\n \u201cBox rule\u201d avagy rep\u00fcl a sz\u00f6rnyeteg!\n<\/p>\n
\n Az AC72-es katamar\u00e1n oszt\u00e1lya dobozszab\u00e1lyt kapott sz\u00fclet\u00e9snapj\u00e1ra, ami annyit tesz, hogy bizonyos param\u00e9terek fixek, ezekhez igazodni kell a tervez\u00e9s sor\u00e1n, p\u00e9ld\u00e1ul a haj\u00f3 hossza, sz\u00e9less\u00e9ge, v\u00edzkiszor\u00edt\u00e1sa \u00e9s vitorlafel\u00fclet \u00f6sszess\u00e9ge. De m\u00e1s param\u00e9terek el\u0151re meghat\u00e1rozott \u00e9rt\u00e9kek k\u00f6z\u00f6tt alak\u00edthat\u00f3ak, ezzel garant\u00e1lva, hogy a haj\u00f3k minden k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt hasonl\u00f3 teljes\u00edtm\u00e9nyre legyenek k\u00e9pesek (na ja). A szab\u00e1lyzatot a US SAILING \u00e9s a Morrelli & Melvin Design & Engineering fektette le \u00e9s fel\u00fcgyeli. Melvin elmond\u00e1sa szerint a katamar\u00e1nt prefer\u00e1lt\u00e1k a k\u00f6vetkez\u0151 AC-n megvitorl\u00e1zand\u00f3 haj\u00f3k\u00e9nt, mivel azt egyszer\u0171bb sz\u00e1ll\u00edtani, \u00f6sszerakni \u00e9s sz\u00e9tszedni is, r\u00e1ad\u00e1sul olcs\u00f3bb is a trimar\u00e1nn\u00e1l.\n<\/p>\n
\n
\n A szak\u00e9rt\u0151k szerint az ETNZ AC72-es\u00e9nek haj\u00f3szerkezete az
\n
\n Alinghi 5-\u00f6s nagykatamar\u00e1nj\u00e1nak fel\u00e9p\u00edt\u00e9s\u00e9re
\n <\/a>
\n hajaz.
\n <\/em>\n<\/p>\n
\n
\n
\n AC72 k\u00f6zel\u00edt\u0151 m\u00e9retek:
\n <\/span>
\n <\/em>\n<\/p>\n
\n LOA – 22.0 m\u00e9ter (72 l\u00e1b)\n<\/p>\n
\n Sz\u00e9less\u00e9g – 14.0 m\u00e9ter (46 l\u00e1b)\n<\/p>\n
\n V\u00edzkiszor\u00edt\u00e1s – 7,000 kilogramm\n<\/p>\n
\n Sz\u00e1rny vitorlafel\u00fclete \u2013 300 n\u00e9gyzetm\u00e9ter\n<\/p>\n
\n \u2022 Simon Daubney (fock trimmer)\n<\/p>\n
\n \u2022 Kyle Langford (sz\u00e1rny trimmer)\n<\/p>\n
\n \u2022 Matt Mitchell (runner)\n<\/p>\n
\n \u2022 Simeon Tienpont (bow)\n<\/p>\n
\n
\n http:\/\/www.sail-world.com\/
\n <\/a>\n<\/p>\n
\n
\n http:\/\/riggingnews.blogspot.hu\/
\n <\/a>\n<\/p>\n
\n
\n http:\/\/chevaliertaglang.blogspot.de\/
\n <\/a>\n<\/p>\n