{"id":1399,"date":"2012-09-05T05:27:00","date_gmt":"2012-09-05T03:27:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/09\/05\/ismet-a-grundfos-nyerte-a-kozmu-kupat\/"},"modified":"2017-08-01T23:55:50","modified_gmt":"2017-08-01T21:55:50","slug":"ismet-a-grundfos-nyerte-a-kozmu-kupat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/09\/05\/ismet-a-grundfos-nyerte-a-kozmu-kupat\/","title":{"rendered":"Ism\u00e9t a Grundfos nyerte a K\u00f6zm\u0171 Kup\u00e1t"},"content":{"rendered":"

\n Hetedik alkalommal rendezt\u00e9k meg a v\u00edz, g\u00e1z, villamos \u00e9s hullad\u00e9kgazd\u00e1lkod\u00e1si c\u00e9gek valamint az \u00e9p\u00fcletg\u00e9p\u00e9sz v\u00e1llalkoz\u00e1sok vitorl\u00e1s regatt\u00e1j\u00e1t a Grundfos K\u00f6zm\u0171 \u00e9s \u00c9p\u00fcletg\u00e9p\u00e9sz Kup\u00e1t.\n<\/p>\n

\n Felfokozott \u00e9rdekl\u0151d\u00e9s el\u0151zte meg az egy\u00e9bk\u00e9nt is n\u00e9pszer\u0171 business regatt\u00e1t. A versenyt megel\u0151z\u0151 h\u00e9ten m\u00e1r 30 felett j\u00e1rt az el\u0151nevez\u00e9sek sz\u00e1ma, \u00edgy nem volt meglepet\u00e9s, hogy a szombati rajtn\u00e1l 43 haj\u00f3 v\u00e1gott neki a Kenese \u2013 Alm\u00e1di \u2013 Kenese \u2013 Aliga \u2013 Kenese t\u00e1vnak. Hasonl\u00f3an izgalmas helyzetet teremtett a Balaton alacsony v\u00edz\u00e1ll\u00e1sa, ami rendk\u00edv\u00fcl megnehez\u00edti a kik\u00f6t\u0151kb\u0151l val\u00f3 k\u00f6zleked\u00e9st. A verseny rendezv\u00e9nykik\u00f6t\u0151j\u00e9t a Balatonf\u0151i Yacht Clubbot sem ker\u00fclte el ez a probl\u00e9ma, viszont a vend\u00e9gl\u00e1t\u00e1s\u00e1r\u00f3l \u00e9s kik\u00f6t\u0151i szolg\u00e1ltat\u00e1sainak sz\u00ednvonal\u00e1r\u00f3l h\u00edres yacht klub megtett mindent, hogy a versenyhaj\u00f3k kik\u00f6t\u0151i elhelyez\u00e9se biztos\u00edtott legyen.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n P\u00e9nteken \u00e9p\u00fcletg\u00e9p\u00e9sz szakmai programokkal kezd\u0151d\u00f6tt a rendezv\u00e9ny, amit a Magyar \u00c9p\u00fcletg\u00e9p\u00e9szek Sz\u00f6vets\u00e9ge szervezett. A M\u00c9GSZ este \u00e1tadta a vez\u00e9nyl\u00e9st a Chivas Regal st\u00e1bj\u00e1nak, akik \u00e1tk\u00eds\u00e9rt\u00e9k a szombati napra a sz\u00f3rakozni v\u00e1gy\u00f3kat.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Szombaton ide\u00e1lis vitorl\u00e1z\u00f3id\u0151 fogadta a r\u00e9sztvev\u0151ket, ha azt az elhanyagolhat\u00f3 mennyis\u00e9g\u0171 es\u0151t lesz\u00e1m\u00edtjuk, ami a rajt \u00e9s a befut\u00f3 idej\u00e9n borzolta a ked\u00e9lyeket. A t\u00faraverseny 2-3-as \u00e9szaki sz\u00e9lben rajtolt Balatonalm\u00e1di ir\u00e1ny\u00e1ba. Az els\u0151 p\u00e1lyajelet megk\u00f6zel\u00edtve stabil 4-esre er\u0151s\u00f6d\u00f6tt a sz\u00e9l, ami a b\u00f3jav\u00e9teln\u00e9l n\u00e9h\u00e1nyaknak okozott neh\u00e9zs\u00e9geket. A Grundfos haj\u00f3ja a Sponsi m\u00e1r ekkor vezetett, de a Gardazzura, a Capella \u00e9s a k\u00e9t Nau 370 pr\u00f3b\u00e1lt vele l\u00e9p\u00e9st tartani. Balatonalm\u00e1dib\u00f3l raumolni kellett a Kenese el\u0151tt fel\u00e1ll\u00edtott kapu ir\u00e1ny\u00e1ba, majd halzol\u00e1st k\u00f6vet\u0151en ism\u00e9t raum szakasz k\u00f6vetkezett Balatonvil\u00e1gos fel\u00e9. A m\u00e1sodik raum szakaszon nagyon legyeng\u00fclt a sz\u00e9l, f\u00e9l\u0151 volt, hogy teljesen elcsendes\u00fcl. M\u00edg az alm\u00e1di b\u00f3j\u00e1n\u00e1l harcos k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek fogadt\u00e1k az \u00e9rkez\u0151ket, Alig\u00e1n a haj\u00f3k t\u00f6bbs\u00e9ge v\u00e1nszorogva vette a harmadik p\u00e1lyajelet. N\u00e9mi v\u00e1rakoz\u00e1s ut\u00e1n a kenesei part fel\u0151l kezdett friss\u00fclni a sz\u00e9l, olykor 30 fokos sz\u00e9lfordul\u00f3kat produk\u00e1lva. A befut\u00f3ig tart\u00f3 krajc szakasz a mez\u0151ny t\u00f6bb r\u00e9sz\u00e9ben is izgalmakat produk\u00e1lt, az \u00fcgyesebb versenyz\u0151k 2-3 helyet jav\u00edtottak a v\u00e9gs\u0151 \u00e9rt\u00e9kel\u00e9sben.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n A Grundfos csapata v\u00e9gig vezetve nyerte a szombati t\u00faraversenyt. M\u00e1sodiknak a Libera Gardazzurra futott be a Nemesg\u00e9p 2000 haj\u00f3jak\u00e9nt. Bronz\u00e9rmes helyen az ACO II csapata v\u00e9gzett, Soponyai G\u00e9z\u00e1val a Nautic 370 Run korm\u00e1ny\u00e1n\u00e1l. Yardstick I oszt\u00e1lyban a k\u00e9t M\u00c9GSZ-es haj\u00f3t (11 mOD, Fort\u00e9ly \u00e9s Manual) csak az ACO II tudta megel\u0151zni. Ys II-ben a Pogardi Kert Kft. nyert megel\u0151zve az E.OS Innovat\u00edv Energetikai Zrt-t \u00e9s az FGF III egys\u00e9geket. Yardstick III oszt\u00e1lyban HBZ, FGF II \u00e9s INS sorrend alakult ki. A \u00e9p\u00fcletg\u00e9p\u00e9szek verseny\u00e9t a M\u00c9GSZ II nyerte az E.OS \u00e9s a HBZ el\u0151tt. Az Elan 310 oszt\u00e1ly\u00fa charterhaj\u00f3k k\u00f6z\u00fcl a Makkos G\u00e1bor korm\u00e1nyozta Reverto nyert, ez\u00fcst\u00e9rmet szerzett Nagy G\u00e1bor csapata a Norm\u00e1val. Harmadik Elan a Pyxis lett, a Nordik Water Silex csapata. Term\u00e9szetesen a kik\u00f6t\u0151 el\u0151tt az egym\u00e9teres modellhaj\u00f3k is versenyeztek, az RC versenyz\u0151k 16-an voltak \u00e9s 12 futamot teljes\u00edtettek d\u00e9lel\u0151tt 10 \u00f3ra \u00e9s d\u00e9lut\u00e1n 4 \u00f3ra k\u00f6z\u00f6tt. Lassan ezt a sportot is utol\u00e9ri a Schumacher effektus, hiszen amikor a modellvitorl\u00e1s eredm\u00e9nylist\u00e1ra pillantunk fix, hogy az \u00e9len ifj. Cs\u00f3ka L\u00e1szl\u00f3 nev\u00e9vel tal\u00e1lkozunk. Most sem volt ez m\u00e1sk\u00e9nt, Cs\u00f3ka nyert, az \u00f6lb\u0151i Eredics Istv\u00e1n \u00e9s a soproni Horv\u00e1th Zsolt el\u0151tt.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n A verseng\u00e9s nem \u00e9rt v\u00e9get a kik\u00f6t\u00e9ssel, hiszen a parton a Jaguar leg\u00fajabb modelljei v\u00e1rt\u00e1k a versenyz\u0151ket, hogy a Balatonf\u0171zf\u0151n kialak\u00edtott off-road p\u00e1ly\u00e1ra sz\u00e1ll\u00edts\u00e1k az angol m\u00e1rk\u00e1k ir\u00e1nt \u00e9rdekl\u0151d\u0151ket. F\u0171zf\u0151n k\u00e9t \u00edzig v\u00e9rig terepj\u00e1r\u00f3, k\u00e9t Land Rover fogadta a Jagu\u00e1rokon \u00e9rkez\u0151ket, akik megismerkedhettek a sz\u00e9ls\u0151s\u00e9ges terepk\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt val\u00f3 k\u00f6zleked\u00e9s legapr\u00f3bb r\u00e9szleteivel. Olyan n\u00e9pszer\u0171 volt a brit m\u00e1rk\u00e1kat k\u00e9pvisel\u0151 c\u00e9g programja, hogy m\u00e9g este nyolc \u00f3rakor is k\u0151r\u00f6ztek a terepj\u00e1r\u00f3k az el\u0151re kialak\u00edtott akad\u00e1lyok k\u00f6z\u00f6tt.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n D\u00e9lut\u00e1n \u00f6t \u00f3rakor szolg\u00e1lt\u00e1k fel a sv\u00e9dasztalos vacsor\u00e1t, a Balatonf\u0151i Yacht Clubba meg\u00e9rkez\u0151 versenyz\u0151k r\u00e9sz\u00e9re. A vacsora ut\u00e1n k\u00f6vetkezett a tombola \u00e9s a d\u00edj\u00e1tad\u00f3. Az eredm\u00e9nyhirdet\u00e9s alkalm\u00e1val az iparm\u0171v\u00e9sz \u00e1ltal k\u00e9sz\u00edtett csod\u00e1latos \u00fcveg Grundfos tr\u00f3fe\u00e1k mell\u00e9 a versenyz\u0151k, a Chivas Regal, a Szeremley Borh\u00e1z, az Osjecko Pivo, a Seiko, a Musto, a Feketev\u00f6lgy Panzi\u00f3 \u00e9s az ACO Magyarorsz\u00e1g aj\u00e1nd\u00e9kait vehett\u00e9k \u00e1t. A Chivas Regal party el\u0151tt m\u00e9g sor ker\u00fclt a Land Rover \u00fcgyess\u00e9gi vet\u00e9lked\u0151 eredm\u00e9nyhirdet\u00e9s\u00e9re is. Er\u0151s p\u00e9nteki bulit, er\u0151s szombati buli k\u00f6vetett, ami az\u00e9rt valljuk be, nem gyakran fordul el\u0151 regatt\u00e1kon.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Vas\u00e1rnap reggel n\u00e9mi aggodalom t\u00f6lt\u00f6tte el a rendez\u0151ket, hiszen kilenc \u00f3ra t\u00e1jban se sz\u00e9l se versenyz\u0151 nem volt a kik\u00f6t\u0151ben. Az id\u0151j\u00e1r\u00e1s el\u0151rejelz\u00e9s nem b\u00edztatott semmi j\u00f3val \u00e9s az \u00e9jszakai party nyomaib\u00f3l a k\u00f6z\u00f6ns\u00e9g aktivit\u00e1s\u00e1ra is lehetett k\u00f6vetkeztetni. A ki\u00edr\u00e1s szerint p\u00e1lyaversenyt terveztek a ki\u00edr\u00f3k, 11 \u00f3r\u00e1s rajtid\u0151ponttal. Csod\u00e1k csod\u00e1j\u00e1ra a meghirdetett rajt id\u0151pontj\u00e1ra meg\u00e9rkezett a sz\u00e9l \u00e9s 25 haj\u00f3 kezdte felvenni az \u00e1ltala legide\u00e1lisabbnak v\u00e9lt rajtpoz\u00edci\u00f3t. Az els\u0151 k\u00f6rben re\u00e1lis sz\u00e9lviszonyok k\u00f6zepette versenyeztek a csapatok, majd a nagyon m\u00e9rs\u00e9kl\u0151d\u0151 sz\u00e9lben majdnem lel\u0151tt\u00e9k a futamot, de a hirtelen \u00e9rkez\u0151 friss\u00fcl\u00e9s megmentette a vas\u00e1rnapi versenyt. A m\u00e1sodik versenynapon yardstick oszt\u00e1lyokban \u00e9s az Elan 310 oszt\u00e1lyban hirdettek eredm\u00e9nyt.\n<\/p>\n

\n Eredm\u00e9nyek:\n<\/p>\n

\n
\n http:\/\/www.kozmukupa.hu\/index.php?page=2012
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n K\u00e9pek a folyamatosan b\u0151v\u00fcl\u0151 gal\u00e9ri\u00e1ban:\n<\/p>\n

\n
\n http:\/\/www.compassmagazin.hu\/\/galeriak\/vii-grundfos-kozmu-es-epuletgepesz-kupa.html
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n Film:\n<\/p>\n

\n hamarosan\n<\/p>\n

\n
\n Forr\u00e1s: Compass Magazin
\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Hetedik alkalommal rendezt\u00e9k meg a v\u00edz, g\u00e1z, villamos \u00e9s hullad\u00e9kgazd\u00e1lkod\u00e1si c\u00e9gek valamint az \u00e9p\u00fcletg\u00e9p\u00e9sz v\u00e1llalkoz\u00e1sok vitorl\u00e1s regatt\u00e1j\u00e1t a Grundfos K\u00f6zm\u0171 \u00e9s \u00c9p\u00fcletg\u00e9p\u00e9sz Kup\u00e1t. Felfokozott \u00e9rdekl\u0151d\u00e9s el\u0151zte meg az egy\u00e9bk\u00e9nt is n\u00e9pszer\u0171 business regatt\u00e1t. A versenyt megel\u0151z\u0151 h\u00e9ten m\u00e1r 30 felett j\u00e1rt az el\u0151nevez\u00e9sek sz\u00e1ma, \u00edgy nem volt meglepet\u00e9s, hogy a szombati rajtn\u00e1l 43 haj\u00f3 v\u00e1gott […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":9279,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[957,1518],"sailing_author":"sailing.hu","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1399"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1399"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1399\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/9279"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1399"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1399"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1399"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}