{"id":1503,"date":"2012-06-18T17:22:00","date_gmt":"2012-06-18T15:22:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/06\/18\/44-kekszalag-mvm-partner-nagydij-sajtoinfok\/"},"modified":"2017-08-02T00:16:34","modified_gmt":"2017-08-01T22:16:34","slug":"44-kekszalag-mvm-partner-nagydij-sajtoinfok","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/06\/18\/44-kekszalag-mvm-partner-nagydij-sajtoinfok\/","title":{"rendered":"44. K\u00e9kszalag MVM Partner Nagyd\u00edj sajt\u00f3inf\u00f3k"},"content":{"rendered":"

\n J\u00falius 5-\u00e9n rajtol a 44. K\u00e9kszalag MVM Partner Nagyd\u00edj mez\u0151nye Balatonf\u00fcredr\u0151l\n<\/p>\n

\n
\n T\u00f6bb mint f\u00e9lezer haj\u00f3t v\u00e1rnak a legnagyobb magyar vitorl\u00e1sversenyen
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Budapest, 2012. j\u00fanius 18. \u2013 J\u00falius 5-\u00e9n, cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k\u00f6n 9.00 \u00f3rakor rajtolnak a legnagyobb magyar vitorl\u00e1sverseny, a K\u00e9kszalag r\u00e9sztvev\u0151i a Balatonf\u00fcred el\u0151tti rajtvonalr\u00f3l. A hagyom\u00e1nyos Balaton-ker\u00fcl\u0151 regatta f\u0151v\u00e9dn\u00f6ke Navracsics Tibor. A versenyt rendez\u0151 Magyar Vitorl\u00e1s Sz\u00f6vets\u00e9g \u00f3vatos becsl\u00e9ssel t\u00f6bb mint hatsz\u00e1z haj\u00f3t v\u00e1r a versenyre \u2013 hangzott el a verseny h\u00e9tf\u0151i sajt\u00f3t\u00e1j\u00e9koztat\u00f3j\u00e1n.\n<\/p>\n

\n A K\u00e9kszalag \u00e9vek \u00f3ta Eur\u00f3pa legnagyobb t\u00f3ker\u00fcl\u0151 versenyek\u00e9nt, haz\u00e1nk \u00f6t legismertebb rendezv\u00e9nye k\u00f6z\u00e9 ker\u00fclt. A t\u00f6bb mint 3000 versenyz\u0151 k\u00f6z\u00f6tt \u00e9vr\u0151l \u00e9vre t\u00f6bb vil\u00e1gszt\u00e1r is rajtol a versenyen. A verseny \u00e9s rendezv\u00e9nyei t\u00f6bb t\u00edzezer n\u00e9z\u0151t \u00e9s \u00e9rdekl\u0151d\u0151t vonz ny\u00e1ron a Balaton partj\u00e1ra.\n<\/p>\n

\n Az MVM Partner Zrt., az MVM Csoport energiakereskedelemmel foglalkoz\u00f3 le\u00e1nyv\u00e1llalata a magyarorsz\u00e1gi energiapiac meghat\u00e1roz\u00f3 szerepl\u0151je. \u00c9vek \u00f3ta elk\u00f6telezett t\u00e1mogat\u00f3ja a hazai sport\u00e9letnek, \u00e9ppen ez\u00e9rt d\u00f6nt\u00f6tt \u00fagy, hogy a nagy m\u00falra visszatekint\u0151 K\u00e9kszalag vitorl\u00e1sverseny mell\u00e9 \u00e1ll \u00e9s n\u00e9vad\u00f3ja lesz a rendezv\u00e9nynek. Az MVM Partner nemr\u00e9g l\u00e9pett piacra k\u00f6rnyezetbar\u00e1t \u201eZ\u00f6ld\u00e1ram\u201d term\u00e9k\u00e9vel. A K\u00e9kszalag verseny, mint a sz\u00e9l \u00e9s a v\u00edz energi\u00e1j\u00e1t hasznos\u00edt\u00f3 sport\u00e1g, term\u00e9szetk\u00f6zels\u00e9g\u00e9vel kiv\u00e1l\u00f3n kapcsol\u00f3dik a c\u00e9g c\u00e9lkit\u0171z\u00e9seihez.\n<\/p>\n

\n A 44. K\u00e9kszalag MVM Partner Nagyd\u00edj legnagyobb k\u00e9rd\u00e9se \u00fajra: megd\u0151lhet-e az 1955-ben fel\u00e1ll\u00edtott K\u00e9kszalag-rekord? Akkor a Nemere II. nev\u0171 75-\u00f6s cirk\u00e1l\u00f3 10 \u00f3ra 40 perc alatt teljes\u00edtette a l\u00e9gvonalban 155 kilom\u00e9teres t\u00e1vot.\n<\/p>\n

\n Hihetetlennek l\u00e1tszik hogy a cs\u00facsid\u0151 \u2013 amelynek k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyeit \u00e9s megt\u00f6rt\u00e9nt\u00e9t sokan vitatj\u00e1k \u2013 ilyen hossz\u00fa m\u00faltra tekint vissza, hiszen a mai modern versenyhaj\u00f3k sokkal gyorsabbak, mint a ma is vitorl\u00e1z\u00f3 cs\u00facstart\u00f3. \u00c1m a sikerhez az is sz\u00fcks\u00e9ges, hogy a verseny napj\u00e1n a teljes Balatonon megfelel\u0151 ir\u00e1ny\u00fa \u00e9s erej\u0171, egyenletesen j\u00f3 sz\u00e9l f\u00fajjon. Ez \u00e1ltal\u00e1ban ritk\u00e1n fordul el\u0151, mert sz\u00e1mtalan id\u0151j\u00e1r\u00e1si t\u00e9nyez\u0151nek kell kedvez\u0151en alakulnia. A feladatot tov\u00e1bb nehez\u00edti, hogy a Balaton t\u00f6bb, sz\u00e9lviszonyaiban gyakran k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 r\u00e9szre oszthat\u00f3. Ez teszi a versenyt, a kih\u00edv\u00e1st, a kalandot olyan soksz\u00edn\u0171v\u00e9, hogy az mind t\u00f6bb r\u00e9sztvev\u0151t vonz. T\u00f6bbek k\u00f6z\u00f6tt ez\u00e9rt v\u00e1lt a K\u00e9kszalag, a legr\u00e9gebbi, \u00e9s leghosszabb t\u00e1von futott eur\u00f3pai tavi vitorl\u00e1s verseny, a legt\u00f6bb vitorl\u00e1z\u00f3t megmozgat\u00f3 esem\u00e9nny\u00e9 az \u00f6reg kontinensen.\n<\/p>\n

\n A verseny legnagyobb es\u00e9lyesei persze a modern haj\u00f3k. 2010-ben \u00e1llhattak rajthoz el\u0151sz\u00f6r a\u00a0 mai technikai szinten leggyorsabb, t\u00f6bbtest\u0171 versenyvitorl\u00e1sok: a k\u00e9ttest\u0171 katamar\u00e1nok, \u00e9s\u00a0 a h\u00e1romtest\u0171 trimar\u00e1nok. Ezek r\u00e9szv\u00e9tel\u00e9t 2013-ig a p\u00e1ratlan \u00e9vekben nem engedik meg a szab\u00e1lyok, \u00e1m 2014-t\u0151l v\u00e9gk\u00e9pp, minden \u00e9vben ny\u00edlt lesz a verseny. Mivel id\u00e9n is szabadon rajthoz \u00e1llhatnak a t\u00f6bbtest\u0171ek, ez\u00e9rt egyre t\u00f6bb k\u00fclf\u00f6ldi versenyz\u0151 r\u00e9szv\u00e9tel\u00e9re is sz\u00e1m\u00edtanak a rendez\u0151k. A k\u00f6nny\u0171, t\u00f6bbtest\u0171 haj\u00f3k gazdas\u00e1gosabban sz\u00e1ll\u00edthat\u00f3k, mint a nagy egytest\u0171 vitorl\u00e1sok, illetve kisebb mer\u00fcl\u00e9s\u00fck miatt nem akad\u00e1lyozza \u0151ket a Balaton viszonylag sek\u00e9ly v\u00edzm\u00e9lys\u00e9ge.\n<\/p>\n

\n A K\u00e9kszalagra hagyom\u00e1nyosan nem csak k\u00fclf\u00f6ldr\u0151l \u00e9rkeznek modern versenyhaj\u00f3k. A verseny minden \u00e9vben megmozgatja a magyar tervez\u0151k \u00e9s haj\u00f3\u00e9p\u00edt\u0151k fant\u00e1zi\u00e1j\u00e1t. Rendszeresen jelennek meg egyedi, gy\u0151zelemre t\u00f6r\u0151 k\u00fcl\u00f6nlegess\u00e9gek. Id\u00e9n is v\u00e1rhat\u00f3ak k\u00fcl\u00f6nleges \u00fajdons\u00e1gok a v\u00edzen.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n \u201eLegal\u00e1bb ilyen fontos azonban az a sportteljes\u00edtm\u00e9ny, amelyet a lass\u00fabb haj\u00f3k leg\u00e9nys\u00e9ge ny\u00fajt, akik sokszor m\u00e1sf\u00e9l-k\u00e9t napot t\u00f6ltenek az id\u0151j\u00e1r\u00e1s viszontags\u00e1gainak kit\u00e9ve a vizen\u201d \u2013 mondta el Szoj\u00e1k Bal\u00e1zs, a K\u00e9kszalag f\u0151rendez\u0151je.\n<\/p>\n

\n A K\u00e9kszalag nem csak a gy\u0151ztesek, a leggyorsabb haj\u00f3k versenye. A K\u00e9kszalag az verseny, ahol egy id\u0151ben, egy p\u00e1ly\u00e1n versenyeznek vil\u00e1gbajnok vitorl\u00e1s szt\u00e1rok \u00e9s amat\u0151r versenyz\u0151k, ak\u00e1r olyanok is, akik \u00e9let\u00fck els\u0151 v\u00edzi megm\u00e9rettet\u00e9s\u00e9n vesznek r\u00e9szt.\n<\/p>\n

\n Nem kiz\u00e1r\u00f3lag a min\u00e9l nagyobb sebess\u00e9g el\u00e9r\u00e9s\u00e9re \u00e9p\u00edtett versenyvitorl\u00e1sokkal lehet \u00e9s \u00e9rdemes rajthoz \u00e1llni. Az abszol\u00fat befut\u00e1son k\u00edv\u00fcl 29 k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 haj\u00f3oszt\u00e1lyban hirdetnek eredm\u00e9nyt, \u00edgy a mez\u0151ny b\u00e1rmely sebess\u00e9gi r\u00e9teg\u00e9be tartoz\u00f3 azonos vagy hasonl\u00f3 haj\u00f3kkal versenyz\u0151k egym\u00e1shoz is m\u00e9rhetik teljes\u00edtm\u00e9ny\u00fcket. Sokan akadnak olyanok is, akiknek a f\u0151 c\u00e9l a Balaton megker\u00fcl\u00e9se a szab\u00e1lyok \u00e1ltal megengedett limitid\u0151n, vagyis 48 \u00f3r\u00e1n bel\u00fcl.\n<\/p>\n

\n A K\u00e9kszalagot imm\u00e1r \u00f6t\u00f6dik alkalommal egy ifj\u00fas\u00e1gi verseny, a K\u00e9kp\u00e1ntlika el\u0151zi meg. A Balatonf\u00fcred-Tihany-Balatonf\u00fcred t\u00e1von a vitorl\u00e1s ut\u00e1np\u00f3tl\u00e1s fiatal rem\u00e9nys\u00e9gei k\u00fczdenek meg a leggyorsabb haj\u00f3 c\u00edm\u00e9\u00e9rt. 2011-ben 118 haj\u00f3 vett r\u00e9szt a versenyen.\n<\/p>\n

\n A nagy t\u00e1vols\u00e1gi verseny befut\u00f3ja ut\u00e1n pedig a 2szalag katamar\u00e1n regatta futamai kezd\u0151dnek Balatonf\u00fcred el\u0151tt. Ezen a regatt\u00e1n a K\u00e9kszalagr\u00f3l az ott \u00e9rv\u00e9nyes als\u00f3 m\u00e9retkorl\u00e1toz\u00e1s miatt kimarad\u00f3 kisebb katamar\u00e1nok partk\u00f6zeli verseny\u00e9t figyelhetik az \u00e9rdekl\u0151d\u0151k.\n<\/p>\n

\n A K\u00e9kszalag esem\u00e9nysorozat j\u00falius 4-\u00e9n, szerd\u00e1n kezd\u0151dik a K\u00e9kp\u00e1ntlik\u00e1val. A hagyom\u00e1nyokkal szak\u00edtva, imm\u00e1r m\u00e1sodik \u00e9ve cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k\u00f6n \u2013 id\u00e9n teh\u00e1t j\u00falius 5-\u00e9n, 9 \u00f3rakor\u00a0 \u2013 rajtol a K\u00e9kszalag mez\u0151nye a balatonf\u00fcredi m\u00f3l\u00f3 el\u0151l, hogy v\u00e9gigvitorl\u00e1zza a Balatonf\u00fcred-Balatonkenese-Si\u00f3fok-Keszthely-Balatonf\u00fcred t\u00e1vot. A sz\u00e9l f\u00fcggv\u00e9ny\u00e9ben a legjobbak befut\u00e1s\u00e1ra cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k este \u00e9s \u00e9jjel sz\u00e1m\u00edtanak az erre az alkalomra kivil\u00e1g\u00edtott c\u00e9lvonalon a balatonf\u00fcredi m\u00f3l\u00f3 el\u0151tt. Ezut\u00e1n szombat reggel kilenc \u00f3r\u00e1ig lehet m\u00e9g \u00e9rv\u00e9nyesen c\u00e9lba \u00e9rni.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n A vitorl\u00e1s verseny mellett az \u00e9rdekl\u0151d\u0151ket sz\u00ednes parti programok is v\u00e1rj\u00e1k. A balatonf\u00fcredi m\u00f3l\u00f3n\u00e1l keddt\u0151l vas\u00e1rnapig vitorl\u00e1s falu \u00e9s borfalu valamint k\u00e9zm\u0171ves ki\u00e1ll\u00edt\u00e1s, cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k\u00f6n, a rajt el\u0151tt pedig m\u0171rep\u00fcl\u0151 bemutat\u00f3 v\u00e1rja a k\u00f6z\u00f6ns\u00e9get. A szombati eredm\u00e9nyhirdet\u00e9st k\u00f6vet\u0151en pedig a K\u00e9kszalag m\u00e9diat\u00e1mogat\u00f3ja, a Class FM \u201eClass Ny\u00e1r\u201d koncertsorozat\u00e1nak fell\u00e9p\u0151i sz\u00f3rakoztatj\u00e1k a Balatonf\u00fcredre l\u00e1togat\u00f3kat.\n<\/p>\n

\n A K\u00e9kszalag szervez\u0151i id\u00e9n is folytatj\u00e1k 2011-ben megkezdett j\u00f3t\u00e9kony kezdem\u00e9nyez\u00e9s\u00fcket.\u00a0 A verseny rendez\u0151i a Hospice Alap\u00edtv\u00e1ny gyermekhospice tev\u00e9kenys\u00e9g\u00e9t t\u00e1mogatj\u00e1k, \u00e9s felh\u00edvt\u00e1k a r\u00e9sztvev\u0151 versenyz\u0151k figyelm\u00e9t, hogy a nevez\u00e9skor maguk is j\u00e1ruljanak hozz\u00e1 ehhez a nemes c\u00e9lhoz.\n<\/p>\n

\n
\n T\u00e9nyek \u00e9s adatok a K\u00e9kszalagr\u00f3l
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Az eur\u00f3pai tavakon rendezett t\u00f3ker\u00fcl\u0151 vitorl\u00e1sversenyek k\u00f6z\u00f6tt a K\u00e9kszalag a legr\u00e9gebbi, a balatoni versenyt\u00e1v a leghosszabb, \u00e9s az elm\u00falt \u00e9vekben itt vitorl\u00e1zik a legn\u00e9pesebb mez\u0151ny is.\n<\/p>\n

\n A Balatonon 1934 \u00f3ta rendeznek t\u00f3ker\u00fcl\u0151 versenyeket. A Genfi-tavi Bol d\u2019Or el\u0151sz\u00f6r 1939-ben, a Boden-tavi Rund um \u00e9s a Garda-tavi Centomiglia els\u0151 mez\u0151nye 1951-ben rajtolt. A balatoni K\u00e9kszalag vitorl\u00e1s verseny hagyom\u00e1nyos \u00fatvonala: Balatonf\u00fcred-Kenese-Si\u00f3fok-Keszthely-Balatonf\u00fcred. Ez a t\u00e1v l\u00e9gvonalban 155 km. Term\u00e9szetesen a haj\u00f3k a val\u00f3s\u00e1gban, a sz\u00e9lviszonyokt\u00f3l f\u00fcgg\u0151en enn\u00e9l j\u00f3val t\u00f6bbet kell vitorl\u00e1zzanak, szembesz\u00e9l eset\u00e9n sokkal hosszabb \u00fatra k\u00e9nyszer\u00fclnek. A K\u00e9kszalag limitideje 48 \u00f3ra, vagyis maximum k\u00e9t nap \u00e1ll a versenyz\u0151k rendelkez\u00e9sre a t\u00e1v teljes\u00edt\u00e9s\u00e9re.\n<\/p>\n

\n A K\u00e9kszalagra hagyom\u00e1nyosan j\u00faliusban egy holdt\u00f6lt\u00e9hez k\u00f6zeli napon ker\u00fcl sor, hogy a telihold f\u00e9nye seg\u00edtse az \u00e9jszaka is tart\u00f3 versenyben a haj\u00f3sokat. Az els\u0151 K\u00e9kszalag versenyt 1934. j\u00falius 27-\u00e9n rendezte a balatonf\u00fcredi Hung\u00e1ria Yacht Club. 21 haj\u00f3 \u00e1llt rajthoz \u00e9s csak ketten adt\u00e1k fel a versenyt. A gy\u0151ztes a Rabonb\u00e1n nev\u0171 30-as cirk\u00e1l\u00f3 lett Ugron G\u00e1bor korm\u00e1nyz\u00e1s\u00e1val. A K\u00e9kszalagon versenyz\u0151k l\u00e9tsz\u00e1ma folyamatosan n\u00f6vekszik. 2010-ben m\u00e1r 623 haj\u00f3 \u00e1llt rajthoz.\n<\/p>\n

\n Az eur\u00f3pai t\u00f3ker\u00fcl\u0151k versenyek t\u00f6rt\u00e9net\u00e9nek eddigi legnagyobb mez\u0151nye 1990-ben a Genfi-tavon vitorl\u00e1zott. 684 haj\u00f3 \u00e1llt rajthoz. A r\u00e9sztvev\u0151k sz\u00e1ma ott az\u00f3ta cs\u00f6kken\u0151: a legut\u00f3bbi Bol d\u2019Oron 2011. j\u00fanius 19-\u00e9n 477 haj\u00f3 vett r\u00e9szt.\n<\/p>\n

\n A K\u00e9kszalagot kezdetben k\u00e9t\u00e9vente, minden p\u00e1ros \u00e9vben rendezt\u00e9k meg. 1944-ben a vil\u00e1gh\u00e1bor\u00fa miatt elmaradt a versenyz\u00e9s, \u00e9s a hagyom\u00e1ny csak 1947-ben folytat\u00f3dott. Ezut\u00e1n szint\u00e9n k\u00e9t\u00e9vente, de a p\u00e1ratlan \u00e9vekben ker\u00fclt sor a balatoni t\u00f3ker\u00fcl\u0151 versenyre. 2001 \u00f3ta m\u00e1r minden \u00e9vben van K\u00e9kszalag. Az akkor, a p\u00e1ratlan \u00e9vekre bevezetett rajtkorl\u00e1toz\u00e1sokat, amely kiz\u00e1rta a t\u00f6bbtest\u0171 \u00e9s bizonyos modern egytest\u0171 vitorl\u00e1sok r\u00e9szv\u00e9tel\u00e9t, a Magyar Vitorl\u00e1s Sz\u00f6vets\u00e9g rendelkez\u00e9sei fokozatosan m\u00f3dos\u00edtj\u00e1k. 2010-ben m\u00e1r volt olyan K\u00e9kszalag, amelyen egy minim\u00e1lis m\u00e9ret felett b\u00e1rmilyen vitorl\u00e1ssal lehetett korl\u00e1toz\u00e1s n\u00e9lk\u00fcl rajthoz \u00e1llni. Ilyen az idei verseny is. 2013-t\u00f3l pedig m\u00e1r ilyen ny\u00edlt lesz minden \u00e9vben a K\u00e9kszalag.\n<\/p>\n

\n A versenyt\u00e1vot eddig leggyorsabban 1955-ben a Nemere II. 75-\u00f6s cirk\u00e1l\u00f3 teljes\u00edtette. N\u00e9meth Istv\u00e1n korm\u00e1nyz\u00e1s\u00e1val 10 \u00f3ra 40 perc alatt \u00e9rtek c\u00e9lba. A verseny t\u00f6rt\u00e9net\u00e9nek legsikeresebb haj\u00f3ja a Tramontana, amely h\u00e9tszer nyerte el a K\u00e9kszalagot.\n<\/p>\n

\n A verseny t\u00f6rt\u00e9net\u00e9nek legsikeresebb korm\u00e1nyosa Litkey Farkas t\u00edz gy\u0151zelm\u00e9vel. 2001 \u00e9s 2009 k\u00f6z\u00f6tt megszak\u00edt\u00e1s n\u00e9lk\u00fcl gy\u0151z\u00f6tt minden K\u00e9kszalagon. 2010-ben t\u00f6bbtest\u0171 haj\u00f3val negyedik lett, majd 2011-ben ism\u00e9t az \u0151 csapata diadalmaskodott a versenyen.\n<\/p>\n

\n N\u0151i korm\u00e1nyos el\u0151sz\u00f6r 1940-ben nyerte a K\u00e9kszalagot. Dr. Kults\u00e1r Istv\u00e1nn\u00e9 Gordon Evelyn a Tramontana nev\u0171 haj\u00f3val 1942-ben megism\u00e9telte gy\u0151zelm\u00e9t. Rendszeresen indulnak tiszt\u00e1n n\u0151i csapatok is a versenyen. 2010-ben a rekordtart\u00f3 Nemere fed\u00e9lzet\u00e9n vitorl\u00e1zott n\u0151 csapat. Id\u00e9n is lesz tiszt\u00e1n n\u0151i egys\u00e9g a mez\u0151nyben. A legeredm\u00e9nyesebb n\u0151i korm\u00e1nyos pedig 2012-ben is a Gordon Evelyn D\u00edj v\u00e1rom\u00e1nyosa.\n<\/p>\n

\n
\n A 44. K\u00e9kszalag szervez\u0151i a verseny bev\u00e9teleib\u0151l a Magyar Hospice Alap\u00edtv\u00e1ny gyermek otthon\u00e1pol\u00e1si tev\u00e9kenys\u00e9g\u00e9t t\u00e1mogatj\u00e1k
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Budapest, 2012. j\u00fanius 18. – A Magyar Vitorl\u00e1s Sz\u00f6vets\u00e9g t\u00e1mogatja a Magyar Hospice Alap\u00edtv\u00e1nyt, \u00e9s arra k\u00e9ri a versenyz\u0151ket, hogy lehet\u0151s\u00e9geikhez k\u00e9pest maguk is j\u00e1ruljanak hozz\u00e1 ehhez a nemes c\u00e9lhoz. Erre a nevez\u00e9sn\u00e9l ny\u00edlik lehet\u0151s\u00e9g, ahol az Alap\u00edtv\u00e1ny k\u00e9pviselet\u00e9ben t\u00f6bbek k\u00f6z\u00f6tt Liptai Claudia v\u00e1rja az adom\u00e1nyokat.\n<\/p>\n

\n \u201eHa minden versenyz\u0151 csak ezer forinttal t\u00e1mogat minket, akkor t\u00edz vitorl\u00e1z\u00f3 \u2013 egy nagyobb haj\u00f3 leg\u00e9nys\u00e9ge \u2013 t\u00e1mogat\u00e1s\u00e1val m\u00e1r k\u00e9t betegnek \u00e9s csal\u00e1dj\u00e1nak tudunk otthon\u00e1ban magas szint\u0171 ell\u00e1t\u00e1st \u2013 f\u00e1jdalomcsillap\u00edt\u00e1st, lelki t\u00e1maszt, t\u00fcneti kezel\u00e9st \u2013 biztos\u00edtani, hogy a csal\u00e1d az utols\u00f3 percig egy\u00fctt lehessen\u201d \u2013 mondta Liptai Claudia sz\u00edn\u00e9szn\u0151, m\u0171sorvezet\u0151.\n<\/p>\n

\n
\n A Magyar Hospice Alap\u00edtv\u00e1nyr\u00f3l
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Magyarorsz\u00e1gon 1991-ben a Polcz Alaine \u00e1ltal vezetett Magyar Hospice Alap\u00edtv\u00e1ny megalakul\u00e1s\u00e1val jelent meg a hospice szeml\u00e9let\u0171 ell\u00e1t\u00e1s. Az Alap\u00edtv\u00e1ny \u2013 felismerve a csal\u00e1di kapcsolatokban rejl\u0151 er\u0151t \u2013 h\u00fasz \u00e9ve dolgozik az\u00e9rt, hogy a daganatos betegek akt\u00edv kezel\u00e9s\u00fck lez\u00e1rul\u00e1sa ut\u00e1n otthonukban kaphassanak teljes k\u00f6r\u0171, a testi \u00e9s a lelki ig\u00e9nyeket is szem el\u0151tt tart\u00f3 magas sz\u00ednvonal\u00fa eg\u00e9szs\u00e9g\u00fcgyi ell\u00e1t\u00e1st.\n<\/p>\n

\n Az \u00e1pol\u00e1s, f\u00e1jdalomcsillap\u00edt\u00e1s egy\u00e9nre szabott \u00e9s t\u00e9r\u00edt\u00e9smentes.\n<\/p>\n

\n H\u00fasz \u00e9v tapasztalata alapj\u00e1n elindult a gyermek hospice szolg\u00e1ltat\u00e1s. A csal\u00e1d ny\u00fajtotta biztons\u00e1g minden \u00e9letkorban fontos, de k\u00fcl\u00f6n\u00f6sen nagy jelent\u0151s\u00e9g\u0171 a beteg gyerekek eset\u00e9ben, akik sz\u00fcl\u0151kh\u00f6z, testv\u00e9reikhez val\u00f3 intenz\u00edv k\u00f6t\u0151d\u00e9s\u00fck r\u00e9v\u00e9n m\u00e9g t\u00f6bb el\u0151ny\u00e9t \u00e9lvezik annak, ha a korszer\u0171 t\u00fcneti kezel\u00e9st otthonuk biztons\u00e1g\u00e1ban kaphatj\u00e1k meg.\n<\/p>\n

\n A Magyar Hospice Alap\u00edtv\u00e1ny k\u00f6lts\u00e9gei hatvan sz\u00e1zal\u00e9k\u00e1t adom\u00e1nyokb\u00f3l \u00e9s p\u00e1ly\u00e1zatokb\u00f3l fedezi. M\u0171v\u00e9szek, k\u00f6z\u00e9leti szem\u00e9lyis\u00e9gek, \u00fczletemberek szem\u00e9lyes k\u00f6zrem\u0171k\u00f6d\u00e9s\u00fckkel igyekeznek seg\u00edteni, hogy betegek sz\u00e1zai kapjanak m\u00e9lt\u00f3 eg\u00e9szs\u00e9g\u00fcgyi ell\u00e1t\u00e1st \u00e9s lelki t\u00e1maszt. A hospice munk\u00e1t t\u00f6bb mint sz\u00e1z k\u00e9pzett \u00f6nk\u00e9ntes seg\u00edti.\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: Magyar Vitorl\u00e1s Sz\u00f6vets\u00e9g
\n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

J\u00falius 5-\u00e9n rajtol a 44. K\u00e9kszalag MVM Partner Nagyd\u00edj mez\u0151nye Balatonf\u00fcredr\u0151l T\u00f6bb mint f\u00e9lezer haj\u00f3t v\u00e1rnak a legnagyobb magyar vitorl\u00e1sversenyen Budapest, 2012. j\u00fanius 18. \u2013 J\u00falius 5-\u00e9n, cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k\u00f6n 9.00 \u00f3rakor rajtolnak a legnagyobb magyar vitorl\u00e1sverseny, a K\u00e9kszalag r\u00e9sztvev\u0151i a Balatonf\u00fcred el\u0151tti rajtvonalr\u00f3l. A hagyom\u00e1nyos Balaton-ker\u00fcl\u0151 regatta f\u0151v\u00e9dn\u00f6ke Navracsics Tibor. A versenyt rendez\u0151 Magyar Vitorl\u00e1s Sz\u00f6vets\u00e9g […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":9513,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[9],"tags":[408,1617,1633],"sailing_author":"sailing.hu","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1503"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1503"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1503\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/9513"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1503"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1503"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1503"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}