\n
\n<\/a><\/p>\n\n A szombati kik\u00f6t\u0151i futam ut\u00e1n k\u00f6vetkezhetett a 8. szakasz rajtja vas\u00e1rnap d\u00e9lut\u00e1n. A Lisszabon –
\n
\n Lorient szakasz a maga „sprintt\u00e1vols\u00e1g\u00e1val” (1940 m\u00e9rf\u00f6ld) szinte fel\u00fcd\u00fcl\u00e9s lesz a csapatok sz\u00e1m\u00e1ra. A rajtot k\u00f6vet\u0151en a haj\u00f3k az Azori szigetcsoport legjelent\u0151sebb tagja, a S\u00e3o Miguel sziget fele vett\u00e9k az ir\u00e1nyt. A szervez\u0151k ezzel az extra sok-sz\u00e1z m\u00e9rf\u00f6ldes szigett\u00far\u00e1val kedveskedtek a versenyz\u0151knek. A portug\u00e1l fennhat\u00f3s\u00e1g\u00fa sziget a maga
\n
\n 759\u00a0km2
\n
\n nagys\u00e1g\u00e1val a am\u00fagy a legnagyobb az Azori szigetcsoporton bel\u00fcl. Legmagasabb hegye a\u00a0Pico da Vara, ami 1104 m\u00e9ter\u00e9vel sajnos 90 m\u00e9terrel magasabb a K\u00e9kesn\u00e9l is.
\n <\/span>
\n <\/span>
\n <\/span>\n<\/p>\n\n
\n
\n
\n Vas\u00e1rnap m\u00e1s ir\u00e1ny\u00fa (\u00e9szaki) gyeng\u00e9bb sz\u00e9l k\u00f6sz\u00f6nt\u00f6tte a csapatokat a rajtvonalon. Mivel a p\u00e1lya nagyj\u00e1b\u00f3l mer\u0151leges volt a sz\u00e9lir\u00e1nyra \u00e9s a p\u00e1lyatengely k\u00f6zel volt az \u00e9szaki parthoz ez\u00e9rt neh\u00e9z
\n <\/span>
\n <\/span>
\n <\/span>
\n dolguk\u00a0volt a csapatoknak. (Kb olyan sz\u00e9lviszonyok voltak, mint amikor n\u00e1lunk \u00e9ppen elvonul\u00f3ban van egy \u00e9szaki front, kezd d\u00f6gl\u0151dni a p\u00f6ff\u00f6s sz\u00e9l \u00e9s ilyen k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyekben a Haj\u00f3gy\u00e1ri-\u00f6b\u00f6l \u00e9s a nagym\u00f3l\u00f3 k\u00f6z\u00f6tt fesz\u00edten\u00e9nek ki egy p\u00e1ly\u00e1t, plusz v\u00e9letlen\u00fcl egy tanker parkolna a Haj\u00f3gy\u00e1ri kik\u00f6t\u0151 el\u0151tt keresztben.) A rajtn\u00e1l az \u00f6sszetettben vezet\u0151 Groupama fesz\u00fclt neki a m\u00e1sodik helyen \u00e1ll\u00f3 spanyoloknak. A szitu\u00e1ci\u00f3 a franci\u00e1k szerint szab\u00e1lytalan volt, de ez\u00fattel nem b\u00fcntett\u00e9k a spanyolokat. Az Abu Dhabi a b\u0151szeles rajtn\u00e1l becsavarta a gennakert a forstag m\u00f6g\u00e9 \u00e9s id\u0151be telt a tiszt\u00e1z\u00e1s. A t\u00f6bbiek hatalmas csat\u00e1ban a part mell\u00e9 t\u00f6m\u00f6r\u00fcltek az \u00e1raml\u00e1s hat\u00e1sai miatt, ahol n\u00e9ha teljesen el\u00e1llt a sz\u00e9l. Az Abu Dhabi viszont a foly\u00f3torkolat k\u00f6zep\u00e9re k\u00e9nyszer\u00fclt a b\u00e9n\u00e1z\u00e1s ut\u00e1n, ahol j\u00f3val kif\u00fajtabb sz\u00e9l fogadta \u0151ket. Jelent\u0151s h\u00e1tr\u00e1nyukat gyorsan letudt\u00e1k, be\u00e9rve a harmadik helyre a leeb\u00f3j\u00e1n\u00e1l. A legjobban a Puma \u00e9s a Camper \u00fcgyeskedett \u00e9s ker\u00fclt az \u00e9lre az els\u0151 p\u00e1r m\u00e9rf\u00f6ldes szakaszon. A Groupama el\u00fcgyetlenkedte a dolgot \u00e9s utols\u00f3k\u00e9nt \u00e9rt le a b\u00f3j\u00e1hoz \u00e9s utols\u00f3k\u00e9nt is kezdte meg a menetel\u00e9st kifel\u00e9 a torkolatb\u00f3l. \u00c1m 24 \u00f3r\u00e1val a rajt ut\u00e1n – nyilv\u00e1n nem \u00e9rdemtelen\u00fcl – m\u00e1r az \u00f6sszetettben vezet\u0151 k\u00e9t \u00e9llovas vezeti a mez\u0151nyt nyugatnak.\n<\/p>\n\n
\n
\n
\n A k\u00f6zvet\u00edt\u00e9sek izgalmasak voltak \u00e9s l\u00e1tv\u00e1nyosak, aki nem hiszi, n\u00e9zzen ut\u00e1na a youtubeon!
\n <\/span>
\n <\/span>
\n <\/span>\n<\/p>\n\n A befut\u00f3 szombaton v\u00e1rhat\u00f3. Stay Tuned!\n<\/p>\n
\n
\n Fot\u00f3: IAN ROMAN \u00e9s PAUL TODD\/Volvo Ocean Race
\n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"Francia el\u0151ny a Volvo Ocean Race portug\u00e1l \u00e1llom\u00e1s\u00e1n, a spanyolok t\u00e1madnak. Nem sokkal\u00a0a szombati kik\u00f6t\u0151i futam rajtja ut\u00e1n \u00f6sszeakadt a Puma \u00e9s a Telefonica. A b\u0151szeles indul\u00e1s kiss\u00e9 \u00f6sszekusz\u00e1lta a dolgokat, mivel a VOR-on nem kell 3 percet v\u00e1rni a b\u0151szeles vitorla felh\u00faz\u00e1s\u00e1ra, mint a hazai t\u00faraversenyeken. A Telefonica h\u00e1tulr\u00f3l, alulr\u00f3l \u00e9rte utol Ken Read […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":9536,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"Sallai G\u00e1bor","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1515"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1515"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1515\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/9536"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1515"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1515"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1515"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}