{"id":1318,"date":"2012-11-23T14:39:00","date_gmt":"2012-11-23T13:39:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/11\/23\/lehet-meg-fokozni\/"},"modified":"2017-08-01T23:56:11","modified_gmt":"2017-08-01T21:56:11","slug":"lehet-meg-fokozni","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/11\/23\/lehet-meg-fokozni\/","title":{"rendered":"Lehet m\u00e9g fokozni?"},"content":{"rendered":"

\n K\u00e9t nappal a ny\u00edlt sebess\u00e9gi rekord megd\u00f6nt\u00e9se ut\u00e1n, a Vestas Sailrocket 2 csapata elindult megd\u00f6nteni a Hydropt\u00e9re 1 m\u00e9rf\u00f6ldes rekordj\u00e1t.\n<\/p>\n

\n
\n Izgalmas kih\u00edv\u00e1s el\u00e9 n\u00e9zett a VSR2 csapata, hiszen a ‘p\u00e1ly\u00e1t’ amin eddig vitorl\u00e1ztak Nam\u00edbi\u00e1ban a Walvis-\u00f6b\u00f6lben 1,04 m\u00e9rf\u00f6ld hossz\u00fa partszakasz hat\u00e1rolja. Ez\u00e9rt a csapatnak messzebbr\u0151l kell ind\u00edtania a haj\u00f3t, hull\u00e1mosabb v\u00edzr\u0151l \u00e9s felgyors\u00edtani amennyire csak merik, m\u00edg el\u00e9rik az 1 m\u00e9rf\u00f6ldes \u00fat kezdet\u00e9t. A m\u00e9rf\u00f6ld v\u00e9g\u00e9n gyakorlatilag kil\u0151nek a hull\u00e1mos v\u00edzre, ahol a haj\u00f3t meg kell \u00e1ll\u00edtani.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n \"speedspot-explained-correct-e.jpg\"
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Ez a haj\u00f3nak is neh\u00e9z megpr\u00f3b\u00e1ltat\u00e1s. A partszakasz nem tejlesen egyenes, van egy kis \u00edvelts\u00e9ge. A m\u00e9rf\u00f6ldet egy Trimple GPS eszk\u00f6zzel m\u00e9rik egy egyenes szakaszon, teh\u00e1t Paul Larsen pil\u00f3t\u00e1nak min\u00e9l egyenesebben, de min\u00e9l k\u00f6zelebb a parthoz is kell mennie, hogy a lehet\u0151 legegyenesebb \u00e9s ez\u00e1ltal a legr\u00f6videbb t\u00e1vot tegye meg A \u00e9s B pont k\u00f6z\u00f6tt. A sz\u00e9l \u00e9pp 25 csom\u00f3s \u00e1tlag alatti volt ekkor.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n A csapat nem csak az 1 m\u00e9rf\u00f6ldes rekordot d\u00f6nt\u00f6tte meg t\u00f6bb, mint 5 csom\u00f3val, 55,3 csom\u00f3s \u00e1tlagot produk\u00e1lva, hanem a saj\u00e1t 500 m\u00e9teres rekordjukat is, ahol 59,38 csom\u00f3s \u00e1tlagot m\u00e9rtek 64,78 csom\u00f3s cs\u00facssebess\u00e9ggel, (120km\/h).
\n <\/strong>
\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Larsennek \u00fagy l\u00e1tszik megt\u00e9r\u00fclt az a 10 \u00e9ves k\u00fczdelme, hogy megtal\u00e1lja a t\u00f6k\u00e9letes menetet. A sebess\u00e9gi vitorl\u00e1z\u00e1s mindent visszafizetett neki \u00e9s az \u00e1lom val\u00f3ra v\u00e1lt.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n A VSR2 pontosan \u00fagy szerepelt, ahogy a Sailrocket tervez\u0151i csapat Malcolm Barnsley \u00e9s Chris Hornzee Jones az Aerotrope-t\u00f3l megj\u00f3solta. Akkor azt mondt\u00e1k, hogy a haj\u00f3 el\u00e9rheti a 65 csom\u00f3t 26 csom\u00f3s sz\u00e9lben, hogy 60 csom\u00f3s \u00e1tlagot produk\u00e1ljon. A mostani rekordok m\u00e9g a WSSRC j\u00f3v\u00e1hagy\u00e1s\u00e1ra v\u00e1rnak.<\/p>\n


\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: vestas sailrocket
\n<\/span>
\n
\n
\n Forr\u00e1s: vestas sailrocket
\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

K\u00e9t nappal a ny\u00edlt sebess\u00e9gi rekord megd\u00f6nt\u00e9se ut\u00e1n, a Vestas Sailrocket 2 csapata elindult megd\u00f6nteni a Hydropt\u00e9re 1 m\u00e9rf\u00f6ldes rekordj\u00e1t. Izgalmas kih\u00edv\u00e1s el\u00e9 n\u00e9zett a VSR2 csapata, hiszen a ‘p\u00e1ly\u00e1t’ amin eddig vitorl\u00e1ztak Nam\u00edbi\u00e1ban a Walvis-\u00f6b\u00f6lben 1,04 m\u00e9rf\u00f6ld hossz\u00fa partszakasz hat\u00e1rolja. Ez\u00e9rt a csapatnak messzebbr\u0151l kell ind\u00edtania a haj\u00f3t, hull\u00e1mosabb v\u00edzr\u0151l \u00e9s felgyors\u00edtani amennyire csak […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":9074,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1347,268,564],"sailing_author":"Beliczay M\u00e1rton","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1318"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1318"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1318\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/9074"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1318"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1318"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1318"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}