{"id":1508,"date":"2012-06-15T14:11:00","date_gmt":"2012-06-15T12:11:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/06\/15\/rund-um-2012-lindau-one-dor-catamaran-sailing-team\/"},"modified":"2017-08-02T00:16:34","modified_gmt":"2017-08-01T22:16:34","slug":"rund-um-2012-lindau-one-dor-catamaran-sailing-team","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/06\/15\/rund-um-2012-lindau-one-dor-catamaran-sailing-team\/","title":{"rendered":"Rund UM 2012. Lindau \u2013 One d\u2019Or Catamaran Sailing Team"},"content":{"rendered":"
\n A teljes\u00edtm\u00e9ny \u00f6sszek\u00f6t!\n<\/p>\n
\n Kezdj\u00fck a v\u00e9g\u00e9r\u0151l: 7. helyez\u00e9s.\n<\/p>\n
\n Ezt hoztuk el a Bodensee-r\u0151l.\n<\/p>\n
\n Mondhatn\u00e1nk, hogy a f\u00e9lig teli vagy f\u00e9lig \u00fcres poh\u00e1r tipikus esete. De nem az!\n<\/p>\n
\n Mikor haza\u00e9rt\u00fcnk, f\u00e9lve gratul\u00e1ltak a helyez\u00e9s\u00fcnkh\u00f6z \u00e9s \u00f3vatosan k\u00e9rdezt\u00e9k meg t\u0151l\u00fcnk, hogy akkor most \u00f6r\u00fcl\u00fcnk vagy keserg\u00fcnk az eredm\u00e9nyen.\n<\/p>\n \n Csak meger\u0151s\u00edteni tudom, hogy hat\u00e1rtalan \u00f6r\u00f6met okozott nek\u00fcnk ez a helyez\u00e9s!\n<\/p>\n \n Hogy mi\u00e9rt?\n<\/p>\n \n H\u00e1t p\u00e9ld\u00e1ul mindj\u00e1rt az \u00e9rkez\u00e9s\u00fcnk napj\u00e1n t\u00f6rt\u00e9nt balszerencs\u00e9s, de j\u00f3l v\u00e9gz\u0151d\u0151 daruz\u00e1s miatt.\n<\/p>\n \n H\u00e9tf\u0151 este m\u00e1r ki\u00e9rt\u00fcnk a haj\u00f3val, kedden d\u00e9lel\u0151tt \u00f6sszeszerelt\u00fck a katamar\u00e1nt Lindau f\u0151ter\u00e9n. Az \u00e9rdekl\u0151d\u00e9s hat\u00e1rtalan volt, szalaggal kell a n\u00e9peket a haj\u00f3t\u00f3l t\u00e1vol tartani.\n<\/p>\n \n A darut a szervez\u0151k szerd\u00e1ra k\u00e9rt\u00e9k, nem hitt\u00e9k el, hogy m\u00e1r kedden k\u00e9szen lesz\u00fcnk. D\u00e9lben m\u00e1r kicsit t\u00fcrelmetlenek voltunk az am\u00fagy nagyon bar\u00e1ts\u00e1gos szervez\u0151kkel, d\u00e9lut\u00e1n h\u00e1romra meg\u00e9rkezett a daru. A darus kapkodott, nem volt betervezve a mai napj\u00e1ba ez a daruz\u00e1s \u00e9s mint ut\u00f3bb kider\u00fcl, m\u00e9g \u00e9let\u00e9ben nem daruzott katamar\u00e1nt. F\u0151leg nem ekkor\u00e1t! Gyorsan a haj\u00f3 m\u00f6g\u00e9 \u00e1llt \u00e9s beemelte a nem kism\u00e9ret\u0171 \u00e1rbocot a haj\u00f3nkba. Eddig nincs gond. Mostanra \u0151r\u00fclt nagys\u00e1g\u00fa t\u00f6meg vett k\u00f6r\u00fcl minket, az emberek nem b\u00edrtak magukkal, \u00e1tm\u00e1szk\u00e1ltak a kordonon is. Megk\u00f6t\u00f6tt\u00fck a haj\u00f3t, majd felemelt\u00fck 2 m\u00e9ter magasra, hogy korm\u00e1nylap\u00e1tokat beszerelj\u00fck.\n<\/p>\n \n Ekkor m\u00e1r \u00e9rezni lehetett, hogy nincs minden rendben. A darus nagyon hirtelen mozdulataira t\u00f6bbsz\u00f6r belengett a haj\u00f3, na meg a k\u00f6zepes er\u0151vel f\u00faj\u00f3 sz\u00e9l sem seg\u00edtette a produkci\u00f3t. Ezt m\u00e9g \u00fcgyesen korrig\u00e1lta mozg\u00e1s\u00e1val Rubik \u00e9s Vaszil fent a haj\u00f3n mozogva, de a beleng\u00e9sek meg az egyre n\u00f6vekv\u0151 t\u00f6meg lassan megzavart minket is.\n<\/p>\n \n A korm\u00e1nyok beszerel\u00e9se k\u00e9sz, mehet a beemel\u00e9s. A partfal mellett l\u00e9v\u0151 c\u00f6l\u00f6p\u00f6k miatt nagyon magasra, t\u00f6bb mint 4 m\u00e9tere kellett emelni a haj\u00f3t, amit \u00fajra hirtelen mozdulattal ind\u00edtott a darus. A haj\u00f3 vesz\u00e9lyesen megbillent, de ezt m\u00e9g korrig\u00e1lni tudtuk. Majd miut\u00e1n a daru tov\u00e1bb ford\u00edtotta a haj\u00f3t, m\u00e1r nem volt meg\u00e1ll\u00e1s. A nagyon magasan lev\u0151 katamar\u00e1n teljesen elbillent, \u00e9s mik\u00f6zben Rubik\u00e9k \u00fcgyesen felszaladnak a haj\u00f3 magas oldal\u00e1ra, teljesen az oldal\u00e1ra d\u0151lt.\u00a0 A t\u00f6meg felh\u00f6rd\u00fclt, t\u00f6bben h\u00e1tral\u00e9ptek, sokan a f\u00e9nyk\u00e9pez\u0151j\u00fck\u00e9rt kapkodtak, mi meg a k\u00f6telek ut\u00e1n. Az \u00e1rboc szerencs\u00e9re a v\u00edz fel\u00e9 d\u0151lt el, \u00e9s nem volt mit tenni, ezek ut\u00e1n m\u00e1r be kell az oldalra d\u0151lt haj\u00f3t a v\u00edzbe emelni. Csak ott volt es\u00e9ly\u00fcnk a vissza\u00e1ll\u00edt\u00e1s\u00e1ra. A haj\u00f3 a v\u00edzbe ker\u00fclt, a daru az \u00e1rboc\u00e1n\u00e1l fogva stabilan tartotta, mi meg tanakodtunk, hogyan tov\u00e1bb. Rubik k\u00f6telet k\u00f6t\u00f6tt a daru g\u00e9mj\u00e9re \u00e9s a cs\u00f6rl\u0151k\u00f6n \u00e1tvezetve f\u00e9kezve, lassan visszad\u00f6nt\u00f6tt\u00fck a katamar\u00e1nt v\u00edzszintes helyzet\u00e9be. A t\u00f6meg \u00f3ri\u00e1si tapssal fogadta a nem mindennapi l\u00e1tv\u00e1nyoss\u00e1got, \u00e9s m\u00e9g ink\u00e1bb a szakszer\u0171 vissza\u00e1ll\u00edt\u00e1st. Szerencs\u00e9re senki \u00e9s semmi nem s\u00e9r\u00fclt meg.\n<\/p>\n \n M\u00e1snap a helyi \u00fajs\u00e1gok persze \u00f6r\u00fclve az esem\u00e9nynek, c\u00edmlapon hozt\u00e1k a sztorit.\n<\/p>\n \n H\u00e1t \u00edgy kezd\u0151d\u00f6tt kinn tart\u00f3zkod\u00e1sunk.\n<\/p>\n \n Szerd\u00e1n \u00e9s cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k\u00f6n edzett\u00fcnk, volt alkalmunk a helyi men\u0151kkel is \u00f6sszem\u00e9rni. High tech katamar\u00e1nok hada v\u00e1rt r\u00e1nk a v\u00edzen: Ventillo 28-asok extra magas \u00e1rboccal, az \u00faj SL 33, a Mastr\u00f6m 32-esb\u0151l mindj\u00e1rt kett\u0151 is fente r\u00e1nk a fog\u00e1t. Meg\u00e9rkezett a Raffica is majd a m\u00e1sik libera, az Italia is \u00f6sszeszerel\u00e9sre ker\u00fclt a parton.\n<\/p>\n \n Kipihenten \u00e9s felk\u00e9sz\u00fclten indultunk ki p\u00e9nteken este a rajt ter\u00fclet\u00e9re.\n<\/p>\n \n A felsorakozott haj\u00f3k l\u00e1tv\u00e1nya – szekcion\u00e1lt rajter\u00fcleten a katamar\u00e1nok \u00e9s a trap\u00e9zos haj\u00f3k hada – pazar panor\u00e1m\u00e1t ny\u00fajtott!\n<\/p>\n \n Minket is megcsod\u00e1lnak, hisz igaz\u00e1n impoz\u00e1ns az \n Az id\u0151 gyorsan telt, a sz\u00e9l viszont rendk\u00edv\u00fcl gyenge volt, ami a kisebb katamar\u00e1noknak kedvezett.\n<\/p>\n \n A gyenge sz\u00e9l a luv b\u00f3j\u00e1n\u00e1l kedvez\u0151bbnek t\u0171nt, de m\u00e1r nincs id\u0151n \u00e1tevick\u00e9lni oda, indulunk onnan, ahonnan eredetileg tervezt\u00fck.\n<\/p>\n \n Ez viszont nem kedvezett nek\u00fcnk, a b\u00f3j\u00e1n\u00e1l rajtol\u00f3 katamar\u00e1nok \u00e9s liber\u00e1k sz\u00e9pen megindultak, mi meg csak lassan l\u00e9pegett\u00fcnk el\u0151re. Az alattunk lev\u0151 haj\u00f3k m\u00e9g rosszabb helyzetben voltak, hossz\u00fa percekig nem tudtak elrajtolni.\n<\/p>\n \n Lassan vessz\u00fck fel a temp\u00f3t, a b\u00f3j\u00e1n\u00e1l lengedez\u0151 sz\u00e9l minket is el\u00e9r, v\u00e9gre elindultunk, de ekkor m\u00e1r a vezet\u0151 boly komoly el\u0151nyre tett szert.\n<\/p>\n \n Figyelj\u00fck a felett\u00fcnk gy\u00fclekez\u0151 es\u0151felh\u0151ket \u00e9s pr\u00f3b\u00e1ljuk eld\u00f6nteni, hogy melyik oldalon lesz t\u00f6bb sz\u00e9l. Tartottuk az el\u0151tt\u00fcnk el\u0151nyre szert tett haj\u00f3kkal az \u00e9szaki partot, de t\u00f6bb katamar\u00e1n is elindult a d\u00e9li part fel\u00e9, ahol egyre s\u00f6t\u00e9tebb felh\u0151k gy\u00fclekeztek. Kiv\u00e1rtunk, \u00e9s j\u00f3l tett\u00fck, mivel t\u00f6bb katamar\u00e1n is leparkolt a d\u00e9li part k\u00f6zel\u00e9ben. \u00c1m elj\u00f6tt az id\u0151, \u00e9s mi is elindultunk az egyre er\u0151s\u00f6d\u0151 sz\u00e9lben keresztbe, Romanshorn ir\u00e1ny\u00e1ba. A sz\u00e9l el\u0151bb kettesre, majd nagyon gyorsan h\u00e1rmasra v\u00e1ltott \u00e9s az ir\u00e1nya is nagyon pozit\u00edvv\u00e1 v\u00e1lt sz\u00e1munkra. Az ekkor m\u00e9g el\u0151tt\u00fcnk halad\u00f3 Raffica-nak \u00e9s Wild Lady-nek lassan le kellett venni\u00fck a bliszter\u00fcket, az egyre \u00e9lesed\u0151 sz\u00e9lben m\u00e1r nem b\u00edrt\u00e1k fenntartani. Ez m\u00e1r a mi szel\u00fcnk volt! \u00d3ri\u00e1si temp\u00f3val indultunk meg, sorban megel\u0151zve az el\u0151tt\u00fcnk lev\u0151 haj\u00f3kat, legyen az katamar\u00e1n vagy egytest\u0171. A Romanshorn-i b\u00f3j\u00e1hoz siet\u0151sen \u00e9rkezt\u00fcnk, mik\u00f6zben \u00e1rboc\u00e1t vesztett \u00e9s borult katamar\u00e1nok mellett ment\u00fcnk el. K\u00eds\u00e9r\u0151 motorosunk felaj\u00e1nlotta seg\u00edts\u00e9g\u00e9t, de nem tartottak ig\u00e9nyt r\u00e1, megoldj\u00e1k maguk a probl\u00e9m\u00e1t.\n<\/p>\n \n A b\u00f3ja v\u00e9tele ut\u00e1n k\u00f6zel ker\u00fclt\u00fcnk az el\u00f6l halad\u00f3 katamar\u00e1nokhoz, \u00e9s j\u00f3 sz\u00e9lben, j\u00f3 temp\u00f3val k\u00f6zel\u00edtett\u00fcnk az \u00e9len halad\u00f3 Ventillok \u00e9s az SL 33 fel\u00e9. El\u0151tt\u00fcnk j\u00f3l l\u00e1that\u00f3an cs\u00f6kkent a sz\u00e9l, \u00e9s b\u00e1r felj\u00f6tt\u00fcnk a m\u00e1sodik helyre, v\u00e9g\u00fclt meg\u00e1lltunk a null\u00e1ban. Kisebb sz\u00e9lcs\u00edkokon hol az egyik, hol a m\u00e1sik haj\u00f3 l\u00f3dult meg. \u00cdgy, szinte helyben toporogva vessz\u00fck az eichorni b\u00f3j\u00e1t. Itt visszacs\u00fasztunk a 6. helyre. Azt m\u00e1r itt kijelenthett\u00fck, hogy a gyenge sz\u00e9l nem kedvezett nek\u00fcnk, sokkal ink\u00e1bb a fele akkor s\u00faly\u00fa Ventiloknak \u00e9s egy\u00e9b kis szeles katamar\u00e1noknak.\n<\/p>\n \n Elv\u00e1nszorogtunk az \u00dcberlingen-i b\u00f3j\u00e1hoz, nagy sebess\u00e9g\u00fcnk nincs, de ahhoz el\u00e9g, hogy tartsuk a m\u00f6g\u00f6tt\u00fcnk j\u00f6v\u0151 haj\u00f3kat. A b\u00f3ja v\u00e9tele ut\u00e1n indul\u00e1s kifel\u00e9, egyenl\u0151re tov\u00e1bbra is gyenge sz\u00e9lben. Pr\u00f3b\u00e1lgatjuk \u00e9s \u00e1ll\u00edtgatjuk a vitorl\u00e1kat, hogy milyen \u00f6ssze\u00e1ll\u00edt\u00e1sban lenne a legjobb, ugyan sok lehet\u0151s\u00e9g\u00fcnk nincs, de ez sem jav\u00edtotta a helyzet\u00fcnket.\n<\/p>\n \n Lassan vissza\u00e9rt\u00fcnk a ny\u00edlt v\u00edzre, itt kell eld\u00f6nten\u00fcnk, hogy a d\u00e9li vagy az \u00e9szaki oldalt v\u00e1lasztjuk. Maradtunk \u00e9szakon, ott m\u00e9g akad n\u00e9mi sz\u00e9l, k\u00f6zben lekeresztezett minket a Raffica \u00e9s a Wild Lady.\n<\/p>\n \n Na ez nem j\u00f3 h\u00edr, enn\u00e9l az\u00e9rt jobbat illik produk\u00e1lni egy ekkora nagy katamar\u00e1nnal!\n<\/p>\n \n Lassan \u00fajra er\u0151s\u00f6dni kezdett a sz\u00e9l \u00e9s a hull\u00e1mok is egyre nagyobbak lettek. \u00dajra megindultunk.\n<\/p>\n \n Kreuzolunk, el\u0151bb 10 csom\u00f3val, majd lassan el\u00e9rj\u00fck a 14-15 csom\u00f3s sebess\u00e9get. Ekkor m\u00e1r a sz\u00e9l el\u00e9ri a B4-es szintet, ez m\u00e1r az\u00e9rt nem j\u00e1t\u00e9k egyik haj\u00f3n sem.\n<\/p>\n \n Sz\u00e1guldunk bele a s\u00f6t\u00e9t \u00e9jszak\u00e1ba, az addig el\u0151tt\u00fcnk halad\u00f3 Raffica \u00e9s Wild Lady hamarosan lemarad. Az el\u0151tt\u00fcnk halad\u00f3 \u00e9lbolyb\u00f3l nem igaz\u00e1n l\u00e1ttunk senkit, csak a vil\u00e1g\u00edt\u00e1s n\u00e9lk\u00fcl haj\u00f3z\u00f3 olasz M32 pr\u00f3b\u00e1lt l\u00e9p\u00e9st tartani vel\u00fcnk, de stabilan m\u00f6g\u00f6tt\u00fcnk maradt.\n<\/p>\n \n A sz\u00e9l \u00e9s a hull\u00e1mok egyre er\u0151sebbek, folyamatosan egy talpon haladunk k\u00f6zel 14 csom\u00f3s sebess\u00e9ggel a s\u00f6t\u00e9t \u00e9jszak\u00e1ban.\n<\/p>\n \n A felh\u0151k lassan felszakadoznak, a hold is \u00e1tvil\u00e1g\u00edt a felh\u0151k k\u00f6z\u00f6tt, a l\u00e1tv\u00e1ny egyszer\u0171en le\u00edrhatatlan, d\u00f6bbenetesen sz\u00e9p.\n<\/p>\n \n A lassan m\u00e9teres magass\u00e1g\u00fa hull\u00e1mokat egy talpon v\u00e1gjuk \u00e1t, csak a k\u00f6rny\u00e9ken nagy mennyis\u00e9gben tal\u00e1lhat\u00f3 der\u00e9k vastags\u00e1g\u00fa far\u00f6nk\u00f6kt\u0151l f\u00e9l\u00fcnk, na meg att\u00f3l, hogy let\u00e9p\u00fcnk valamit a haj\u00f3n.\n<\/p>\n \n De ma b\u00edrja a technika a terhel\u00e9st, \u00e9s b\u00edrja a csapat is a nem mindennapi \u00e9lm\u00e9nyt \u00e9s sebess\u00e9get.\n<\/p>\n \n Rubik egy id\u0151 ut\u00e1n gondolkod\u00e1s n\u00e9lk\u00fcl teszi r\u00e1 a sz\u00e9lre a haj\u00f3t, a csapat j\u00f3l reag\u00e1lja le a p\u00f6ff\u00f6ket, gyorsan mennek a man\u0151verek, v\u00e9gre \u00f6ssze\u00e1llt minden.\n<\/p>\n \n Lassan k\u00f6zeledik a befut\u00f3, 20 m\u00e9rf\u00f6ld, 10 m\u00e9rf\u00f6ld, 5 m\u00e9rf\u00f6ld, az eg\u00e9sz egy \u00f6r\u00fclt rohan\u00e1s az \u00e9jszak\u00e1ban. Egy pillanatra sem laz\u00edtunk, keress\u00fck a befut\u00f3 hely\u00e9t, de van benn\u00fcnk egy kis bizonytalans\u00e1g is. K\u00f6zben siker\u00fcl eltraf\u00e1lni egy kisebb far\u00f6nk\u00f6t, ami felakad a lee svert\u00fcnkre. Rezon\u00e1l az eg\u00e9sz haj\u00f3 a felesleges tehert\u0151l, gyors fordul\u00f3, hogy a luv oldaln\u00e1l a felh\u00fazott svertel megoldjuk a probl\u00e9m\u00e1t. Az \u00e1g v\u00e9gre leakad, de a felesleges fordul\u00f3 a m\u00f6g\u00f6tt\u00fcnk settenked\u0151, vil\u00e1g\u00edt\u00e1s n\u00e9lk\u00fcli M32-nek kedvez, aki azt ki is haszn\u00e1lja \u00e9s p\u00e1r m\u00e9terrel el\u00e9nk ker\u00fcl. K\u00f6zel a befut\u00f3, lassan kevesebb, mint egy m\u00e9rf\u00f6ld, nem hagyhatjuk annyiban. Egy kis \u00e9lesed\u00e9s ut\u00e1n hat\u00e1rozottan leejt\u00fcnk, hogy \u00edgy fogjuk be az el\u0151tt\u00fcnk halad\u00f3 haj\u00f3t, sebess\u00e9g\u00fcnk 20 csom\u00f3 f\u00f6l\u00e9 megy, nagy temp\u00f3ban k\u00f6zel\u00edt\u00fcnk az el\u0151tt\u00fcnk halad\u00f3ra. A befut\u00f3 m\u00e1r csak p\u00e1r sz\u00e1z m\u00e9ter, m\u00e9g megfoghatjuk, \u00e1m ekkor a haj\u00f3 eleje a b\u00f3j\u00e1ra t\u00f6rt\u00e9n\u0151 20 csom\u00f3 feletti leejt\u00e9skor a p\u00f6ff\u00f6s sz\u00e9lben elkezd lef\u00farni. A crossbeam v\u00edz al\u00e1 ker\u00fcl, a haj\u00f3 h\u00e1tulja a m\u00e1sodpercek alatt m\u00e9tereket emelkedik, korm\u00e1nykorrekci\u00f3ra es\u00e9ly sincs, hiszen a korm\u00e1nyok messze kint a leveg\u0151ben, iszonyatos terhel\u00e9st kap minden, majdnem orra \u00e1llunk, de a csapat minden tagja profin teszi a dolg\u00e1t. Na, ez a legrosszabb, ami egy katamar\u00e1nnal t\u00f6rt\u00e9nhet! Nem adjuk fel, leejt\u00e9s \u00fajra, a haj\u00f3 eleje ism\u00e9t v\u00edz alatt, a spriccel\u0151 v\u00edzt\u0151l, alig l\u00e1tunk.\n<\/p>\n \n K\u00f6zben az M32 befutott, a partr\u00f3l fel\u00e9nk ford\u00edtott\u00e1k az \u00f3ri\u00e1si reflektort, hogy m\u00e9gis mit m\u0171velnek m\u00e1r megint a magyarok.\u00a0 Pillanatok alatt \u00f6sszeszedt\u00fck magunkat, \u00fajra megindultunk \u00e9s k\u00e9nyelmesen befutottunk.\n<\/p>\n
\n
\n<\/a><\/p>\n
\n
\n<\/a><\/p>\n
\n
\n<\/a><\/p>\n
\n
\n<\/a>
\n
\n
\n<\/a><\/p>\n
\n
\n<\/a><\/p>\n
\n
\n RSM DTM Hungary One d\u2019Or
\n <\/strong>
\n katamar\u00e1n is.\n<\/p>\n
\n
\n<\/a><\/p>\n
\n
\n<\/a><\/p>\n
\n
\n<\/a><\/p>\n
\n
\n<\/a><\/p>\n
\n
\n<\/a><\/p>\n