{"id":1300,"date":"2012-12-13T06:54:00","date_gmt":"2012-12-13T05:54:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/12\/13\/lent-delen\/"},"modified":"2017-08-01T23:56:15","modified_gmt":"2017-08-01T21:56:15","slug":"lent-delen","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/12\/13\/lent-delen\/","title":{"rendered":"Lent d\u00e9len"},"content":{"rendered":"

\n Ott hagytuk abba, hogy Vincent Riou feladni k\u00e9nyszer\u00fclt a regatt\u00e1t.\n<\/p>\n

\n Az\u00f3ta az\u00e9rt t\u00f6rt\u00e9nt egy \u00e9s m\u00e1s. Kisebb s\u00e9r\u00fcl\u00e9sek ellen\u00e9re, nem eset ki senki \u00e9s elk\u00e9peszt\u0151 sebess\u00e9geket produk\u00e1lnak ezek az \u00faj gener\u00e1ci\u00f3s 60 l\u00e1basok. Mi sem bizony\u00edtja jobban, hogy sorban d\u00f6lnek meg a 24 \u00f3r\u00e1s sebess\u00e9gi rekordok. Most Francis Gabart tartja \u00e9ppen 545,3 tengeri m\u00e9rf\u00f6ld megt\u00e9tel\u00e9vel. Amikor belev\u00e1gtak az aktu\u00e1lis versenybe, akkor m\u00e9g csak a 2003-ban fel\u00e1ll\u00edtott 468.72 m\u00e9rf\u00f6ld volt a rekord. Sz\u00e9d\u00fcletes temp\u00f3ban jav\u00edtott\u00e1k az id\u0151ket a d\u00e9li \u00f3ce\u00e1nokon \u00e9s a jelenlegi rekord m\u00e1r csak 51,3 m\u00e9rf\u00f6lddel van lemaradva az egytest\u0171 leg\u00e9nys\u00e9ggel el\u00e9rt rekordt\u00f3l, amit 2008-ban \u00e1ll\u00edtott fel a 70 l\u00e1bas Ericson 4.\n<\/p>\n

\n \u00c9rdekes megfigyelni azt is, hogy a temp\u00f3t egy haj\u00f3 kiv\u00e9tel\u00e9vel csak 2010 ut\u00e1n \u00e9p\u00fclt verd\u00e1k tudj\u00e1k tartani. Ez al\u00f3l Alex Thompson 2007-es haj\u00f3ja kiv\u00e9tel csak.\n<\/p>\n

\n A 6. helyen vitorl\u00e1z\u00f3 Jean Le Cam m\u00e1r t\u00f6bb mint 1000 m\u00e9rf\u00f6lddel le van maradva a vezet\u0151 haj\u00f3hoz k\u00e9pest. Ami tulajdonk\u00e9ppen k\u00e9t haj\u00f3.\u00a0 Francis Gabart \u00e9s Armel Le Cl\u00e9ac\u2019h fej-fej mellett halad, szinte l\u00e1t\u00f3t\u00e1vols\u00e1gban egym\u00e1st\u00f3l \u00e9s m\u00e1r a Nyugat Ausztr\u00e1lia kapu fel\u00e9 tartanak. Jean Pierre Dick m\u00e9g ippeg 100 m\u00e9rf\u00f6ld\u00f6n bel\u00fcl van, de a negyedik Alex Thompson \u00e9s \u00f6t\u00f6dik Bernard Stamm m\u00e1r majdnem 300 m\u00e9rf\u00f6ldre le vannak maradva.\n<\/p>\n

\n A verseny f\u00e9lt\u00e1vn\u00e1l tart hamarosan, illetve ezt majd Tasm\u00e1nia alatt \u00e9rik el a versenyz\u0151k. Mindenkinek van kisebb-nagyobb baja. Alex Thomson el\u00fct\u00f6tt valamit \u00e9s jav\u00edtani kellett a korm\u00e1ny \u00f6sszek\u00f6t\u0151 r\u00fadj\u00e1t \u00e9s t\u00f6nkre ment az egyik hidrogener\u00e1tora, m\u00edg Javier Sanso egy halzol\u00e1s ut\u00e1n vette \u00e9szre, hogy a sz\u00e9l fel\u00f6li korm\u00e1nylapja tal\u00e1lkozott valamivel \u00e9s elt\u00fcnt az \u00fctk\u00f6z\u0151 z\u00f3na r\u00f3la. M\u00e1shol is t\u00f6r\u00f6tt latnik, apr\u00f3s\u00e1gok mind mind jelzik, hogy ez nem j\u00e1t\u00e9k, ez a D\u00e9li \u00d3ce\u00e1n.\n<\/p>\n

\n
\n Day 33 highlights – Wednesday, December 12, 2012
\n<\/a>
\n
\n by
\n

\n VendeeGlobeTV
\n <\/a>
\n<\/i>
\n
\n
\n Fot\u00f3: \u00a9 Mark Lloyd \/ DPPI,
\n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ott hagytuk abba, hogy Vincent Riou feladni k\u00e9nyszer\u00fclt a regatt\u00e1t. Az\u00f3ta az\u00e9rt t\u00f6rt\u00e9nt egy \u00e9s m\u00e1s. Kisebb s\u00e9r\u00fcl\u00e9sek ellen\u00e9re, nem eset ki senki \u00e9s elk\u00e9peszt\u0151 sebess\u00e9geket produk\u00e1lnak ezek az \u00faj gener\u00e1ci\u00f3s 60 l\u00e1basok. Mi sem bizony\u00edtja jobban, hogy sorban d\u00f6lnek meg a 24 \u00f3r\u00e1s sebess\u00e9gi rekordok. Most Francis Gabart tartja \u00e9ppen 545,3 tengeri m\u00e9rf\u00f6ld megt\u00e9tel\u00e9vel. […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[6],"tags":[1188,1189,268],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1300"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1300"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1300\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1300"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1300"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1300"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}