{"id":1384,"date":"2012-09-13T19:06:00","date_gmt":"2012-09-13T17:06:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/09\/13\/ac72-melyrepules\/"},"modified":"2017-08-01T23:55:53","modified_gmt":"2017-08-01T21:55:53","slug":"ac72-melyrepules","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/09\/13\/ac72-melyrepules\/","title":{"rendered":"AC72 – m\u00e9lyrep\u00fcl\u00e9s"},"content":{"rendered":"

\n A svert szab\u00e1ly \u00e9rtelmez\u00e9se \u00fajra\u00edrhatja a v\u00edz feletti rep\u00fcl\u00e9st az oszt\u00e1lyban.\n<\/p>\n

\n Az AC72-esek k\u00f6r\u00fcli fejlem\u00e9nyeknek a sorozatf\u00fcgg\u0151k \u00f6r\u00fclhetnek a legjobban. Mivel fogy az id\u0151, egyre t\u00f6bb inform\u00e1ci\u00f3 l\u00e1t napvil\u00e1got \u00e9s a csapatoknak lassan ki kell j\u00e1tszaniuk k\u00e1rty\u00e1ikat. M\u00e1r egy \u00e9v sincs vissza a Kup\u00e1ig \u00e9s az AC72-es fejleszt\u00e9s l\u00e1tsz\u00f3lag m\u00e9g gyerekcip\u0151ben j\u00e1r.\n<\/p>\n

\n A leg\u00fajabb h\u00edr az\u00e9rt er\u0151s, mert amir\u0151l sz\u00f3l azt val\u00f3sz\u00edn\u0171leg az \u00f6sszes csapat sz\u00e1m\u00edt\u00e1sba vette, de val\u00f3sz\u00edn\u0171leg a t\u00f6bbs\u00e9g el is vetette azt, mert nem tal\u00e1lta szab\u00e1lyosnak, vagy nem tal\u00e1lta el\u00e9g hat\u00e9konynak. Arra viszont t\u00f6k\u00e9letes az id\u0151z\u00edt\u00e9s, hogy megkavarja az \u00e1ll\u00f3vizet, bekavarjon a fejekbe \u00e9s a m\u00e9rn\u00f6k\u00f6k az alapokt\u00f3l vizsg\u00e1lj\u00e1k \u00fajra mi is a tuti egy inshore p\u00e1lyaversenyen.\n<\/p>\n

\n M\u00e1r-m\u00e1r abban a hitben voltunk, hogy a kiwik \u00e9s az amerikaiak k\u00f6zel kihozt\u00e1k a maximumot az AC72-es szab\u00e1lyokb\u00f3l (lehet \u00edgy is van), \u00e1m k\u00f6zben kider\u00fclt, hogy m\u00e1ris volt egy beadv\u00e1ny a Felm\u00e9r\u0151 Bizotts\u00e1gn\u00e1l (FB), amely neglig\u00e1lja az L svertes elk\u00e9pzel\u00e9st \u00e9s valami m\u00e1ssal rukkol el\u0151.\n<\/p>\n

\n M\u00edg el\u0151z\u0151 cikk\u00fcnkben pont azt ecsetelt\u00fck, hogy nyilv\u00e1n meg van k\u00f6tve a m\u00e9rn\u00f6k\u00f6k keze a fejleszt\u00e9s ter\u00e9n illetve mindenki az L svert hat\u00e9konys\u00e1g\u00e1t tal\u00e1lta optim\u00e1lisnak a lehet\u0151s\u00e9gekhez m\u00e9rten \u00e9s emiatt alkalmazz\u00e1k is ezt a megold\u00e1st (l\u00e1sd ORACLE \u00e9s ETNZ haj\u00f3k), addig az FB-hez beny\u00fajtott m\u00e1sik javaslat \u00e1tment a sz\u0171r\u0151n, melyben m\u00e1s megk\u00f6zel\u00edt\u00e9s\u0171 svertet is enged\u00e9lyeztek.\n<\/p>\n

\n Kezdj\u00fck ott, hogy bevett gyakorlat (n\u00e9h\u00e1ny kiv\u00e9telt\u0151l eltekintve), hogy a csapatok \u00faj\u00edt\u00e1saikat beny\u00fajtj\u00e1k j\u00f3v\u00e1hagy\u00e1sra, fel\u00fclvizsg\u00e1latra a hivatalos felm\u00e9r\u0151kh\u00f6z. Ennek egyik legf\u0151bb oka, hogy elker\u00fclj\u00e9k a k\u00e9s\u0151bbi esetleges \u00f3v\u00e1sokat, b\u00edr\u00f3s\u00e1gra j\u00e1rk\u00e1l\u00e1sokat.\n<\/p>\n

\n Ebb\u0151l persze k\u00f6vetkezik, hogy amennyiben egy szab\u00e1ly\u00e9rtelmez\u00e9s nyilv\u00e1noss\u00e1 v\u00e1lik, m\u00e1ris r\u00e1rep\u00fclhet a t\u00f6bbi csapat felhaszn\u00e1lva a szab\u00e1ly adta lehet\u0151s\u00e9geket tov\u00e1bbi fejleszt\u00e9sei sor\u00e1n. \u00a0Azt pontosan nem \u00e1rult\u00e1k el, hogy ki volt az \u00f6tlet beny\u00fajt\u00f3ja, de ha tippeln\u00fcnk kellene akkor els\u0151 helyen az Artemis lenne, mivel USA \u00e9s \u00daj-Z\u00e9land \u00a0els\u0151 tesztjein nem ilyet haszn\u00e1lt viszont az Artemis haj\u00f3j\u00e1n l\u00e1that\u00f3k jelek, amelyek erre utalnak.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n A 34. AC felm\u00e9r\u0151i \u00faj diagramok seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel magyar\u00e1zt\u00e1k a svert szab\u00e1lyoz\u00e1sa adta lehet\u0151s\u00e9geket. Ez azt mutatja, hogy egy m\u00e1s t\u00edpus\u00fa, a haj\u00f3t a v\u00edzb\u0151l kiemel\u0151 sz\u00e1rny is alkalmazhat\u00f3, mivel a szab\u00e1lyok nem tiltj\u00e1k azt. \u00c9s ez az \u00f6tlet m\u00e1r egyenesen sz\u00e1rmaztathat\u00f3 a \u00a0l’Hydroptere-t\u0151l (amely mellesleg 50 csom\u00f3s sebess\u00e9gre is k\u00e9pes).\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Teh\u00e1t a svertt\u0151l elt\u00e9r\u0151en az \u00faj sz\u00e1rnylemez nem a haj\u00f3testen hatol \u00e1t, hanem azon k\u00edv\u00fcl helyezkedik el egy forg\u00f3csaphoz r\u00f6gz\u00edtve \u00e9s egy merev karral megt\u00e1masztva\/\u00e1ll\u00edtva azt. Amikor felh\u00fazz\u00e1k, akkor egy\u00e1ltal\u00e1n nem \u00e9r v\u00edzbe. Hossz\u00e1t az oszt\u00e1lyszab\u00e1lyzat maxim\u00e1lisan 7 m\u00e9terben hat\u00e1rozza meg.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Az FB el\u00e9 egyb\u0151l k\u00e9t verzi\u00f3 is ker\u00fclt, egy amelyben k\u00edv\u00fclr\u0151l szab\u00e1lyozz\u00e1k a sz\u00e1rny \u00e1ll\u00edthat\u00f3s\u00e1g\u00e1t \u00e9s egy m\u00e1sik, amelyben a haj\u00f3testen bel\u00fclr\u0151l.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n A szeptember 6-ai d\u00f6nt\u00e9sr\u0151l Nick Nicholson az FB eln\u00f6ke nyilatkozott: \u201eAz AC72-es oszt\u00e1lyszab\u00e1lyban kifejezetten semmi sem tiltja az 1a \u00e9s 1b \u00e1br\u00e1n is l\u00e1that\u00f3 svertv\u00e1ltozatokat, a 9-es szab\u00e1ly kik\u00f6t\u00e9seinek megfelel \u00e9s felszerel\u00e9se is az oszt\u00e1lyszab\u00e1ly adta korl\u00e1tokon bel\u00fcl megoldhat\u00f3.\u201d\n<\/p>\n

\n Nos, a m\u00e9rn\u00f6k\u00f6k most t\u00f6rhetik a fej\u00fcket, mert mi van, ha nincs el\u00e9g sz\u00e9l, ami ugyan nem t\u00fal val\u00f3sz\u00edn\u0171 Frisc\u00f3ban, de ha nem emelkedik ki a test, akkor val\u00f3sz\u00edn\u0171leg egy svert hat\u00e9konyabban szolg\u00e1lja a sz\u00fcks\u00e9ges later\u00e1lfel\u00fcletet az el\u0151rehalad\u00e1shoz, mint egy l\u00f3g\u00f3 sz\u00e1rny, m\u00e1r amennyiben nem ker\u00fcl svert ebben az esetben a haj\u00f3ba. \u00c9s am\u00fagy is, hogy halad ez kreuzban? Sz\u00f3val gy\u0171lnek a k\u00e9rd\u0151jelek \u00e9s m\u00e1r egy \u00e9v sincs h\u00e1tra a Kup\u00e1ig!\n<\/p>\n

\n R\u00e1ad\u00e1sul \u00f6sszesen 10 darabban (5 p\u00e1r) van limit\u00e1lva az elhaszn\u00e1lhat\u00f3 svertek sz\u00e1ma a fejleszt\u00e9s sor\u00e1n a k\u00e9t haj\u00f3n \u00f6sszesen. Azt nem tudni, hogy ez a sz\u00e1rnyszab\u00e1ly csak egy csont, amin lehet r\u00e1g\u00f3dni vagy t\u00f6bb enn\u00e9l. Biztosabbat csak a haj\u00f3k t\u00e9nyleges v\u00edzrebocs\u00e1t\u00e1sa ut\u00e1n lehet tudni.\n<\/p>\n

\n F\u0151k\u00e9nt a k\u00f6lts\u00e9ghat\u00e9konys\u00e1g jegy\u00e9ben sz\u00fcletett az a ‘remek’ \u00f6tlet, hogy limit\u00e1lj\u00e1k a vitorl\u00e1zhat\u00f3 napok sz\u00e1m\u00e1t, ami fenti szab\u00e1ly\u00e9rtelmez\u00e9s f\u00e9ny\u00e9ben val\u00f3sz\u00edn\u0171leg tov\u00e1bbi any\u00e1z\u00e1sra adhat okot m\u00e9g a top csapatok r\u00e9sz\u00e9r\u0151l is. 2013. febru\u00e1r elsej\u00e9ig 30 napja marad a csapatoknak a v\u00edzen, ami nem t\u00fal sok, hogy tapasztalatot, adatokat szerezzenek, amelyeket kielemezhetnek \u00e9s adapt\u00e1lhatnak egy \u00faj koncepci\u00f3ba, a m\u00e1sodik sz\u00e1m\u00fa haj\u00f3ba, amely febru\u00e1rban bocs\u00e1that\u00f3 v\u00edzre \u00e9s amelyet megint csak tesztelhetnek (a k\u00e9thaj\u00f3s \u00f6sszem\u00e9r\u00e9sre 45 nap jut 3 h\u00f3nap alatt), esetleg \u00e1talak\u00edthatnak \u00e9s \u00fajra tesztelhetnek \u00e9s hopp\u00e1 2013. j\u00falius 4-\u00e9n m\u00e1r rajthoz is kell \u00e1llni a Louis Vuitton Kup\u00e1n.\n<\/p>\n

\n Az \u00faj-z\u00e9landi csapat \u2013 amely 32 \u00f3r\u00e1j\u00e1val (hat vitorl\u00e1zott nap) messze a legt\u00f6bbet v\u00edzen t\u00f6lt\u00f6tt csapat \u2013 viccesen meg is jegyezte, hogy ez sokkal ink\u00e1bb m\u00e1sfeledik haj\u00f3 lesz mintsem 2. sz\u00e1m\u00fa haj\u00f3. Mert m\u00e9g az \u0151 eset\u00fckben is kev\u00e9s lesz a rendelkez\u00e9sre \u00e1ll\u00f3 adat \u00e9s tapasztalat, amelyet felhaszn\u00e1lhatn\u00e1nak a k\u00e9sz\u00fcl\u0151ben l\u00e9v\u0151 m\u00e1sodik haj\u00f3 eset\u00e9ben. Am\u00fagy az \u00f6t indul\u00f3 csapatb\u00f3l h\u00e1rom tervezi, hogy m\u00e1sodik haj\u00f3t is k\u00e9sz\u00edt (ez a protokoll \u00e1ltal megengedett maxim\u00e1lis mennyis\u00e9g): Az Oracle Team USA, Emirates Team NZ \u00e9s a sv\u00e9d Artemis Racing. A m\u00e1sodik haj\u00f3k febru\u00e1rban ker\u00fclhetnek v\u00edzre. A Luna Rossa \u00e9s a Team Korea \u00edgy kicsit h\u00e1tra is d\u0151lhetne, mivel nekik csak egy haj\u00f3juk van, \u00edgy az id\u0151 nem olyan szor\u00edt\u00f3. A Luna Rossa az\u00e9rt m\u00e1r k\u00e9sz\u00fcl, okt\u00f3berben lesz a haj\u00f3avat\u00e1s, amennyiben nem tervezik k\u00f6zben \u00fajra haj\u00f3jukat. Az ETNZ-vel addig is egy\u00fctt edzhetnek Aucklandban, m\u00edg egy-egy haj\u00f3ja van a csapatoknak.\n<\/p>\n

\n Forr\u00e1s:
\n

\n sail-world
\n <\/a>
\n

\n .com
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: AmericasCupMedia
\n<\/span>
\n
\n
\n Forr\u00e1s: americascup.com, sail-world.com (Richard Gladwell \u00edr\u00e1sa nyom\u00e1n)
\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A svert szab\u00e1ly \u00e9rtelmez\u00e9se \u00fajra\u00edrhatja a v\u00edz feletti rep\u00fcl\u00e9st az oszt\u00e1lyban. Az AC72-esek k\u00f6r\u00fcli fejlem\u00e9nyeknek a sorozatf\u00fcgg\u0151k \u00f6r\u00fclhetnek a legjobban. Mivel fogy az id\u0151, egyre t\u00f6bb inform\u00e1ci\u00f3 l\u00e1t napvil\u00e1got \u00e9s a csapatoknak lassan ki kell j\u00e1tszaniuk k\u00e1rty\u00e1ikat. M\u00e1r egy \u00e9v sincs vissza a Kup\u00e1ig \u00e9s az AC72-es fejleszt\u00e9s l\u00e1tsz\u00f3lag m\u00e9g gyerekcip\u0151ben j\u00e1r. A leg\u00fajabb h\u00edr […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":9230,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[3],"tags":[],"sailing_author":"SG","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1384"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1384"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1384\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/9230"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1384"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1384"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1384"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}