{"id":1471,"date":"2012-07-13T09:55:00","date_gmt":"2012-07-13T07:55:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/07\/13\/kekszalag-a-bolygo-fedelzeterol\/"},"modified":"2017-08-02T00:16:25","modified_gmt":"2017-08-01T22:16:25","slug":"kekszalag-a-bolygo-fedelzeterol","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/07\/13\/kekszalag-a-bolygo-fedelzeterol\/","title":{"rendered":"K\u00e9kszalag a Bolyg\u00f3 fed\u00e9lzet\u00e9r\u0151l"},"content":{"rendered":"

\n A 86 \u00e9ves klasszikus vitorl\u00e1s haj\u00f3, a Bolyg\u00f3, kateg\u00f3ri\u00e1j\u00e1ban id\u00e9n is arany\u00e9rmet szerzett Eur\u00f3pa legrangosabb vitorl\u00e1s verseny\u00e9n, a K\u00e9kszalagon.\n<\/p>\n

\n A tavalyi szezon ut\u00e1n fel\u00faj\u00edtott, \u00e9s j\u00falius 1-\u00e9n az als\u00f3\u00f6rsi TVSK telepen felavatott haj\u00f3 kapit\u00e1ny\u00e1val, Fin\u00e1czy L\u00e1szl\u00f3 \u201eMarci\u201d-val \u00e9s leg\u00e9nys\u00e9g\u00e9vel \u2013 Fekete Gyula, G\u00e1bor Zolt\u00e1n, P\u00f3czik Andr\u00e1s, \u00c1d\u00e1m Ervin, Kirchknopf G\u00e1bor \u2013 indult a versenyen. A rajt ut\u00e1n nem sokkal a keleti sz\u00e9l le\u00e1llt \u00e9s a semmi \u00e9s a valami k\u00f6z\u00f6tt v\u00e1ltozott az er\u0151ss\u00e9ge. Ennek k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151, hogy a kenesei b\u00f3j\u00e1t csak d\u00e9lut\u00e1n h\u00e1rom \u00f3ra ut\u00e1n vett\u00fck. Kihaszn\u00e1lva kapit\u00e1nyunk ismerts\u00e9g\u00e9t az addig eltelt id\u0151 alatt sok ismer\u0151s \u00e9s (addig) ismeretlen haj\u00f3val elegyedt\u00fcnk sz\u00f3ba, ezzel is el\u00fctve a lassan m\u00fal\u00f3 id\u0151t. A kenesei fordul\u00f3 ut\u00e1n Si\u00f3fok fel\u00e9 vette a mez\u0151ny az ir\u00e1nyt, mindenki m\u00e1s-m\u00e1s taktik\u00e1val, k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 sz\u00e9lcs\u00edkokon pr\u00f3b\u00e1lt el\u0151re jutni. A si\u00f3foki kapukt\u00f3l kedvez\u0151 h\u00e1tsz\u00e9lben vitorl\u00e1zva, gy\u00f6ny\u00f6r\u0171 l\u00e1tv\u00e1nyt ny\u00fajtott a t\u00f6bb sz\u00e1z spinakker sz\u00ednes erdeje. A meger\u0151s\u00f6d\u0151 sz\u00e9lben eg\u00e9szen R\u00e9vf\u00fcl\u00f6pig rep\u00fclt\u00fcnk, itt azonban a t\u0151l\u00fcnk \u00e9szakra l\u00e9v\u0151 haj\u00f3k \u201emozg\u00e1s\u00e1t\u201d (\u00e9rtsd: fetreng\u00e9s) figyelve \u00e9szlelt\u00fcnk egy viharos erej\u0171 \u00e9szaki bef\u00faj\u00e1st. \u00c9jjel egykor vett\u00fck a keszthelyi b\u00f3j\u00e1t, a csod\u00e1latos holdf\u00e9nyben. Visszafel\u00e9 a hajnalt a Badacsony l\u00e1bain\u00e1l t\u00f6lt\u00f6tt\u00fck, ugyanis az \u00e1lland\u00f3an forgol\u00f3d\u00f3 szembesz\u00e9l vend\u00e9gmarasztal\u00f3nak bizonyult. Hat \u00f3ra t\u00e1jban siker\u00fclt b\u00facs\u00fat inten\u00fcnk a hegynek \u00e9s sz\u00e1mtalan fordul\u00f3t k\u00f6vet\u0151en sikeresen \u00e1tpr\u00e9selt\u00fck magunkat a tihanyi cs\u00f6v\u00f6n is. Sajnos Keszthelyt\u0151l visszafel\u00e9 v\u00e9gig a szembe sz\u00e9llel kellett k\u00fczden\u00fcnk, ami nem igaz\u00e1n kedvez ennek a hagyom\u00e1nyos t\u00fara-sport haj\u00f3nak, de p\u00e9nteken d\u00e9lut\u00e1n f\u00e9l h\u00e1romkor, csaknem 30 \u00f3r\u00e1nyi vitorl\u00e1z\u00e1s ut\u00e1n, a Bolyg\u00f3 \u00e9s leg\u00e9nys\u00e9ge \u00e1thaladt a f\u00fcredi c\u00e9lon. A Bolyg\u00f3 \u2013 az eredm\u00e9nyhirdet\u00e9s k\u00f6r\u00fcli szervez\u00e9si hi\u00e1nyoss\u00e1gok ellen\u00e9re \u2013 v\u00e9g\u00fcl a Ys-III. kateg\u00f3ria (bele\u00e9rtve a Ys-III\/1 \u00e9s a Ys-III\/2 kateg\u00f3ri\u00e1kat is) 65 indul\u00f3ja k\u00f6z\u00fcl az I. helyet szerezte meg.\n<\/p>\n

\n A legend\u00e1s balatoni vitorl\u00e1s a BYC m\u00e1sodkapit\u00e1nya sz\u00e1m\u00e1ra, m\u00e9g a m\u00e1ra klasszikuss\u00e1 v\u00e1lt balatoni cirk\u00e1l\u00f3k elterjed\u00e9se el\u0151tti id\u0151kben, 1926-ban k\u00e9sz\u00fclt, a kor egyik legjobbj\u00e1nak tartott n\u00e9met haj\u00f3tervez\u0151, Artur Tiller tervei alapj\u00e1n, kifejezetten balatoni haszn\u00e1latra. Az\u00f3ta is szinte folyamatosan j\u00e1rja a Balatont. Az elm\u00falt, t\u00f6bb mint \u00f6tven \u00e9vben a t\u00far\u00e1z\u00e1sokr\u00f3l \u00e9s versenyekr\u0151l, mindig Als\u00f3\u00f6rsre, el\u0151bb \u00e9vtizedekig a CSM, majd a TVSK kik\u00f6t\u0151j\u00e9be t\u00e9r haza.\u00a0 A k\u00f6zelm\u00faltban a teljesen fa konstrukci\u00f3j\u00fa haj\u00f3 m\u00e1r elker\u00fclhetetlenn\u00e9 v\u00e1lt restaur\u00e1l\u00e1s\u00e1ra, eredeti \u00e1llapot\u00e1nak vissza\u00e1ll\u00edt\u00e1s\u00e1ra a Bolyg\u00f3 Alap\u00edtv\u00e1ny t\u00e1mogat\u00e1s\u00e1val ker\u00fclhetett sor. Az ut\u00f3bbi, 2004-es, a 2008-as \u00e9s a 2009-es K\u00e9kszalagon el\u00e9rt els\u0151 helyekhez m\u00e9lt\u00f3an, id\u00e9n megism\u00e9telt K\u00e9kszalag-gy\u0151zelme is bizony\u00edtja, hogy a Bolyg\u00f3 m\u00e9g ma is felveszi a versenyt a modernebb haj\u00f3kkal. 1927 \u00f3ta a Balatonon, h\u00edres balatoni vitorl\u00e1z\u00f3k \u00e1ltal haszn\u00e1lt haj\u00f3 nem csak Als\u00f3\u00f6rs\u00f6n, de az eg\u00e9sz Balatonon a legszebb vitorl\u00e1s trad\u00edci\u00f3kat \u00e9s az id\u0151t\u00e1ll\u00f3 min\u0151s\u00e9get jelk\u00e9pezi.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A 86 \u00e9ves klasszikus vitorl\u00e1s haj\u00f3, a Bolyg\u00f3, kateg\u00f3ri\u00e1j\u00e1ban id\u00e9n is arany\u00e9rmet szerzett Eur\u00f3pa legrangosabb vitorl\u00e1s verseny\u00e9n, a K\u00e9kszalagon. A tavalyi szezon ut\u00e1n fel\u00faj\u00edtott, \u00e9s j\u00falius 1-\u00e9n az als\u00f3\u00f6rsi TVSK telepen felavatott haj\u00f3 kapit\u00e1ny\u00e1val, Fin\u00e1czy L\u00e1szl\u00f3 \u201eMarci\u201d-val \u00e9s leg\u00e9nys\u00e9g\u00e9vel \u2013 Fekete Gyula, G\u00e1bor Zolt\u00e1n, P\u00f3czik Andr\u00e1s, \u00c1d\u00e1m Ervin, Kirchknopf G\u00e1bor \u2013 indult a versenyen. A […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[9],"tags":[1578,1633],"sailing_author":"Kirchknopf G\u00e1bor, \u00c1d\u00e1m Ervin","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1471"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1471"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1471\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1471"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1471"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1471"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}