{"id":1550,"date":"2012-05-01T22:21:00","date_gmt":"2012-05-01T20:21:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/05\/01\/vor-meg-a-puma-az-elen\/"},"modified":"2017-08-01T23:55:18","modified_gmt":"2017-08-01T21:55:18","slug":"vor-meg-a-puma-az-elen","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/05\/01\/vor-meg-a-puma-az-elen\/","title":{"rendered":"VOR – M\u00e9g a Puma az \u00e9len"},"content":{"rendered":"

\n A 11. napon 3 haj\u00f3 halad egy\u00fctt az \u00e9len. A Puma, a Telefonica \u00e9s a Camper.<\/p>\n

\n A rajt ut\u00e1n \u00e1llt az \u00e9lre a Puma az Itajai szakaszon \u00e9s ut\u00e1n m\u00e1r csak r\u00f6vid id\u0151re engedte el\u0151re vet\u00e9lyt\u00e1rsait.\n<\/p>\n

\n Az itajai rajtn\u00e1l komoly hib\u00e1t k\u00f6vetett el a Groupama. Egy rossz vitorlav\u00e1laszt\u00e1s miatt viszonylag jelent\u0151s h\u00e1tr\u00e1nyt szedtek \u00f6ssze, ugyanis miel\u0151tt\u00a0m\u00e9g elindulhattak volna Miamiba, k\u00f6r\u00f6zni\u00fck kellett egyet a brazil vizeken \u00e9s a v\u00e1lasztott orrvitorla becsavar\u00e1sa az egyes man\u0151verekn\u00e9l rendk\u00edv\u0171l lelass\u00edtotta a franci\u00e1kat. Itt kezd\u0151d\u00f6tt vessz\u0151fut\u00e1suk. Taktikailag m\u00e1r hasonl\u00f3an gondolkoztak, mint a spanyolok, de nem tudtak el\u00e9g sebess\u00e9get gener\u00e1lni a ny\u00edlt \u00f3ce\u00e1non \u00e9s folyamatosan szakadoztak le a t\u00f6bbiekr\u0151l.\n<\/p>\n

\n A Telefonica \u00e9s a Groupama keletnek tartott, m\u00edg a Camper \u00e9s az Abu Dhabi a part mellett, azaz nyugatabbra tartott \u00e9szaknak. A Puma a k\u00f6z\u00e9putat v\u00e1lasztotta \u00e9s ez be is j\u00f6tt nekik. Miut\u00e1n megker\u00fclt\u00e9k Cabo Brancot, D\u00e9l-Amerika legkeletibb cs\u00fccsk\u00e9t, a Puma m\u00e1r magabiztosan vezetett. A mez\u0151ny k\u00e9t sz\u00e9le \u00f6sszez\u00e1rt, amib\u0151l a Camper j\u00f6tt ki m\u00e1sodik legjobbk\u00e9nt, keletr\u0151l a Telefonica harmadikk\u00e9nt. Ugyan nem volt nagy el\u0151nye az amerikaiaknak, de miut\u00e1n a mez\u0151ny kihalzolt nyugatnak, a Puma h\u00fazta legtov\u00e1bb a takkot \u00e9s a lep\u00f6rg\u00e9sekkel \u00e9s az extra sz\u00e9llel h\u00e9tf\u0151 reggelre a cs\u00fccs\u00f6kn\u00e9l m\u00e9rt 3 m\u00e9rf\u00f6ldes el\u0151nye 25 m\u00e9rf\u00f6ldre n\u0151tt.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n A Camper \u00e9s a Telefonica azt\u00e1n beejtett az amerikaiak m\u00f6g\u00e9 \u00e9s jobb temp\u00f3t is dikt\u00e1ltak az \u00e9len\u00e1ll\u00f3n\u00e1l; a Puma t\u00f6bbsz\u00f6r futott egy-egy felh\u0151sebb ter\u00fcletre, ahol nagyon gyenge sz\u00e9l fogadta. De ezekkel a haj\u00f3kkal m\u00e1r az Egyenl\u00edt\u0151 r\u00e9gebben tr\u00fckk\u00f6snek sz\u00e1m\u00edt\u00f3 –\u00a0sz\u00e9lhi\u00e1nyos – k\u00f6rnyezete sem a r\u00e9gi. \u00dagy g\u00e1zolt \u00e1t a mez\u0151ny ezen a z\u00f3n\u00e1n, mintha ott sem lett volna. A Puma ugyan m\u00e9g vezet p\u00e1r m\u00e9rf\u00f6lddel, de a Camper \u00e9s a Telefonica er\u0151sen k\u00fczd az els\u0151s\u00e9g\u00e9rt.\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: Amory Ross\/PUMA Ocean Racing\/Volvo Ocean Race
\n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A 11. napon 3 haj\u00f3 halad egy\u00fctt az \u00e9len. A Puma, a Telefonica \u00e9s a Camper. A rajt ut\u00e1n \u00e1llt az \u00e9lre a Puma az Itajai szakaszon \u00e9s ut\u00e1n m\u00e1r csak r\u00f6vid id\u0151re engedte el\u0151re vet\u00e9lyt\u00e1rsait. Az itajai rajtn\u00e1l komoly hib\u00e1t k\u00f6vetett el a Groupama. Egy rossz vitorlav\u00e1laszt\u00e1s miatt viszonylag jelent\u0151s h\u00e1tr\u00e1nyt szedtek \u00f6ssze, ugyanis […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":9601,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"SG","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1550"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1550"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1550\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/9601"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1550"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1550"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1550"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}