\n
\n<\/a><\/p>\n\n
\n
\n A flottabajnoks\u00e1g els\u0151 napjaiban nagyon f\u00fajt a sz\u00e9l, mi\u00e9rt d\u00f6nt\u00f6ttetek \u00fagy, hogy nem \u00e1lltok rajthoz?
\n <\/em>
\n <\/strong>\n<\/p>\n\n
\n BJ:
\n <\/strong>
\n K\u00fcl\u00f6n\u00f6s tekintettel voltunk arra a t\u00e9nyre, hogy mi egy olyan \u00faj t\u00edpus\u00fa katamar\u00e1nnal versenyz\u00fcnk amelyhez nincs az orsz\u00e1gban tartal\u00e9k alkatr\u00e9sz, ez\u00e9rt ha b\u00e1rmilyen s\u00e9r\u00fcl\u00e9s \u00e9ri a haj\u00f3nkat, feladni k\u00e9nyszer\u00fclhet\u00fcnk ak\u00e1r az eg\u00e9sz bajnoks\u00e1got. Ez a taktika egy\u00e9bk\u00e9nt \u00e9rv\u00e9nyes volt az eg\u00e9sz verseny\u00e9vadra, szerencs\u00e9nkre a haj\u00f3 k\u00e9t apr\u00f3 s\u00e9r\u00fcl\u00e9s\u00e9t\u0151l eltekintve sikeresen v\u00e9gigversenyezte az eg\u00e9sz szezont.\n<\/p>\n\n
\n
\n A gyeng\u00e9bb sz\u00e9lben mi volt a taktik\u00e1tok?
\n <\/em>
\n <\/strong>\n<\/p>\n\n
\n BJ:
\n <\/strong>
\n Sajnos ezzel a haj\u00f3val mi nem a t\u00f6bbi katamar\u00e1nnal versenyz\u00fcnk, hanem a futamid\u0151vel! Nek\u00fcnk menn\u00fcnk kell mindig \u00e9s min\u00e9l gyorsabban. Nem engedhetj\u00fck meg magunknak, hogy pl. kitakar\u00f3s, \u00e9s m\u00e1s csat\u00e1kban vegy\u00fcnk r\u00e9szt a t\u00f6bbiekkel, mert ez a futamid\u0151nk rov\u00e1s\u00e1ra megy. Mi akkor tudunk csak a hendikep\u00fcnkkel nyerni, ha pl. az F18-asokat egy 40 perces futamban legal\u00e1bb 5-6 perccel megel\u0151zz\u00fck! \u00dagy gondoljuk, hogy a bajnoks\u00e1gra siker\u00fclt a haj\u00f3nkat ide\u00e1lisan be\u00e1ll\u00edtanunk, v\u00e9gre megfelel\u0151en \u00e9lesek \u00e9s gyorsak voltunk. Zoli is egyre jobban belej\u00f6tt a prec\u00edz \u00e9s pontos vitorla kezel\u00e9sbe.\n<\/p>\n\n
\n
\n Mi a v\u00e9lem\u00e9nyetek arr\u00f3l, hogy \u00e9vek \u00f3ta nem j\u00f6tt \u00f6ssze el\u00e9g haj\u00f3 a bajnoks\u00e1gra az M3 ny\u00edlt oszt\u00e1lyban?
\n <\/em>
\n <\/strong>\n<\/p>\n\n
\n FZ:
\n <\/strong>
\n Rem\u00e9lem j\u00f6v\u0151re t\u00f6bb versenyk\u00e9pes haj\u00f3 lesz az M3 oszt\u00e1lyban. Ez most k\u00e9t oldalr\u00f3l is sanszos, j\u00f6nnek a Nacra 17-esek, \u00e9s a nagyobb darab embereknek is van j\u00e1t\u00e9kszer\u00fck az F20 Carbon szem\u00e9ly\u00e9ben. Ezek a haj\u00f3k az F18-asokkal is felveszik a versenyt, \u00edgy ha az \u00e9vk\u00f6zi versenyeket egy\u00fctt ind\u00edtj\u00e1k, j\u00f3 kis mez\u0151ny j\u00f6het \u00f6ssze.\n<\/p>\n\n
\n BJ:
\n <\/strong>
\n \u00c9n optimista vagyok, mivel az eg\u00e9sz katamar\u00e1n sportot is \u00edgy kezdt\u00fck 2003-ban, \u00e9s mostanra hov\u00e1 jutottunk! A 2009-es megrendezett Orsz\u00e1gos Bajnoks\u00e1gon m\u00e9g k\u00f6zel annyi M3-as katamar\u00e1n indult, mint F18-as. A tavaly Balatonf\u00fcreden megrendezett F18 Katamar\u00e1n Vil\u00e1gbajnoks\u00e1g miatt egy kicsit h\u00e1tt\u00e9rbe szorult az M3 Katamar\u00e1n Oszt\u00e1ly. Mindenki F18-ban akart versenyezni, \u00e9s esetleg a \u00a0\u00a0f\u00fcredi VB-n is elindulni. Pedig azoknak a csapatoknak, akik 180kg, 200kg vagy esetleg efeletti s\u00falyban indulnak, ink\u00e1bb indokolt lenne M3-ban versenyezni pl. egy Formula 20-as katamar\u00e1nnal. T\u00f6bben dolgozunk azon, hogy az M3 Katamar\u00e1n Oszt\u00e1ly \u00fajra n\u00e9pszer\u0171 legyen, a nehezebb egys\u00e9gek is v\u00e9gre megtal\u00e1lj\u00e1k sz\u00e1m\u00edt\u00e1sukat, mondjuk az F20 Carbonban, \u00e9s ne felejts\u00fck el, hogy az \u00faj olimpiai katamar\u00e1n a Nacra 17-esek is ezt az oszt\u00e1lyt fogj\u00e1k er\u0151s\u00edteni, rem\u00e9nyeim szerint m\u00e1r a j\u00f6v\u0151 \u00e9vt\u0151l.\n<\/p>\n\n
\n
\n Mit\u0151l olyan gyors ez a haj\u00f3, amivel versenyeztek?
\n <\/em>
\n <\/strong>\n<\/p>\n\n
\n BJ:
\n <\/strong>
\n A Nacra Carbon F20 egy 6 m\u00e9ter 20 centi hossz\u00fa, kb. 160 kg s\u00faly\u00fa haj\u00f3. Az \u00edves svertek hydrosz\u00e1rnyk\u00e9nt emelik a lee oldali testet, hogy min\u00e9l k\u00f6nnyebben sz\u00e1guldjon a v\u00edzen.\n<\/p>\n\n
\n FZ:
\n <\/strong>
\n Szerintem nem v\u00e9letlen, hogy ennek a haj\u00f3nak a kicsiny\u00edtett m\u00e1sa lett az olimpiai haj\u00f3oszt\u00e1ly! Ez egy innovat\u00edv gyors, k\u00f6nny\u0171, haj\u00f3, mely nagyon kezes \u00e9s j\u00f3indulat\u00fa. Nagyon \u00e9lvezetes vele vitorl\u00e1zni, az az \u00e9rz\u00e9se az embernek, hogy siklik a v\u00edzen, nagyobb sz\u00e9lben is k\u00f6nnyed a mozg\u00e1sa. Extr\u00e9m m\u00f3don is lehet vele vitorl\u00e1zni, nek\u00fcnk is siker\u00fclt az \u00edves svertek miatt kiugratni a v\u00edzb\u0151l! Nem mell\u00e9kes, hogy 160-180 kil\u00f3 a vitorl\u00e1z\u00f3 szem\u00e9lyzet ide\u00e1lis s\u00falya! K\u00f6nny\u0171 vitorl\u00e1zni, \u00e9s nincsenek igaz\u00e1n rossz tulajdons\u00e1gai, tal\u00e1n csak az anyag\u00e1b\u00f3l ad\u00f3d\u00f3 s\u00e9r\u00fcl\u00e9kenys\u00e9ge. Kis sz\u00e9lben is j\u00f3l megy, \u00e9s el\u00e9g nagy ahhoz, hogy a csal\u00e1ddal is k\u00e9nyelmesen haszn\u00e1lhat\u00f3 legyen.\n<\/p>\n\n
\n <\/strong>\n<\/p>\n\n
\n
\n Ha a m\u00e9retei megfeleln\u00e9nek a K\u00e9kszalag versenyki\u00edr\u00e1s\u00e1nak, ott mire lenne k\u00e9pes?
\n <\/em>
\n <\/strong>\n<\/p>\n\n
\n BJ:
\n <\/strong>
\n Id\u00e9n a t\u00faraversenyen j\u00f3 sz\u00e9lben 1 \u00f3ra 40 perc alatt teljes\u00edtett\u00fck az Als\u00f3\u00f6rs \u2013 Balatonkenese -Als\u00f3\u00f6rs t\u00e1vot, Balatonalm\u00e1din\u00e1l partk\u00f6zeli bet\u00e9t b\u00f3j\u00e1val. \u00dagy gondolom, hogy a K\u00e9kszalagon megfelel\u0151 sz\u00e9lviszonyok k\u00f6z\u00f6tt mindenk\u00e9ppen az els\u0151 t\u00edzben lenne.\n<\/p>\n\n
\n
\n Mit gondoltok, hov\u00e1 fejl\u0151dhetnek m\u00e9g technikailag a katamar\u00e1nok?
\n <\/em>
\n <\/strong>\n<\/p>\n\n
\n BJ:
\n <\/strong>
\n A fejl\u0151d\u00e9s nem \u00e1ll meg! Jobb vitorl\u00e1k, k\u00f6nnyebb \u00e9s er\u0151sebb anyagok j\u00f6nnek, a forma is mindig meg\u00fajul. Az Amerika kup\u00e1ja AC72-es katamar\u00e1njai a kiv\u00e1l\u00f3 p\u00e9ld\u00e1k.\n<\/p>\n\n
\n
\n J\u00f3zsi, a katamar\u00e1noz\u00e1s mellett lassan h\u00e1rom \u00e9vtizede sz\u00f6rf\u00f6z\u00f6l. Ink\u00e1bb vitorl\u00e1z\u00f3nak, vagy ink\u00e1bb sz\u00f6rf\u00f6snek \u00e9rzed magad?
\n <\/em>
\n <\/strong>\n<\/p>\n\n
\n BJ:
\n <\/strong>
\n Ha mindenk\u00e9pp v\u00e1lasztani kell, ink\u00e1bb katamar\u00e1nosnak! Amikor Egei Laci bar\u00e1tommal 2003-ban megalap\u00edtottuk a Katamar\u00e1n Sportegyes\u00fcletet, a sz\u00f6rf\u00f6z\u00e9s volt a motiv\u00e1ci\u00f3m alapja. \u00dagy gondoltam, hogy ez az a gyors haj\u00f3t\u00edpus, ami a sz\u00f6rf ut\u00e1n sem unalmas. Azt hiszem nem t\u00e9vedtem, mert az\u00f3ta m\u00e1r egyre t\u00f6bben gondolj\u00e1k ezt ugyan\u00edgy. 2016-ban Ri\u00f3ban pedig ism\u00e9t olimpiai haj\u00f3oszt\u00e1ly lesz a katamar\u00e1n\u2026\n<\/p>\n\n
\n Forr\u00e1s: CherryCom
\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"Interj\u00fa a katamar\u00e1n ny\u00edlt oszt\u00e1ly 2012-es flottabajnokaival A szeptemberi vitorl\u00e1sh\u00e9ten az M3-as katamar\u00e1n ny\u00edlt oszt\u00e1lyban nem j\u00f6tt \u00f6ssze el\u00e9g nevez\u0151 ahhoz, hogy orsz\u00e1gos bajnoks\u00e1got rendezzenek. A n\u00e9gy napos verseny eredm\u00e9nyek\u00e9nt v\u00e9g\u00fcl flottabajnokot hirdettek a karbon anyag\u00fa Nacra F20-as katamar\u00e1non vitorl\u00e1z\u00f3 Bakonyi-Forg\u00e1cs p\u00e1ros szem\u00e9ly\u00e9ben. A korm\u00e1nyos Bakonyi J\u00f3zsef a Katamar\u00e1n SE alap\u00edt\u00f3ja \u00e9s eln\u00f6ke, a mancsaft […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":9161,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1326],"sailing_author":"Csepregi Panka","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1359"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1359"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1359\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/9161"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1359"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1359"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1359"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}