{"id":1507,"date":"2012-06-15T14:20:00","date_gmt":"2012-06-15T12:20:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/06\/15\/vor-victoire-de-groupama\/"},"modified":"2017-08-01T23:55:27","modified_gmt":"2017-08-01T21:55:27","slug":"vor-victoire-de-groupama","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/06\/15\/vor-victoire-de-groupama\/","title":{"rendered":"VOR – Victoire de Groupama"},"content":{"rendered":"

\n A Groupama mindent vitt \u00e9s els\u0151k\u00e9nt \u00e9rt Franciaf\u00f6ldre!\n<\/p>\n

\n Kezdj\u00fck ott, hogy a Telefonica m\u00e1r az el\u0151z\u0151 cikkben korm\u00e1ny\u00e1t t\u00f6rte. Pepe Ribes elmond\u00e1sa szerint 28-32 csom\u00f3s sz\u00e9l f\u00fajt, mikor egy hull\u00e1m pont alattuk t\u00f6rt meg \u00e9s ezt k\u00f6vet\u0151en a haj\u00f3 orra t\u00fal er\u0151sen ment el a hull\u00e1m al\u00e1. 45 perces szerel\u00e9s ut\u00e1n install\u00e1lt\u00e1k az \u00faj korm\u00e1nyt. T\u00e9nyleg kem\u00e9nyen nyomt\u00e1k a spanyolok, mert visszaj\u00f6ttek a Groupam\u00e1ra. Amikor halzolni kellett 40-45 csom\u00f3s sz\u00e9l f\u00fajt \u00e9s el\u00e9gg\u00e9 nehezen ment. Vitorlacsere k\u00f6zben egy nagy hull\u00e1m be\u00fct\u00f6tt \u00e9s toltak egy k\u00ednai (\u00fagy is ismeretes, mint rom\u00e1n vagy spont\u00e1n – a szerk.)\u00a0halzol\u00e1st. Ekkor \u00fajra t\u00f6rt a jobboldali korm\u00e1ny. Ezut\u00e1n nem v\u00e1llaltak t\u00f6bb kock\u00e1zatot, el\u0151ker\u00fclt a J4-es fock \u00e9s leh\u00fazt\u00e1k a gr\u00f3szt is. Az el\u0151z\u0151 szakaszon a svertj\u00fck t\u00f6rt, de azt \u00fagy ahogy, a m\u00e1sik svert \u00e1thelyez\u00e9s\u00e9vel tudt\u00e1k orvosolni. Ennyi t\u00f6r\u00e9ssel viszont m\u00e1r nem lehetett mit kezdeni.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n TV-n kereszt\u00fcl n\u00e9zve kev\u00e9sb\u00e9 nedves! – Fot\u00f3: Andres Soriano\/Team Sanya\/Volvo Ocean Race
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n Franck Cammas \u00e9s a franci\u00e1k egyetlen j\u00f3l ir\u00e1nyzott halzol\u00e1ssal \u00e9s az \u00e1raml\u00e1s kihaszn\u00e1l\u00e1s\u00e1val ( na igen a helyismeret) j\u00f6ttek fel a vulkanikus fordul\u00f3t\u00f3l, Sao Miguelt\u0151l \u00e9s haj\u00f3jukat\/magukat nem nagyon k\u00edm\u00e9lve gy\u0151zelemre vitt\u00e9k a Groupama 4 haj\u00f3j\u00e1t els\u0151k\u00e9nt befutva Lorientbe.\n<\/p>\n

\n M\u00e1sodik helyen \u00e9r be val\u00f3sz\u00edn\u0171leg a Camper,
\n
\n nagy csat\u00e1ban
\n <\/span>
\n harmadik a Puma, negyedik helyen v\u00e1rj\u00e1k az Abu Dhabit, \u00f6t\u00f6dik tal\u00e1n a Telefonica \u00e9s ism\u00e9t utols\u00f3 lehet Mike Sanderson csapata. Iker Martinez szerint \u00edgy m\u00e1r nincs es\u00e9ly\u00fck az \u00f6sszetett gy\u0151zelemre.\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: Hamish Hooper\/CAMPER ETNZ\/Volvo Ocean Race
\n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A Groupama mindent vitt \u00e9s els\u0151k\u00e9nt \u00e9rt Franciaf\u00f6ldre! Kezdj\u00fck ott, hogy a Telefonica m\u00e1r az el\u0151z\u0151 cikkben korm\u00e1ny\u00e1t t\u00f6rte. Pepe Ribes elmond\u00e1sa szerint 28-32 csom\u00f3s sz\u00e9l f\u00fajt, mikor egy hull\u00e1m pont alattuk t\u00f6rt meg \u00e9s ezt k\u00f6vet\u0151en a haj\u00f3 orra t\u00fal er\u0151sen ment el a hull\u00e1m al\u00e1. 45 perces szerel\u00e9s ut\u00e1n install\u00e1lt\u00e1k az \u00faj korm\u00e1nyt. […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":9525,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1070,1657,284],"sailing_author":"Sallai G\u00e1bor","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1507"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1507"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1507\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/9525"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1507"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1507"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1507"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}