{"id":1614,"date":"2012-03-19T11:46:00","date_gmt":"2012-03-19T10:46:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/03\/19\/18-rijeka-kupa\/"},"modified":"2017-08-01T23:55:05","modified_gmt":"2017-08-01T21:55:05","slug":"18-rijeka-kupa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/03\/19\/18-rijeka-kupa\/","title":{"rendered":"18. Rijeka Kupa"},"content":{"rendered":"

\n Nem volt m\u00e1s mint m\u00e1skor. Csak egy dolog bosszantott.\n<\/p>\n

\n Els\u0151dlegesen nem a versenyz\u00e9s volt \u00a0a c\u00e9lja a h\u00e9tv\u00e9gi rijekai rc versenynek. Ink\u00e1bb egy kis biznic \u00e9s h\u00edrviv\u00e9s. Ennek ellen\u00e9re persze mindezt a verseny \u00e1lc\u00e1j\u00e1ba b\u00fajtattuk.\n<\/p>\n

\n Na az\u00e9rt j\u00f3 lett volna, ha legal\u00e1bb olyan meleg van mint itthon, de meglepet\u00e9sre a h\u0151m\u00e9rs\u00e9klet \u00e9ppen a fele volt az itthoninak. S\u0151t, m\u00e9g esett is. B\u00e1r csak kicsit. \u00c9s ez bosszant\u00f3 volt. De ami\u00f3ta Dubrovnikban h\u00f3 esik, nem csod\u00e1lkozom semmin.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n A kik\u00f6t\u0151be helyezett verseny miatt m\u00e1r \u00e9vek \u00f3ta puffognak maguk a horv\u00e1tok is. A rendez\u0151 minden esetben a tradici\u00f3kra hivatkozva utasitja el a puffog\u00e1st \u00e9s az\u00e9rt a v\u00e9g\u00e9re mindenki bele is nyugszik. Pedig a sz\u00e9l id\u0151nk\u00e9nt rosszabb, mint a V\u00e1rosligeti-tavon. Az pedig igen nagy sz\u00f3.\n<\/p>\n

\n A horv\u00e1tok a 2009-es VB-n el\u00e9rt els\u00f6pr\u0151 siker\u00fck \u00f3ta fogynak, fogyadoznak. M\u00e1ra csak a kem\u00e9ny mag maradt, de azokat is tizedeli a v\u00e1ls\u00e1g. Splitb\u0151l \u00e9s Trogirb\u00f3l sem j\u00f6tt fel egy-k\u00e9t akt\u00edv versenyz\u0151. Igy csak 13 horv\u00e1t mellett k\u00e9t magyar \u00e9s egy spanyol vet r\u00e9szt a versenyen.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Nem ment\u00fcnk igaz\u00e1n j\u00f3l, de el\u00e9g neh\u00e9z meg\u00e1llap\u00edtani, mert az id\u0151k folyam\u00e1n el\u0151l\u00fcnk tal\u00e1n csak egy ember hagyta abba a versenyz\u00e9st, m\u00edg m\u00f6g\u00fcl\u00fcnk vagy 10-15 ember. Sz\u00f3val b\u00e1r l\u00e1tsz\u00f3lag nem ment\u00fcnk j\u00f3l, re\u00e1lisan n\u00e9zve a hely\u00fcnk\u00f6n voltunk. \u00a0Remek tonhal vacsor\u00e1t fogyasztottunk, nap k\u00f6zben pedig szendvicsekkel nyugtatt\u00e1k a kellemetlen sz\u00e9l miatt kusz\u00e1l\u00f3d\u00f3 idegeinket.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n Fapadosra tervezett utaz\u00e1sunk egyetlen \u00e9jszak\u00e1j\u00e1t Opatija fel\u00e9 egy tengerparti parkol\u00f3ban t\u00f6lt\u00f6tt\u00fck. Kicsit f\u00e9lve att\u00f3l, hogy vadkempingesnek n\u00e9znek. De lehet, hogy ez csak r\u00e9gen volt gond errefel\u00e9. A l\u00e9nyeg persze meglett. Szerezt\u00fcnk a horv\u00e1tok \u00e1ltal fejlesztett egybe \u00f6nt\u00f6tt vitorl\u00e1kat tesztre. \u00c9s most ez volt \u00a0legfontosabb. Mondhatn\u00e1nk azt, hogy a tavaszba is bele szippantottunk, de ahhoz ink\u00e1bb itthon kellett volna maradni.<\/p>\n


\n Mit \u00edr a Wikip\u00e9dia Rijek\u00e1r\u00f3l?
\n <\/strong><\/p>\n

Fiume (horv\u00e1tul Rijeka, olaszul Fiume, n\u00e9met\u00fcl Sankt Veit am Flaum (elavult), vagy Fiume, latinul Vitopolis, Flumen) v\u00e1ros Horv\u00e1torsz\u00e1gban Primorsko-Goranska megy\u00e9ben, az orsz\u00e1g legfontosabb kik\u00f6t\u0151je a Kvarner-\u00f6b\u00f6l partj\u00e1n. Az orsz\u00e1g harmadik legn\u00e9pesebb v\u00e1rosa Z\u00e1gr\u00e1b \u00e9s Split ut\u00e1n.A ter\u00fcleten el\u0151bb a frankok, majd a szl\u00e1vok telepedtek le. A v\u00e1ros a 20. sz\u00e1zadban hat orsz\u00e1ghoz tartozott: Osztr\u00e1k\u2013Magyar Monarchia, Fiumei Szabad\u00e1llam, Olaszorsz\u00e1g, Harmadik Birodalom, Jugoszl\u00e1via, v\u00e9g\u00fcl Horv\u00e1torsz\u00e1g. 1920 \u00e9s 1924 k\u00f6z\u00f6tt itt m\u0171k\u00f6d\u00f6tt a Fiumei Szabad\u00e1llam nev\u0171 \u00e1llamalakulat.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n A v\u00e1ros legnagyobb h\u00faz\u00f3\u00e1gazata a haj\u00f3\u00e9p\u00edt\u00e9s. H\u00edres gy\u00e1rak a Viktor Lenac, a M\u00e1jus 3. \u00e9s a Torped\u00f3. 1915-ben itt k\u00e9sz\u00fclt Magyarorsz\u00e1g legnagyobb csatahaj\u00f3ja, a Szent Istv\u00e1n.Sz\u00e1mos kultur\u00e1lis programot rendeznek a v\u00e1rosban, a k\u00e9t legnagyobb a v\u00e1rosi karnev\u00e1l \u00e9s a Fiumei ny\u00e1ri \u00e9jszak\u00e1k.A magyarok szempontj\u00e1b\u00f3l az\u00e9rt fontos ez a v\u00e1ros, mert a Monarchia idej\u00e9n ez volt a legnagyobb kik\u00f6t\u0151je Magyarorsz\u00e1gnak. A v\u00e1ros a f\u00e9nykor\u00e1t a Monarchia idej\u00e9n \u00e9lte. Sz\u00e1mos \u00e9p\u00fcletet emeltek ekkor ill. az infrastrukt\u00far\u00e1t is jelent\u0151sen fejlesztett\u00e9k. 1912. m\u00e1jus 26-\u00e1n itt sz\u00fcletett K\u00e1d\u00e1r J\u00e1nos.\n<\/p>\n

\n
\n V\u00c9GEREDM\u00c9NY
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: SA, Beliczay P\u00e9ter
\n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Nem volt m\u00e1s mint m\u00e1skor. Csak egy dolog bosszantott. Els\u0151dlegesen nem a versenyz\u00e9s volt \u00a0a c\u00e9lja a h\u00e9tv\u00e9gi rijekai rc versenynek. Ink\u00e1bb egy kis biznic \u00e9s h\u00edrviv\u00e9s. Ennek ellen\u00e9re persze mindezt a verseny \u00e1lc\u00e1j\u00e1ba b\u00fajtattuk. Na az\u00e9rt j\u00f3 lett volna, ha legal\u00e1bb olyan meleg van mint itthon, de meglepet\u00e9sre a h\u0151m\u00e9rs\u00e9klet \u00e9ppen a fele volt […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":12449,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1524,1574,749],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1614"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1614"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1614\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/12449"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1614"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1614"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1614"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}