{"id":1341,"date":"2012-10-26T16:45:00","date_gmt":"2012-10-26T14:45:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/10\/26\/magyar-tengeri-bajnoksag-2012\/"},"modified":"2017-08-01T23:56:04","modified_gmt":"2017-08-01T21:56:04","slug":"magyar-tengeri-bajnoksag-2012","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/10\/26\/magyar-tengeri-bajnoksag-2012\/","title":{"rendered":"Magyar Tengeri Bajnoks\u00e1g 2012"},"content":{"rendered":"
\n A gy\u0151ztes haj\u00f3 korm\u00e1nyos\u00e1nak besz\u00e1mol\u00f3ja\n<\/p>\n
\n A csapat szervez\u0151d\u00f6tt, de a tavalyi csapathoz k\u00e9pest sz\u0171k\u00edteni kellett a keretet a haj\u00f3 m\u00e9rete miatt. V\u00e9g\u00fcl hatan v\u00e1gtunk neki a kalandnak, de a n\u00e9gy \u00e9vvel ezel\u0151tti csapatb\u00f3l, amikor el\u0151sz\u00f6r voltam Tengeri bajnoks\u00e1gon, m\u00e1r csak ketten voltunk ott az\u00a0\u00f6sszes versenyen.<\/p>\n Kisebb-nagyobb kalandok ut\u00e1n a csapat els\u0151 fele szombaton birtokba vette a haj\u00f3t, m\u00edg a kettes k\u00fcl\u00f6n\u00edtm\u00e9ny vas\u00e1rnap f\u00e9l 11-re \u00e9rkezett Biogradba, a verseny haj\u00f3i sz\u00e1m\u00e1ra anyakik\u00f6t\u0151\u00fcl szolg\u00e1l\u00f3 marin\u00e1ba.A haj\u00f3k sorsol\u00e1sa m\u00e1r Budapesten megt\u00f6rt\u00e9nt, mik\u00e9nt a rajtsz\u00e1mok\u00e9 is. Mi az Elan 340-es flotta Alfa nev\u0171 haj\u00f3j\u00e1val versenyezhett\u00fcnk. A haj\u00f3k 5 \u00e9vesek, \u00e9s ennek megfelel\u0151en m\u00e1r nem voltak t\u00fal j\u00f3 \u00e1llapotban, f\u0151leg, hogy versenyz\u00e9sre haszn\u00e1lj\u00e1k \u0151ket. Mindenesetre a mienkkel nem volt sok gond, ami volt, orvosolt\u00e1k a szakemberek.<\/p>\n Az id\u0151 sz\u00e9p volt, de sz\u00e9l alig, \u00fagyhogy el\u0151sz\u00f6r matric\u00e1z\u00e1s, illetve a kisebb finom\u00edt\u00e1sok elv\u00e9gz\u00e9se volt a c\u00e9l. A sz\u00e9l elkezdett \u00e9p\u00fclni d\u00e9lkelet fel\u0151l, \u00edgy kihaladtunk. Furcsa volt a haj\u00f3, a tavalyi 42 ut\u00e1n kicsi, \u00e9s persze lassabb is mint a 42-es Salona. A vitorl\u00e1k hamar a hely\u00fckre ker\u00fcltek, megtal\u00e1ltuk, bejel\u00f6lt\u00fck az \u00e1ll\u00edt\u00e1sokat, majd kis \u00f6sszem\u00e9r\u00e9s k\u00f6vetkezett a 2,5 \u00f3r\u00e1s tr\u00e9ning sor\u00e1n. A tapasztalatok alapj\u00e1n nyugodtan ment\u00fcnk vissza, man\u0151vereket gyakorolva a kik\u00f6t\u0151be. Este megnyit\u00f3, finom \u00e9tkekkel, majd mindenki kor\u00e1n ment aludni.<\/p>\n Reggelre meg\u00e9rkezett a v\u00e1rt id\u0151j\u00e1r\u00e1s, er\u0151s szelet hozott mag\u00e1val. Szeretj\u00fck ezt az id\u0151t, szeretj\u00fck az er\u0151s szelet. Rajt ut\u00e1n hossz\u00fa kreuzos menet. A rajt el\u0151tt nem tekeredik ki id\u0151ben a genua, csom\u00f3 a roller k\u00f6tel\u00e9n. J\u00f3l kezd\u0151dik, de kis k\u00e9s\u00e9ssel nekiv\u00e1gunk a hossz\u00fa jobbcsap\u00e1snak. Sebess\u00e9g\u00fcnk nem rossz, de f\u00f6l\u00f6tt\u00fcnk Naci\u00e9knak ( Juliett ) \u00e9lesebb szel\u00fck van. Egy fordul\u00f3 ut\u00e1n \u00e9lre \u00e1llunk, de a szakasz v\u00e9g\u00e9t t\u00falokos\u00edtom, negyediknek vessz\u00fck a szigetet. Kis f\u00e9lsz\u00e9l, majd h\u00e1tsz\u00e9l. Nem k\u00e9rd\u00e9s, hogy spi menjen e f\u00f6l, 1-2 sanda pillant\u00e1s a haj\u00f3r\u00f3l. A felh\u00faz\u00e1skor m\u00e1r a 3. helyen robogunk. Naci\u00e9k \u00f3vatosak az els\u0151 helyen, nem h\u00faznak spit am\u00edg mi nem h\u00fazunk, u\u00e1tna is csak k\u00e9s\u0151bb. Scholtz Imi\u00e9k el\u0151tt\u00fcnk felh\u00fazz\u00e1k, \u00e9s el is kezdenek t\u00e1volodni. J\u00f3 10 m\u00e9rf\u00f6ld k\u00f6r\u00fcli h\u00e1tsz\u00e9l k\u00f6vetkezik. M\u00f6g\u00f6tt\u00fcnk egy spont\u00e1n halz ut\u00e1n szakad el Pr\u00e9dl-\u00e9k spije, h\u00e1tr\u00e9bb \u00f3vatosabb a mez\u0151ny. A m\u00e9lys\u00e9g fizet, falsolunk kem\u00e9nyen. N\u00e9gyszer l\u00favolunk fel, de nem v\u00e9szes, urai vagyunk a helyzetnek. Naci\u00e9k raumokat mennek, lemaradnak, Imi\u00e9k nem b\u00edrj\u00e1k tartani a m\u00e9lys\u00e9get, felmennek \u0151k is. Az els\u0151 halzn\u00e1l m\u00e9g elmennek, de elfekszenek \u0151k is. Mi 10-14 csom\u00f3 k\u00f6z\u00f6tt sz\u00e1guldunk a sz\u00e9pen h\u00edzott \u201emalacok\u201d k\u00f6z\u00f6tt lefel\u00e9, \u00e9s biztos el\u0151nnyel futunk be egy f\u00e9lszeles szakasz ut\u00e1n ism\u00e9t h\u00e1tsz\u00e9lben, m\u00e1r csak egyed\u00fclik\u00e9nt spinnakkerezve Saliba. Mivel kor\u00e1n ide\u00e9rt mindenki, j\u00f3 besz\u00e9lget\u00e9sek voltak, igaz, hogy az \u00e9ttermek nem m\u0171k\u00f6dtek a faluban, \u00edgy k\u00f6z\u00e9rtes kaj\u00e1t ett\u00fcnk.<\/p>\n M\u00e1snap kihaj\u00f3ztunk a sziget t\u00faloldal\u00e1ra, igaz, hogy egy \u00f3ra halaszt\u00e1ssal. Azt nem tudom mi\u00e9rt, mert a sz\u00e9l v\u00e9gig ebb\u0151l az ir\u00e1nyb\u00f3l f\u00fajt addig is. A rajtter\u00fcleten n\u00e9ha el\u00e1llt a sz\u00e9l, \u00e9s kell\u0151en p\u00f6ff\u00f6s, forgol\u00f3d\u00f3 volt, ez megint nek\u00fcnk j\u00f6tt j\u00f3l, Ag\u00e1rd mindenre megtan\u00edt! Nagyon j\u00f3 rajt ut\u00e1n v\u00e9gig vezetve \u00e9rt\u00fcnk fel a kis szigethez kreuzban, majd h\u00e1tszl\u00e9ben n\u00f6velt\u00fck el\u0151ny\u00fcnket k\u00f6zel 200 m\u00e9teresre. A ny\u00edlt v\u00edz fel\u00e9 vett\u00fck az ir\u00e1nyt, de spi n\u00e9lk\u00fcl, ami miatt p\u00e1r haj\u00f3 r\u00e1nkj\u00f6tt, \u00e9s egy\u00fctt ment\u00fcnk vel\u00fck tov\u00e1bb, el\u0151sz\u00f6r raumban, majd h\u00e1tsz\u00e9lben. Prd\u00e9dl\u00e9k \u00e9s Naci\u00e9k voltak j\u00e1tsz\u00f3t\u00e1rsaink a nem r\u00f6vid szakaszon, ahol fej fej mellett haladtunk. Pr\u00e9dl\u00e9k m\u00e9lys\u00e9ge fizetett, f\u0151leg, mert Naci\u00e9k neki\u00e1lltak luvolgatni minket. A kis szigethez \u00e9rve \u00fajabb kreuz j\u00f6tt, \u00e9s itt d\u00f6nt\u0151 volt a bels\u0151 hely k\u00e9rd\u00e9se, hiszen aki el\u0151sz\u00f6r veszi a szigetet, az dikt\u00e1lhat majd. Kis ravaszs\u00e1ggal megoldottuk, \u00e9s kreuzban n\u00f6velt\u00fck el\u0151ny\u00fcnket Naci\u00e9kkal szemben, Pr\u00e9dl\u00e9k lemaradtak, Imi\u00e9k j\u00f6ttek felfel\u00e9. Ut\u00e1na 8 m\u00e9rf\u00f6ldes h\u00e1tsz\u00e9l a befut\u00f3ig, beh\u00faztuk ezt a futamot is. Ir\u00e1ny Murter, itt alszunk k\u00e9t \u00e9jszak\u00e1t. Remek vacsora, bar\u00e1ti besz\u00e9lget\u00e9s, a bajnoks\u00e1g j\u00f6v\u0151je volt a t\u00e9ma.<\/p>\n \u00c9jszaka megint esett, de reggelre elment a rossz id\u0151. A sz\u00e9l alig lengedezett, de a rajtot id\u0151ben ell\u0151tt\u00e9k. Pontos, j\u00f3 rajt, kreuz az els\u0151 kis szigetig, \u00e9s vezet\u00fcnk. Majd innen hossz\u00fa futtatott menet a Kakan szigetig. A v\u00e9g\u00e9n tudunk spinnakerezni, de fogy a sz\u00e9l. Akakan mellett megint f\u00fajt, de megker\u00fclve a szigetet el\u00e1llt, verg\u0151d\u00e9s, k\u00fczdelem az \u00e1ramlatokkal. Itt d\u00f6nteni keleltt, k\u00e9t \u00fatvonal volt, mi a v\u00edz fel\u00e9 ment\u00fcnk, a m\u00f6g\u00f6tt\u00fcnk lev\u0151 haj\u00f3kkal, a negyedik, nagy h\u00e1tr\u00e1nyban lev\u0151 Scholtz\u00e9k a m\u00e1sik ir\u00e1nyba. A sz\u00e9l elfogyott, \u00e9s senki nem futott be id\u0151n bel\u00fcl, \u00e9rv\u00e9nytelen futam. Szuper, 7 \u00f3ra a semmi\u00e9rt. Ir\u00e1ny Murter.<\/p>\n A gyenge sz\u00e9l, melyet ig\u00e9rtek bej\u00f6tt. Alig rezd\u00fclt a lev\u00e9l. M\u00e1ra k\u00e9t kisebb t\u00farafutamot tervezett a rendez\u0151s\u00e9g Biograd fel\u00e9. V\u00edzi halaszt\u00e1s, majd rajt 13 \u00f3ra ut\u00e1n. A rajtot elrontom, kapaszkodunk f\u00f6lfel\u00e9, Scholtz\u00e9k m\u00f6g\u00f6tt, vel\u00fck k\u00fczd\u00fcnk. Pr\u00e9dl\u00e9k a m\u00e1sik oldalon megl\u00e9pnek, \u00e9s magasan vezetnek. Es\u00e9ly nincs utol\u00e9rni \u0151ket. Imi\u00e9k m\u00f6g\u00f6tt \u00e9r\u00fcnk a szigethez, ahonnan h\u00e1tsz\u00e9l lefel\u00e9. H\u00e1tr\u00e1nyunk 3-5 haj\u00f3hossz. Elkezdj\u00fck felm\u00e9rni a man\u0151vereket, \u00e9s neki\u00e1llunk megval\u00f3s\u00edtani amit eltervezt\u00fcnk. Sz\u00e9pen \u00fcltetj\u00fck hint\u00e1ba az ellenfelet, el\u0151re tudva k\u00e9t l\u00e9p\u00e9ssel hogy mit is akarunk. Siker\u00fcl, megverj\u00fck \u0151ket, nagyon fontos a m\u00e1sodik hely. Scholtz\u00e9k harmadikak, Naci\u00e9k \u00f6t\u00f6dikek.<\/p>\n M\u00e9g egy futamot rajtoltatnak, tulajdonk\u00e9ppen up and down p\u00e1lya jelleg\u0171. J\u00f3, tiszta rajt, majd szem\u00fcnket Imi\u00e9ken tartva olyan kreuzot produk\u00e1lunk, hogy egy m\u00e9tert sem megy\u00fcnk felelslegesen. Ennek megfel\u0151en vezet\u00fcnk, \u00e9s h\u00e1tsz\u00e9lben n\u00f6velj\u00fck el\u0151ny\u00fcnket, f\u0151k\u00e9nt a spi h\u00faz\u00e1snak k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en. J\u00f3l dolgozik a csapat, f\u00e9lsz\u00e9lben biztosan futunk be az els\u0151 helyen. M\u00f6g\u00f6tt\u00fcnk kis izgalom, de m\u00e1r sz\u00e1molunk is m\u00e1snapra. El\u00e9g egy futamban egy negyedik helyet hoznunk az \u00f6sszetett els\u0151s\u00e9g\u00e9rt. Este csevapoz\u00e1s Naci\u00e9kkal a b\u00fcf\u00e9ben, korai alv\u00e1s.<\/p>\n M\u00e1snap n\u00e9mi fesz\u00fclts\u00e9g bennem, nagy a t\u00e9t. K\u00e9t r\u00f6vid p\u00e1lya lesz, hangzik el a korm\u00e1nyosi \u00e9rtekezleten reggel.Sz\u00e9l nincs, legkor\u00e1bban rajt d\u00e9lben. Visszamegyek a sz\u00e1ll\u00e1sra pihenni, felt\u00f6lt\u0151dni, majd j\u00f6n a telefon, hogy megy\u00fcnk. Mire le\u00e9rek, sehol senki, megy\u00fcnk mi is ki. R\u00f6vid bevitorl\u00e1z\u00e1s, majd rajt. A rajtunk j\u00f3, Imit figyelj\u00fck, csak \u0151k verhetnek meg matematikailag. K\u00f6vetj\u00fck \u0151ket, de a kreuz v\u00e9g\u00e9re er\u0151s\u00f6d\u0151 \u00e1raml\u00e1st nem realiz\u00e1lom el\u00e9gg\u00e9, ez\u00e9rt nagy h\u00e1tr\u00e1nnyal \u00f6t\u00f6diknek fordulunk. Az els\u0151 1.2 km-re t\u0151l\u00fcnk. \u00daristen! Egy vil\u00e1g omlik bennem, ideges vagyok, de azt\u00e1n mikor \u00e1ll a spi, megfogadom, hogy nincs hiszti. H\u00e1tsz\u00e9l ut\u00e1n kreuz befut\u00f3 k\u00f6vetkezik, de m\u00e1r tudjuk a know how-t. Part k\u00f6zl\u00e9ben cirk\u00e1lunk, n\u00e9ha 2-3 m\u00e9terre a partt\u00f3l, \u00e9s ez fizet. Harmadik helyen futunk be, az els\u0151 m\u00f6g\u00f6tt 300 m\u00e9terre, Pr\u00e9dl\u00e9ket szorongatva. Igaz, hogy Scholtz\u00e9k nyert\u00e9k a futamot, de ez a harmadik hely azt jelentette, hogy az utols\u00f3 futam eredm\u00e9ny\u00e9t\u0151l f\u00fcggetlen\u00fcl bajnok lett a DAK Sailing Team 2012-ben! Megn\u00e9zz\u00fck a rajtot, majd ir\u00e1ny a kik\u00f6t\u0151. Kis \u00fcnnepl\u00e9s, majd leadjuk a haj\u00f3t a charterc\u00e9gnek. Mi szerencs\u00e9sen meg\u00fasztuk kauci\u00f3 levon\u00e1s n\u00e9lk\u00fcl. Este j\u00f3 vacsora, d\u00edjkoiszt\u00f3, f\u00e9nyk\u00e9pek cd-n. Egysz\u00f3val j\u00f3 kiszolg\u00e1l\u00e1s, v\u00e9gre az az \u00e9rz\u00e9se az embernek, hogy kap is valamit, nem csak sz\u00edvess\u00e9get tesz azzal, hogy j\u00f6n versenyezni.<\/p>\n A p\u00e1ly\u00e1k korrektek voltak, a szervez\u00e9s is rendben volt, tal\u00e1n csak az \u00e9rv\u00e9nytelen futamn\u00e1l hib\u00e1ztak azzal, hogy nem r\u00f6vid\u00edtettek. Moln\u00e1r Csaba, a Sail-Ing Kft. r\u00e9sz\u00e9r\u0151l mindent megtett, sokat ny\u00fczsg\u00f6tt, seg\u00edtett, szervezett. Ruji j\u00f3l rendezett, a zs\u0171rinek nem volt semmi dolga. Kopasz Bal\u00e1zsnak k\u00f6sz\u00f6net a nyomk\u00f6vet\u00e9s\u00e9ret, ut\u00f3lag is j\u00f3 visszan\u00e9zni hogy mi is t\u00f6rt\u00e9nt. A gy\u0151ztes haj\u00f3 korm\u00e1nyos\u00e1nak besz\u00e1mol\u00f3ja A tavalyi \u00e9v ut\u00e1n kiv\u00e1ncsian v\u00e1rtam, hogy mi lesz id\u00e9n, sok\u00e1ig \u00fagy t\u0171nt senki sem akar ilyen versenyt rendezni. Azt\u00e1n kezdtek sziv\u00e1rogni a h\u00edrek, \u00e9s kider\u00fclt, hogy lesz One Design oszt\u00e1ly. Hurr\u00e1, mi \u00fagyis ezt szeretj\u00fck, amikor tavaly ORC volt, azt nem \u00e9rezt\u00fck magunk\u00e9nak. Jobban szeretj\u00fck tudni, hogy a befut\u00e1s […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":9130,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1225,1064],"sailing_author":"Pallay Tibor\/Sailingcenter kft","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1341"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1341"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1341\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/9130"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1341"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1341"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1341"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}
\n A tavalyi \u00e9v ut\u00e1n kiv\u00e1ncsian v\u00e1rtam, hogy mi lesz id\u00e9n, sok\u00e1ig \u00fagy t\u0171nt senki sem akar ilyen versenyt rendezni. Azt\u00e1n kezdtek sziv\u00e1rogni a h\u00edrek, \u00e9s kider\u00fclt, hogy lesz One Design oszt\u00e1ly. Hurr\u00e1, mi \u00fagyis ezt szeretj\u00fck, amikor tavaly ORC volt, azt nem \u00e9rezt\u00fck magunk\u00e9nak. Jobban szeretj\u00fck
\n <\/span>
\n tudni, hogy a befut\u00e1s pillanat\u00e1ban hanyadikak is vagyunk t\u00e9nylegesen.\n<\/p>\n
\n<\/p>\n
\n
\n V\u00c9GEREDM\u00c9NY
\n<\/a>
\n
\n TOV\u00c1BBI K\u00c9PEK
\n<\/a>
\n
\n
\n Fot\u00f3: snewisport.com
\n<\/span>
\n
\n
\n Forr\u00e1s: Facebook
\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"