{"id":1483,"date":"2012-07-03T11:30:00","date_gmt":"2012-07-03T09:30:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/07\/03\/a-franciake-a-volvo-ocean-race-gyozelem\/"},"modified":"2017-08-02T00:16:29","modified_gmt":"2017-08-01T22:16:29","slug":"a-franciake-a-volvo-ocean-race-gyozelem","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/07\/03\/a-franciake-a-volvo-ocean-race-gyozelem\/","title":{"rendered":"A franci\u00e1k\u00e9 a Volvo Ocean Race gy\u0151zelem!"},"content":{"rendered":"
\n A Camper hossz\u00fa \u00fatja sor\u00e1n el\u0151sz\u00f6r v\u00e9gzett az \u00e9len egy szakaszon. A Groupama beh\u00fazta az \u00f6sszetettet.
\n \n<\/p>\n
\n A Loirent\u00a0 – Galway etap igazi sprintet \u00edg\u00e9rt a verseny v\u00e9g\u00e9re \u00e9s ebben a Camper bizonyult a legjobbnak. Az els\u0151 n\u00e9gy csapat most is fej-fej mellett k\u00fczd\u00f6tt, de a v\u00e9gj\u00e1t\u00e9kban a Camper \u00e9s a Groupama bizonyult a legjobbnak.\n<\/p>\n
\n Az Abu Dhabi m\u00e9g a szakasz elej\u00e9n elcsaphatott valamit, majd \u00cdrorsz\u00e1g partjain\u00e1l egy r\u00e1k\u00e1szcsapd\u00e1nak \u00fctk\u00f6z\u00f6tt, amelybe be is szorult. Ezzel v\u00e9gleg lemaradt \u00e9s csak hatodikk\u00e9nt z\u00e1rta a szakaszt.\n<\/p>\n
\n Sok\u00e1ig vezetett a Puma, majd a v\u00e9gj\u00e1t\u00e9kban elv\u00e9rzett, ahogy a Telefonica is, ennek ellen\u00e9re minden id\u0151k legszorosabb befut\u00f3j\u00e1t produk\u00e1lt\u00e1k a sr\u00e1cok azzal, hogy az els\u0151 n\u00e9gy haj\u00f3 17 percen bel\u00fcl \u00e9rt be.\n<\/p>\n
\n Persze a legfontosabb h\u00edr, hogy a Groupama csapata v\u00e9g\u00fcl sim\u00e1n nyerte a Volvo Ocean Race 2011-2012-es kiad\u00e1s\u00e1t! Ehhez m\u00e1r a negyedik hely is el\u00e9g lett volna ezen a szakaszon \u00e9s hi\u00e1ba van m\u00e9g vissza egy kik\u00f6t\u0151i futam, 24 pontos el\u0151ny\u00fck m\u00e1r behozhatatlan. A verseny elej\u00e9n sokat m\u00e9g nem tett\u00fcnk volna a csapatra, f\u0151leg akkor, amikor otthagyt\u00e1k az eg\u00e9sz mez\u0151nyt \u00e9s a Kan\u00e1ri-szigeteket keletr\u0151l ker\u00fclt\u00e9k, ami akkor \u00e9rt\u00e9kes pontokba ker\u00fclt. Gyorsan tanulva hib\u00e1jukb\u00f3l strat\u00e9gi\u00e1t v\u00e1ltottak \u00e9s a legjobban alkalmazkodtak a k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyekhez. \u00a0K\u00e9s\u0151bbi \u00e1rboct\u00f6r\u00e9s\u00fck ism\u00e9t f\u00e1jdalmasan \u00e9rintette \u0151ket, de az \u00f6sszeeszk\u00e1b\u00e1lt ment\u0151 rig sokat hozott a konyh\u00e1ra \u00e9s sok lelki pluszt adott a csapatnak. Persze kellett az ellenfelek pechsorozata is. A Telefonica haj\u00f3 bels\u0151 szerkezete s\u00e9r\u00fclt a Horn-fokhoz k\u00f6zel\u00edtve, ahol 12 \u00f3r\u00e1s k\u00e9nyszerpihen\u0151t tartottak, majd az Atlanti-\u00f3ce\u00e1n \u00e1tszel\u00e9sen t\u00f6r\u00f6tt el a svertj\u00fck, v\u00e9g\u00fcl sorsukat a kett\u0151s korm\u00e1nyt\u00f6r\u00e9s pecs\u00e9telte meg igaz\u00e1n. M\u00edg a Groupama hatalmas er\u0151t mer\u00edthetett a t\u00f6r\u00f6tt \u00e1rbocos szakaszon, addig a Telefonic\u00e1t sokkolta a brazil kik\u00f6t\u0151i futamban elk\u00f6vetett hib\u00e1ja, ahol magabiztosan vezetett, majd ben\u00e9zt\u00e9k (\u00e9let\u00e9ben el\u0151sz\u00f6r) az egyik b\u00f3j\u00e1t, \u00e9s id\u0151 el\u0151tt h\u00e1tsz\u00e9lre ejtettek. A m\u00f6g\u00f6tte halad\u00f3k jobban figyeltek \u00e9s nem k\u00f6vett\u00e9k el ugyanezt a hib\u00e1t. A Telefonica cs\u00fany\u00e1n lemaradt \u00e9s nagy h\u00e1tr\u00e1nnyal utols\u00f3k\u00e9nt \u00e9rt be. Kicsit olyan hat\u00e1sa volt ennek az eg\u00e9sz versenyre, mint amikor Roberto Baggio 1994-ben mell\u00e9r\u00fagta a tizenegyest a brazilok elleni foci VB d\u00f6nt\u0151n.\n<\/p>\n \n 1994 \u00f3ta a Groupama az els\u0151 francia csapat, amely r\u00e9szt vett a versenyen \u00e9s a m\u00e1sodik francia csapat, akik nyerni tudtak. Az els\u0151 Lionel P\u00e9an csapata volt a L’Espirit d’Equipe fed\u00e9lzet\u00e9n m\u00e9g az 1985-86-os \u00e9vadban.\n<\/p>\n \n A CAMPER ezzel a gy\u0151zelemmel el\u00e9g k\u00f6zel van ahhoz, hogy megszerezze az \u00f6sszetettben a m\u00e1sodik helyet, mivel el\u0151nye 6 pont a PUM\u00c1val szemben, azaz pont annyi, amennyit egy kik\u00f6t\u0151i futamgy\u0151zelem\u00e9rt szerezni lehet.\n<\/p>\n \n Nem fogadta egy\u00f6ntet\u0171 \u00f6r\u00f6m Knut Forstad bejelent\u00e9s\u00e9t, miszerint a k\u00f6vetkez\u0151 k\u00e9t VOR-on a Farr Yacht Design tervezte 65 l\u00e1bas (k\u00f6zel 20 m\u00e9teres) OneDesign haj\u00f3k vitorl\u00e1zz\u00e1k majd k\u00f6rbe a F\u00f6ldet. Lobby, \u00e9s szem\u00e9lyes s\u00e9relmek \u00e1llhatnak a h\u00e1tt\u00e9rben a napokban megjelent nyilatkozatok alapj\u00e1n, mivel vannak, akik megk\u00e9rd\u0151jelezik az \u00f6tlet l\u00e9tjogosults\u00e1g\u00e1t vagy legal\u00e1bbis annak form\u00e1j\u00e1t (el\u0151re leszerz\u0151d\u00f6tt n\u00e9gy haj\u00f3gy\u00e1rt\u00f3 \u00fczem). A VOR menedzsment drasztikus k\u00f6lts\u00e9gcs\u00f6kkent\u00e9st vizion\u00e1l, amely t\u00f6bb csapat indul\u00e1s\u00e1t tenn\u00e9 lehet\u0151v\u00e9 (8-10 a mostani hattal szemben). Hogy val\u00f3ban indulnak e majd cs\u00f3r\u00f3bb, kev\u00e9sb\u00e9 rutinos csapatok, azt megl\u00e1tjuk, mindenesetre a szkepticizmusra fenntartjuk jogunkat, mivel az America\u2019s Cup katamar\u00e1nos t\u00e9rh\u00f3d\u00edt\u00e1sa is hangos volt a k\u00f6lts\u00e9gek cs\u00f6kkent\u00e9s\u00e9t\u0151l, \u00e9s m\u00e9gsem tobz\u00f3dnak a csapatok. \u00a0A VO70-esn\u00e9l 3 tonn\u00e1val k\u00f6nnyebbre tervezett haj\u00f3r\u00f3l b\u0151vebben
\n
\n<\/a><\/p>\n
\n
\n itt olvashatnak
\n <\/a>
\n .
\n
\n \u00c9s itt is
\n <\/a>
\n .\n<\/p>\n