{"id":1613,"date":"2012-03-20T06:00:00","date_gmt":"2012-03-20T05:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/03\/20\/x-treme-25-elso-resz\/"},"modified":"2017-08-01T23:55:05","modified_gmt":"2017-08-01T21:55:05","slug":"x-treme-25-elso-resz","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/03\/20\/x-treme-25-elso-resz\/","title":{"rendered":"X-Treme 25 – Els\u0151 r\u00e9sz"},"content":{"rendered":"

\n Kiss\u00e9 elfogult haj\u00f3bemutat\u00f3.\n<\/p>\n

\n A ny\u00e1r k\u00f6zep\u00e9n nagy kiv\u00e1ncsis\u00e1ggal l\u00e9ptem ennek a haj\u00f3nak a fed\u00e9lzet\u00e9re, hiszen messzir\u0151l m\u00e1r l\u00e1ttam \u00e9s a kiss\u00e9 szokatlan form\u00e1ja felkeltette az \u00e9rdekl\u0151d\u00e9semet.\n<\/p>\n

\n Az els\u0151 benyom\u00e1saim nem voltak t\u00fal b\u00edztat\u00f3ak. \u00dagy t\u00fcnt, mintha valaki valami nagyot akart volna durrantani \u00e9s n\u00e9h\u00e1ny bev\u00e1lt dolgot is megv\u00e1ltoztatott a k\u00fcl\u00f6nlegess\u00e9g \u00e9rzete miatt. Ilyen p\u00e9ld\u00e1ul a nagyvitorla als\u00f3 \u00e9l\u00e9nek \u00e1ll\u00edt\u00e1s\u00e1ra szolg\u00e1l\u00f3 klit helyett egy klem, amely ugyan l\u00e1tv\u00e1nyosabb, de ezen a helyen j\u00f3val k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyesebben kezelhet\u0151.\n<\/p>\n

\n A m\u00e1sik ilyen szembet\u0171n\u0151 dolog a korm\u00e1ny \u00a0rendszere, mely v\u00e9lem\u00e9nyem szerint t\u00fal lett lihegve kiss\u00e9. Egy csap\u00e1gyas t\u00e1ny\u00e9r k\u00f6z\u00e9ptengelye a korm\u00e1nytengely, de a l\u00e1tv\u00e1nyos megold\u00e1s ellen\u00e9re id\u0151nk\u00e9nt hatalmas er\u0151k \u00e9brednek a korm\u00e1nyr\u00fadon. \u00c9s nem is mutat a haj\u00f3 igaz\u00e1n sz\u00e9lbefut\u00f3 hajlamot csak \u00fagy szimpl\u00e1n neh\u00e9z\u00a0 a korm\u00e1nyt mozgatni. K\u00f6nnyen elk\u00e9pzelhet\u0151, hogy ez a v\u00e9kony hossz\u00fa \u00e9s enyh\u00e9n h\u00e1tra \u00e1ll\u00f3 korm\u00e1nylap k\u00f6vetkezm\u00e9nye.\n<\/p>\n

\n Ennek az\u00e9rt akadnak el\u0151nyei is. A haj\u00f3nak szinte semmi a nedves\u00edtett fel\u00fclete. A sz\u00f6gletes test \u00e9s a v\u00e9kony, t\u0151kes\u00faly \u00e9s korm\u00e1ny kis sz\u00e9lben remek teljes\u00edtm\u00e9nyt produk\u00e1l.\n<\/p>\n

\n \"orr.jpg\"\n<\/p>\n

\n Volt alkalmam m\u00e9g aznap megtapasztalni egy t\u00faraverseny keret\u00e9ben. Mindenf\u00e9le t\u00falm\u00e9rtezett vitorl\u00e1zat n\u00e9lk\u00fcl sim\u00e1n gyorsabb volt a n\u00e1l\u00e1n\u00e1l sokkal nagyobb haj\u00f3kkal szemben. \u00a0A haj\u00f3 egy\u00e9bk\u00e9nt spinnakerrel \u00e9s gennakerrel is szerelve van. S\u0151t tartozik hozz\u00e1 egy Code0 is, ami viszont csak viszonylag sz\u0171k sz\u00e9ltartom\u00e1nyban m\u0171k\u00f6dik j\u00f3l.\n<\/p>\n

\n \"assoval.jpg\"\n<\/p>\n

\n Egy kadet alb\u00e1ja alatt szocializ\u00e1l\u00f3d\u00f3 leg\u00e9nys\u00e9gnek igen tetszet\u0151s megold\u00e1s lehet ennek a haj\u00f3nak az albarendszere. Nem a boom alatt van bek\u00f6tve, hanem pont ellent\u00e9tesen l\u00e1tsz\u00f3lag a vitorl\u00e1t zavarva. Szerencs\u00e9re ez a ter\u00fclet kev\u00e9sb\u00e9 sz\u00e1m\u00edt, viszont el\u0151nye, hogy az \u00e1rboc k\u00f6rny\u00e9k\u00e9n szabad a mozg\u00e1s. A boomon l\u00e9v\u0151 kocsival lehet a rendszert fesz\u00edteni vagy laz\u00edtani. Ennek a megold\u00e1snak k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en mindent ki lehetett rendezni az \u00e1rboc k\u00f6rny\u00e9k\u00e9re. \u00a0Itt tal\u00e1lhat\u00f3 az \u00f6sszes felh\u00faz\u00f3 ford\u00edt\u00f3csig\u00e1ja \u00e9s falstoppere k\u00e9t, eset\u00fcnkben k\u00f6t\u00e9lfelszed\u0151s cs\u00f6rl\u0151vel egy\u00fctt.\n<\/p>\n

\n \"fockkocsi.jpg\"\n<\/p>\n

\n Az elej\u00e9n eml\u00edtettem, hogy n\u00e9h\u00e1ny megold\u00e1s tal\u00e1n t\u00fal van lihegve. Az \u00e1ltalam l\u00e1tott haj\u00f3n ez az orrvitolra beh\u00faz\u00e1s\u00e1ra haszn\u00e1lt s\u00ednrendszerre \u00e9ppens\u00e9ggel nem igaz.\u00a0 A kocsi stifttel \u00e1ll\u00edthat\u00f3. Itt \u00fagy \u00e9reztem tal\u00e1n elf\u00e9rne egy csigasorral menet k\u00f6zben is mozgathat\u00f3 kocsi, de menet k\u00f6zben ennek sz\u00fcks\u00e9gszer\u0171s\u00e9g\u00e9r\u0151l nem tudtam meggy\u0151z\u0151dni. \u00c9s nyilv\u00e1n ezek a dolgok k\u00f6nnyed\u00e9n elhagyhat\u00f3ak vagy felszerelhet\u0151ek ig\u00e9ny szerint.\n<\/p>\n

\n \"akcioban.jpg\"\n<\/p>\n

\n A haj\u00f3 nem egy luxus t\u00faracirk\u00e1l\u00f3. De nem is annak k\u00e9sz\u00fclt. V\u00edzhatlan hely mind\u00f6ssze a haj\u00f3 orr\u00e1ban tal\u00e1lhat\u00f3. Menet k\u00f6zben ide lehet elhelyezni a nem haszn\u00e1lt vitorl\u00e1kat \u00e9s ha sz\u00fcks\u00e9ges akkumul\u00e1tort. Az \u00e1rboc \u00e9s a m\u00e1r eml\u00edtett felh\u00faz\u00f3rendszerek egy \u00e1rnyalatnyit a fed\u00e9lzetb\u0151l kiemelked\u0151 \u201c\u00e1lkaj\u00fct\u00f6n\u201d tal\u00e1lhat\u00f3ak. De ez nem z\u00e1rt. Igaz\u00e1n csak a ment\u0151mell\u00e9nyeknek \u00e9s esetleg az vizesflakonoknak van\u00a0 itt hely.\n<\/p>\n

\n
\n folyt. k\u00f6v.
\n <\/em><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Kiss\u00e9 elfogult haj\u00f3bemutat\u00f3. A ny\u00e1r k\u00f6zep\u00e9n nagy kiv\u00e1ncsis\u00e1ggal l\u00e9ptem ennek a haj\u00f3nak a fed\u00e9lzet\u00e9re, hiszen messzir\u0151l m\u00e1r l\u00e1ttam \u00e9s a kiss\u00e9 szokatlan form\u00e1ja felkeltette az \u00e9rdekl\u0151d\u00e9semet. Az els\u0151 benyom\u00e1saim nem voltak t\u00fal b\u00edztat\u00f3ak. \u00dagy t\u00fcnt, mintha valaki valami nagyot akart volna durrantani \u00e9s n\u00e9h\u00e1ny bev\u00e1lt dolgot is megv\u00e1ltoztatott a k\u00fcl\u00f6nlegess\u00e9g \u00e9rzete miatt. Ilyen p\u00e9ld\u00e1ul a […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[408,1358],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1613"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1613"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1613\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1613"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1613"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1613"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}