{"id":1359,"date":"2012-10-05T09:33:00","date_gmt":"2012-10-05T07:33:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/10\/05\/az-ives-svertek-diadala\/"},"modified":"2017-08-02T00:16:21","modified_gmt":"2017-08-01T22:16:21","slug":"az-ives-svertek-diadala","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/10\/05\/az-ives-svertek-diadala\/","title":{"rendered":"Az \u00edves svertek diadala"},"content":{"rendered":"

\n Interj\u00fa a katamar\u00e1n ny\u00edlt oszt\u00e1ly 2012-es flottabajnokaival\n<\/p>\n

\n A szeptemberi vitorl\u00e1sh\u00e9ten az M3-as katamar\u00e1n ny\u00edlt oszt\u00e1lyban nem j\u00f6tt \u00f6ssze el\u00e9g nevez\u0151 ahhoz, hogy orsz\u00e1gos bajnoks\u00e1got rendezzenek. A n\u00e9gy napos verseny eredm\u00e9nyek\u00e9nt v\u00e9g\u00fcl flottabajnokot hirdettek a karbon anyag\u00fa Nacra F20-as katamar\u00e1non vitorl\u00e1z\u00f3 Bakonyi-Forg\u00e1cs p\u00e1ros szem\u00e9ly\u00e9ben. A korm\u00e1nyos Bakonyi J\u00f3zsef a Katamar\u00e1n SE alap\u00edt\u00f3ja \u00e9s eln\u00f6ke, a mancsaft Forg\u00e1cs Zolt\u00e1n pedig n\u00e9h\u00e1ny tengeri t\u00faravitorl\u00e1s \u00e9lm\u00e9ny ut\u00e1n egy tengerparti nyaral\u00e1s sor\u00e1n tal\u00e1lt r\u00e1 a katamar\u00e1nra, amib\u0151l tavaly \u0151sszel balatoni tanfolyam, \u00e9s v\u00e9g\u00fcl egy haj\u00f3 megv\u00e1s\u00e1rl\u00e1sa lett.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n
\n Milyen el\u0151zm\u00e9nnyel, mikor \u00fcltetek \u00f6ssze, mi\u00f3ta vitorl\u00e1ztok egy\u00fctt?
\n <\/em>
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n
\n Bakonyi J\u00f3zsef:
\n <\/strong>
\n B\u00e1r \u00e9n 15 \u00e9ve katamar\u00e1nozom, val\u00f3j\u00e1ban csak az idei szezont\u00f3l vitorl\u00e1zunk egy\u00fctt, de az\u00f3ta nagyon sokat. Zoli r\u00e9gebben t\u00f6bbsz\u00f6r haj\u00f3zott a tengeren, \u00e9s r\u00e9g\u00f3ta foglalkoztatta a gondolat, hogy kipr\u00f3b\u00e1lna egy gyors katamar\u00e1nt. Figyelemmel k\u00eds\u00e9rte a tavaly Balatonf\u00fcreden rendezett F18-as vil\u00e1gbajnoks\u00e1got is, amelyen \u00e9n is r\u00e9szt vettem. A VB-n is j\u00f3l szerepl\u0151 magyar bajnokcsapat mancsaftja, Pethe\u0151 Tam\u00e1s r\u00e9gi ismer\u0151se volt, \u0151 hozott \u00f6ssze benn\u00fcnket tavaly szeptemberben a katamar\u00e1nos ny\u00edlt nap keret\u00e9ben. Zoli azonnal beleszeretett a katamar\u00e1n sportba, \u00e9s az idei szezont m\u00e1r egy teljesen \u00faj fejleszt\u00e9s\u0171 Nacra F20 carbon sportkatamar\u00e1nnal vitorl\u00e1ztuk v\u00e9gig.\n<\/p>\n

\n
\n
\n Zoli, mi vonzott a katamar\u00e1nokban, mikor v\u00e1gt\u00e1l bele?
\n <\/em>
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n
\n Forg\u00e1cs Zolt\u00e1n:
\n <\/strong>
\n A tavaly \u0151szi tanfolyam ut\u00e1n J\u00f3zsi mondta, hogy l\u00e9tezik egy \u00faj 20 l\u00e1bas haj\u00f3, \u00e9s ha veszek egy ilyet, fel\u00fcl mell\u00e9m korm\u00e1nyosnak. Bemutatott a keresked\u0151nek, aki tavasszal felh\u00edvott, hogy hoz egy Carbont a haj\u00f3ki\u00e1ll\u00edt\u00e1sra. Megn\u00e9ztem, \u00e9s leny\u0171g\u00f6z\u00f6tt, tudtam, hogy ez kell nekem! Megvett\u00fck, b\u00e1r m\u00e9g Magyarorsz\u00e1gon soha senki nem ment ilyen haj\u00f3val, \u00e9s elk\u00e9pzel\u00e9s\u00fcnk sem volt r\u00f3la, milyen lehet a v\u00edzen. Alig v\u00e1rtam az \u00e1prilist, hogy v\u00edzre ker\u00fclj\u00f6n a haj\u00f3, id\u00e9n tal\u00e1n J\u00f3zsival mi voltunk az els\u0151k, akik katamar\u00e1noztak. Ny\u00e1rra gyakorlatilag lek\u00f6lt\u00f6ztem a Balatonra, \u00e9s rengeteget ment\u00fcnk. Ezt a haj\u00f3t nem lehet megunni! Mindenre j\u00f3 az \u00fasz\u00f3 st\u00e9gt\u0151l a rep\u00fcl\u00e9sig, nagy, k\u00e9nyelmes, k\u00f6nny\u0171, gyors, \u00e9s sz\u00e9p. Egy megval\u00f3sult \u00e1lom!\n<\/p>\n

\n
\n
\n Ezek szerint tavasszal az elej\u00e9r\u0151l kezdtetek mindent\u2026
\n <\/em>
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n
\n FZ:
\n <\/strong>
\n Mivel nekem szinte semmilyen vitorl\u00e1s tapasztalatom sem volt, ez\u00e9rt sokat kellett tanulnom. Az eg\u00e9sz ott kezd\u0151d\u00f6tt, hogy amikor elkezdt\u00fcnk vitorl\u00e1zni a Carbonon, \u00e9n teljesen tapasztalatlan voltam, J\u00f3zsi pedig kor\u00e1bban nem vitorl\u00e1zott fix mancsafttal. Ennek az lett a k\u00f6vetkezm\u00e9nye, hogy amit meg tudtam volna csin\u00e1lni, azt hi\u00e1ba csin\u00e1ltam, mert J\u00f3zsi nem b\u00edzott bennem. Ez nagyon h\u00e1tr\u00e1ltatta a fejl\u0151d\u00e9s\u00fcnket. A m\u00e1sik probl\u00e9ma az volt, hogy itthon senkinek nem volt ezzel a haj\u00f3val tapasztalata, \u00edgy mindent nek\u00fcnk kellett kital\u00e1lni. Szerencs\u00e9re a haj\u00f3 nagyon megenged\u0151, \u00edgy a mi hib\u00e1inkat is toler\u00e1lta.\n<\/p>\n

\n
\n \"img3857.JPG\"
\n
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n
\n Hogyan szervezitek az edz\u00e9seiteket, van-e edz\u0151partneretek?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n
\n BJ:
\n <\/strong>
\n Amikor mindkett\u0151nk ideje engedi, akkor edz\u00fcnk. Mivel sajnos ez az els\u0151 ilyen t\u00edpus\u00fa katamar\u00e1n az orsz\u00e1gban, ez\u00e9rt csak n\u00e9h\u00e1ny F18-assal tudunk egy\u00fctt gyakorolni. Egy\u00e9bk\u00e9nt a legjobb edz\u00e9sek mindig a versenyek, mert itt nagyobb mez\u0151nyben vitorl\u00e1zhatunk, \u00e9s \u00f6sszem\u00e9rhetj\u00fck teljes\u00edtm\u00e9ny\u00fcnket az F18-asokkal \u00e9s a t\u00f6bbi M3-as katamar\u00e1nnal.\n<\/p>\n

\n
\n FZ:
\n <\/strong>
\n Neh\u00e9z edz\u0151partnereket keresni, mert a Carbon m\u00e1s tulajdons\u00e1gokkal b\u00edr mint a t\u00f6bbi M3-as vagy F18-as, m\u00e1s sz\u00f6geket megy, m\u00e1sk\u00e9nt kell terhelni. A stopper, a sebess\u00e9gm\u00e9r\u0151 \u00e9s a kompasz a legjobb edz\u0151partner\u00fcnk. De rem\u00e9lj\u00fck, j\u00f6v\u0151re lesznek m\u00e9g ilyen haj\u00f3k a tavon.\n<\/p>\n

\n
\n
\n A t\u00fara vagy a p\u00e1lyaversenyz\u00e9s vonz jobban benneteket?
\n <\/em>
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n
\n BJ:
\n <\/strong>
\n Erre neh\u00e9z v\u00e1laszolni, mindegyiknek megvan a sz\u00e9ps\u00e9ge. Tal\u00e1n a szesz\u00e9lyes balatoni sz\u00e9lj\u00e1r\u00e1s miatt ink\u00e1bb a p\u00e1lyaverseny mellett tenn\u00e9m le a voksomat. A Katamar\u00e1n SE a p\u00e1lyaversenyek mellett minden \u00e9vben rendez egy t\u00faraversenyt is, tavaly a nagyon gyenge le\u00e1ll\u00f3 sz\u00e9l miatt nem volt nagy sikere, de az azt megel\u0151z\u0151 k\u00e9t \u00e9vben csod\u00e1latos szelekben versenyezhett\u00fcnk.\n<\/p>\n

\n
\n FZ:
\n <\/strong>
\n A p\u00e1lyaversenyek perg\u0151sebbek, ez\u00e9rt \u00e9n azt jobban szeretem, b\u00e1r az igazs\u00e1ghoz hozz\u00e1tartozik, hogy a t\u00faraversennyel id\u00e9n nem volt szerencs\u00e9m, mert csak a m\u00e1sodik napon tudtam r\u00e9szt venni,\u00a0 \u00e9s akkor m\u00e1r nagyon gyenge sz\u00e9l f\u00fajt. Viszont a rate miatt nek\u00fcnk akkor is 11%-al gyorsabban k\u00e9ne menn\u00fcnk, mint pl. az F18-as haj\u00f3knak, \u00e9s ezt nem lehet megcsin\u00e1lni, ha \u00e1llunk. Sz\u00f3val az igazi t\u00faraversenyr\u0151l csak elk\u00e9pzel\u00e9seim vannak.\n<\/p>\n

\n
\n
\n Milyen sz\u00e9lviszonyok k\u00f6z\u00f6tt szerettek vitorl\u00e1zni?
\n <\/em>
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n
\n BJ:
\n <\/strong>
\n \u00dagy tudom, hogy 2008-ig, am\u00edg a Tornado olimpiai haj\u00f3oszt\u00e1ly volt, addig 2-6 Beaufort k\u00f6z\u00f6tt rendeztek katamar\u00e1n versenyeket. Szerintem ez az ide\u00e1lis a sz\u00e9l! Ez alatt unalmas, efelett pedig m\u00e1r nagyon extr\u00e9mek ezek a szerkezetek, tekintettel arra, hogy nincsen reffel\u00e9si lehet\u0151s\u00e9g. De ha verseny van, abban kell vitorl\u00e1zni amiben elind\u00edtj\u00e1k a futamokat….\n<\/p>\n

\n
\n FZ:
\n <\/strong>
\n \u00c9n az \u00e9rtelmes, 2-5 Beaufort er\u0151ss\u00e9g\u0171 szeleket szeretem. Felette m\u00e1r az ember az \u00e9letben marad\u00e1s\u00e9rt k\u00fczd, f\u0151leg ezen a k\u00f6nny\u0171, \u00e9s sok vitorl\u00e1val rendelkez\u0151 haj\u00f3n. Sz\u00edvesen sz\u00e1guldozom, de az \u00e9sszer\u0171s\u00e9g, \u00e9s az \u00e9lvezet hat\u00e1rain bel\u00fcl. \u00c9n nem az\u00e9rt vitorl\u00e1zom, hogy elmondhassam, hogy egy 8-as sz\u00e9lben majdnem meghaltunk, hanem az\u00e9rt, hogy egy 4-5-\u00f6sben k\u00e9nyelmesen \u00e9lvezzem a sz\u00e1guld\u00e1st.\n<\/p>\n

\n
\n
\n M
\n <\/em>
\n <\/strong>
\n
\n
\n ilyen terveitek vannak a k\u00f6vetkez\u0151 szezonra, k\u00e9sz\u00fclt\u00f6k-e k\u00fclf\u00f6ldre?
\n <\/em>
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n
\n BJ:
\n <\/strong>
\n Az F20 Carbon shottj\u00e1nak kezel\u00e9s\u00e9hez kell a j\u00f3 er\u0151nl\u00e9t, ez\u00e9rt t\u00e9len kondicion\u00e1l\u00f3 edz\u00e9seket fogunk csin\u00e1lni. Erre k\u00fcl\u00f6n\u00f6sen Zolinak van nagy sz\u00fcks\u00e9ge, mivel \u0151 kezeli a vitorl\u00e1kat. K\u00fclf\u00f6ldi versenyeket nem tervez\u00fcnk, viszont szeretn\u00e9nk minden hazai versenyen r\u00e9szt venni, \u00e9s a lehet\u0151 legjobban szerepelni ezeken.\n<\/p>\n

\n
\n FZ:
\n <\/strong>
\n Mi a sz\u00f3rakoz\u00e1s kedv\u00e9\u00e9rt versenyz\u00fcnk, ismerj\u00fck a hat\u00e1rainkat, \u00e9s megpr\u00f3b\u00e1ljuk ki\u00e9lvezni a versenyek minden pillanat\u00e1t. T\u00e9len az elm\u00e9leti tud\u00e1somat is fejlesztenem kell, b\u00e1r sajnos nagyon kev\u00e9s katamar\u00e1nos k\u00f6nyv van.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n
\n A flottabajnoks\u00e1g els\u0151 napjaiban nagyon f\u00fajt a sz\u00e9l, mi\u00e9rt d\u00f6nt\u00f6ttetek \u00fagy, hogy nem \u00e1lltok rajthoz?
\n <\/em>
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n
\n BJ:
\n <\/strong>
\n K\u00fcl\u00f6n\u00f6s tekintettel voltunk arra a t\u00e9nyre, hogy mi egy olyan \u00faj t\u00edpus\u00fa katamar\u00e1nnal versenyz\u00fcnk amelyhez nincs az orsz\u00e1gban tartal\u00e9k alkatr\u00e9sz, ez\u00e9rt ha b\u00e1rmilyen s\u00e9r\u00fcl\u00e9s \u00e9ri a haj\u00f3nkat, feladni k\u00e9nyszer\u00fclhet\u00fcnk ak\u00e1r az eg\u00e9sz bajnoks\u00e1got. Ez a taktika egy\u00e9bk\u00e9nt \u00e9rv\u00e9nyes volt az eg\u00e9sz verseny\u00e9vadra, szerencs\u00e9nkre a haj\u00f3 k\u00e9t apr\u00f3 s\u00e9r\u00fcl\u00e9s\u00e9t\u0151l eltekintve sikeresen v\u00e9gigversenyezte az eg\u00e9sz szezont.\n<\/p>\n

\n
\n
\n A gyeng\u00e9bb sz\u00e9lben mi volt a taktik\u00e1tok?
\n <\/em>
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n
\n BJ:
\n <\/strong>
\n Sajnos ezzel a haj\u00f3val mi nem a t\u00f6bbi katamar\u00e1nnal versenyz\u00fcnk, hanem a futamid\u0151vel! Nek\u00fcnk menn\u00fcnk kell mindig \u00e9s min\u00e9l gyorsabban. Nem engedhetj\u00fck meg magunknak, hogy pl. kitakar\u00f3s, \u00e9s m\u00e1s csat\u00e1kban vegy\u00fcnk r\u00e9szt a t\u00f6bbiekkel, mert ez a futamid\u0151nk rov\u00e1s\u00e1ra megy. Mi akkor tudunk csak a hendikep\u00fcnkkel nyerni, ha pl. az F18-asokat egy 40 perces futamban legal\u00e1bb 5-6 perccel megel\u0151zz\u00fck! \u00dagy gondoljuk, hogy a bajnoks\u00e1gra siker\u00fclt a haj\u00f3nkat ide\u00e1lisan be\u00e1ll\u00edtanunk, v\u00e9gre megfelel\u0151en \u00e9lesek \u00e9s gyorsak voltunk. Zoli is egyre jobban belej\u00f6tt a prec\u00edz \u00e9s pontos vitorla kezel\u00e9sbe.\n<\/p>\n

\n
\n
\n Mi a v\u00e9lem\u00e9nyetek arr\u00f3l, hogy \u00e9vek \u00f3ta nem j\u00f6tt \u00f6ssze el\u00e9g haj\u00f3 a bajnoks\u00e1gra az M3 ny\u00edlt oszt\u00e1lyban?
\n <\/em>
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n
\n FZ:
\n <\/strong>
\n Rem\u00e9lem j\u00f6v\u0151re t\u00f6bb versenyk\u00e9pes haj\u00f3 lesz az M3 oszt\u00e1lyban. Ez most k\u00e9t oldalr\u00f3l is sanszos, j\u00f6nnek a Nacra 17-esek, \u00e9s a nagyobb darab embereknek is van j\u00e1t\u00e9kszer\u00fck az F20 Carbon szem\u00e9ly\u00e9ben. Ezek a haj\u00f3k az F18-asokkal is felveszik a versenyt, \u00edgy ha az \u00e9vk\u00f6zi versenyeket egy\u00fctt ind\u00edtj\u00e1k, j\u00f3 kis mez\u0151ny j\u00f6het \u00f6ssze.\n<\/p>\n

\n
\n BJ:
\n <\/strong>
\n \u00c9n optimista vagyok, mivel az eg\u00e9sz katamar\u00e1n sportot is \u00edgy kezdt\u00fck 2003-ban, \u00e9s mostanra hov\u00e1 jutottunk! A 2009-es megrendezett Orsz\u00e1gos Bajnoks\u00e1gon m\u00e9g k\u00f6zel annyi M3-as katamar\u00e1n indult, mint F18-as. A tavaly Balatonf\u00fcreden megrendezett F18 Katamar\u00e1n Vil\u00e1gbajnoks\u00e1g miatt egy kicsit h\u00e1tt\u00e9rbe szorult az M3 Katamar\u00e1n Oszt\u00e1ly. Mindenki F18-ban akart versenyezni, \u00e9s esetleg a \u00a0\u00a0f\u00fcredi VB-n is elindulni. Pedig azoknak a csapatoknak, akik 180kg, 200kg vagy esetleg efeletti s\u00falyban indulnak, ink\u00e1bb indokolt lenne M3-ban versenyezni pl. egy Formula 20-as katamar\u00e1nnal. T\u00f6bben dolgozunk azon, hogy az M3 Katamar\u00e1n Oszt\u00e1ly \u00fajra n\u00e9pszer\u0171 legyen, a nehezebb egys\u00e9gek is v\u00e9gre megtal\u00e1lj\u00e1k sz\u00e1m\u00edt\u00e1sukat, mondjuk az F20 Carbonban, \u00e9s ne felejts\u00fck el, hogy az \u00faj olimpiai katamar\u00e1n a Nacra 17-esek is ezt az oszt\u00e1lyt fogj\u00e1k er\u0151s\u00edteni, rem\u00e9nyeim szerint m\u00e1r a j\u00f6v\u0151 \u00e9vt\u0151l.\n<\/p>\n

\n
\n
\n Mit\u0151l olyan gyors ez a haj\u00f3, amivel versenyeztek?
\n <\/em>
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n
\n BJ:
\n <\/strong>
\n A Nacra Carbon F20 egy 6 m\u00e9ter 20 centi hossz\u00fa, kb. 160 kg s\u00faly\u00fa haj\u00f3. Az \u00edves svertek hydrosz\u00e1rnyk\u00e9nt emelik a lee oldali testet, hogy min\u00e9l k\u00f6nnyebben sz\u00e1guldjon a v\u00edzen.\n<\/p>\n

\n
\n FZ:
\n <\/strong>
\n Szerintem nem v\u00e9letlen, hogy ennek a haj\u00f3nak a kicsiny\u00edtett m\u00e1sa lett az olimpiai haj\u00f3oszt\u00e1ly! Ez egy innovat\u00edv gyors, k\u00f6nny\u0171, haj\u00f3, mely nagyon kezes \u00e9s j\u00f3indulat\u00fa. Nagyon \u00e9lvezetes vele vitorl\u00e1zni, az az \u00e9rz\u00e9se az embernek, hogy siklik a v\u00edzen, nagyobb sz\u00e9lben is k\u00f6nnyed a mozg\u00e1sa. Extr\u00e9m m\u00f3don is lehet vele vitorl\u00e1zni, nek\u00fcnk is siker\u00fclt az \u00edves svertek miatt kiugratni a v\u00edzb\u0151l! Nem mell\u00e9kes, hogy 160-180 kil\u00f3 a vitorl\u00e1z\u00f3 szem\u00e9lyzet ide\u00e1lis s\u00falya! K\u00f6nny\u0171 vitorl\u00e1zni, \u00e9s nincsenek igaz\u00e1n rossz tulajdons\u00e1gai, tal\u00e1n csak az anyag\u00e1b\u00f3l ad\u00f3d\u00f3 s\u00e9r\u00fcl\u00e9kenys\u00e9ge. Kis sz\u00e9lben is j\u00f3l megy, \u00e9s el\u00e9g nagy ahhoz, hogy a csal\u00e1ddal is k\u00e9nyelmesen haszn\u00e1lhat\u00f3 legyen.\n<\/p>\n

\n
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n
\n
\n Ha a m\u00e9retei megfeleln\u00e9nek a K\u00e9kszalag versenyki\u00edr\u00e1s\u00e1nak, ott mire lenne k\u00e9pes?
\n <\/em>
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n
\n BJ:
\n <\/strong>
\n Id\u00e9n a t\u00faraversenyen j\u00f3 sz\u00e9lben 1 \u00f3ra 40 perc alatt teljes\u00edtett\u00fck az Als\u00f3\u00f6rs \u2013 Balatonkenese -Als\u00f3\u00f6rs t\u00e1vot, Balatonalm\u00e1din\u00e1l partk\u00f6zeli bet\u00e9t b\u00f3j\u00e1val. \u00dagy gondolom, hogy a K\u00e9kszalagon megfelel\u0151 sz\u00e9lviszonyok k\u00f6z\u00f6tt mindenk\u00e9ppen az els\u0151 t\u00edzben lenne.\n<\/p>\n

\n
\n
\n Mit gondoltok, hov\u00e1 fejl\u0151dhetnek m\u00e9g technikailag a katamar\u00e1nok?
\n <\/em>
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n
\n BJ:
\n <\/strong>
\n A fejl\u0151d\u00e9s nem \u00e1ll meg! Jobb vitorl\u00e1k, k\u00f6nnyebb \u00e9s er\u0151sebb anyagok j\u00f6nnek, a forma is mindig meg\u00fajul. Az Amerika kup\u00e1ja AC72-es katamar\u00e1njai a kiv\u00e1l\u00f3 p\u00e9ld\u00e1k.\n<\/p>\n

\n
\n
\n J\u00f3zsi, a katamar\u00e1noz\u00e1s mellett lassan h\u00e1rom \u00e9vtizede sz\u00f6rf\u00f6z\u00f6l. Ink\u00e1bb vitorl\u00e1z\u00f3nak, vagy ink\u00e1bb sz\u00f6rf\u00f6snek \u00e9rzed magad?
\n <\/em>
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n
\n BJ:
\n <\/strong>
\n Ha mindenk\u00e9pp v\u00e1lasztani kell, ink\u00e1bb katamar\u00e1nosnak! Amikor Egei Laci bar\u00e1tommal 2003-ban megalap\u00edtottuk a Katamar\u00e1n Sportegyes\u00fcletet, a sz\u00f6rf\u00f6z\u00e9s volt a motiv\u00e1ci\u00f3m alapja. \u00dagy gondoltam, hogy ez az a gyors haj\u00f3t\u00edpus, ami a sz\u00f6rf ut\u00e1n sem unalmas. Azt hiszem nem t\u00e9vedtem, mert az\u00f3ta m\u00e1r egyre t\u00f6bben gondolj\u00e1k ezt ugyan\u00edgy. 2016-ban Ri\u00f3ban pedig ism\u00e9t olimpiai haj\u00f3oszt\u00e1ly lesz a katamar\u00e1n\u2026\n<\/p>\n

\n
\n Forr\u00e1s: CherryCom
\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Interj\u00fa a katamar\u00e1n ny\u00edlt oszt\u00e1ly 2012-es flottabajnokaival A szeptemberi vitorl\u00e1sh\u00e9ten az M3-as katamar\u00e1n ny\u00edlt oszt\u00e1lyban nem j\u00f6tt \u00f6ssze el\u00e9g nevez\u0151 ahhoz, hogy orsz\u00e1gos bajnoks\u00e1got rendezzenek. A n\u00e9gy napos verseny eredm\u00e9nyek\u00e9nt v\u00e9g\u00fcl flottabajnokot hirdettek a karbon anyag\u00fa Nacra F20-as katamar\u00e1non vitorl\u00e1z\u00f3 Bakonyi-Forg\u00e1cs p\u00e1ros szem\u00e9ly\u00e9ben. A korm\u00e1nyos Bakonyi J\u00f3zsef a Katamar\u00e1n SE alap\u00edt\u00f3ja \u00e9s eln\u00f6ke, a mancsaft […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":9161,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1326],"sailing_author":"Csepregi Panka","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1359"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1359"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1359\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/9161"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1359"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1359"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1359"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}