{"id":1481,"date":"2012-07-09T07:08:00","date_gmt":"2012-07-09T05:08:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/07\/09\/kekszalag-osszefoglalo\/"},"modified":"2017-08-02T00:16:28","modified_gmt":"2017-08-01T22:16:28","slug":"kekszalag-osszefoglalo","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/07\/09\/kekszalag-osszefoglalo\/","title":{"rendered":"K\u00e9kszalag \u00f6sszefoglal\u00f3"},"content":{"rendered":"

\n Az al\u00e1bbiakban a K\u00e9kszalag \u00f6sszefoglal\u00f3j\u00e1t olvashatj\u00e1k.\n<\/p>\n

\n
\n Cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k 13.00 \u00f3ra
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n A rajt ut\u00e1n n\u00e9gy \u00f3r\u00e1val er\u0151sen sz\u00e9th\u00faz\u00f3dott a 44. K\u00e9kszalag MVM Partner Nagyd\u00edj k\u00f6zel hatsz\u00e1z haj\u00f3b\u00f3l \u00e1ll\u00f3 mez\u0151nye. A vezet\u0151 haj\u00f3k 13.00 \u00f3rakor m\u00e1r a nyugati medenc\u00e9ben tartanak Keszthely fel\u00e9, a flotta z\u00f6me nemr\u00e9giben hagyta el a kenesei b\u00f3j\u00e1t, m\u00edg sokan m\u00e9g az els\u0151 p\u00e1lyaszakaszon vitorl\u00e1znak. A f\u00fclledt melegben eddig \u00e1ltal\u00e1ban gyenge sz\u00e9l volt, amelyben csak az igen gyors katamar\u00e1nok \u00e9s liber\u00e1k tudtak viszonylag gyorsan vitorl\u00e1zni.\n<\/p>\n

\n A haj\u00f3k 9 \u00f3rakor v\u00e1gtak neki a hagyom\u00e1nyos Balaton-ker\u00fcl\u0151 verseny t\u00e1vj\u00e1nak a balatonf\u00fcredi rajtvonalr\u00f3l. Ekkor der\u00fclt ki, hogy a k\u00e9t \u00e9vvel ezel\u0151tti gy\u0151ztes, katamar\u00e1n-vil\u00e1gbajnok Roland G\u00e4blert az \u00e9jszaka sz\u00edvpanaszai miatt k\u00f3rh\u00e1zba kellett sz\u00e1ll\u00edtani, \u00edgy haj\u00f3ja, amely az egyik nagy es\u00e9lyesnek sz\u00e1m\u00edtott, v\u00e9g\u00fcl m\u00e9gsem indult el.\n<\/p>\n

\n A t\u00e1v elej\u00e9n a t\u00edzszeres bajnok Litkey Farkas vitorl\u00e1zott az \u00e9len, \u00e1m a kenesei b\u00f3j\u00e1hoz \u00e9rve megel\u0151zte \u0151t a magyar Paulovits D\u00e9nes m\u0171hely\u00e9ben \u00e9p\u00fclt, Fifty-fifty n\u00e9vre hallgat\u00f3 k\u00e9t\u00e1rbocos katamar\u00e1n. Az ekkor m\u00e9g \u00e9l\u00e9nk sz\u00e9lben ez a haj\u00f3 helyenk\u00e9nt 15 csom\u00f3s sebess\u00e9ggel haladt Si\u00f3fok, majd a Tihanyi-szoros fel\u00e9. Litkey\u00e9k \u00e9s egy n\u00e9met katamar\u00e1n k\u00f6vette az els\u0151t.\n<\/p>\n

\n A verseny m\u00e9g teljesen ny\u00edlt, az eddigi tapasztalatok alapj\u00e1n csak a keszthelyi b\u00f3ja ut\u00e1n d\u0151l majd el v\u00e9glegesen. Az els\u0151 haj\u00f3kat csak az esti \u00f3r\u00e1kban v\u00e1rj\u00e1k a balatonf\u00fcredi c\u00e9lban, a mez\u0151ny nagy r\u00e9sze azonban m\u00e9g p\u00e9nteken is biztosan a v\u00edzen lesz.\n<\/p>\n

\n
\n \u00d6sszefoglal\u00f3 p\u00e9ntek 10.00 \u00f3ra
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Az \u00e9jszaka folyam\u00e1n a zivatarok elker\u00fclt\u00e9k a Balatont, \u00edgy a haj\u00f3k meglehet\u0151sen gyenge sz\u00e9lben vitorl\u00e1ztak tov\u00e1bb a c\u00e9l fel\u00e9. \u00c9jf\u00e9lig 12, reggel 9 \u00f3r\u00e1ig 130 haj\u00f3 futott be. Jelenleg Tihany k\u00f6rny\u00e9k\u00e9n mintegy 80-100 haj\u00f3 vitorl\u00e1zik, \u00edgy 11 \u00f3r\u00e1ig a c\u00e9lba \u00e9rtek sz\u00e1ma v\u00e1rhat\u00f3an 200-ra n\u0151 majd. Az indul\u00f3k l\u00e9tsz\u00e1ma k\u00f6zel 580 volt, \u00edgy a p\u00e1ly\u00e1n \u2013 felt\u00e9telezve, hogy 20-30 haj\u00f3 feladta a k\u00fczdelmet \u2013 tov\u00e1bbi 300 haj\u00f3 vitorl\u00e1zik m\u00e9g \u00e9s \u00e9rhet a szomati reggel 9 \u00f3r\u00e1s hat\u00e1rid\u0151ig a c\u00e9lba.\n<\/p>\n

\n Cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k\u00f6n megd\u0151lt a K\u00e9kszalag 57 \u00e9ves rekordja. A Balaton-ker\u00fcl\u0151 vitorl\u00e1sverseny gy\u0151ztese a Fifty-Fifty nev\u0171 vitorl\u00e1s lett J\u00f3zsa M\u00e1rton korm\u00e1nyz\u00e1s\u00e1val. Az \u00faj rekord 10 \u00f3ra 34 perc 15 m\u00e1sodperc, amely t\u00f6bb mint \u00f6t perccel jobb, mint a Nemere II. cirk\u00e1l\u00f3 1955-ben fel\u00e1ll\u00edtott cs\u00facsideje.\n<\/p>\n

\n A 44. K\u00e9kszalag MVM Partners nagyd\u00edj cs\u00fct\u00f6rt\u00f6ki rajtj\u00e1ra k\u00f6zel 600 egys\u00e9g sorakozott fel. A rekken\u0151 h\u0151s\u00e9gben kezd\u0151d\u00f6tt verseny nem n\u00e9lk\u00fcl\u00f6zte a ki\u00e9lezett dr\u00e1mai k\u00fczdelmet. Kor\u00e1n reggel der\u00fclt ki, hogy a k\u00e9t \u00e9vvel ezel\u0151tt gy\u0151ztes n\u00e9met Roland G\u00e4blert \u00e9jszakai sz\u00edvpanaszai miatt k\u00f3rh\u00e1zba kellett sz\u00e1ll\u00edtani, \u00edgy haj\u00f3ja a NaturAqua v\u00e9g\u00fcl hi\u00e1nyzott a rajtvonalr\u00f3l. Ott volt azonban a t\u00edzszeres K\u00e9kszalag-gy\u0151ztes Litkey Farkas Budapest Bank nev\u0171 katamar\u00e1nj\u00e1val \u00e9s egy magyar fejleszt\u00e9s\u0171 haj\u00f3, a k\u00e9t\u00e1rbocos Fifty-Fifty nev\u0171 katamar\u00e1n, amely Paulovits D\u00e9nes innovat\u00edv haj\u00f3\u00e9p\u00edt\u0151 m\u0171hely\u00e9ben k\u00e9sz\u00fclt.\n<\/p>\n

\n A gyors egys\u00e9gek, a katamar\u00e1nok \u00e9s a ki\u00fcl\u0151kerettel versenyz\u0151 liber\u00e1k hamar elszakadtak a t\u00f6bbiekt\u0151l, \u00e9s a gyenge sz\u00e9l ellen\u00e9re 11.00 \u00f3ra k\u00f6r\u00fcl vett\u00e9k a kenesei b\u00f3j\u00e1t. A mez\u0151ny\u00f6n bel\u00fcli sebess\u00e9gk\u00fcl\u00f6nbs\u00e9get j\u00f3l jellemzi, hogy az utols\u00f3 haj\u00f3 este 20.00 \u00f3ra k\u00f6r\u00fcl m\u00e9g nem \u00e9rte el ezt a p\u00e1lyajelet…\n<\/p>\n

\n A nap folyam\u00e1n t\u00f6bbnyire gyenge sz\u00e9l f\u00fajt. Az \u00e9len szoros versenyt v\u00edvott a Fifty-Fifty, a Budapest Bank, a Principessa nev\u0171 libera, Petr\u00e1nyi Zolt\u00e1n brands.hu nev\u0171 katamar\u00e1nja \u00e9s a n\u00e9met Helge Sach 32 l\u00e1bas k\u00e9ttes\u0171 haj\u00f3ja. Az \u00e9lboly d\u00e9lut\u00e1n n\u00e9gy \u00f3r\u00e1ra \u00e9rte el a keszthelyi ford\u00edt\u00f3b\u00f3j\u00e1t, ekkor Litkey Farkas vette \u00e1t a vezet\u00e9st, \u00e9s sokan \u00fagy gondolt\u00e1k, innen a megszokott koreogr\u00e1fia szerint halad tov\u00e1bb minden: Farkas n\u00f6veli az el\u0151ny\u00e9t, \u00e9s nyer. V\u00e9g\u00fcl azonban nem \u00edgy t\u00f6rt\u00e9nt.\n<\/p>\n

\n A Keszthelyi-\u00f6bl\u00f6t elhagyva kiv\u00e1l\u00f3 vitorl\u00e1z\u00e1ssal \u00e9lre \u00e1llt J\u00f3zsa M\u00e1rton a Fifty-Fiftyvel. A haj\u00f3 a meg\u00e9l\u00e9nk\u00fcl\u0151 sz\u00e9lben egyre gyorsabb lett, \u00e1tvette a vezet\u00e9st, \u00e9s a Tihanyi-szorosig n\u00f6velte az el\u0151ny\u00e9t. A sz\u00e9l kiss\u00e9 meger\u0151s\u00f6d\u00f6tt, \u00e9s l\u00e1tni lehetett, hogy ak\u00e1r az 55 \u00e9ves rekord is megd\u0151lhet. V\u00e9g\u00fcl J\u00f3zsa M\u00e1rton\u00e9k 10 \u00f3ra 34 perc 15 m\u00e1sodperc alatt, remek vitorl\u00e1z\u00e1ssal \u00e9rtek c\u00e9lba. \u201eA haj\u00f3 nagyon gyors volt, a 10 csom\u00f3s sz\u00e9lben el\u00e9rt\u00fck vele a 24 csom\u00f3s sebess\u00e9get is. A gy\u0151zelmet egy kiv\u00e1l\u00f3 tervez\u0151 \u00e9s haj\u00f3\u00e9p\u00edt\u0151, Paulovits D\u00e9nes \u00e9s remek csapatunk egy\u00fcttm\u0171k\u00f6d\u00e9s\u00e9nek k\u00f6sz\u00f6nhetj\u00fck. Nagyon boldog vagyok\u201d \u2013 mondta a befut\u00f3 ut\u00e1n a fed\u00e9lzeten r\u00f6gt\u00f6nz\u00f6tt \u00fcnnepl\u00e9s sor\u00e1n J\u00f3zsa M\u00e1rton, a haj\u00f3 korm\u00e1nyosa.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n A Fifty-Fifty-t a Budapest Bank k\u00f6vette a m\u00e1sodik helyen, \u00e1m mintegy m\u00e1sf\u00e9l kilom\u00e9terrel a c\u00e9lbafut\u00e1s el\u0151tt a haj\u00f3nak egy s\u00falyos technikai hiba, egy t\u00f6r\u00e9s miatt fel kellett adnia a k\u00fczdelmet. \u00cdgy az ez\u00fcst a Petr\u00e1nyi Zolt\u00e1n korm\u00e1nyozta brands.hu nev\u0171 katamar\u00e1nnak jutott, a harmadik helyen pedig a Szentkir\u00e1lyi Principessa nev\u0171 libera futott be, amelyet Rauschenberger Mikl\u00f3s vezetett. A m\u00e1sodik haj\u00f3 h\u00e1tr\u00e1nya a c\u00e9lban 27 perc, a harmadik haj\u00f3\u00e9 54 perc volt. A legjobb k\u00fclf\u00f6ldi haj\u00f3 egy M32 oszt\u00e1ly\u00fa katamar\u00e1n pontosan egy \u00f3ra h\u00e1tr\u00e1nnyal a katamar\u00e1nos \u201eprofi\u201d, n\u00e9met Helge Sach korm\u00e1nyozta \u201eDr. Botos\u201d nev\u0171 haj\u00f3 lett.\n<\/p>\n

\n A legjobb hagyom\u00e1nyos \u00e9p\u00edt\u00e9s\u0171 haj\u00f3 az Irok\u00e9z 70-es cirk\u00e1l\u00f3 lett 11. hely\u00e9vel. A 75-\u00f6s cirk\u00e1l\u00f3k nagyon v\u00e1rt k\u00fczdelm\u00e9t a Sirocco nyerte, amely Cittel Lajos korm\u00e1nyz\u00e1s\u00e1val 0 \u00f3ra 33 perckor a 13. helyen futott be. A fel\u00faj\u00edt\u00e1sa ut\u00e1n a h\u00e9ten \u00fajra v\u00edzre ker\u00fclt Lillaf\u00fcred 3 \u00f3ra 22 perckor, a rekorder Nemere II. 03:47-kor \u00e9rt a finisbe. Az els\u0151 Asso99 oszt\u00e1ly\u00fa haj\u00f3 az olimpiai bronz\u00e9rmes Detre Szabolcs vezette Infla Deus lett, amely abszol\u00fatban 15.-nek \u00e9rkezett a c\u00e9lba.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n P\u00e9ntek
\n <\/strong>
\n
\n 21.00 \u00f3ra
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n P\u00e9ntek este m\u00e1r csak mintegy 50-60 haj\u00f3 tartott a Balatonon a K\u00e9kszalag 580 r\u00e9sztvev\u0151je k\u00f6z\u00fcl a balatonf\u00fcredi c\u00e9l fel\u00e9. Az este nyolc \u00f3r\u00e1s el\u0151zetes adatok szerint 19.00 \u00f3r\u00e1ig 414 haj\u00f3 befutott, mintegy 100 haj\u00f3 feladta a k\u00fczdelmet, a t\u00f6bbiek kitart\u00f3an pr\u00f3b\u00e1lnak c\u00e9lba \u00e9rni a szombat reggel kilenc \u00f3r\u00e1s hat\u00e1rid\u0151 el\u0151tt.\n<\/p>\n

\n Napk\u00f6zben \u00e1ltal\u00e1ban gyenge sz\u00e9l f\u00fajt, \u00e1m zivatarok \u00e9s a f\u00fclledt meleg egyar\u00e1nt pr\u00f3b\u00e1ra tett\u00e9k a versenyz\u0151ket. Szerencs\u00e9re a helyi zivatarokb\u00f3l nem alakult ki komoly sz\u00e9l, \u00edgy a vitorl\u00e1z\u00f3k nagy r\u00e9sze technikai probl\u00e9ma n\u00e9lk\u00fcl v\u00e9szelte \u00e1t a versenyt.\n<\/p>\n

\n
\n Szombat reggel
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n 474 haj\u00f3 teljes\u00edtette a 44. K\u00e9kszalag t\u00e1vj\u00e1t.\n<\/p>\n

\n ABSZOL\u00daT EREDM\u00c9NY:\n<\/p>\n

\n
\n abszolut-befutasi-lista.pdf
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n HAJ\u00d3OSZT\u00c1LYONK\u00c9NTI EREDM\u00c9NY:\n<\/p>\n

\n
\n osztalyonkenti-eredmeny.pdf
\n <\/a>\n<\/p>\n


\n \"k\"
\n
\n A gal\u00e9ria megtekint\u00e9s\u00e9hez kattintson a k\u00e9pre!
\n <\/span>
\n<\/a><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Az al\u00e1bbiakban a K\u00e9kszalag \u00f6sszefoglal\u00f3j\u00e1t olvashatj\u00e1k. Cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k 13.00 \u00f3ra A rajt ut\u00e1n n\u00e9gy \u00f3r\u00e1val er\u0151sen sz\u00e9th\u00faz\u00f3dott a 44. K\u00e9kszalag MVM Partner Nagyd\u00edj k\u00f6zel hatsz\u00e1z haj\u00f3b\u00f3l \u00e1ll\u00f3 mez\u0151nye. A vezet\u0151 haj\u00f3k 13.00 \u00f3rakor m\u00e1r a nyugati medenc\u00e9ben tartanak Keszthely fel\u00e9, a flotta z\u00f6me nemr\u00e9giben hagyta el a kenesei b\u00f3j\u00e1t, m\u00edg sokan m\u00e9g az els\u0151 p\u00e1lyaszakaszon vitorl\u00e1znak. […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":9476,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[9],"tags":[1650,1317,1633],"sailing_author":"sailing.hu","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1481"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1481"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1481\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/9476"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1481"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1481"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1481"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}