{"id":1369,"date":"2012-09-27T17:15:00","date_gmt":"2012-09-27T15:15:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/09\/27\/penteken-egykezes\/"},"modified":"2017-08-01T23:55:57","modified_gmt":"2017-08-01T21:55:57","slug":"penteken-egykezes","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/09\/27\/penteken-egykezes\/","title":{"rendered":"P\u00e9nteken egykezes"},"content":{"rendered":"

\n Id\u00e9n sajna nem j\u00f6tt \u00f6ssze. Nagyon sajn\u00e1lom, mert hossz\u00fa ideje azt tartom, hogy ez a legnagyobb kih\u00edv\u00e1s a balatoni vitorl\u00e1z\u00e1s vil\u00e1g\u00e1ban.\n<\/p>\n

\n Az biztos, hogy id\u00e9n egy r\u00e9g nem l\u00e1tott ellenfele is lesz a sz\u00f3l\u00f3vitorl\u00e1z\u00f3knak. M\u00e9ghozz\u00e1 a v\u00edzm\u00e9lys\u00e9g. Nem is lesz olyan hossz\u00fa a p\u00e1lya, tekintve, hogy a balatoni v\u00edzhi\u00e1ny legnagyobb \u00e1ldozata mindig a keszthelyi \u00f6b\u00f6l.\n<\/p>\n

\n Ahogy eln\u00e9zem, m\u00e9g indul\u00e1si rekord is v\u00e1rhat\u00f3. A verseny oldal\u00e1n 32 versenyz\u0151 adta le a nevez\u00e9s\u00e9t a versenyre. Ez k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151 t\u00f6bbek k\u00f6z\u00f6tt annak, hogy Fin\u00e1czy Gy\u00f6rgy felaj\u00e1nlott egy k\u00fcl\u00f6nd\u00edjat aj\u00e1nlott a legjobb oszt\u00e1lyel\u0151\u00edr\u00e1soknak megfelel\u0151en versenyz\u0151 8m OD-nak. 9 nevez\u0151 is \u00e9l a helyzettel \u00e9s kiz\u00e1r\u00f3lag alapfelszerel\u00e9ssel \u00e1ll neki a versenynek.\n<\/p>\n

\n \u00c1lljon itt egy riport a
\n
\n szolovitorlazas.hu
\n <\/a>
\n oldalr\u00f3l nem is olyan r\u00e9gr\u0151l a verseny szervez\u0151j\u00e9t\u0151l Fa N\u00e1ndort\u00f3l:\n<\/p>\n

\n
\n MixPress:
\n <\/strong>
\n TBS Nagyd\u00edj 2012 \u2013 2011 \u00f3ta igen komoly fejl\u0151d\u00e9sen ment kereszt\u00fcl ez a verseny. Sokkal t\u00f6bben nem neveznek, mint kor\u00e1bban, de \u00fagy t\u0171nik, hogy ez az \u00e9v megint csak az innov\u00e1ci\u00f3 el\u0151remenetel\u00e9t mutatja. Milyennek l\u00e1tod az idei mez\u0151nyt?\n<\/p>\n

\n
\n Fa N\u00e1ndor:
\n <\/strong>
\n \u00dagy l\u00e1tom, hogy ahogy mondod \u2013 a verseny valahol fejl\u0151d\u00f6tt, de \u00e9n sokkal ink\u00e1bb l\u00e1tok fejl\u0151d\u00e9st a versenyz\u0151kben \u00e9s a verseny haj\u00f3kban. Egyr\u00e9szt sz\u00fcletnek az \u00faj versenyhaj\u00f3k, most is kett\u0151 \u00faj, erre tervezett \u00e9s \u00e9p\u00edtett haj\u00f3 sz\u00e1ll ringbe. Ugyanakkor azt l\u00e1tom az elm\u00falt t\u00edz \u00e9vben, hogy nagyon prec\u00edzen megtanult\u00e1k a sr\u00e1cok vezetni azokat a haj\u00f3kat, amik rendelkez\u00e9sre \u00e1llnak. Nagyon megtanultak sz\u00f3l\u00f3vitorl\u00e1zni. A Balaton pedig egy el\u00e9g tr\u00fckk\u00f6s v\u00edz, \u00fagy hogy ez itt nem egyszer\u0171 feladat. A sz\u00e1mokat illet\u0151en \u2013 soha nem is \u00e1lmodtam r\u00f3la hogy a Balatonon enn\u00e9l t\u00f6bb sz\u00f3l\u00f3vitorl\u00e1z\u00f3 jelentkez\u0151 legyen. Ha ar\u00e1ny\u00e1ban n\u00e9zz\u00fck, a vil\u00e1gban k\u00f6r\u00fclbel\u00fcl ugyanennyi sz\u00f3l\u00f3vitorl\u00e1z\u00f3 van, vagy szer\u00e9nyebb. Az, hogy a mai akt\u00edv magyar versenyvitorl\u00e1z\u00f3k k\u00f6z\u00fcl h\u00fasz igen amb\u00edci\u00f3zus vitorl\u00e1z\u00f3 megjelenik itt ezeken a versenyeken \u00e9s egyre ink\u00e1bb tudja a dolg\u00e1t, ezt \u00e9n kifejezetten j\u00f3nak gondolom.\n<\/p>\n

\n
\n MixPr.:
\n <\/strong>
\n Az is nagy dolog, hogy az innovat\u00edv haj\u00f3k k\u00f6z\u00fcl megint megjelent \u00fajabb k\u00e9t haj\u00f3 az id\u00e9n. Van egy v\u00e1ltoz\u00e1s, ami a 8M OD-nak is t\u00f6bb es\u00e9lyt ad, mint kor\u00e1bban. Ez az a bizonyos Fin\u00e1czy Gy\u00f6rgy \u00e1ltal felk\u00edn\u00e1lt v\u00e1ndord\u00edj.\n<\/p>\n

\n
\n F.N.:
\n <\/strong>
\n Ezt \u0151 a 8M OD-nak k\u00edn\u00e1lta f\u00f6l, amennyiben azok oszt\u00e1lyel\u0151\u00edr\u00e1sok szerint versenyeznek. Teh\u00e1t egy 8M OD-val indul\u00f3 versenyz\u0151nek lehet\u0151s\u00e9ge van eld\u00f6nteni, hogy nyitott kateg\u00f3ri\u00e1ban j\u00f6n \u00e9s akkor turb\u00f3z, vagy a kateg\u00f3ri\u00e1j\u00e1n bel\u00fcl j\u00f6n \u00e9s a klasszikus m\u00f3don egy spinakkerrel megvitorl\u00e1zva, richer \u00e9s egy\u00e9b minden n\u00e9lk\u00fcl. \u00cdgy kevesebb beavatkoz\u00e1s, kevesebb k\u00f6lts\u00e9g. \u00cdgy is lehet egy sz\u00e9p versenyt v\u00edvni, ugyanakkor ezek a teljes\u00edtm\u00e9nyek, amelyeket oszt\u00e1lyhaj\u00f3k\u00e9nt futnak, belesz\u00e1m\u00edtanak az abszolutba \u2013 teh\u00e1t lehet olyan id\u0151j\u00e1r\u00e1si szitu\u00e1ci\u00f3, amikor az \u00e9lmez\u0151nybe is belesz\u00f3lnak. Nekik ez egy kett\u0151s lehet\u0151s\u00e9g \u2013 oszt\u00e1lyban is \u00e9s nyitott kateg\u00f3ri\u00e1ban is. Rengeteg olyan 8M OD van, akik nem szeretn\u00e9nek k\u00fcl\u00f6n k\u00f6lts\u00e9gekbe esni emiatt az egy verseny miatt. \u0150k el tudnak j\u00f6nni a klasszikus m\u00f3don.\n<\/p>\n

\n
\n MixPr.:
\n <\/strong>
\n A Balaton ker\u00fcl\u0151nek az \u00fatvonal\u00e1t is befoly\u00e1solja nyilv\u00e1n a v\u00edzm\u00e9lys\u00e9g, illetve bizonyos haj\u00f3knak a mer\u00fcl\u00e9s\u00e9n\u00e9l konkr\u00e9t probl\u00e9ma \u00e9s rizik\u00f3 is lehet a mai v\u00edz\u00e1ll\u00e1s. L\u00e1that\u00f3 m\u00e1r nagyj\u00e1b\u00f3l, hogy az ideit hogy kell korl\u00e1tok k\u00f6z\u00e9 szor\u00edtani?\n<\/p>\n

\n
\n F.N.:
\n <\/strong>
\n Igen, ez el\u00e9g egy\u00e9rtelm\u0171en l\u00e1tszik. A tihanyi cs\u0151 egy nagy k\u00e9rd\u0151jel mindny\u00e1junk sz\u00e1m\u00e1ra, mivel az utols\u00f3 h\u00edrek szerint \u2013 \u00e9n ugyan nem j\u00e1rtam arra, de szavahihet\u0151 vitorl\u00e1z\u00f3k \u00e1ll\u00edtj\u00e1k, hogy a haj\u00f3z\u00e1si \u00fat b\u00f3jasor\u00e1n bel\u00fcl is fel lehet \u00fclni. Ugyanakkor n\u00e1lunk k\u00e9t m\u00e9ter a mer\u00fcl\u00e9si limit, az \u00faj haj\u00f3k szinte mindegyik kihaszn\u00e1lja ezt, nekik nagyon kell figyelni arra, hogy hova mennek. A b\u00f3jafordul\u00f3kn\u00e1l is sz\u00fcks\u00e9gszer\u0171en k\u00f6zel megy\u00fcnk a parthoz. A keszthelyi b\u00f3j\u00e1t szinte teljesen biztosan kihozzuk eg\u00e9szen a gy\u00f6r\u00f6ki sarokig mert annyira megb\u00edzhatatlan Keszthely el\u0151tt a v\u00edzm\u00e9lys\u00e9g, hogy nem kock\u00e1ztatunk. Majd m\u00e9g ezzel kapcsolatban megn\u00e9zz\u00fck a lehet\u0151s\u00e9geket. Alm\u00e1din\u00e1l \u00e9s Alig\u00e1n\u00e1l is legal\u00e1bb egy olyan 200 m\u00e9terrel beljebb vissz\u00fck majd a b\u00f3j\u00e1kat a ny\u00edlt v\u00edz fel\u00e9, ahol m\u00e1r megb\u00edzhat\u00f3an 2 \u00e9s f\u00e9l m\u00e9teres v\u00edzm\u00e9lys\u00e9g van b\u00f3j\u00e1t\u00f3l m\u00e9g olyan 50 m\u00e9terre is.\n<\/p>\n

\n Ezek a v\u00e1ltoz\u00e1sok lesznek. Ez egy picit ler\u00f6vid\u00edti a p\u00e1ly\u00e1t, de nem jelent\u0151sen.\n<\/p>\n

\n
\n Forr\u00e1s: szolovitorlazas.hu
\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Id\u00e9n sajna nem j\u00f6tt \u00f6ssze. Nagyon sajn\u00e1lom, mert hossz\u00fa ideje azt tartom, hogy ez a legnagyobb kih\u00edv\u00e1s a balatoni vitorl\u00e1z\u00e1s vil\u00e1g\u00e1ban. Az biztos, hogy id\u00e9n egy r\u00e9g nem l\u00e1tott ellenfele is lesz a sz\u00f3l\u00f3vitorl\u00e1z\u00f3knak. M\u00e9ghozz\u00e1 a v\u00edzm\u00e9lys\u00e9g. Nem is lesz olyan hossz\u00fa a p\u00e1lya, tekintve, hogy a balatoni v\u00edzhi\u00e1ny legnagyobb \u00e1ldozata mindig a keszthelyi \u00f6b\u00f6l. […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1351,1294,1372],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1369"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1369"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1369\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1369"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1369"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1369"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}