{"id":1630,"date":"2012-03-08T18:30:00","date_gmt":"2012-03-08T17:30:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/03\/08\/egy-lany-az-arc-n\/"},"modified":"2017-08-01T23:55:01","modified_gmt":"2017-08-01T21:55:01","slug":"egy-lany-az-arc-n","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/03\/08\/egy-lany-az-arc-n\/","title":{"rendered":"Egy l\u00e1ny az ARC-n"},"content":{"rendered":"

\n N\u0151napi t\u00f6rt\u00e9net egy haz\u00e1nk l\u00e1ny\u00e1r\u00f3l, aki, hatod mag\u00e1val egy n\u0151i csapatban megcsin\u00e1lta az ARC-t.\n<\/p>\n

\n Az ARC (Atlantic Rally for Cruiser) ma m\u00e1r egy\u00e9rtelm\u0171en a legn\u00e9pszer\u00fcbb \u00f3ce\u00e1n \u00e1tkel\u0151 rendezv\u00e9ny. \u00c9vr\u0151l \u00e9vre t\u00f6bb sz\u00e1zan\u00a0 indulnak el Las Palmasb\u00f3l, hogy n\u00e9h\u00e1ny h\u00e9t vitorl\u00e1z\u00e1s ut\u00e1n meg\u00e9rkezzenek az Antill\u00e1kra legy\u0151zve magukat \u00e9s a tengert..\n<\/p>\n

\n A magyar sz\u00e1rmaz\u00e1s\u00fa alap\u00edt\u00f3 meleltt az idei versenyen egy magyar haj\u00f3r\u00f3l tudtunk, ami Boss\u00e1nyi Zsolt korm\u00e1nyz\u00e1s\u00e1val m\u00e9g kateg\u00f3ria m\u00e1sodik helyet is szerzett. De \u00edgy ut\u00f3lag kider\u00fclt, hogy egy magyar l\u00e1ny is volt a mez\u0151nyben. Nem is ak\u00e1rhogyan. Egy kis csupa l\u00e1ny leg\u00e9nys\u00e9g\u0171haj\u00f3val kelt \u00e1t a nagy vizen.\n<\/p>\n

\n Beatrix 16 \u00e9vesen ker\u00fclt Amerik\u00e1ba \u00e9s kisebb, nagyobb ker\u00fcl\u0151kkel a mai napig is ott \u00e9l. A Girlforsail iskol\u00e1n kereszt\u00fcl ker\u00fclt szorosabb kapcsolatba a vitorl\u00e1z\u00e1ssal.\n<\/p>\n

\n Vele besz\u00e9lgett\u00fcnk egy r\u00f6videt a vitorl\u00e1z\u00e1sr\u00f3l \u00e9s az ARC-r\u0151l:\n<\/p>\n

\n
\n A Girlforsail keretein bel\u00fcl kezdt\u00e9l el vitorl\u00e1zni, vagy m\u00e1r el\u00f6bb is pr\u00f3b\u00e1lkozt\u00e1l vele?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n A GFS el\u0151tt is vitorl\u00e1ztam m\u00e1r, de nem sokat. Horv\u00e1torsz\u00e1gban, G\u00f6r\u00f6gorsz\u00e1gban, Portug\u00e1li\u00e1ban \u00e9s Florid\u00e1ban vitorl\u00e1ztam el\u0151tte. Hobie Cat-ezni nagyon szerettem m\u00e1r el\u0151tte is. Most egy 360s Hallberg Rassyval vitorl\u00e1zom a Karib tengeren.\n<\/p>\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n Hogyan jutott\u00e1l el a GFS-hez?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Az ARC weboldalon kereszt\u00fcl. \u00c9pp Portug\u00e1li\u00e1ban j\u00e1rtam, amikor megl\u00e1ttam Lagosban egy ARC z\u00e1szl\u00f3t es megtetszett az \u00f6tlet, hogy \u00e1tvitorl\u00e1zzam az \u00f3ce\u00e1nt.\n<\/p>\n

\n
\n Mes\u00e9ln\u00e9l err\u0151l a \u00a0szervezetr\u0151l?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n A GFS-t egy Annie O’Sullivan nev\u0171 h\u00f6lgy alap\u00edtotta, aki szeretett volna n\u0151k\u00e9nt komolyan vitorl\u00e1zni \u00e9s ugymond nem csak szendvicseket csin\u00e1lni. Las Palmasban t\u00f6bbsz\u00f6r megprob\u00e1lt leg\u00e9nys\u00e9gk\u00e9nt jelentkezni haj\u00f3kra, de mindig csak szak\u00e1csnak voltak hajland\u00f3k felvenni. Ekkor \u00fagy d\u00f6nt\u00f6tt, hogy vesz egy haj\u00f3t saj\u00e1t mag\u00e1nak \u00e9s lehet\u0151v\u00e9 teszi, hogy m\u00e1s n\u0151k is vitorl\u00e1zhassanak. Az\u00f3ta \u00f6tsz\u00f6r szelte \u00e1t az \u00f3ce\u00e1nt mint skipper.\n<\/p>\n

\n A GFS ma vitorl\u00e1stanfolyamokat, versenyeket \u00e9s ARC \u00e1tkel\u00e9seket szervez azzal a c\u00e9llal, hogy n\u0151ket tanitsanak vitorl\u00e1zni.\n<\/p>\n

\n
\n Egy\u00e9rtelm\u0171en meg volt a csapat, vagy meg kellett k\u00fczdeni a lehet\u0151s\u00e9g\u00e9rt?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n A csapat m\u00e1r meg volt, (6 ember). Nekem csak iszony\u00fa szerencs\u00e9m volt, mert az utols\u00f3 pillanatban lemondta valaki, \u00e9s igy be tudtam ker\u00fclni a csapatba.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n 3 h\u00e9t 2 map 22 \u00f3ra alatt tett\u00e9tek meg a t\u00e1vot a mez\u0151ny egyik legkisebb haj\u00f3j\u00e1val. Volt az \u00fat alatt, hogy komolyabb bajba ker\u00fcltetek?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n K\u00f6zvetlen a Las Palmas-i rajt ut\u00e1n 8 \u00f3r\u00e1val elromlott a korm\u00e1ny rendszer \u00e9s ezek ut\u00e1n sz\u00e9llel szemben kellett a hav\u00e1ria korm\u00e1nnyal visszamenn\u00fcnk a kik\u00f6t\u0151be kicser\u00e9lni a huzalt. 22 csom\u00f3s sz\u00e9lben es nagy hull\u00e1mokban ez el\u00e9g \u00e9rdekes volt,\u00a0de siker\u00fclt 8 \u00f3ra alatt vissza\u00e9rn\u00fcnk. Ott azt\u00e1n 6 \u00f3ra alatt megjavitottuk es elindultunk \u00fajra.\n<\/p>\n

\n Voltak az \u00fatk\u00f6zben nagyobb scquall-ok. Az egyik ilyen k\u00f6zben elt\u00f6rt\u00fck a orrvitorla felf\u00fcggeszt\u00e9s\u00e9t mik\u00f6zben a haj\u00f3 sz\u00f3 szerint rep\u00fclt \u00e9s landolt a vizen.\n<\/p>\n

\n
\n Hogy viselt\u00e9tek egym\u00e1st \u00edgy \u00f6sszez\u00e1rva t\u00f6bb mint 3 h\u00e9tig?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Talan nem is maga a vitorl\u00e1z\u00e1s volt a legnehezebb az \u00e1tkel\u00e9sen, hiszen \u00e1llando passz\u00e1t sz\u00e9llel vitorl\u00e1ztunk. Ez ink\u00e1bb egy ment\u00e1lis kih\u00edv\u00e1s volt, amit volt aki igy, volt aki \u00fagy viselt. \u00c9n azt tapasztaltam, hogy akik pozitiv gondolkod\u00e1ssal rendelkeztek azok jobban viselt\u00f3k az utat.\n<\/p>\n

\n A haj\u00f3n nem volt autopilot \u00e9s csak n\u00e9gyen korm\u00e1nyoztunk. Szer\u00e9ny v\u00e9lem\u00e9nyem szerint, aki „dolgozott” az tudott aludni, pihenni, stb \u00e9s \u00edgy rep\u00fcltek a napok\u00a0\u00e9ss jobb kedve is volt.\n<\/p>\n

\n Hat ember, ak\u00e1r f\u00e9rfi, ak\u00e1r n\u0151 legyen egy 37-es Elan haj\u00f3n mindenk\u00e9pp egy \u00e9rdekes szoci\u00e1lis kis\u00e9rlet is lehet \u00e9s az eg\u00e9sz ARC flotta a mi haj\u00f3nkra v\u00e1rt Rodney Bayben, annyira kiv\u00e1ncsiak voltak arra, hogy hogyan viselt\u00fck egym\u00e1st. Nem mondhatn\u00e1m, hogy nem voltak surlod\u00e1si fel\u00fcletek, (faradts\u00e1g, 5 gallon v\u00edz mosakod\u00e1sra\/ f\u0151\/az eg\u00e9sz \u00fat), de v\u00e9g\u00fcl is egy ilyen \u00fat a konfliktusok ellen\u00e9re is \u00f6sszehozza az embereket. \u00c9s \u00e9n szerencs\u00e9snek \u00e9reztem magma, hogy bar\u00e1tokra tal\u00e1ltam az oce\u00e1n k\u00f6zep\u00e9n.\n<\/p>\n

\n Szervezt\u00fcnk esti „\u00f6sszej\u00f6veteleket”, j\u00e1t\u00e9kokat, stb\u2026 \u00e9s ez a minden napi vacsor\u00e1k ut\u00e1ni id\u0151szak sokat segitett meg\u0151rizni a j\u00f3 humorunkat. Volt ABBA este, X fakor este stb.\n<\/p>\n

\n 800 zacsk\u00f3 te\u00e1val indultunk el \u00e9s nem let a kedvencem. Ha valaki te\u00e1val k\u00edn\u00e1l az \u00e9letben, lehet, hogy kitekerem a nyak\u00e1t.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n T\u00f6bb versenyen is r\u00e9szt vett\u00e9l az\u00f3ta mes\u00e9ln\u00e9l r\u00f3luk egy picit.
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Az idei Grenadai versenyen harmadikok lett\u00fcnk. Ez egy viszonylag kicsi regatta, igazi karibi hangulattal \u00e9s 30 haj\u00f3val. Az Elan kis sz\u00e9lben jobban viselkedik es a pole munkank miatt jo helyezest ertunk el. (jibb-el es pole ruddal jol szoktunk futni)\n<\/p>\n

\n Nemr\u00e9g fejezt\u00fck be a St. Martin Heineken versenyt…H\u00e1t itt minden szarul ment, ami csak mehetett. Elso nap a achterstag mondta fel a szolg\u00e1latot, a m\u00e1sodik nap elszakadt a nagyvitorl\u00e1nk. De a bulik hihetetlen\u00fcl j\u00f3k voltak!\n<\/p>\n

\n Ahogy \u00edgy olvasom j\u00f3 iskola lehet ez a GFS, ha m\u00e1s\u00e9rt nem, mert a legfontosabbat \u00e1t tudta adni mindenk\u00e9ppen. Hogy haj\u00f3zni sz\u00fcks\u00e9ges. Nemt\u0151l f\u00fcggetlen\u00fcl is.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

N\u0151napi t\u00f6rt\u00e9net egy haz\u00e1nk l\u00e1ny\u00e1r\u00f3l, aki, hatod mag\u00e1val egy n\u0151i csapatban megcsin\u00e1lta az ARC-t. Az ARC (Atlantic Rally for Cruiser) ma m\u00e1r egy\u00e9rtelm\u0171en a legn\u00e9pszer\u00fcbb \u00f3ce\u00e1n \u00e1tkel\u0151 rendezv\u00e9ny. \u00c9vr\u0151l \u00e9vre t\u00f6bb sz\u00e1zan\u00a0 indulnak el Las Palmasb\u00f3l, hogy n\u00e9h\u00e1ny h\u00e9t vitorl\u00e1z\u00e1s ut\u00e1n meg\u00e9rkezzenek az Antill\u00e1kra legy\u0151zve magukat \u00e9s a tengert.. A magyar sz\u00e1rmaz\u00e1s\u00fa alap\u00edt\u00f3 meleltt az […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":9759,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[398,601,1112,561],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1630"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1630"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1630\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/9759"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1630"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1630"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1630"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}