek l\u00e1tt\u00e1n. J\u00f3 \u00e9rz\u00e9s ezen a standon lenni D\u00fcsseldorfban.\n<\/p>\n

\n \"finnescegtablakdsc03630.jpg\"\n<\/p>\n

\n Szombaton egy holland haj\u00f3\u00e9p\u00edt\u0151 \u00e9s a fia nekem engem k\u00e9rt elismer\u00e9s\u00fck tolm\u00e1csol\u00e1s\u00e1ra Scholtz Imr\u00e9nek. Schoyen\u00e9k a saj\u00e1t term\u00e9k\u00fckh\u00f6z nagyon hasonl\u00f3 Scholtz 8.8-ast n\u00e9zt\u00e9k \u00e1t alaposan. Ma Petra kapott a haj\u00f3ra sokadszor \u00f6nk\u00e9ntelen b\u00f3kot, mik\u00f6zben \u00e9rdekl\u0151d\u0151ket k\u00eds\u00e9rt a fed\u00e9lzetre. De ezt majd elmes\u00e9li maga…\n<\/p>\n

\n A Style Jacht am\u00fagy is a kis csapat legtapasztaltabb ki\u00e1ll\u00edt\u00f3ja, hiszen Scholtz Imre hossz\u00fa \u00e9vek \u00f3ta szinte folyamatosan jelen van a n\u00e9met \u00e9s osztr\u00e1k piacot c\u00e9lz\u00f3 ki\u00e1ll\u00edt\u00e1sokon. Kezdte Tullnban, majd Friedrichshafenban, v\u00e9g\u00fcl Eur\u00f3pa legjelent\u0151sebb haj\u00f3ki\u00e1ll\u00edt\u00e1s\u00e1n a Boot D\u00fcsseldorfon a nemzetk\u00f6zi piacokra jut\u00e1st. Els\u0151sorban az ut\u00f3bbi k\u00e9t helyen \u00e9vr\u0151l-\u00e9vre megb\u00edzhat\u00f3an ki\u00e1ll\u00edt. Kitart\u00e1s\u00e1nak eredm\u00e9nye egyre nyilv\u00e1nval\u00f3bb, \u00e9s rem\u00e9lhet\u0151, hogy a Sud\u00e1r Regatta \u00e9s a Scholtz 22-es ut\u00e1n a Sud\u00e1rban megb\u00faj\u00f3 klasszikus st\u00edlust kibont\u00f3 day sailer, a 8.8-as is h\u00f3d\u00edt majd.\n<\/p>\n

\n Scholtz Petronell\u00e1t, a mostani k\u00f6z\u00f6s megjelen\u00e9s egyik f\u0151 szervez\u0151j\u00e9t a day sailerr\u0151l, a t\u00edpusv\u00e1laszt\u00e1sr\u00f3l k\u00e9rdeztem.
\n
\n – A day sailer st\u00edlus egyre \u00e9letk\u00e9pesebb. A vitorl\u00e1z\u00f3k nagy r\u00e9sz\u00e9nek van valamilyen ingatlanja is a t\u00f3part k\u00f6zel\u00e9ben, \u00edgy igaz\u00e1b\u00f3l csakis j\u00f3 id\u0151ben mennek vitorl\u00e1zni. Vagyis nem alszanak, laknak, \u00e9lnek a haj\u00f3n, csak akkor haszn\u00e1lj\u00e1k, amikor vitorl\u00e1znak. Egyre t\u00f6bben \u00e9brednek r\u00e1, hogy nekik olyan haj\u00f3 kell, amivel k\u00f6nnyen, gyorsan kijutnak a kik\u00f6t\u0151b\u0151l egy j\u00f3 kis vitorl\u00e1z\u00e1sra a sz\u00e9p id\u0151ben.\n<\/p>\n

\n – Aki a haj\u00f3j\u00e1ban lakik is, nehezebben mozdul, mert hi\u00e1ba sz\u00e9p az id\u0151, j\u00f3 a sz\u00e9l, a napi \u00e9let hordal\u00e9k\u00e1t kell elpakolni az elindul\u00e1shoz. M\u00e9g s\u00falyosan lust\u00e1nak sem nevezhet\u0151, aki ebben neh\u00e9zkes. Akinek day sailere van j\u00f3 es\u00e9llyel t\u00f6bbet vitorl\u00e1zik!\n<\/p>\n

\n – H\u00e1t mi ezen a kis piaci szegmensen igyeksz\u00fcnk el\u00e9rni valamit. Mindenesetre \u00fagy t\u0171nik ez n\u00f6vekszik, a lehet\u0151s\u00e9gek lassan, de b\u0151v\u00fclnek.\n<\/p>\n

\n
\n – Ink\u00e1bb k\u00fclf\u00f6ld\u00f6n?
\n <\/em>
\n
\n – \u00c9n \u00fagy l\u00e1tom Magyarorsz\u00e1gon is egyre t\u00f6bben keresnek ilyen haj\u00f3t. Az els\u0151 Scholtz 8.8-as szinte a v\u00edzre t\u00e9tele napj\u00e1n elkelt. A hazai vitorl\u00e1z\u00f3 szok\u00e1soknak is teljesen megfelel ez a haj\u00f3. K\u00e9rd\u00e9s ezt mennyire ismerik fel ezt a vitorl\u00e1z\u00f3k, mert a trend, a nagy haj\u00f3gy\u00e1rak \u00e1ltal dikt\u00e1lt divat nem ez. \u0150k term\u00e9szetesen a min\u00e9l nagyobb haj\u00f3k, t\u00e1gasabb bels\u0151 terek fel\u00e9 terelik a v\u00e1s\u00e1rl\u00f3kat. De otthon is egyre t\u00f6bben keresik tiszt\u00e1n a vitorl\u00e1z\u00e1s \u00e9lvezet\u00e9t sz\u00e9ps\u00e9g\u00e9t.\n<\/p>\n

\n – Tal\u00e1n egyszer t\u00faljutunk azon a divaton, hogy valaki a haj\u00f3ja nagys\u00e1g\u00e1val a gazdags\u00e1g\u00e1t mutassa, ahelyett, hogy a vitorl\u00e1z\u00e1s adta val\u00f3di \u00f6r\u00f6mmel gazdagodna.\n<\/p>\n

\n – Az biztos, hogy aki egy 35-40 l\u00e1bas t\u00farahaj\u00f3n ismerkedett meg a vitorl\u00e1z\u00e1ssal, meglep\u0151dik, hogy mennyif\u00e9le \u00e9lm\u00e9nnyel nem is tal\u00e1lkozott, ami csak egy ilyen, a m\u00e9reteinek \u00e9s st\u00edlus\u00e1nak k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en v\u00edz- \u00e9s emberk\u00f6zelibb haj\u00f3ban tapasztalhat\u00f3.\n<\/p>\n

\n – \u00c9n ismerek olyanokat, akik sz\u00edvesen v\u00e1ltan\u00e1nak, de ahhoz el\u0151bb el k\u00e9ne adniuk a megl\u00e9v\u0151 nagyobb haj\u00f3jukat. Ez ut\u00f3bbi otthon egyel\u0151re el\u00e9g nehezen megy..\n<\/p>\n

\n \"sticklmotorosdsc03587.jpg\"\n<\/p>\n

\n – Visszat\u00e9rve a k\u00fclf\u00f6ldi piacokra, az t\u00e9ny, hogy itt N\u00e9metorsz\u00e1gban m\u00e1r sokkal t\u00f6bben keresik tudatosan a maguknak val\u00f3 day sailert. Hollandia lenne m\u00e9g egy \u00faj falat, egy piac, amit szeretn\u00e9nk megh\u00f3d\u00edtani. Elvileg a h\u00e9ten j\u00f6n is olyan c\u00e9g embere t\u00e1rgyalni, akik \u00e9rdekl\u0151dnek a k\u00e9pviselet ir\u00e1nt. Olyan haj\u00f3keresked\u0151, aki komolyan gondolkodik azon, hogy felvegye a Scholtz 8.8-ast, illetve \u00e1ltal\u00e1ban a Scholtz-haj\u00f3kat a programj\u00e1ba. J\u00f3 lenne, ha ez siker\u00fclne, mert a day sailing renesz\u00e1nsza is tulajdonk\u00e9ppen Hollandi\u00e1b\u00f3l indult. Hollandia, Anglia \u00e9s Franciaorsz\u00e1g az a h\u00e1rom orsz\u00e1g, ahol a gy\u00e1rt\u00f3k k\u00edn\u00e1lat\u00e1n is lem\u00e9rhet\u0151 az \u00e9rdekl\u0151d\u00e9s a k\u00f6nnyed napi vitorl\u00e1z\u00e1s ir\u00e1nt. Nagyszer\u0171, sz\u00edvmelenget\u0151 visszajelz\u00e9s, amikor itt a v\u00e1s\u00e1ron felj\u00f6n egy \u00e9rdekl\u0151d\u0151, alaposan megn\u00e9zi a Scholtz 8.8-ast, majd azt mondja: \u201eHi\u00e1ba, ezek a hollandok tudnak haj\u00f3t \u00e9p\u00edteni!\u201d Nagyon j\u00f3 ilyenkor egyet \u00e9rteni, \u00e9s hozz\u00e1tenni, hogy a magyarok is, mert ez a haj\u00f3 itt speciel Magyarorsz\u00e1gon k\u00e9sz\u00fclt. \u00c9s ehhez hasonl\u00f3 kellemes f\u00e9lre\u00e9rt\u00e9s m\u00e1r harmadszor esett meg velem ezen a v\u00e1s\u00e1ron…\n<\/p>\n

\n
\n – Tudatos, eleve a Scholtz-haj\u00f3k ir\u00e1nt \u00e9rdekl\u0151d\u0151k is j\u00f6nnek?
\n <\/em>
\n
\n – Persze. J\u00f6nnek olyanok, akiknek m\u00e1r volt vagy van Scholtz 22-es\u00fck \u00e9s ahhoz k\u00e9rnek dolgokat, vagy m\u00e1r vitorl\u00e1ztak Sud\u00e1rral \u00e9s j\u00f3 haj\u00f3nak tartj\u00e1k. \u00dagy t\u0171nik, hogy a n\u00e9met piacon val\u00f3 hossz\u00fa \u00e9s csaknem t\u00f6retlen jelenl\u00e9t\u00fcnk lassan el\u00e9ri a hat\u00e1s\u00e1t.\n<\/p>\n

\n
\n – \u00dagy tudom a Die Yachtban nagyon pozit\u00edv \u00e9rt\u00e9kel\u00e9s jelent meg a Scholtz 8.8-asr\u00f3l!
\n <\/em>
\n
\n – Igen, vel\u00fck m\u00e1r akkor folyt egy megbesz\u00e9l\u00e9s, hogy elk\u00e9sz\u00edten\u00e9nek egy ilyen tesztet, amikor az els\u0151 darab m\u00e9g \u00e9p\u00fclt. Ahhoz is igaz\u00edtottuk a v\u00edzre t\u00e9telt, hogy j\u00f6nnek a tesztel\u0151k. Meg\u00edrt\u00e1k a v\u00e9lem\u00e9ny\u00fcket, ami nagyon pozit\u00edv lett. Egy-k\u00e9t apr\u00f3s\u00e1got kifog\u00e1soltak csak, de igaz\u00e1b\u00f3l az is pozit\u00edvan j\u00f6tt le, mert annyit \u00edrtak, hogy ez vagy az nem felt\u00e9tlen ugyanannyira j\u00f3, mint a t\u00f6bbi Scholtz-haj\u00f3ban. T\u00f6bben j\u00f6ttek olyanok, akik ezt a tesztet olvasva lettek kiv\u00e1ncsiak a haj\u00f3ra, pedig az m\u00e1r b\u0151 f\u00e9l\u00e9ve jelent meg.\n<\/p>\n

\n
\n – T\u00f6bben k\u00e9rdezt\u00e9k t\u0151lem a haj\u00f3 sebess\u00e9g\u00e9t, amire \u00e9n pontos v\u00e1laszt nem tudtam adni, de a Sud\u00e1r Regatt\u00e1n\u00e1l gyorsabb, ha j\u00f3l sejtem.
\n <\/em>
\n
\n – Igen, els\u0151sorban a magasabb rig miatt, amit m\u00e1r optikailag is megk\u00edv\u00e1n a meghosszabb\u00edtott haj\u00f3test. Ugyan most a ki\u00e1ll\u00edt\u00e1son egy Sud\u00e1r \u00e1rboccal \u00e1llunk, mert k\u00e9sett a francia \u00e1rbocsz\u00e1ll\u00edtm\u00e1ny, de ez itt nem felt\u0171n\u0151 k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g egy csarnokban.\n<\/p>\n

\n \"finnesscholtzdsc03581.jpg\"\n<\/p>\n

\n
\n – \u00d6sszes\u00e9g\u00e9ben mi a f\u0151 c\u00e9lotok ezen a ki\u00e1ll\u00edt\u00e1son?
\n <\/em>
\n
\n – Term\u00e9szetesen a haj\u00f3elad\u00e1s, de legal\u00e1bb ilyen fontos, ha nem fontosabb a kapcsolatok \u00e9p\u00edt\u00e9se. J\u00f3 lenne a k\u00e9pviselet ter\u00e9n el\u0151re l\u00e9pni, ha a j\u00f6v\u0151ben m\u00e1r miel\u0151bb ter\u00fcleti k\u00e9pvisel\u0151k \u00e1ll\u00edtan\u00e1k ki a term\u00e9keinket, \u00e9s nem nek\u00fcnk magunknak k\u00e9ne ezzel foglalkozni. T\u00f6l\u00fcnk ez sokkal t\u00f6bb f\u00e1rads\u00e1got \u00e9s k\u00f6lts\u00e9get ig\u00e9nyel, \u00e9s a v\u00e1s\u00e1rl\u00f3knak is fontos a helyi saj\u00e1toss\u00e1gokra gyorsabban \u00e9s pontosabban reag\u00e1l\u00f3 kiszolg\u00e1l\u00e1s.\n<\/p>\n

\n
\n – Seg\u00edti-e ezt a c\u00e9lt a t\u00e1rsas ki\u00e1ll\u00edt\u00e1s vagy jobb lenne \u00f6n\u00e1ll\u00f3an megjelenni, csak ez egy k\u00f6lts\u00e9gk\u00edm\u00e9l\u0151 kompromisszum?
\n <\/em>
\n
\n – Seg\u00edti, mert az ide l\u00e1togat\u00f3 azt l\u00e1thatja, hogy a magyar haj\u00f3ipar \u00e1ltal\u00e1ban is j\u00f3 min\u0151s\u00e9gre k\u00e9pes, ami sokkal megnyugtat\u00f3bb a sz\u00e1mukra, mint ha egyed\u00fcl lenn\u00e9nk. Nem kell amiatt agg\u00f3dnom, hogy valaki sarkon fordul, miel\u0151tt a Scholtz 8.8-asig jutna. S\u0151t a t\u00f6bbiek min\u0151s\u00e9gi term\u00e9kei terelik a l\u00e1togat\u00f3k, hogy a mi haj\u00f3nk melletti l\u00e9pcs\u0151t is megm\u00e1ssza! Plusz az is el\u0151ny\u00fcnkre lehet, hogy k\u00fcl\u00f6n\u00f6sen j\u00f3 sz\u00edvvel mutathatjuk a Stickl elektromos hajt\u00e1s\u00fa motorost, hiszen annak m\u0171anyag r\u00e9szeit mi gy\u00e1rtjuk. Az \u0151 produkci\u00f3juk is er\u0151s\u00edt minket. Mi pedig mindannyian er\u0151s\u00edtj\u00fck a magyar haj\u00f3\u00e9p\u00edt\u0151k lehet\u0151s\u00e9geit, azzal. ha pozit\u00edv benyom\u00e1sokkal t\u00e1voznak a l\u00e1togat\u00f3k a standunkr\u00f3l. Arra fognak eml\u00e9kezni, \u00e9s rem\u00e9lem mes\u00e9lik is majd az ismer\u0151seiknek, hogy tetszettek a magyar term\u00e9kek. Emellett rem\u00e9lem j\u00f3l megjegyzik a Scholtz 8.8-ast!<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Egy sz\u00e9p nap a „v\u00edzen” 17-es csarnok CO1-es stand \u2013 Magyarorsz\u00e1g! A Boot D\u00fcsseldorf Eur\u00f3pa legnagyobb haj\u00f3ki\u00e1ll\u00edt\u00e1sa. Tavaly p\u00e9ld\u00e1ul 1581 ki\u00e1ll\u00edt\u00f3 mutatta mag\u00e1t nett\u00f3 t\u00f6bb, mint 87 ezer n\u00e9gyzetm\u00e9ternyi ter\u00fcleten. A sz\u00e1mok id\u00e9n sem lehetnek kisebbek. 2012-ben 252 ezren vettek bel\u00e9p\u0151t a nyitvatart\u00e1s kilenc napja alatt, 16 sz\u00e1zal\u00e9kuk k\u00fclf\u00f6ldi. Az els\u0151 k\u00e9t napon, b\u00e1r h\u00e9tv\u00e9ge […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1361,1268],"sailing_author":"Ruj\u00e1k Istv\u00e1n","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1276"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1276"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1276\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1276"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1276"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1276"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}