{"id":1362,"date":"2012-10-01T20:20:00","date_gmt":"2012-10-01T18:20:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/10\/01\/tbs-nagydij-2012\/"},"modified":"2017-08-01T23:55:59","modified_gmt":"2017-08-01T21:55:59","slug":"tbs-nagydij-2012","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/10\/01\/tbs-nagydij-2012\/","title":{"rendered":"TBS Nagyd\u00edj 2012"},"content":{"rendered":"

\n Az egyik r\u00e9sztvev\u0151 besz\u00e1mol\u00f3ja az egykezes t\u00f3ker\u00fcl\u0151r\u0151l.\n<\/p>\n

\n
\n 8 \u00e9ve utolj\u00e1ra, azaz 2004-ben indultam el\u0151sz\u00f6r ezen a versenyen. M\u00e1s volt akkoriban, a jogsit is az\u00e9rt csin\u00e1ltam meg, hogy benevezhessek a versenyre. Azt\u00e1n a verseny nem \u00fagy siker\u00fclt ahogy gondoltam, \u00edgy a k\u00f6vetkez\u0151 \u00e9vekben elmaradt az indul\u00e1s. Id\u00e9n ny\u00e1ron, az Asso99 Ob-n besz\u00e9lgettem Szutival ( Szutr\u00e9ly Gerg\u0151), hogy lesz 8mod oszt\u00e1ly a versenyen. De j\u00f3, gondoltam, \u00edgy nemkell k\u00e9regetni, feleslegesen sokat szerelni a verseny\u00e9rt, \u00e9s nem lesz \u00e1tl\u00e1thatatlan k\u00e1osz a haj\u00f3ban.
\n <\/span><\/p>\n


\n A 8mod weboldal forum\u00e1n kerestem haj\u00f3t, \u00e9s Dalos Attila, aki az idei Musto kup\u00e1r is k\u00f6lcs\u00f6adta a nyolcas\u00e1t, h\u00edvott egy nap m\u00falva, hogy vihetem a parip\u00e1t. \u00d6r\u00fcltem, mert a Pannonvoyage j\u00f3 haj\u00f3. A versenyen Magic Marine n\u00e9ven futott, ki tudja mi\u00e9rt\u2026
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n \"imag0421.jpg\"
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n A haj\u00f3t a THE-ben hagyt\u00e1k nekem a Sz\u00fcreti Regatta ut\u00e1n, \u00edgy kedden ki is tudtam vele menni kanyarodni egyet. Kellemes 3-4-es d\u00e9lnyugati f\u00fajt, a man\u0151verek nehezen indultak, de meglettek a mozdulatok a v\u00e9g\u00e9re. Cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k\u00f6n t\u00e1madtam \u00fajra Tihanyban. Haj\u00f3mos\u00e1s, ami nagyon fontosnak bizonyult, mivel a bulb\u00e1n p\u00e1r horg\u00e1sz kell\u00e9k is lakozott az alg\u00e1k mellett. A haj\u00f3b\u00f3l nem pakoltam ki semmit sem, \u00fagy gondoltam, hogy nem ezen fog m\u00falni a verseny, els\u0151sorban magamnak akartam bizony\u00edtani. Haj\u00f3 k\u00e9szen, ir\u00e1ny F\u00fcred, r\u00f6vid edz\u00e9s. nagygoly\u00f3val 12 csom\u00f3, majd lefektetem a haj\u00f3t, hogy megn\u00e9zzem, hogy \u00e1llok vissza vele. Minden m\u0171k\u00f6dik, \u00edgy megn\u00e9ztem a most 420-ba fel\u00fclt \u201egyerekeim\u201d edz\u00e9s\u00e9t, majd ir\u00e1ny a BYC. Kik\u00f6t\u00e9s seg\u00edts\u00e9ggel megoldva, el\u00e9g kicsi a v\u00edz. A Balatonhelp megk\u00f6t\u00e9se k\u00f6vetkezett, k\u00f6szi a laptop\u00e9rt Bigi, majd nevez\u00e9s. Minden Ok, matric\u00e1z\u00e1s, utols\u00f3 sim\u00edt\u00e1sok, majd haj\u00f3 bez\u00e1r. Vacsora a sekliben, bev\u00e1s\u00e1rl\u00e1s, majd vissza Tihanyba. Megcsin\u00e1ltam a m\u00e1snapi \u00e9tkeket. A f\u0151 fog\u00e1s tonhalas-kukoric\u00e1s penne, mellette csoki, alma, ban\u00e1n \u00e9s izot\u00f3ni\u00e1s ital volt a kieg\u00e9sz\u00edt\u0151. 1 db szendvicset vittem csup\u00e1n.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n \"imag0420.jpg\"
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Reggel 8-ra \u00e1tmentem a BYC-be, a korm\u00e1nyos \u00e9rtekezlet k\u00e9sik, de addig reggeliz\u00fcnk. Alig tudok enni vmit, izgulok. GPS koordin\u00e1t\u00e1kat adnak, de nekem nincs ilyenem, de nem izgatom magamat miatta. J\u00f3 besz\u00e9lget\u00e9sek ismer\u0151s arcokkal, telefonos b\u00facs\u00fa a csal\u00e1dt\u00f3l, majd 11 el\u0151tt ir\u00e1ny a v\u00edz!
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n A cs\u0151b\u0151l f\u00faj a sz\u00e9l, haj\u00f3 bevitorl\u00e1zva. A rajt j\u00f3l siker\u00fclt, rajt ut\u00e1n r\u00f6gt\u00f6n balcsap\u00e1sra fordultam, \u00e9s ir\u00e1ny a cs\u0151! Felettem Hajdu Bal\u00e1zs \u00e9s Oroszl\u00e1n Peti, alattam Farky a Code8-al. Ez egy kis baj, mert a 2 Code8 gyorsabb, megesznek, fordulnom kell. Amit jobb csap\u00e1son megyek, mind negat\u00edv. J\u00f6n Kiscigi, de a r\u00e9gi bar\u00e1ts\u00e1gra val\u00f3 tekintettel nem fordulok az arc\u00e1ba. B\u00e1rcsak megtettem volna. \u00cdgy megkaptam Oroszl\u00e1n Petit is az arcomba, megint kifordul\u00e1s, \u00e9s m\u00e9g nagyobb bukta.
\n <\/span>
\n
\n
\n Az j\u00e1rt j\u00f3l, aki eg\u00e9sz k\u00f6zel ment a f\u00e9lszigethez, ahol felcsavart a sz\u00e9l. Aki keletre volt, mind vesz\u00edtett. \u00c9n a V\u00edzes8-al k\u00fczd\u00f6ttem a THE ut\u00e1nig, ut\u00e1na \u0151 topgenu\u00e1val elv\u00e1gtatott alattam. Ekkor m\u00e9g m\u00f6g\u00f6ttem volt a Nelson, Hajdu Bal\u00e1zs \u00e9s a Fahaj\u00f3 is! J\u00f3 spi h\u00faz\u00e1ssal elmentem a Dinginek, \u00e9s felz\u00e1rk\u00fcztam a Zerge m\u00f6g\u00e9. A sz\u00e9l \u00e1llt le, \u00e9s sz\u00e9pen lehetett cs\u00faszni \u00e9szakabbra. Csal\u00f3ka volt, m\u00e1r eg\u00e9szen j\u00f3 poz\u00edci\u00f3ba ker\u00fcltem, amikor m\u00e9g \u00e9szakabbra nyitottam. Ezt nem kellett volna. K\u00e9s\u0151bb a sz\u00e9l el\u00e1llt, \u00e9s nyugati terjedt le, de d\u00e9lr\u0151l felfel\u00e9. Akik d\u00e9len voltak, mint elmentek! Els\u0151 komoly hiba!
\n <\/span>
\n
\n
\n Juh\u00e1sz Gyurival kezdt\u00fcnk cirk\u00e1lni a friss\u00fcl\u0151 3-4-es sz\u00e9lben, picit mintha gyorsabb lettem volna. A t\u00f6bbiek messze t\u00e1volodtak, egyed\u00fcl a Dingi volt kivehet\u0151 sz\u00e1momra. Ekkor szak\u00edtottam egy kis id\u0151t ev\u00e9sre, j\u00f3l esett a t\u00e9szta. Cirk\u00e1ltunk, \u00e9n f\u0151leg a d\u00e9li partot h\u00faztam ezut\u00e1n, ami be is j\u00f6tt. Gyuri \u00e9s Matyasovszky G\u00e9za is lemaradtak az \u00e9szakra nyit\u00e1ssal, pedig mindketten 50m-en bel\u00fcl voltak. Bogl\u00e1r ut\u00e1n is maradtam a d\u00e9li parton, mivel d\u00e9liesed\u00e9st v\u00e1rtam, \u00e9s be is j\u00f6tt. Egy sz\u00e9lv\u00e1lt\u00f3val k\u00f6zelebb ker\u00fcltem az els\u0151kh\u00f6z, ekkor a 14-15. helyen haj\u00f3ztam. S\u00f6t\u00e9ded\u00e9sre \u00e9rt\u00fck el a Gy\u00f6r\u00f6ki jelet, majd spit h\u00fazva ir\u00e1ny vissza. \u00c9ppen ki\u00e1llt a spi, amikor hangos pattan\u00e1s, \u00e9s a spi ford\u00edt\u00f3 csig\u00e1t tart\u00f3 korl\u00e1t elt\u00f6r\u00f6tt. Gyors agyal\u00e1s, majd kik\u00f6t\u00f6ttem a ford\u00edt\u00f3t, \u00edgy direktbe h\u00faztam a spischotttot. M\u00e9g szerencse, hogy felvettem a keszty\u0171met, pedig ekkor m\u00e9g nem tudtam, hogy Alm\u00e1di ut\u00e1n fogom csak leh\u00fazni a goly\u00f3t. 6-8 csom\u00f3s folymatos halad\u00e1s Bogl\u00e1rig, majd p\u00e1r befel\u00e9 halzol\u00e1ssal ism\u00e9t friss sz\u00e9lben haladtam. Az \u00e9jszak\u00e1ban k\u00e9t haj\u00f3t \u00e9rtem ut\u00f3l, a M\u00e1rta-M\u00e1ri\u00e1t \u00e9s Kiscigit az Xtreme 25-el. A cs\u0151be \u00e9rve a sz\u00e9l elfogyott, \u00e9s k\u00e9ts\u00e9gbeesett sz\u00e9lkeres\u00e9s folyt. \u00c1tverg\u0151dtem a cs\u00f6v\u00f6n, majd elindultam a d\u00e9li part fel\u00e9, ott rem\u00e9ltem frissebb szelet. Val\u00f3sz\u00edn\u0171leg az \u00e9szakin volt is sz\u00e9l, \u00edgy r\u00e1m j\u00f6ttek a megel\u0151z\u00f6tt haj\u00f3k.
\n <\/span>
\n
\n
\n Alm\u00e1di el\u0151tt v\u00e9gk\u00e9pp gyeng\u00fclt a l\u00e9gmozg\u00e1s, szenvedve \u00e9rt\u00fcnk le h\u00e1rman a jelhez. Levettem a spit, de a sz\u00e9l elfordult, a jel ut\u00e1n vissza is h\u00faztam, ir\u00e1ny Aliga. A kenesei kik\u00f6t\u0151 magass\u00e1g\u00e1ban \u00e9lesedett a sz\u00e9l, spi le, marad a genua. Ekkor pattan\u00e1s, \u00e9s a nagyvitorla racsnis csig\u00e1ja szabadult el. Fejl\u00e1mpa keres\u00e9s, majd megoldottam a feladatot. Bizots az \u00e9giek akart\u00e1k, hogy ne unatkozzam. Alattam az Extreme 25-\u00f6s sokkal \u00e9lesebb, f\u00f6l\u00e9m j\u00f6n, majd sim\u00e1n megesz Alig\u00e1ig. Ekkor halucin\u00e1ltam sz\u00e9p yachtokat, nagy partyval a fed\u00e9lzet\u00fck\u00f6n, majd kivil\u00e1gosodott, \u00e9s r\u00e1j\u00f6ttem hogy csak k\u00e9pzel\u0151dtem. A sz\u00e9l gyeng\u00fclt. \u00e9s elkezdett az aligai jel fel\u0151l f\u00fajni. Remek. L\u00e1ttam, ahogy a H\u00f3d \u00e9s Farkas Bence nagy el\u0151nnyel mennek el\u0151tt\u00fcnk m\u00e1r F\u00fcred fel\u00e9.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n \"imag0422.jpg\"
\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n A jel ut\u00e1n spi h\u00faz\u00e1s, de el\u00e9g \u00e9les volt, csak Als\u00f3\u00f6rsre tudtam menni. K\u00f6zben Kiscigi a gennakerrel sz\u00e9pen d\u00e9lre h\u00fazott, j\u00f3val \u00e9lesebben, ami folyamatos t\u00e1volod\u00e1st jelentett. Ekkor \u00fagy d\u00f6nt\u00f6ttem, hogy sehol senki, spi le, kocog\u00e1s a c\u00e9l fel\u00e9, de lefekszem aludni 10 percre. Hans, az autopilot sz\u00e9pen tette a dolg\u00e1t, \u00e9bredtem is a cs\u00f6rg\u00e9sre amit be\u00e1ll\u00edtottam magamnak. \u00c9s a sz\u00e9l rohamosan fogyott, Bence is meg\u00e1llt Csopak magass\u00e1g\u00e1ban.
\n <\/span>
\n
\n
\n \u00c9s ekkor null\u00e1ra cs\u00f6kkent a sz\u00e9l, ami eddig DNY-i volt, majd \u00e1tv\u00e1ltott \u00c9ny-ra! Az idilli \u00e1llapot nem sok\u00e1ig tartott, de a t\u00f6bb km-re lev\u0151 Melges k\u00f6zeledett sz\u00e9pen. Ekkor arra gondoltam, hogy j\u00f6v\u0151re utas\u00edts\u00e1k el a navez\u00e9sem, \u00e9s ekkor j\u00f6tt m\u00e9g egy kis es\u0151, ami v\u00e9gk\u00e9pp feldobott. \u00c1llt mindenki, csak a Melges j\u00f6tt rend\u00fcletlen\u00fcl. 0.5-1 csom\u00f3s sebess\u00e9ggel v\u00e1nszorogtam, de Kiscigi \u00e9s Bence is \u00e1lltak el\u0151ttem. Kis cs\u00edkok j\u00f6ttek a cs\u0151b\u0151l, szinte csak nekem. Spi fel, le, meg\u00e1ll\u00e1s, elindul\u00e1s. Ez ment, lassan meg\u0151r\u00fcltem m\u00e1r.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n K\u00f6zben l\u0151t\u00e1volba ker\u00fcltek a sr\u00e1cok, a spibumm fent volt, de a sz\u00e9l \u00e9les. Csorogtunk a c\u00e9l fel\u00e9, de csak akkor van es\u00e9lyem, ha kock\u00e1ztatok. Gy\u0151zelem, vagy hal\u00e1l, hangzott el a jelsz\u00f3, \u00e9s m\u00e1r ment is fel s spinnaker. Ki\u00e1llt a 93nm, \u00e9s ir\u00e1ny a c\u00e9l. Bence kicsit elk\u00e9sett a felh\u00faz\u00e1ssal, Kiscigi r\u00e9p\u00e1t h\u00fazott, ez mind j\u00f3 volt nekem. El tudtam menni Bence f\u00f6l\u00f6tt, ami az\u00e9rt volt fontos, mert oszt\u00e1lyt\u00e1rs volt, \u00e9s csorogtam a c\u00e9l fel\u00e9. Cigi igyekezett lefel\u00e9 a gennakerrel, de nem tudott becs\u00faszni f\u00f6l\u00e9m. A c\u00e9l el\u0151tt 10m-re lep\u00f6rg\u00f6tt a sz\u00e9l, de e lend\u00fclet m\u00e1r bevitt. 10 m\u00e9terrel az Xtreme25 el\u0151tt, \u00e9s 20 m\u00e9terrel Bence el\u0151tt az abszol\u00fat 11. helyen, kateg\u00f3ria negyedik. A c\u00e9l ut\u00e1n r\u00f6gt\u00f6n motor, \u00e9s ir\u00e1ny Tihany, hiszen edz\u00e9snap van a klubban. Hans bekapcsolva, zene ( Subscribe ) bekapcsolva, \u00e9s egy kis reggeliz\u00e9s, elpakol\u00e1s. \u00d6r\u00f6m, b\u00f3dott\u00e1g. A dolgok megv\u00e1ltoztak, m\u00e1r elinduln\u00e9k j\u00f6v\u0151re is.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Sajnos a d\u00edjkioszt\u00f3n nem tudtam r\u00e9szt venni, mivel a lurk\u00f3knak edz\u00e9s volt vas\u00e1rnap is a klubban.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Szeretn\u00e9k k\u00f6sz\u00f6netet mondani Dalos Attil\u00e1nak a haj\u00f3\u00e9rt, a THE-nek hogy elengedtek a versenyre, Major G\u00e1bornak a haj\u00f3mos\u00e1s\u00e9rt \u00e9s a transzpot\u00e9rt.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: szolovitorlazas.hu, Cserta G\u00e1bor
\n<\/span>
\n
\n
\n Forr\u00e1s: facebook
\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Az egyik r\u00e9sztvev\u0151 besz\u00e1mol\u00f3ja az egykezes t\u00f3ker\u00fcl\u0151r\u0151l. 8 \u00e9ve utolj\u00e1ra, azaz 2004-ben indultam el\u0151sz\u00f6r ezen a versenyen. M\u00e1s volt akkoriban, a jogsit is az\u00e9rt csin\u00e1ltam meg, hogy benevezhessek a versenyre. Azt\u00e1n a verseny nem \u00fagy siker\u00fclt ahogy gondoltam, \u00edgy a k\u00f6vetkez\u0151 \u00e9vekben elmaradt az indul\u00e1s. Id\u00e9n ny\u00e1ron, az Asso99 Ob-n besz\u00e9lgettem Szutival ( Szutr\u00e9ly Gerg\u0151), […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1351,1294,1372],"sailing_author":"Pallay Tibor","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1362"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1362"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1362\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1362"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1362"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1362"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}