{"id":1470,"date":"2012-07-13T15:58:00","date_gmt":"2012-07-13T13:58:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/07\/13\/44-kekszalag-a-piros-katamaran-fedelzeten\/"},"modified":"2017-08-02T00:16:25","modified_gmt":"2017-08-01T22:16:25","slug":"44-kekszalag-a-piros-katamaran-fedelzeten","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/07\/13\/44-kekszalag-a-piros-katamaran-fedelzeten\/","title":{"rendered":"44. K\u00e9kszalag a piros katamar\u00e1n fed\u00e9lzet\u00e9n"},"content":{"rendered":"

\n Tal\u00e1n az idei volt az els\u0151 olyan K\u00e9kszalagom, amire nem k\u00e9sz\u00fclt\u00fcnk k\u0151kem\u00e9nyen.\n<\/p>\n

\n Tavasszal az els\u0151 edz\u00e9sen siker\u00fclt megroppantanunk a haj\u00f3testet, ennek a k\u00f6vetkezm\u00e9nye pedig t\u00f6bb hetes k\u00e9nyszerpihen\u0151 lett, sajnos a Bank\u00e1rkup\u00e1t is ki kellett hagyni emiatt. A Feh\u00e9rszalag, a Horv\u00e1th Boldizs\u00e1r \u00e9s m\u00e1sf\u00e9l gyengeszeles edz\u00e9s volt a felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9s\u00fcnk, r\u00e1ad\u00e1sul a Szalag het\u00e9n m\u00e9g mindenki jav\u00e1ban dolgozott.\n<\/p>\n

\n Miel\u0151tt jobban belemenn\u00e9nk, n\u00e9zz\u00fck csak meg a katamar\u00e1nt! Ez a haj\u00f3 egy kb. 12 \u00e9ve \u00e9p\u00fclt 25 l\u00e1bas katamar\u00e1n, ami gyakorlatilag keresztben elf\u00e9rne a gy\u0151ztes Fifty-Fifty testei k\u00f6z\u00f6tt. Az M2-es haj\u00f3oszt\u00e1lyban ennek van a legkisebb \u00e1rboca.\n<\/p>\n

\n Mindezt j\u00f3l tudtuk, \u00edgy v\u00e1gtunk neki a t\u00f3ker\u00fcl\u0151 versenynek. Nem voltak hi\u00fa rem\u00e9nyeink vagy t\u00fal nagy \u00e1lmaink, a f\u0151 strat\u00e9gi\u00e1nk az volt, hogy nagy taktikai bakit ne v\u00e9ts\u00fcnk, illetve \u00e9rezz\u00fck j\u00f3l magunkat.\n<\/p>\n

\n
\n A keleti medence
\n <\/strong>\n<\/p>\n<\/p>\n

\n Jobb csap\u00e1son rajtoltunk, \u00e9s ment\u00fcnk fel \u00e9szakra, az egytest\u0171 mez\u0151nyt sz\u00e9pen keresztezt\u00fck. K\u00fcl\u00f6n\u00f6s volt, ahogy t\u00f6bben kiakadtak r\u00e1nk, hogy mi\u00e9rt kell leejteni\u00fck, vagy \u00e9pp kifordulniuk miattunk. Ahogy tiszta szelet kaptunk, code0-ra cser\u00e9lt\u00fck a fockot, ami jelent\u0151s plusz sebess\u00e9get is adott nek\u00fcnk. Alm\u00e1di el\u00e9 el\u00e9g j\u00f3 helyen \u00e9rt\u00fcnk fel, ahol cser\u00e9lhett\u00fcnk gennakerre, \u00e9s azzal ment\u00fcnk a kenesei b\u00f3j\u00e1ra.\u00a0Kenes\u00e9t a 8. helyen vett\u00fck 11:22-kor.\n<\/p>\n

\n Si\u00f3fok el\u0151tt a j\u00f3val nagyobb One d\u2019or elment nek\u00fcnk. Si\u00f3fok \u00e9s Tihany k\u00f6z\u00f6tt viszont j\u00f6tt az eszeveszett sz\u00e1guld\u00e1s, code0, mindenki a kereten, egy testen, sottol\u00e1s, a Speedy-t mintha visszar\u00e1ntott\u00e1k volna, a cs\u0151h\u00f6z \u00e9rve nem is l\u00e1ttuk m\u00e1r, s\u0151t a One d\u2019or is \u00fajra m\u00f6g\u00e9nk ker\u00fclt.\n<\/p>\n

\n
\n A nyugati medence
\n <\/strong>\n<\/p>\n<\/p>\n

\n Tihany ut\u00e1n kezd\u0151d\u00f6tt a nagy matek, hogy merre. A One d\u2019or megel\u0151z\u00f6tt. A d\u00e9li part mellett d\u00f6nt\u00f6tt\u00fcnk, ami j\u00f3 v\u00e1laszt\u00e1s volt, siker\u00fclt k\u00e9t mini zivatart is megfognunk, ahol p\u00e1r csom\u00f3val er\u0151sebb volt a sz\u00e9l, \u00e9s kaptunk friss\u00edt\u0151 es\u0151t is. Badacsony ut\u00e1n be\u00fclt\u00fcnk egy sz\u00e9lv\u00e1lt\u00f3ba, ahol a Twingo nagyon megl\u00e9pett a friss\u00fcl\u0151 sz\u00e9llel, viszont ism\u00e9t a One d\u2019or el\u00e9 ker\u00fclt\u00fcnk. Vitorla csere, \u00e9s el\u00e9g j\u00f3 temp\u00f3ban v\u00e1gt\u00e1ztunk a keszthelyi b\u00f3ja fel\u00e9, \u00e9s ebb\u0151l a friss\u00fcl\u00e9sb\u0151l maradt kifel\u00e9 is. Ekkor Twingo m\u00e1r Szigligetn\u00e9l j\u00e1rt, ahol v\u00e9g\u00fcl egy id\u0151re be is ragadt. Utol\u00e9rt minket a Ventilo 28, de ahogy gyeng\u00fclt a sz\u00e9l, \u00e9s \u0151k tompultak, \u00fagy ment\u00fcnk el nekik megint.\n<\/p>\n

\n Nagy dilemma volt, hogy code0 vagy gennaker, de ahogy cser\u00e9ltek a 28-ason, cser\u00e9lni kellett nek\u00fcnk is. A keszthelyi b\u00f3j\u00e1t 8. helyen vett\u00fck este negyed hatkor.\n<\/p>\n

\n Badacsonyt\u00f3l Tihany fel\u00e9 m\u00e1r l\u00e1ttuk, hogy a szembej\u00f6v\u0151k \u00e9szakias sz\u00e9lben j\u00f6nnek, ezt a sz\u00e9lv\u00e1lt\u00f3t is siker\u00fclt j\u00f3l elcs\u00edpn\u00fcnk. Er\u0151s\u00f6d\u00f6tt a sz\u00e9l, emiatt kellett h\u00faznunk egy egyes reffet, ami nem volt gyerekj\u00e1t\u00e9k, de ut\u00e1na legal\u00e1bb stabil volt a haj\u00f3. \u00cdgy azonban voltunk megfelel\u0151en \u00e9lesek, \u00e9s gyorsak sem, mert pont az a sz\u00e9l volt, hogy a teli takli m\u00e1r sok, de 1 reff m\u00e9g kev\u00e9s. Maradtunk d\u00e9len, hogy a cs\u0151b\u0151l j\u00f6v\u0151 er\u0151sebb sz\u00e9lben tudjunk vitorl\u00e1zni, aminek az lett a k\u00f6vetkezm\u00e9nye, hogy a Ventilo \u00e9s a Raffica megel\u0151z\u00f6tt minket.\n<\/p>\n

\n A cs\u0151 el\u0151tt gyeng\u00fclt a sz\u00e9l, kireffelt\u00fcnk, s\u0151t egy kicsit m\u00e9g code0-val is ment\u00fcnk. A cs\u00f6v\u00f6n \u00e1t\u00e9rve hatalmas hull\u00e1mok \u00e9s komoly f\u00faj\u00e1sok v\u00e1rtak minket, itt nagyon kellett volna a reffel\u00e9s, de azzal sokat vesztett\u00fcnk volna, sajnos a 18as skiff \u00edgy is elment nek\u00fcnk.\n<\/p>\n

\n
\n Befut\u00f3
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n A 9. helyen futottunk be, ami mind a k\u00edv\u00fcl\u00e1ll\u00f3k, mind a csapat szerint nagyon j\u00f3 eredm\u00e9ny. Ut\u00f3lag, sokszor visszagondolva, a 7. hely is re\u00e1lis lehetett volna, ha bizonyos taktikai hib\u00e1kat nem k\u00f6vet\u00fcnk el. De mint tudjuk, a vitorl\u00e1z\u00e1sban nincsen „ha”, \u00e9s ut\u00f3lag k\u00f6nnyen okos az ember.\n<\/p>\n

\n Hatalmas \u00e9lm\u00e9ny volt a K\u00e9kszalag ezzel a haj\u00f3val, ezzel a csapattal. \u00d6ssze tudunk dolgozni, \u00e9s j\u00f3 hangulat volt, b\u00e1r Gabesz (Jankovics G\u00e1bor) nagyon hi\u00e1nyzott a haj\u00f3r\u00f3l.\n<\/p>\n

\n Egy kis kritika a v\u00e9g\u00e9re: megkeser\u00edtette az \u00e9let\u00fcnket \u2013 \u00e9s ezt m\u00e1r m\u00e1s versenyen is tapasztaltuk – hogy a k\u00eds\u00e9r\u0151 motorosok \u00f6ssze-vissza rohang\u00e1lnak a tavon, \u00e9sz n\u00e9lk\u00fcl tolja mindegyik. Nem t\u00fal j\u00f3 \u00e9rz\u00e9s, mikor kikevered\u00fcnk az egyik sz\u00e9lv\u00e1lt\u00f3b\u00f3l, \u00e9s a motoros hull\u00e1ma visszatolja a haj\u00f3t. Sajnos ennek sincs meg a kult\u00far\u00e1ja n\u00e1lunk.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Tal\u00e1n az idei volt az els\u0151 olyan K\u00e9kszalagom, amire nem k\u00e9sz\u00fclt\u00fcnk k\u0151kem\u00e9nyen. Tavasszal az els\u0151 edz\u00e9sen siker\u00fclt megroppantanunk a haj\u00f3testet, ennek a k\u00f6vetkezm\u00e9nye pedig t\u00f6bb hetes k\u00e9nyszerpihen\u0151 lett, sajnos a Bank\u00e1rkup\u00e1t is ki kellett hagyni emiatt. A Feh\u00e9rszalag, a Horv\u00e1th Boldizs\u00e1r \u00e9s m\u00e1sf\u00e9l gyengeszeles edz\u00e9s volt a felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9s\u00fcnk, r\u00e1ad\u00e1sul a Szalag het\u00e9n m\u00e9g mindenki jav\u00e1ban […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[9],"tags":[916,1617,1633],"sailing_author":"Marton Bal\u00e1zs","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1470"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1470"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1470\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1470"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1470"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1470"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}