{"id":1308,"date":"2012-12-02T22:58:00","date_gmt":"2012-12-02T21:58:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/12\/02\/ami-jar-az-jar\/"},"modified":"2017-08-01T23:56:13","modified_gmt":"2017-08-01T21:56:13","slug":"ami-jar-az-jar","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/12\/02\/ami-jar-az-jar\/","title":{"rendered":"Ami j\u00e1r az j\u00e1r"},"content":{"rendered":"

\n Id\u00e9n nem volt k\u00e9rd\u00e9s, gy\u00f6ny\u00f6r\u0171 naps\u00fct\u00e9s \u00e9s SZ\u00c9L!\n<\/p>\n

\n Az \u00fagy volt, hogy szeptemberben kider\u00fclt, december 1. munkanap. Ilyenre nem eml\u00e9kszem. M\u00e1r, hogy ez szeptemberben der\u00fclt ki. De ez most l\u00e9nyegtelen.\u00a0 Ennek ellen\u00e9re \u00fagy gondoltam, hogy nem kell id\u0151pontot v\u00e1ltoztatni. Azut\u00e1n az id\u0151j\u00e1r\u00e1s a h\u00e9t elej\u00e9n m\u00e9g el\u00e9g hororisztikusnak t\u00fcnt. Viharos sz\u00e9l, h\u00f3, hideg. Kezdett gyan\u00fas lenni, hogy ez most nem lesz t\u00fal nagy siker\u0171 rendezv\u00e9ny.\n<\/p>\n

\n V\u00e9g\u00fcl maradt a sz\u00e9l \u00e9s a viszonylag hideg id\u0151. No nem volt v\u00e9szes, hiszen 2010-ben -4 fokban zajlott a regatta. Most meg \u00fagy 4 fok lehetett.\n<\/p>\n

\n A d\u00e9lel\u00f6tti program a Micro Magic oszt\u00e1ly els\u0151 csapatversenye volt a Ponyvareg\u00e9ny \u00c9tterem el\u00f6tti st\u00e9gen. Term\u00e9szetesen a L\u00e1gym\u00e1nyosi \u00d6b\u00f6lben.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Az \u00faj, sokak sz\u00e1m\u00e1ra ismeretlen versenyz\u00e9si forma els\u0151 megjelen\u00e9se sz\u00e1momra \u00fagy t\u00fcnt, hogy sikert aratott. Egy t\u00e9ny, sokkal jobban bej\u00f6tt a modellvitorl\u00e1z\u00f3knak, mint a p\u00e1rosverseny.\n<\/p>\n

\n 22 indul\u00f3 7 darab 3-as csapatot eredm\u00e9nyezett, akik minden csapat minden csapat ellen egy Round Robin-t v\u00edvott. Reggel er\u0151sebb, de k\u00e9s\u00f6bb fokozatosan gyeng\u00fcl\u0151 sz\u00e9lben folytak a meccsek. \u00a0J\u00f3 volt l\u00e1tni, hogy nem a hagyom\u00e1nyos eredm\u00e9nyek sz\u00fclettek, mert a csapatok az els\u0151 futam sorsol\u00e1sa alapj\u00e1n igen v\u00e1ltozatosra sikeredtek.\n<\/p>\n

\n
\n EREDM\u00c9NYEK
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n Na \u00e9s most j\u00f6tt a fekete leves! Vagy ink\u00e1bb csak ett\u0151l f\u00e9ltem. A L\u00d6K, vagyis a L\u00e1gym\u00e1nyosi \u00d6b\u00f6lker\u00fcl\u0151. Munkanap, r\u00e1ad\u00e1sul pocs\u00e9k id\u0151 lett beharangozva, amib\u0151l persze semmi nem lett, de tal\u00e1n elriasztott p\u00e1rakat.\n<\/p>\n

\n M\u00e9gis a nevez\u00e9si lista b\u00edztat\u00f3, j\u00f6nnek is sz\u00e9pen lassan az indulni sz\u00e1nd\u00e9koz\u00f3ak. 19 Micro Magic, 6 RG-65 \u00e9s 11 ARG-65 vagyis Amat\u0151r RG-65-\u00f6s \u00e9s 6 oszt\u00e1lyon k\u00edv\u0171li haj\u00f3, ami abszol\u00fat gy\u0151zelemre t\u00f6rt.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Itt \u00e1lljunk meg egy pillanatra. Az Amat\u0151r RG-65 oszt\u00e1ly annyiban k\u00fcl\u00f6nb\u00f6zik az RG-65 oszt\u00e1lyt\u00f3l, hogy olyan versenyz\u0151k haj\u00f3zhattak csak vele, akik nem vesznek r\u00e9szt m\u00e1s modellvitorl\u00e1s versenyrendszerben, ami itthon a Micro Magic-et \u00e9s a Naviga oszt\u00e1lyokat jelenti.\n<\/p>\n

\n A rajt pontosan elment. \u00d6sszesen 42 haj\u00f3 indult k\u00f6z\u00f6tt\u00fck az a h\u00e1rom\u00e1rbocos g\u00e9p, ami, ha innov\u00e1ci\u00f3s d\u00edjat adn\u00e1nk, neki szavazn\u00e1m meg. A haj\u00f3 Schulek J\u00e1nos alkot\u00e1sa \u00e9s h\u00e1rom MM rig k\u00e9pezte az alapot r\u00e1. B\u0151sz\u00e9lben igen komoly temp\u00f3t tudott dikt\u00e1lni.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Gyorsan zajlott az esem\u00e9ny. A f\u00e9lutat jelz\u0151 b\u00f3j\u00e1t az akkor m\u00e1r vezet\u0151 Benedek Zolt\u00e1n ir\u00e1ny\u00edtotta 80 cm-es haj\u00f3ja vette els\u0151nek \u00e9s a 27:02 azt jelezte el\u0151re, hogy vesz\u00e9lyben a r\u00e9gi rekord.\n<\/p>\n

\n Nem is okozott csal\u00f3d\u00e1st. J\u00f3 nagy el\u0151nnyel futott be, \u00fagy, hogy a visszafele szakaszon olyan temp\u00f3t dikt\u00e1lt, ami el\u00e9g volt arra, hogy 50 perc al\u00e1 hozza a rekordot. Igaz egy m\u00e1sodperccel, de ez a r\u00e9gi rekordhoz k\u00e9pest\u00a0 4 perc 18 m\u00e1sodperc javul\u00e1s.\n<\/p>\n

\n A t\u00f6bbiek j\u00f3l lemaradva \u00e9rkeztek sz\u00e9p lassan. M\u00e1sodiknak Ifj. Cs\u00f3ka L\u00e1szl\u00f3 egy m\u00f3dos\u00edtott Micro Magic-el, Harmadiknak v\u00e9gs\u0151 hajr\u00e1ban a h\u00e1rom\u00e1rbocos Micro Scooner, m\u00edg negyediknek Forrai Csaba az els\u0151 RG-65-el. Az els\u0151 Micro Magic a 6., m\u00edg az els\u0151 ARG-65 17. helyen futott be.\n<\/p>\n

\n A d\u00edjkioszt\u00f3 t\u00f6bbek j\u00f3volt\u00e1b\u00f3l j\u00f3val gazdagabb volt, mint az eddig megszokottak.\n<\/p>\n

\n Ez\u00faton is szeretn\u00e9m megk\u00f6sz\u00f6nni a t\u00e1mogat\u00f3knak a sz\u00ednvonalat.\n<\/p>\n

\n Ezek a Paco Modell, Kelemen Fine Woods, Szeremley Birtok, Schulek J\u00e1nos, a Forrai csal\u00e1d, Tokodi Zolt\u00e1n \u00e9s Mih\u00e1ly Lacinak aki a\u00a0 versenyb\u00edr\u00f3 h\u00e1l\u00e1tlan szerp\u00e9t j\u00e1tszotta.\n<\/p>\n

\n Valamint azoknak is szeretn\u00e9m megk\u00f6sz\u00f6nni, akik az \u00f6nk\u00e9nteskassz\u00e1ba bele tettek n\u00e9mi p\u00e9nzmagot, hogy a rendezv\u00e9ny ne legyen vesztes\u00e9ges.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n Ez volt a p\u00e1lya \u00f6sszesen 2,2 km vizen
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n A verseny ut\u00e1n megsz\u00fcletett a modellvitorl\u00e1s versenynapt\u00e1r a j\u00f6v\u0151 \u00e9vre. Nekem est\u00e9re m\u00e1r egy k\u00e9rd\u00e9sem maradt csak, hogy j\u00f3l tudom-e ha egy rendezv\u00e9ny el\u00e9ri az \u00f6tven f\u0151t akkor enged\u00e9lyt kell k\u00e9rni \u00e9s ment\u0151t kell biztos\u00edtani a verseny ideje alatt? Ha igen, akkor 0 forintb\u0151l ezt hogyan lehet megoldani?\n<\/p>\n

\n Remek \u00e9vz\u00e1r\u00e1s volt ez a nap a modellvitorl\u00e1z\u00f3k sz\u00e1m\u00e1ra. Aki nem volt ott, az b\u00e1nhatja, de j\u00f6v\u0151re bep\u00f3tolhatja.\n<\/p>\n

\n
\n V\u00c9GEREDM\u00c9NY
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n A gy\u0151ztes Benedek Zolt\u00e1n besz\u00e1mol\u00f3ja:\n<\/p>\n


\n Aki nem j\u00f6tt, nagyon sajn\u00e1lhatja, mert t\u00f6k\u00e9letes modellhaj\u00f3s id\u0151 volt, szikr\u00e1z\u00f3 naps\u00fct\u00e9s, valami sz\u00e9l \u00e9s s\u00edma v\u00edzfel\u00fclet.
\n<\/em><\/p>\n


\n Munka ut\u00e1n nagyon k\u00e9s\u0151n \u00e9rtem a helysz\u00ednre, idegess\u00e9gemben v\u00e9g\u00fcl nem mertem kipr\u00f3b\u00e1lni az \u00faj vitorl\u00e1mat, \u00e9s a r\u00e9gi, tavalyi v\u00e1sznat tettem fel. K\u00f6zepesen siker\u00fclt a startom, bal csap\u00e1son pr\u00f3b\u00e1ltam \u00e1tverekedni magam a mez\u0151ny\u00f6n, f\u00e9ltve haj\u00f3mat az \u00fctk\u00f6z\u00e9sekt\u0151l. Nagyj\u00e1b\u00f3l siker\u00fclt (egy 360 fokkal megoldani) a tervem, \u00e9s 4. helyen voltam a szinpad b\u00f3ja fel\u00e9 f\u00e9lt\u00e1vn\u00e1l. Az els\u0151 k\u00e9t helyen Cs\u00f3ka Laci \u00e9s Forrai Csaba volt, t\u0151l\u00fck 15m-re Rodau Viktor \u00e9s \u00e9n.
\n<\/em>
\n
\n A szinpad b\u00f3j\u00e1n\u00e1l \u00e9s ut\u00e1na a strand fel\u00e9 a sz\u00e9l\u00e1rny\u00e9kos part alatt lees\u0151 l\u00e9g\u00f6rv\u00e9nyek l\u00f6kd\u00f6st\u00e9k felv\u00e1ltva a n\u00e9gy haj\u00f3t. Egy darabig \u00e9lre ker\u00fcltem, de azt\u00e1n a strand b\u00f3ja el\u0151tt teljesen le\u00e1lltam \u00e9s tolattam is egy kicsit, Cs\u00f3ka Laci jobb \u00fatvonal v\u00e1laszt\u00e1ssal messze (20m-re) elment m\u00e1r mire megtal\u00e1ltam a szelet \u00e9s a b\u00f3j\u00e1t ker\u00fclve ut\u00e1na eredtem. H\u00e1tsz\u00e9lben hozta mag\u00e1t a 80cm-es v\u00edzvonal Laci 53cm-j\u00e9vel szemben, b\u00e1r a kishaj\u00f3 er\u0151sen k\u00fczd\u00f6tt hogy el\u0151z\u00e9semet megakad\u00e1lyozza. A b\u0151szelet a m\u00e1sik, addig nagyon elmaradt 80cm-es, 3 \u00e1rbocos haj\u00f3 is meg\u00e9rezte, \u00e9s \u00f3ri\u00e1si temp\u00f3ban z\u00e1rkozott fel. A f\u00e9lt\u00e1vot jelent\u0151 b\u00f3j\u00e1t els\u0151k\u00e9nt vettem j\u00f3 50m el\u0151nnyel. A fordul\u00f3ban a haj\u00f3m megt\u00e1ltosodott (vagy volt rajta valami ami lej\u00f6tt? vagy aszimmetrikus volt?) \u00e9s csod\u00e1s sebess\u00e9ggel kezdte meg a visszautat.
\n<\/em>
\n
\n Egy, nagy \u00edvben tettem meg a k\u00f6vetkez\u0151 szakaszt, el\u0151sz\u00f6r t\u00e1volodva a partt\u00f3l, majd fokozatosan vissza a strandb\u00f3j\u00e1hoz. K\u00f6zben el\u0151ny\u00f6m 100m f\u00f6l\u00e9 h\u00edzott, m\u00e1r nem is l\u00e1ttam az \u00fcld\u00f6z\u0151ket, az odafel\u00e9 tart\u00f3 mez\u0151nybe vesztek. A sz\u00ednpad b\u00f3j\u00e1t is egyed\u00fcl vettem, \u00e9s a h\u00e1tszeles utols\u00f3 szakaszon sem l\u00e1ttam \u00fcld\u00f6z\u0151t. Persze ott m\u00e9g siker\u00fclt eln\u00e9znem egy er\u0151s\u00f6d\u00e9st \u00e9s lef\u00fartam a haj\u00f3 orr\u00e1t egyszer, vesztve 10m-et de szerencs\u00e9re senki nem volt, aki ezt hasznos\u00edthatta volna. Nagyon j\u00f3 verseny volt (most v\u00e1rhatok egy \u00e9vet, hogy kipr\u00f3b\u00e1ljam az \u00faj vitorl\u00e1mat).
\n<\/em>
\n
\n

\n K\u00c9PEK A K\u00c9T VERSENYR\u0150L
\n <\/a>
\n<\/strong><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Id\u00e9n nem volt k\u00e9rd\u00e9s, gy\u00f6ny\u00f6r\u0171 naps\u00fct\u00e9s \u00e9s SZ\u00c9L! Az \u00fagy volt, hogy szeptemberben kider\u00fclt, december 1. munkanap. Ilyenre nem eml\u00e9kszem. M\u00e1r, hogy ez szeptemberben der\u00fclt ki. De ez most l\u00e9nyegtelen.\u00a0 Ennek ellen\u00e9re \u00fagy gondoltam, hogy nem kell id\u0151pontot v\u00e1ltoztatni. Azut\u00e1n az id\u0151j\u00e1r\u00e1s a h\u00e9t elej\u00e9n m\u00e9g el\u00e9g hororisztikusnak t\u00fcnt. Viharos sz\u00e9l, h\u00f3, hideg. Kezdett gyan\u00fas […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":9041,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1164,1166,944,1597],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1308"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1308"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1308\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/9041"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1308"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1308"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1308"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}