\n A rep\u00fcl\u0151 katamar\u00e1nok kora \u00e9s a leejt\u00e9s m\u0171v\u00e9szete.\n<\/p>\n
\n Nagy \u00e9rdekl\u0151d\u00e9ssel figyelj\u00fck az AC72-esek fejl\u0151d\u00e9s\u00e9t \u00e9s a csapatok t\u00f6rekv\u00e9s\u00e9t, hogy mik\u00e9nt k\u00e9sz\u00edtenek kezelhet\u0151 rep\u00fcl\u0151 haj\u00f3t ekkora m\u00e9retben egy relat\u00edv r\u00f6vid p\u00e1ly\u00e1ra.\n<\/p>\n
\n
\n \u00cdme a bizony\u00edt\u00e9k arra, hogyan lehet 7 tonn\u00e1t felemelni sz\u00e9l meghajt\u00e1ssal. Ez k\u00e9rem val\u00f3s\u00e1g \u00e9s nem photoshopizmus:
\n <\/em>\n<\/p>\n
\n Kezdj\u00fck egy kis t\u00f6rt\u00e9nelem\u00f3r\u00e1val: Ugyeb\u00e1r 1851 augusztus\u00e1ban nyert az America nev\u0171 szk\u00faner. Kevesen tudj\u00e1k, de 1876-ban elk\u00e9sz\u00fclt az els\u0151 modern katamar\u00e1n\u00a0Nathanael Greene Herreshoff \u00e1ltal, az
\n
\n Amaryllis
\n <\/em>
\n
\n (valahogy \u00edgy n\u00e9zett ki)
\n
\n .
\n <\/em>
\n <\/a>
\n \u00c9s ha m\u00e1r a k\u00f6vetkez\u0151 Kupa helysz\u00edne San Francisco, akkor meg kell eml\u00edteni 1877-b\u0151l a Dustert, a kis katamar\u00e1nt, ami nagy felt\u0171n\u00e9st kelthetett akkoriban.\n<\/p>\n
\n Nos ok, hogy sz\u00e1rny (merevvitorla) \u00e9s katamar\u00e1n, mert 1988 \u00f3ta tudjuk, hogy ez a komb\u00f3 m\u0171k\u00f6dik, de most ezt megfejelt\u00e9k a v\u00edzben L v\u00e9gz\u0151d\u00e9s\u0171 svertekkel. Na ez a nagyon nem mindegy. (A C oszt\u00e1ly\u00fa katamar\u00e1non
\n
\n pr\u00f3b\u00e1lkoztak hasonl\u00f3val
\n <\/a>
\n , de ott trimmelhet\u0151 volt a svert)\u00a0Kezdj\u00fck ott, hogy n\u00e9h\u00e1ny „\u0151sk\u00fcvelet”, k\u00f6z\u00f6tt\u00fck
\n
\n Rob Davis
\n <\/a>
\n azon a v\u00e9lem\u00e9nyen van, hogy \u00a0kb.
\n
\n szart se fejl\u0151d\u00f6tt
\n <\/a>
\n az AC. Ahogy \u0151 mondja: 25 \u00e9ve m\u00e9g t\u00e9gla m\u00e9ret\u0171ek voltak az els\u0151 mobilok,\u00a0internet se volt – se email, se Google Maps, se saj\u00e1t GPS, se
\n
\n www.com
\n <\/a>
\n cuccok. De h\u00e1t ugyanilyen haj\u00f3 m\u00e1r volt AC-n, 25 \u00e9ve, 1988-ban! L\u00e1sd
\n
\n Stars & Stripes
\n <\/a>
\n \u00e9s Dennis Connert.\n<\/p>\n
\n \u00c9s
\n
\n r\u00e1n\u00e9z\u00e9sre t\u00e9nyleg nincs nagy k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g
\n <\/a>
\n a mostani AC45-\u00f6s\u00f6kh\u00f6z k\u00e9pest. Az AC72es persze az\u00e9rt m\u00e1s lesz, mert ott doboz szab\u00e1ly van, a haj\u00f3k k\u00fcl\u00f6nb\u00f6zni fognak. M\u00e1s az ORCALE \u00e9s m\u00e1s az ETNZ haj\u00f3ja, ahogy az Artemis\u00e9 is. Egyvalami k\u00f6z\u00f6s, hogy mindenki pr\u00f3b\u00e1lkozik a „rep\u00fcl\u00e9ssel”. (Ism\u00e9t t\u00f6rt\u00e9nelem: kezdeti pr\u00f3b\u00e1lkoz\u00e1sok a r\u00e9gm\u00faltb\u00f3l
\n
\n itt
\n <\/a>
\n )\n<\/p>\n
\n Ez j\u00f3pofa dolog a
\n
\n kis molyon
\n <\/a>
\n ,\u00a0de ahogy n\u00f6vekszik a m\u00e9ret, \u00fagy kezd durvulni a dolog. Elint\u00e9zhetn\u00e9nk egy legyint\u00e9ssel, hogy OK, hisz ott a Hydroptere, ott m\u0171k\u00f6dik nagyban is a cucc, csak az a gond, hogy ott
\n
\n m\u00e1s megk\u00f6zel\u00edt\u00e9s\u0171 rendszeret
\n <\/a>
\n alkalmaznak, m\u00edg az AC72-esekn\u00e9l komoly megk\u00f6t\u00e9sek nehez\u00edtik az \u00e1tt\u00f6r\u00e9st. Teh\u00e1t nincs hidraulikusan \u00e1ll\u00edthat\u00f3 sz\u00e1rny, csak egy L alak\u00fa kin\u00f6v\u00e9s a svert alj\u00e1n, azt\u00e1n cs\u00f3kolom.\n<\/p>\n
\n A megold\u00e1sok, mint a molyon is alkalmazott sz\u00e1rny a svert alj\u00e1n az\u00e9rt m\u0171k\u00f6dik, mert
\n
\n az egy, a k\u00fcls\u0151 t\u00e9nyez\u0151k \u00e1ltal befoly\u00e1solt, \u00f6nm\u0171k\u00f6d\u0151, alkalmazkod\u00f3 rendszer
\n <\/a>
\n . Az AC72esekn\u00e9l \u00a0viszont egy b\u00e9na kacs\u00e1r\u00f3l besz\u00e9l\u00fcnk, azaz a k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyeknek kell megfelel\u0151nek (\u00e9rtsd: ide\u00e1lisnak) lennie, hogy rep\u00fcljenek a tonn\u00e1k, m\u00edg a molyn\u00e1l p\u00e9ld\u00e1ul a haj\u00f3 elej\u00e9n tal\u00e1lhat\u00f3 p\u00e1lca trimmeli a v\u00edz alatti sz\u00e1rnyat a megfelel\u0151 sz\u00f6gbe, hogy egyenletes maradjon a haj\u00f3 v\u00edz feletti magass\u00e1ga.\n<\/p>\n
\n
\n fot\u00f3:
\n
\n
\n Guilai
\n <\/em>
\n n GRENIER
\n <\/a>
\n \/americascup.com
\n <\/em>\n<\/p>\n
\n A kiwik m\u00e1r 5 napot mentek a haj\u00f3val, \u00f3ri\u00e1si energi\u00e1kat \u00f6lve a projektbe. Nagyon \u00fagy fest, hogy t\u00e9nyleg nyerni szeretn\u00e9nek. A rendelkez\u00e9sre \u00e1ll\u00f3
\n
\n hum\u00e1n er\u0151forr\u00e1sban
\n <\/a>
\n viszont az amcsik jobbnak t\u0171nnek. A kiwik nem is tudtak tisztess\u00e9gesen felk\u00e9sz\u00fclni a szezon els\u0151 verseny\u00e9re a San Franscioban megtartott AC45-\u00f6s viadalra, mivel t\u00e9nyleg az AC72esre koncentr\u00e1ltak a verseny el\u0151tti hetekben. Az Artemis hasonl\u00f3 cip\u0151ben j\u00e1rt \u00e9s hasonl\u00f3an
\n
\n nem
\n <\/span>
\n k\u00e9sz\u00fclt erre a regatt\u00e1ra.\n<\/p>\n
\n
\n Fot\u00f3:\u00a0\u00a92012 Sander van der Borch\/Artemis Racing
\n <\/em>\n<\/p>\n
\n Mindenestre itt a 35-40 csom\u00f3s rohan\u00e1s:
\n
\n \u0170rhaj\u00f3, \u0171rhangokkal, \u0171berkir\u00e1ly m\u00f3dban
\n <\/a>
\n .\n<\/p>\n
\n A leejt\u00e9s pillanata 2 percn\u00e9l:\n<\/p>\n
\n A\u00a0Luna Rossa Challenge 2013 is k\u00e9sz\u00fcl, b\u00e1r \u0151k
\n
\n rekl\u00e1mfilmforgat\u00e1ssal is t\u00f6ltik idej\u00fcket
\n <\/a>
\n . Mindenesetre leigazolt\u00e1k Franck Cammas-t edz\u0151nek, illetve a csapathoz vett\u00e9k\u00a0Iker Martinez de Lizarduyt (korm\u00e1nyos \/ afterguard) \u00e9s Xabier Fern\u00e1ndezt is. \u00c9s ha nincsenek is \u00e9ppen top form\u00e1ban a sr\u00e1cok, az\u00e9rt lassan kiheverik a kudarcokat \u00e9s komolyan er\u0151s\u00edthetik a csapatot.\u00a0M\u00e1r csak haj\u00f3 k\u00e9ne nekik is.\n<\/p>\n
\n
\n Fot\u00f3: Chris Cameron-ETNZ
\n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"