{"id":1503,"date":"2012-06-18T17:22:00","date_gmt":"2012-06-18T15:22:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/06\/18\/44-kekszalag-mvm-partner-nagydij-sajtoinfok\/"},"modified":"2017-08-02T00:16:34","modified_gmt":"2017-08-01T22:16:34","slug":"44-kekszalag-mvm-partner-nagydij-sajtoinfok","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/06\/18\/44-kekszalag-mvm-partner-nagydij-sajtoinfok\/","title":{"rendered":"44. K\u00e9kszalag MVM Partner Nagyd\u00edj sajt\u00f3inf\u00f3k"},"content":{"rendered":"
\n J\u00falius 5-\u00e9n rajtol a 44. K\u00e9kszalag MVM Partner Nagyd\u00edj mez\u0151nye Balatonf\u00fcredr\u0151l\n<\/p>\n
\n \n Budapest, 2012. j\u00fanius 18. \u2013 J\u00falius 5-\u00e9n, cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k\u00f6n 9.00 \u00f3rakor rajtolnak a legnagyobb magyar vitorl\u00e1sverseny, a K\u00e9kszalag r\u00e9sztvev\u0151i a Balatonf\u00fcred el\u0151tti rajtvonalr\u00f3l. A hagyom\u00e1nyos Balaton-ker\u00fcl\u0151 regatta f\u0151v\u00e9dn\u00f6ke Navracsics Tibor. A versenyt rendez\u0151 Magyar Vitorl\u00e1s Sz\u00f6vets\u00e9g \u00f3vatos becsl\u00e9ssel t\u00f6bb mint hatsz\u00e1z haj\u00f3t v\u00e1r a versenyre \u2013 hangzott el a verseny h\u00e9tf\u0151i sajt\u00f3t\u00e1j\u00e9koztat\u00f3j\u00e1n.\n<\/p>\n \n A K\u00e9kszalag \u00e9vek \u00f3ta Eur\u00f3pa legnagyobb t\u00f3ker\u00fcl\u0151 versenyek\u00e9nt, haz\u00e1nk \u00f6t legismertebb rendezv\u00e9nye k\u00f6z\u00e9 ker\u00fclt. A t\u00f6bb mint 3000 versenyz\u0151 k\u00f6z\u00f6tt \u00e9vr\u0151l \u00e9vre t\u00f6bb vil\u00e1gszt\u00e1r is rajtol a versenyen. A verseny \u00e9s rendezv\u00e9nyei t\u00f6bb t\u00edzezer n\u00e9z\u0151t \u00e9s \u00e9rdekl\u0151d\u0151t vonz ny\u00e1ron a Balaton partj\u00e1ra.\n<\/p>\n \n Az MVM Partner Zrt., az MVM Csoport energiakereskedelemmel foglalkoz\u00f3 le\u00e1nyv\u00e1llalata a magyarorsz\u00e1gi energiapiac meghat\u00e1roz\u00f3 szerepl\u0151je. \u00c9vek \u00f3ta elk\u00f6telezett t\u00e1mogat\u00f3ja a hazai sport\u00e9letnek, \u00e9ppen ez\u00e9rt d\u00f6nt\u00f6tt \u00fagy, hogy a nagy m\u00falra visszatekint\u0151 K\u00e9kszalag vitorl\u00e1sverseny mell\u00e9 \u00e1ll \u00e9s n\u00e9vad\u00f3ja lesz a rendezv\u00e9nynek. Az MVM Partner nemr\u00e9g l\u00e9pett piacra k\u00f6rnyezetbar\u00e1t \u201eZ\u00f6ld\u00e1ram\u201d term\u00e9k\u00e9vel. A K\u00e9kszalag verseny, mint a sz\u00e9l \u00e9s a v\u00edz energi\u00e1j\u00e1t hasznos\u00edt\u00f3 sport\u00e1g, term\u00e9szetk\u00f6zels\u00e9g\u00e9vel kiv\u00e1l\u00f3n kapcsol\u00f3dik a c\u00e9g c\u00e9lkit\u0171z\u00e9seihez.\n<\/p>\n \n A 44. K\u00e9kszalag MVM Partner Nagyd\u00edj legnagyobb k\u00e9rd\u00e9se \u00fajra: megd\u0151lhet-e az 1955-ben fel\u00e1ll\u00edtott K\u00e9kszalag-rekord? Akkor a Nemere II. nev\u0171 75-\u00f6s cirk\u00e1l\u00f3 10 \u00f3ra 40 perc alatt teljes\u00edtette a l\u00e9gvonalban 155 kilom\u00e9teres t\u00e1vot.\n<\/p>\n \n Hihetetlennek l\u00e1tszik hogy a cs\u00facsid\u0151 \u2013 amelynek k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyeit \u00e9s megt\u00f6rt\u00e9nt\u00e9t sokan vitatj\u00e1k \u2013 ilyen hossz\u00fa m\u00faltra tekint vissza, hiszen a mai modern versenyhaj\u00f3k sokkal gyorsabbak, mint a ma is vitorl\u00e1z\u00f3 cs\u00facstart\u00f3. \u00c1m a sikerhez az is sz\u00fcks\u00e9ges, hogy a verseny napj\u00e1n a teljes Balatonon megfelel\u0151 ir\u00e1ny\u00fa \u00e9s erej\u0171, egyenletesen j\u00f3 sz\u00e9l f\u00fajjon. Ez \u00e1ltal\u00e1ban ritk\u00e1n fordul el\u0151, mert sz\u00e1mtalan id\u0151j\u00e1r\u00e1si t\u00e9nyez\u0151nek kell kedvez\u0151en alakulnia. A feladatot tov\u00e1bb nehez\u00edti, hogy a Balaton t\u00f6bb, sz\u00e9lviszonyaiban gyakran k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 r\u00e9szre oszthat\u00f3. Ez teszi a versenyt, a kih\u00edv\u00e1st, a kalandot olyan soksz\u00edn\u0171v\u00e9, hogy az mind t\u00f6bb r\u00e9sztvev\u0151t vonz. T\u00f6bbek k\u00f6z\u00f6tt ez\u00e9rt v\u00e1lt a K\u00e9kszalag, a legr\u00e9gebbi, \u00e9s leghosszabb t\u00e1von futott eur\u00f3pai tavi vitorl\u00e1s verseny, a legt\u00f6bb vitorl\u00e1z\u00f3t megmozgat\u00f3 esem\u00e9nny\u00e9 az \u00f6reg kontinensen.\n<\/p>\n \n A verseny legnagyobb es\u00e9lyesei persze a modern haj\u00f3k. 2010-ben \u00e1llhattak rajthoz el\u0151sz\u00f6r a\u00a0 mai technikai szinten leggyorsabb, t\u00f6bbtest\u0171 versenyvitorl\u00e1sok: a k\u00e9ttest\u0171 katamar\u00e1nok, \u00e9s\u00a0 a h\u00e1romtest\u0171 trimar\u00e1nok. Ezek r\u00e9szv\u00e9tel\u00e9t 2013-ig a p\u00e1ratlan \u00e9vekben nem engedik meg a szab\u00e1lyok, \u00e1m 2014-t\u0151l v\u00e9gk\u00e9pp, minden \u00e9vben ny\u00edlt lesz a verseny. Mivel id\u00e9n is szabadon rajthoz \u00e1llhatnak a t\u00f6bbtest\u0171ek, ez\u00e9rt egyre t\u00f6bb k\u00fclf\u00f6ldi versenyz\u0151 r\u00e9szv\u00e9tel\u00e9re is sz\u00e1m\u00edtanak a rendez\u0151k. A k\u00f6nny\u0171, t\u00f6bbtest\u0171 haj\u00f3k gazdas\u00e1gosabban sz\u00e1ll\u00edthat\u00f3k, mint a nagy egytest\u0171 vitorl\u00e1sok, illetve kisebb mer\u00fcl\u00e9s\u00fck miatt nem akad\u00e1lyozza \u0151ket a Balaton viszonylag sek\u00e9ly v\u00edzm\u00e9lys\u00e9ge.\n<\/p>\n \n A K\u00e9kszalagra hagyom\u00e1nyosan nem csak k\u00fclf\u00f6ldr\u0151l \u00e9rkeznek modern versenyhaj\u00f3k. A verseny minden \u00e9vben megmozgatja a magyar tervez\u0151k \u00e9s haj\u00f3\u00e9p\u00edt\u0151k fant\u00e1zi\u00e1j\u00e1t. Rendszeresen jelennek meg egyedi, gy\u0151zelemre t\u00f6r\u0151 k\u00fcl\u00f6nlegess\u00e9gek. Id\u00e9n is v\u00e1rhat\u00f3ak k\u00fcl\u00f6nleges \u00fajdons\u00e1gok a v\u00edzen.\n<\/p>\n
\n T\u00f6bb mint f\u00e9lezer haj\u00f3t v\u00e1rnak a legnagyobb magyar vitorl\u00e1sversenyen
\n <\/strong>\n<\/p>\n