{"id":132,"date":"2016-10-18T18:40:00","date_gmt":"2016-10-18T16:40:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2016\/10\/18\/evadzaro-zugvogel-verseny-agardon\/"},"modified":"2017-08-02T00:04:45","modified_gmt":"2017-08-01T22:04:45","slug":"evadzaro-zugvogel-verseny-agardon","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2016\/10\/18\/evadzaro-zugvogel-verseny-agardon\/","title":{"rendered":"\u00c9vadz\u00e1r\u00f3 zugvogel verseny Ag\u00e1rdon"},"content":{"rendered":"
\n B\u00e1r a v\u00e9g\u00e9n b\u0151rig \u00e1zrtunk, de az\u00e9rt kegyes volt hozz\u00e1nk az id\u0151j\u00e1r\u00e1s, hiszen k\u00e9t p\u00e1lya \u00e9s egy t\u00farafutammal tudtuk b\u00facs\u00faztatni okt\u00f3ebr 15-\u00e9n a 2016-os versenyszezont.\n<\/p>\n
\n Az utols\u00f3 regatta az oszt\u00e1lyra jellemz\u0151en spont\u00e1n szervez\u0151d\u00f6tt, Sipinek k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en. A p\u00e1lyafutamokon \u00fajra sokat tanultunk, p\u00e9ld\u00e1ul, hogy egy korosabb fadeckes is oda tud \u00e9rni a kreuzb\u00f3j\u00e1hoz els\u0151k\u00e9nt, am\u00edg a t\u00f6bbiek egym\u00e1ssal vannak elfoglalva.\n<\/p>\n
\n Az \u00f6tlet, hogy okt\u00f3ber 15-\u00e9n, amikor \u00e9pp nincs a Velencei-tavon semmilyen m\u00e1s verseny, k\u00f6r\u00f6zz\u00fcnk m\u00e9g egyet, Sipit\u0151l sz\u00e1rmazott, aki v\u00e1llalta, hozza a motorst, b\u00f3j\u00e1kat. A kielzugvogel mez\u0151nyben sz\u00e1mos \u0151r\u00fclt vitorl\u00e1zik, \u00e9rtsd neh\u00e9z volna olyan id\u0151pontot, \u00e9s id\u0151j\u00e1r\u00e1st tal\u00e1lni, amikor ne lenne legal\u00e1bb n\u00e9gy-\u00f6t egys\u00e9g a v\u00edzen a tervezett rajtra. Most sem volt m\u00e1sk\u00e9nt. Reggel kilenc t\u00e1jban n\u00e9gy haj\u00f3 leg\u00e9nys\u00e9ge k\u00e9sz\u00fcl\u0151d\u00f6tt, k\u00e9t verda j\u00f6tt a szomsz\u00e9db\u00f3l, \u00e9s azt\u00e1n m\u00e9g beugrott egy p\u00e1ros az egyik YKA-s haj\u00f3ba, vagyis heten v\u00e1gtattunk ki a Nagytiszt\u00e1sra. A szerel\u00e9skor m\u00e9g eg\u00e9szen sportos, 4-es k\u00f6r\u00fcli sz\u00e9l kiss\u00e9 al\u00e1bbhagyott, mire ki\u00e9rt\u00fcnk, er\u0151sen k\u00e9rd\u00e9ses volt, hogy siker\u00fclt-e kit\u0171zni az olimpiai p\u00e1ly\u00e1t. Siker\u00fclt. Az els\u0151 futamnak, viszonylag friss d\u00e9l-keleties sz\u00e9lben v\u00e1gtunk neki. A sz\u00e9l a Velencei-tavon megszokott m\u00f3don olykor cs\u00edkos volt, ez hozott n\u00e9mi izgalmat a j\u00e1t\u00e9kba. A raumb\u00f3l pillang\u00f3z\u00e1s lett. A m\u00e1sodik kreuz m\u00e1r nem volt olyan temp\u00f3s \u00e9s a h\u00e1tszeles szakaszon olykor meg-meg\u00e1llt a sz\u00e9l. Az els\u0151 h\u00e1rom haj\u00f3, a Calypso, a Boszi \u00e9s a Sirius egym\u00e1s ut\u00e1n cs\u00faszott \u00e1t a befut\u00f3n, a t\u00f6bbkenek a le\u00e1ll\u00f3 sz\u00e9llel akadt n\u00e9mi gondjuk, legink\u00e1bb a kitart\u00e1sukat tette pr\u00f3b\u00e1ra az utols\u00f3 szakasz.\n<\/p>\n
\n Miut\u00e1n a Nagyytiszt\u00e1st kivasalt\u00e1k, t\u00far\u00e1ra v\u00e1ltottunk. Velence ir\u00e1ny\u00e1ba indultunk, majd a Vaskapu m\u00f6g\u00f6tti b\u00f3j\u00e1t kelett venni, \u00e9s befut\u00f3 az YKA kik\u00f6t\u0151je el\u0151tt. Nem volt k\u00f6t\u00f6tt \u00fatir\u00e1ny, ez\u00e9rt a csapat egy r\u00e9sze a Calypsot \u00fcld\u00f6zve az YKA fel\u00e9, a Hossz\u00fatiszt\u00e1son k\u00f6zel\u00edtette a b\u00f3j\u00e1khoz, a Boszi \u00e9s a Sirius pedig a Cserepes sziget m\u00f6g\u00f6tt, a Sz\u00fanyogsziget fel\u00e9 h\u00fazott. Ez volt a jobb ir\u00e1ny. Az els\u0151 jeln\u00e9l, bent a n\u00e1dban m\u00e9g a Sirius \u00e1llt az \u00e9len, Varga Lajossal \u00e9s Sipos P\u00e9terrel, de Visy Gerg\u0151 \u00e9s Ny\u00e9ki Andr\u00e1s a Boszival v\u00e9g\u00fcl m\u00f3dszeresen, sz\u00e9pen vitorl\u00e1zva ledolgozta a h\u00e1tr\u00e1nyt \u00e9s v\u00e9g\u00fcl megnyert\u00e9k a t\u00farafutamot. A Calypso – Hlavay Rich\u00e1rddal \u00e9s Belley L\u00e1szl\u00f3val – a harmadik helyet cs\u00edpte meg, j\u00f3t csat\u00e1zva a v\u00e9g\u00fcl negyedikk\u00e9nt \u00e9rkez\u0151 Antall Istv\u00e1n, K\u00e1poln\u00e1s Anik\u00f3 p\u00e1rossal.\n<\/p>\n
\n Ugyan l\u00f3gott az es\u0151 l\u00e1ba, de az\u00e9rt egy gyors p\u00e1lyafutamot m\u00e9g bev\u00e1llaltunk, \u00fajra a Nagytiszt\u00e1son, az \u00e9l\u00e9nk\u00fclni l\u00e1tsz\u00f3 sz\u00e9lben. A rajt ut\u00e1n nem sokkal szemeregni, majd m\u00e9g az els\u0151 jel el\u0151tt szakadni kezdett az es\u0151. Mindenesetre, am\u00edg a Boszi – Calypso – Sirius trio egym\u00e1ssal volt elfoglalva a cirk\u00e1l\u00f3csat\u00e1ban, Koll\u00e1r MIkl\u00f3s \u00e9s Pusk\u00e1s Bendeg\u00faz a VennGut-tal egy b\u00e1tor, hossz\u00fa jobbcsap\u00e1st h\u00fazva, beesett el\u00e9j\u00fck az els\u0151 jeln\u00e9l, j\u00f3 k\u00e9t haj\u00f3hosszal. Ezt az el\u0151ny\u00fcket azut\u00e1n v\u00e9gig meg is tarottt\u00e1k, \u00edgy okosan vitorl\u00e1zva megnyert\u00e9k a harmaidk, a szakad\u00f3 es\u0151 \u00e9s a k\u00f6zben gyeng\u00fcl\u0151 sz\u00e9l miatt r\u00f6vid\u00edtve befuttatott harmadik futamot. M\u00f6g\u00f6tt\u00fck a Calypso, majd a S\u00edrius, a Boszi, \u00e9s az egyel\u0151re mn\u00e9vtelen feh\u00e9r haj\u00f3 \u00e9rkezett az Antall-K\u00e1poln\u00e1s p\u00e1rossal. Szomork\u00e1s es\u0151ben poroszk\u00e1ltunk ki a kik\u00f6t\u0151kbe \u00e9s raktuk el a vizes haj\u00f3kat, v\u00e1sznakat. Kik\u00f6t\u00e9s ut\u00e1n m\u00e1r a 2017-es szezon programj\u00e1t egyeztett\u00fck, ami a szok\u00e1soknak megfelel\u0151en m\u00e1jus elej\u00e9n az imm\u00e1ron VI. KZV Eur\u00f3pa Kup\u00e1val kezd\u0151dik majd. Ez\u00fattal is k\u00f6sz\u00f6net az idei t\u00e1mogat\u00e1s\u00e9rt a cws-Boco Hungary Kft.-nek \u00e9s a Record Ajt\u00f3 Kft.-nek, valamint a North Sails-t k\u00e9pvisel\u0151 Lineplex Kft.-nek.\n<\/p>\n
\n \n 1. Hlavay Rich\u00e1rd, Belley L\u00e1szl\u00f3 – Calypso B\u00e1r a v\u00e9g\u00e9n b\u0151rig \u00e1zrtunk, de az\u00e9rt kegyes volt hozz\u00e1nk az id\u0151j\u00e1r\u00e1s, hiszen k\u00e9t p\u00e1lya \u00e9s egy t\u00farafutammal tudtuk b\u00facs\u00faztatni okt\u00f3ebr 15-\u00e9n a 2016-os versenyszezont. Az utols\u00f3 regatta az oszt\u00e1lyra jellemz\u0151en spont\u00e1n szervez\u0151d\u00f6tt, Sipinek k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en. A p\u00e1lyafutamokon \u00fajra sokat tanultunk, p\u00e9ld\u00e1ul, hogy egy korosabb fadeckes is oda tud \u00e9rni a kreuzb\u00f3j\u00e1hoz els\u0151k\u00e9nt, am\u00edg a t\u00f6bbiek […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1554],"sailing_author":"Hlavay Rich\u00e1rd","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/132"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=132"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/132\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=132"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=132"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=132"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}
\n V\u00e9geredm\u00e9ny
\n <\/strong>\n<\/p>\n
\n
\n 2. Visy Gergely, Ny\u00e9ki Andr\u00e1s – Boszi
\n
\n 3. Varga Lajos, Sipos P\u00e9ter – Sirius
\n
\n 4. Koll\u00e1r MIkl\u00f3s, Pusk\u00e1s Bendeg\u00faz – VennGut
\n
\n 5. Antall istv\u00e1n, K\u00e1poln\u00e1s Anik\u00f3
\n
\n 6. Barsi Norbert, V\u00e1radi Kata – Quaxi<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"