\n Hogyan t\u00e1mogat a K\u00fclgazdas\u00e1gi Hivatal?
\n <\/em>\n<\/p>\n\n – Term\u00e9szetesen p\u00e9nzzel. Jelen esetben egy nagy, a c\u00e9gek szerint is remek elhelyez\u00e9s\u0171 sziget-, vagyis minden oldalr\u00f3l szabadon \u00e1ll\u00f3, k\u00f6r\u00fclj\u00e1rhat\u00f3 stand b\u00e9rleti d\u00edj\u00e1t \u00e1llja a hivatal, ami \u00f6sszes\u00e9g\u00e9ben komoly \u00f6sszeg. Biztos hogy ez levett n\u00e9mi terhet a most megjelen\u0151k v\u00e1ll\u00e1r\u00f3l, esetleg \u00e9ppen annyit, hogy elsz\u00e1nhatt\u00e1k magukat a r\u00e9szv\u00e9telre\n<\/p>\n
\n
\n .
\n
\n – Bizony\u00e1ra nem v\u00e9letelen, hogy el\u0151sz\u00f6r van ilyen nagy magyar jelenl\u00e9t. Mi\u00e9rt els\u0151sorban vitorl\u00e1s c\u00e9gek ker\u00fcltek a ki\u00e1ll\u00edt\u00f3k k\u00f6z\u00e9?
\n <\/em>\n<\/p>\n\n – A D\u00fcsseldorfi Haj\u00f3ki\u00e1ll\u00edt\u00e1son a csarnokokban a standok tematikailag j\u00f3l elk\u00fcl\u00f6n\u00fclnek, \u00edgy praktkusan d\u00f6nteni kell, ha egyetlen ter\u00fclet\u00fcnk lehet. A vitorl\u00e1sok k\u00f6z\u00fcl \u00e9rkeztek az els\u0151 jelentkez\u0151k, \u00e9s ezut\u00e1n \u0151k h\u00edvt\u00e1k azokat, akik szint\u00e9n k\u00e9szek voltak v\u00e1llalni a tov\u00e1bbi k\u00f6lts\u00e9geket \u00e9s f\u00e1rds\u00e1got. Megjegyzem van ugyan k\u00f6z\u00f6tt\u00fck motoroshaj\u00f3 is, egy elektromos meghajt\u00e1ssal k\u00f6rnyezetv\u00e9delmi szempontb\u00f3l a vitorl\u00e1sok k\u00f6z\u00e9 val\u00f3 haj\u00f3 a Stickl Kft. r\u00e9v\u00e9n. Mindenesetre biztos vagyok abban, hogy a magyar motorosgy\u00e1rt\u00f3k k\u00f6z\u00f6tt is tal\u00e1lunk hasonl\u00f3an innovat\u00edv t\u00e1rsas\u00e1gokat. S\u0151t! K\u00e9rem is \u0151ket, ha olvass\u00e1k ezeket a sorokat, hogy jelentkezzenek (info@hita.hu)\n<\/p>\n
\n
\n
\n – Komplett ki\u00e1ll\u00edt\u00e1st nem szokott finansz\u00edrozni a hivatal?
\n <\/em>\n<\/p>\n\n – M\u00e1s \u00e1gazatokban ez el\u0151fordul. Igen \u00e1m, de ott egy 30 n\u00e9gyzetm\u00e9teres ter\u00fcleten rengeteg c\u00e9get be tudunk mutatni. Haj\u00f3z\u00e1sban ez nem lehets\u00e9ges, itt sokkal nagyobb a ter\u00fcletig\u00e9ny. Ez a d\u00fcsseldorfi stand 189 n\u00e9gyzetm\u00e9ter! H\u00e9t c\u00e9g van itt \u00e9s minden n\u00e9gyzetcentit kihaszn\u00e1ltunk, an\u00e9lk\u00fcl, hogy szell\u0151sen lenn\u00e9nk.\n<\/p>\n
\n
\n
\n – Milyenek a tapasztalataid a c\u00e9gek egy\u00fcttm\u0171k\u00f6d\u00e9si k\u00e9szs\u00e9g\u00e9r\u0151l?
\n <\/em>\n<\/p>\n\n – Azt kell mondjam le vagyok ny\u0171g\u00f6zve, nagyon pozit\u00edv, amit l\u00e1tok. \u00dagy volt, hogy megb\u00edzunk egy c\u00e9get a szervez\u00e9ssel, install\u00e1ci\u00f3val, de ez nagyon dr\u00e1ga megold\u00e1s lett volna. \u00cdgy a c\u00e9gek egym\u00e1ssal egyeztetve maguk val\u00f3s\u00edtottak meg minden ki\u00e1ll\u00edt\u00e1si feladatot, amiben k\u00f6zponti szervez\u0151i szerepet Scholtz Petronella (Style Jacht) v\u00e1llalt mag\u00e1ra, amit k\u00fcl\u00f6n kiemelten meg szeretn\u00e9k k\u00f6sz\u00f6nni neki. A r\u00e9sztvev\u0151k nem k\u00f6zvetlen konkurrensek, de akkor is nagyszer\u0171 dolog, hogy ilyen g\u00f6rd\u00fcl\u00e9kenyen, k\u00f6z\u00f6sen megoldottak minden gondot.\n<\/p>\n
\n
\n – Manaps\u00e1g nagy divat, t\u00e1mogatott a klaszter. Ez esetleg egy spont\u00e1n klaszternak tekinthet\u0151?
\n <\/em>\n<\/p>\n\n – Nem tudom, de az biztos, hogy nekik \u00e9rdemes lenne folytatniuk egym\u00e1ssal valamif\u00e9le egyttm\u0171k\u00f6d\u00e9s a min\u00e9l jobb nemzetk\u00f6zi megjelen\u00e9s \u00e9rdek\u00e9ben. A magyar haj\u00f3siparban \u2013 nem a szabadid\u0151 haj\u00f3z\u00e1sban \u2013 m\u00e1r alakult \u00e9s j\u00f3l m\u0171k\u00f6dik a t\u00f6nkretett magyar haj\u00f3\u00e9p\u00edt\u00e9s \u00fajra fel\u00e9p\u00edt\u00e9s\u00e9t, felvir\u00e1goztat\u00e1s\u00e1t c\u00e9lz\u00f3 klaszter. Tal\u00e1n \u00e9ppen hozz\u00e1juk k\u00e9ne betagoz\u00f3dnia valahogy a szabadid\u0151-, \u00e9s sporthaj\u00f3z\u00e1sban dolgoz\u00f3, egy\u00fcttm\u0171k\u00f6dni k\u00e9pes c\u00e9gek sz\u00f6vetkez\u00e9s\u00e9vel. De az eff\u00e9le ir\u00e1nyok megv\u00e1laszt\u00e1sa az \u0151 dolguk.\n<\/p>\n
\n
\n – Z\u00e1rsz\u00f3k\u00e9nt m\u00e9g n\u00e9h\u00e1ny sz\u00f3t az angol neve ut\u00e1n gyakran HIT\u00c1-nak nevezett hivatalr\u00f3l!
\n <\/em>\n<\/p>\n\n – HITA korm\u00e1nyzati hivatalk\u00e9nt ugyanazokat a feladatokat l\u00e1tja el, mint amit kor\u00e1bban h\u00fasz \u00e9vig az ITD Hungary v\u00e9gzett. Teh\u00e1t befektet\u00e9s \u00f6szt\u00f6nz\u00e9st v\u00e9gez, vagyis k\u00fclf\u00f6ldieket igyekszik befektet\u0151k\u00e9nt az orsz\u00e1gba hozni, export \u00e9s \u00fczletfejleszt\u00e9st t\u00e1mogat, esetleg t\u0151kekihelyez\u00e9st. Harmadik l\u00e1bnak nevezn\u00e9m pedig azt, amikor besz\u00e1ll\u00edt\u00f3k becsarton\u00e1z\u00e1s\u00e1t seg\u00edtj\u00fck n\u00e1lunk megtelepedett multikhoz. Nagyon aj\u00e1nlom a c\u00e9geknek a r\u00e9szv\u00e9telt kereskedelemfejleszt\u00e9si p\u00e1ly\u00e1zatokon, \u00e9s k\u00e9rem, hogy \u00e9rdekl\u0151djenek a lehet\u0151s\u00e9gekr\u0151l, mert minden igyekezet\u00fcnkkel sem tudunk mindenkihez eljutni.<\/p>\n
A k\u00f6vetkez\u0151 napokban sorra bemutatom a ki\u00e1ll\u00edt\u00f3 c\u00e9geket \u00e9s mes\u00e9lek majd \u00e9rdekes l\u00e1togat\u00f3kr\u00f3l, tapasztalatokr\u00f3l, mert az els\u0151 benyom\u00e1sok alapj\u00e1n nyugodtan mondhatom, zajlik az \u00e9let a magyra standon D\u00fcsseldorfban. Ma p\u00e9ld\u00e1ul besz\u00e9lgettem egy 64 \u00e9ves Finnbe v\u00e1gy\u00f3 orosszal, akit majd Ag\u00e1rdon tan\u00edtgatunk tavasszal. Tal\u00e1lkozhattam egy speci\u00e1lis, klasszikus k\u00e9t\u00e1rbocos vastest\u0171 haj\u00f3j\u00e1val joggal dicseked\u0151, j\u00f3 \u00e9rtelemben kicsit bolond n\u00e9mettel, Samuel Manuard-ral az ismert francia sz\u00f3l\u00f3vitorl\u00e1z\u00f3val, egy id\u0151s \u00farral, aki Paul Elvstr\u00f6m\u00f6t szerette volna utol\u00e9rni fiatal kor\u00e1ban, \u00e9s egy fiatal n\u00e9met haj\u00f3\u00e9p\u00edt\u0151 sr\u00e1ccal, aki csillog\u00f3 szemmel n\u00e9zel\u0151d\u00f6tt, \u00e9s k\u00e9rdez\u0151sk\u00f6d\u00f6tt haj\u00f3r\u00f3l haj\u00f3ra j\u00e1rva, pedig a Hein-m\u0171helyben dolgozik. K\u00e9t holland haj\u00f3\u00e9p\u00edt\u0151vel, ap\u00e1val \u00e9s fi\u00e1val, akik a Scholtz 8.8-ast n\u00e9zt\u00e9k h\u00fclledezve, hiszen \u0151k is hasonl\u00f3 haj\u00f3t gy\u00e1rtanak, majd megn\u00e9zve a munk\u00e1t k\u00f6zelr\u0151l sz\u00edv\u00e9lyes \u00fcdv\u00f6zlet\u00fcket k\u00fcldt\u00e9k Imr\u00e9nek.\n<\/p>\n
\n Vagy mes\u00e9lhetek a lelkes ki\u00e1ll\u00edt\u00e1s szervez\u0151r\u0151l! Na, azt m\u00e9g gyorsan megteszem:A h\u00f6lgy hars\u00e1ny vehemenci\u00e1val megd\u00edcs\u00e9rte, hogy milyen okos volt az egyik haj\u00f3t \u201emegemelni\u201d. Kezdetben \u00e9rtetlenkedve hallgattam,de leesett a tantusz. M\u00e9gsem csitult, amikor elmagyar\u00e1ztam neki, hogy az nincs megemelve, csak rajta van a t\u0151kes\u00falya… Ett\u0151l nem cs\u00fcggedt, csak frapp\u00e1nsan annyit mondott: \u201eMindenestre l\u00e1tszik, hogy ezek tapasztalt \u00e9s \u00f6tletes ki\u00e1ll\u00edt\u00f3k!<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
17-es csarnok CO1-es stand \u2013 Magyarorsz\u00e1g! Hogyan keveredt\u00fcnk oda. Minden \u00e9pk\u00e9zl\u00e1bb vitorl\u00e1z\u00f3 tudja: ha haj\u00f3ki\u00e1ll\u00edt\u00e1s, akkor D\u00fcsseldorf. A legnagyobb eur\u00f3pai bemutat\u00f3. Egy nap alatt bej\u00e1rhatatlan. 17 csarnok \u00e9s m\u00e9g a legkisebb is a nagyok k\u00f6z\u00e9 tartozna a budapesti ki\u00e1ll\u00edt\u00e1son. Ha kihagyjuk a b\u00fav\u00e1rkod\u00e1ssal, kenuz\u00e1ssal, v\u00edzi turizmussal, tengeri m\u0171v\u00e9szettel \u00e9s egy\u00e9b \u00e9rdekess\u00e9gekkel foglalkoz\u00f3kat, akkor is marad […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":10934,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[319,1405],"sailing_author":"Ruj\u00e1k Istv\u00e1n","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1277"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1277"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1277\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/10934"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1277"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1277"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1277"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}