{"id":1353,"date":"2012-10-16T15:47:00","date_gmt":"2012-10-16T13:47:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/10\/16\/wild-joe-a-barcolana-n\/"},"modified":"2019-10-14T18:54:07","modified_gmt":"2019-10-14T16:54:07","slug":"wild-joe-a-barcolana-n","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/10\/16\/wild-joe-a-barcolana-n\/","title":{"rendered":"Wild Joe a Barcolana-n"},"content":{"rendered":"

\n 1747 haj\u00f3 rajtolt el az Adria legnagyobb vitorl\u00e1sfesztiv\u00e1lj\u00e1n. Az \u00f6sszetett harmadik helyet szerezte meg a Wild Joe a Barcolan\u00e1n!\n<\/p>\n

\n A Wild Joe szezonj\u00e1t Triesztben z\u00e1rta egy nagyon hangulatos versenyen, a 44. alkalommal megrendezett Barcolan\u00e1n. A nagyon gyenge \u00e9s hektikus sz\u00e9lben megsz\u00e1ml\u00e1lhatatlan vitorlacsere, az eg\u00e9sz leg\u00e9nys\u00e9g folyamatos koncentr\u00e1ci\u00f3ja \u00e9s puma mozg\u00e1s\u00fa, t\u00f6k\u00e9letes man\u0151verek kellettek a dobog\u00f3s helyez\u00e9shez.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Fantasztikus fesztiv\u00e1lt szerveznek a triesztiek a verseny k\u00f6r\u00e9, csak az indul\u00f3 haj\u00f3k leg\u00e9nys\u00e9ge 20 000-es t\u00f6meget jelent, de a n\u00e9z\u0151k tov\u00e1bbi ezrei lepik el a partot a futamok alatt. A Wild Joe m\u00e1r a h\u00e9t k\u00f6zep\u00e9n dokkolt a kik\u00f6t\u0151ben, s a haj\u00f3 felk\u00e9sz\u00edt\u00e9se \u00e9s az edz\u00e9sek voltak programon a vas\u00e1rnapi futamig. Az edz\u00e9seket a t\u00f6bbnyire k\u00f6zepes szelek ut\u00e1n egy szombaton 20 csom\u00f3sra er\u0151s\u00f6d\u0151 bora tette igazi \u00e9lm\u00e9nny\u00e9. A leg\u00e9nys\u00e9g titkon rem\u00e9lte, hogy a versenyre megmarad a sz\u00e9ler\u0151, hiszen a 70-100 l\u00e1bas ellenfelekkel er\u0151sebb sz\u00e9lben jobb es\u00e9llyel \u00e1ll ki a 60 l\u00e1bas mini maxi. A haj\u00f3ra \u00e9rkezett k\u00f6zben k\u00e9t n\u00e9pszer\u0171 vend\u00e9g, a kajakos olimpikon p\u00e1ros K\u00f6k\u00e9ny Roland \u00e9s Dombi Rudolf, akik a Fifty-Fifty katamar\u00e1n fed\u00e9lzet\u00e9n k\u00f3stoltak bele a vitorl\u00e1z\u00e1sba, \u00e9s \u00fagy t\u0171nik, nagyon megkedvelt\u00e9k ezt a sportot. A Wild Joe korm\u00e1nyosa, J\u00f3zsa M\u00e1rton m\u00e9g a f\u00fcredi katamar\u00e1noz\u00e1s ut\u00e1n l\u00e1tta a szikr\u00e1t a fi\u00fak szem\u00e9ben, \u00e9s megh\u00edvta \u0151ket egy tengeri vitorl\u00e1z\u00e1sra \u2013 ami szerencs\u00e9sen itt realiz\u00e1l\u00f3dott. Kelemen Tam\u00e1s, a haj\u00f3 taktikusa \u00e9s csapatvezet\u0151je fogadta \u0151ket egy jellemz\u0151 mondattal: \u201eTi annyit tettetek az orsz\u00e1g\u00e9rt m\u00e1r eddig, amit mi soha nem fogunk tudni fel\u00fclm\u00falni \u2013 ezzel a vitorl\u00e1z\u00e1ssal szeretn\u00e9nk ezt \u00fajb\u00f3l megk\u00f6sz\u00f6nni nektek.\u201d A K\u00f6k\u00e9ny\u2013Dombi p\u00e1ros a kajakos mozg\u00e1shoz tal\u00e1n legink\u00e1bb k\u00f6zel \u00e1ll\u00f3 karos cs\u00f6rl\u0151, a grind mell\u00e9 ker\u00fclt be. A fi\u00fak a sprintjeik utols\u00f3 m\u00e9tereihez hasonl\u00edtott\u00e1k a terhel\u00e9st, csak r\u00f6vid pihen\u0151kkel, kellemetlen\u00fcl leh\u0171l\u0151 izmokkal \u2013 eg\u00e9szen m\u00e1s a mozg\u00e1s, mint a kajakban. Az er\u0151sebb szeles edz\u00e9st viszont l\u00e1that\u00f3an \u00e9lvezettel nyomt\u00e1k v\u00e9gig teljes er\u0151b\u0151l \u00e9s alapos f\u00e1radts\u00e1ggal a v\u00e9g\u00e9n. A fi\u00fak az enyhe szeles versenyen is v\u00e9gig t\u00f6k\u00e9letesen egy\u00fcttm\u0171k\u00f6dtek a csapattal, \u00edgy megismerve a vitorl\u00e1z\u00e1s ilyen m\u00f3dj\u00e1t is, s tal\u00e1n m\u00e9g jobban kif\u00e1radva, mint a kem\u00e9ny fizikai terhel\u00e9st\u0151l.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n A Wild Joe id\u00e9n is j\u00f3 es\u00e9lyekkel \u00e1llt ki a Barcolan\u00e1ra, b\u00e1r az esem\u00e9ny f\u0151attrakci\u00f3ja az Eur\u00f3p\u00e1ban versenyt\u00e1rs n\u00e9lk\u00fcli, szlov\u00e9n z\u00e1szl\u00f3 alatt haj\u00f3z\u00f3 100 l\u00e1bas karbonmonstrum, az Esimit Europe 2 volt, \u00e9s ezt ha nem is sz\u00e1nd\u00e9kosan, de \u00e9reztett\u00e9k a szervez\u0151k. A Barcolana rajtja nem hasonl\u00edthat\u00f3 semmihez. K\u00f6zel 1800 haj\u00f3 k\u00f6z\u00f6tt a t\u00f6bb kilom\u00e9teres rajtvonalon megtal\u00e1lni a megfelel\u0151 poz\u00edci\u00f3t, az olaszosan \u00f6sszevissza kavircol\u00f3 vitorl\u00e1sok k\u00f6r\u00e9ben ink\u00e1bb vesz\u00e9lyes, mint izgalmas feladat. Hozz\u00e1 kell tenni, hogy az olaszok nem apr\u00f3zz\u00e1k el a szitkokat, m\u00e9g egy p\u00e1rm\u00e9teres b\u00e1rka is foly\u00e9kony cirkalmakkal utas\u00edtja rendre a 60-70 l\u00e1bas maxi jachtokat, ha a k\u00f6zel\u00e9be ker\u00fcl a tumultusban, \u00e9s ez igen gyakran el\u0151fordul. De h\u00e1t mit\u0151l is lenne igaz\u00e1n talj\u00e1n egy val\u00f3di v\u00edzi fieszta.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n A rajtvonal csak a navig\u00e1ci\u00f3s inform\u00e1ci\u00f3k \u00e9s a bet\u00e9tb\u00f3j\u00e1k seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel \u00e9rz\u00e9kelhet\u0151. Ezen a k\u00e9pzeletbeli vonalon a kik\u00f6t\u0151t\u0151l t\u00e1volabbi d\u00e9li z\u00f3n\u00e1t v\u00e1lasztotta a taktikus, n\u00e9h\u00e1ny 70 l\u00e1bas maxi jacht k\u00eds\u00e9ret\u00e9ben, akik a gyenge szeles takar\u00e1sokat a Wild Joe-t\u00f3l val\u00f3 tisztes t\u00e1vols\u00e1g tart\u00e1s\u00e1val igyekeztek elker\u00fclni. A lagymatag d\u00e9lkeleti sz\u00e9lben lomh\u00e1n indult neki a mez\u0151ny, a Wild Joe olyan t\u00e1vols\u00e1gra volt a parton eld\u00f6rd\u00fcl\u0151 \u00e1gy\u00fat\u00f3l, hogy azt csak sokkal a rajtid\u0151 ut\u00e1n lehetett hallani. Az \u00f6sszeszokott csapatnak \u00e9s lelkes vend\u00e9geinknek k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en a dingikben tanult d\u00f6nt\u00e9sekkel gyorsult fel a 10 tonn\u00e1s Wild Joe, ezt a man\u0151verekhez alkalmazhat\u00f3 mozg\u00e1st a verseny alatt mindv\u00e9gig prec\u00edzen dikt\u00e1lta a leg\u00e9nys\u00e9g. J\u00f3csk\u00e1n az els\u0151 p\u00e1lyajel al\u00e1 tudott ir\u00e1nyt tartani a haj\u00f3, itt m\u00e9g n\u00e9ha biztat\u00f3 sz\u00e9lcs\u00edkok seg\u00edtettek a hihetetlen l\u00e1tv\u00e1nyt ny\u00fajt\u00f3 mez\u0151nyt\u0151l val\u00f3 elsz\u00f6k\u00e9sben, \u00e9s k\u00f6zben k\u00f6rvonalaz\u00f3dtak ellenfeleink is, akik szint\u00e9n kil\u00e9ptek a haj\u00f3massz\u00e1b\u00f3l. Kiz\u00e1r\u00f3lag a sebess\u00e9g tart\u00e1sa, visszagyorsul\u00e1sok, csak a felt\u00e9tlen\u00fcl sz\u00fcks\u00e9ges mozg\u00e1s a fed\u00e9lzeten vitorlacser\u00e9kn\u00e9l is \u2013 ez az, ami jellemezte a hossz\u00fa kreuzos menetet. Lassabb nem volt a haj\u00f3 a k\u00f6rnyez\u0151 riv\u00e1lisokn\u00e1l, viszont jobban megtal\u00e1lta a taktikus a szeleket. K\u00f6zben az Esimit Europe 2 l\u00e1that\u00f3an beragadt a n\u00e9z\u0151knek sz\u00f3l\u00f3 part melletti rajtban. M\u00e1r r\u00e9gen kilom\u00e9terekkel kellett volna vezetnie, amikor egy k\u00f6z\u00f6s p\u00e1lyajelhez \u00e9r\u00e9s es\u00e9lye is felmer\u00fclt egy \u00f3ra vitorl\u00e1z\u00e1s ut\u00e1n. Kel\u00f3 t\u00f6bb felfel\u00e9 igaz\u00edt\u00e1st is megpr\u00f3b\u00e1lt k\u00f6zben, k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en a kiv\u00e1l\u00f3 fordul\u00f3knak a haj\u00f3 tov\u00e1bbi el\u0151nyre tett szert. A b\u00f3lya k\u00f6zel\u00e9be \u00e9rve az Esimit nem v\u00e1llalta a lekeresztez\u00e9st \u00e9s \u00fajb\u00f3l a part fel\u00e9 igaz\u00edtott, ahol bizonytalan v\u00e1rakoz\u00e1s ut\u00e1n, frissebb szelet kapva alig sz\u00e1z m\u00e9terrel vette az \u00fcld\u00f6z\u0151k el\u0151tt a jelet. A Wild Joe lukr\u00f3l lukra ny\u0171gl\u0151d\u00f6tt az utols\u00f3 m\u00e9tereken, jelent\u0151set vesz\u00edtve a kor\u00e1bban kiv\u00edvott poz\u00edci\u00f3b\u00f3l \u00e9s k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en a t\u00f6bb sz\u00e1z n\u00e9z\u0151haj\u00f3 hull\u00e1mainak, nehezen keveredett ki a bet\u00e9tb\u00f3ja k\u00f6r\u00fcli lim\u00e1nyb\u00f3l. Taktikailag maradt a v\u00edz koncepci\u00f3 \u00e9s ott keresni szeleket, lehetetlen lenne megsz\u00e1molni az innen k\u00f6vetkez\u0151 vitorlacser\u00e9t, de ezek gyorsan \u00e9s z\u00f6kken\u0151mentesen zajlottak v\u00e9gig, \u00edgy sz\u00e9p vonalakat, sz\u00e9lcs\u00edkokat tal\u00e1lva kezdett a haj\u00f3 elt\u00e1volodni az \u00e9lbolyt\u00f3l. Az \u00f6sszehangolt csapat puma mozg\u00e1sokkal \u00e9s Luk\u00e1ts Csaba kiv\u00e1l\u00f3 spinnakerez\u00e9s\u00e9vel \u2013 amit \u00e9l\u0151 r\u00e1di\u00f3k\u00f6zvet\u00edt\u00e9sekbe ill\u0151 kommentekkel k\u00eds\u00e9rt \u2013 minden porcik\u00e1j\u00e1val a haj\u00f3 gyors\u00edt\u00e1s\u00e1n dolgozott. A t\u00e1vols\u00e1g n\u0151tt, a Wild Joe ell\u00e9pett a most m\u00e1r riv\u00e1lisoknak is nevezhet\u0151, am\u00fagy magasabb oszt\u00e1ly\u00fa haj\u00f3kt\u00f3l. A stabil harmadik helyen \u00e9rte el \u2013 t\u00f6bb mint h\u00e1rom \u00f3ra vitorl\u00e1z\u00e1s ut\u00e1n \u2013 a k\u00f6vetkez\u0151 b\u00f3j\u00e1t, amit a befut\u00f3 szakasz k\u00f6vetett. A parthoz k\u00f6zeli vitorl\u00e1z\u00e1s ilyen hektikus \u00e9s zsenge szell\u0151ben l\u00e1that\u00f3an nem volt \u00edny\u00e9re az Esimitnek \u00e9s a m\u00e1sodik helyen vitorl\u00e1z\u00f3 Maxi Jen\u00e1nak, mert \u00fajb\u00f3l beragadtak a hegyoldal alatt, b\u00e1r egym\u00e1st\u00f3l tisztes t\u00e1vols\u00e1gra. Ezt a d\u00f6gl\u00f6tt z\u00f3n\u00e1t a Wild Joe m\u00e1r elker\u00fclte, s\u0151t eg\u00e9szen m\u00e1s szelekkel \u00e9rkezve kezdte vesz\u00e9lyeztetni a 80 l\u00e1bas Maxi Jena m\u00e1sodik hely\u00e9t. A folyamatos k\u00f6zeled\u00e9s viszont m\u00e1r nem volt el\u00e9g a befut\u00f3ig, \u00edgy a part al\u00e1 berakott c\u00e9lvonaln\u00e1l a 60 l\u00e1bas Wild Joe \u2013 ahogy az v\u00e1rhat\u00f3 volt \u2013 a nagyokn\u00e1l nehezebben tartotta a sebess\u00e9g\u00e9t \u00e9s k\u00f3kadt vitorl\u00e1kkal tette meg az utols\u00f3 m\u00e9tereket a c\u00e9lvonalig. A c\u00e9lban nagy volt az \u00f6r\u00f6m a fed\u00e9lzeten, a kajakos vend\u00e9gek els\u0151 verseny\u00fckre szerencs\u00e9t \u00e9s j\u00f3 eredm\u00e9nyt is hoztak. A Wild Joe Balatonon nevelkedett v\u00e1logatott leg\u00e9nys\u00e9ge pedig bizony\u00edtotta, hogy ott a helye a maxi jacht versenyeken \u2013 a haj\u00f3 kateg\u00f3ri\u00e1j\u00e1t jelent\u0151s el\u0151nnyel nyerte meg a tengeri csapatok el\u0151tt.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n Barcolana, az Adria fesztiv\u00e1lja
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Trieszt \u00f3ri\u00e1sira n\u0151tt ipari \u00e9s kereskedelmi k\u00fclv\u00e1ros\u00e1t hamar elfeledteti az arra utaz\u00f3kkal a monarchia romantik\u00e1j\u00e1t sug\u00e1rz\u00f3 \u00f3v\u00e1ros eklektikus \u00e9s klasszicista \u00e9p\u00fcleteivel, kedves utc\u00e1ival. A trieszti olasz-szlov\u00e9n lakoss\u00e1g tal\u00e1n egyik legnagyobb \u00fcnnepe az id\u00e9n 44. alkalommal megrendezett Barcolana, az Adria vitorl\u00e1sfesztiv\u00e1lja. A verseny indul\u00f3sz\u00e1ma az 1800-at k\u00f6zel\u00edti minden \u00e9vben. A j\u00f3 sz\u00e9lben p\u00e1r \u00f3ra alatt teljes\u00edthet\u0151 t\u00faraverseny vas\u00e1rnap reggeli rajtja el\u0151tt napokon \u00e1t sz\u00e1mos rendezv\u00e9ny zajlik m\u00e1r. A f\u0151t\u00e9r el\u0151tti kik\u00f6t\u0151r\u00e9sz \u00f6bl\u00e9ben egym\u00e1st k\u00f6vetik a versenyek a k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 haj\u00f3oszt\u00e1lyoknak. M\u00e9g naplemente ut\u00e1n is tartanak ezek a kup\u00e1k pazar kivil\u00e1g\u00edt\u00e1ssal. Az Optimist, sz\u00f6rf, Dragon, Elan 210, Ufo \u00e9s m\u00e1s oszt\u00e1lyok mellett a legl\u00e1tv\u00e1nyosabb a Barcolana Classic Coppa t\u00f6bb sz\u00e1z veter\u00e1n kor\u00fa haj\u00f3j\u00e1val, melyek a szombati 20 csom\u00f3s sz\u00e9lben iskol\u00e1t adtak az igazi vitorl\u00e1z\u00e1sb\u00f3l a t\u00f6bb ezer partr\u00f3l b\u00e1m\u00e9szkod\u00f3nak. Jazzprogramok, sz\u00ednpadi, utcai \u00e9s v\u00edzi produkci\u00f3k, k\u00f6nny\u0171zenei koncertek, k\u00e9pz\u0151m\u0171v\u00e9szet, kirakod\u00f3v\u00e1s\u00e1r \u00e9s expo mellett persze a tengeri \u00e9telek voltak a szt\u00e1rok \u2013 \u00e9s az idei f\u0151szerepl\u0151, ami k\u00fcl\u00f6n d\u00edszes csarnokot is kapott: a prosecco.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

1747 haj\u00f3 rajtolt el az Adria legnagyobb vitorl\u00e1sfesztiv\u00e1lj\u00e1n. Az \u00f6sszetett harmadik helyet szerezte meg a Wild Joe a Barcolan\u00e1n! A Wild Joe szezonj\u00e1t Triesztben z\u00e1rta egy nagyon hangulatos versenyen, a 44. alkalommal megrendezett Barcolan\u00e1n. A nagyon gyenge \u00e9s hektikus sz\u00e9lben megsz\u00e1ml\u00e1lhatatlan vitorlacsere, az eg\u00e9sz leg\u00e9nys\u00e9g folyamatos koncentr\u00e1ci\u00f3ja \u00e9s puma mozg\u00e1s\u00fa, t\u00f6k\u00e9letes man\u0151verek kellettek a dobog\u00f3s […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":12377,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1218,1275,2272],"sailing_author":"G\u00e9mesi J\u00f3ka","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1353"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1353"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1353\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/12377"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1353"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1353"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1353"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}