{"id":1641,"date":"2012-02-29T20:52:00","date_gmt":"2012-02-29T19:52:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/02\/29\/szilas-pataktol-a-connecticut-folyoig\/"},"modified":"2017-08-01T23:54:59","modified_gmt":"2017-08-01T21:54:59","slug":"szilas-pataktol-a-connecticut-folyoig","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/02\/29\/szilas-pataktol-a-connecticut-folyoig\/","title":{"rendered":"Szilas patakt\u00f3l a Connecticut foly\u00f3ig"},"content":{"rendered":"

\n Kop\u00e1r Istv\u00e1n vil\u00e1grasz\u00f3l\u00f3 magyar haj\u00f3skapit\u00e1ny \u00e9rkezik kedd este h\u00e9tkor az A38 \u00c9tterem fed\u00e9lzet\u00e9re az \u00daj Magyar Kaszin\u00f3 (\u00daMK) vend\u00e9gek\u00e9nt.\n<\/p>\n

\n K\u00e9rdezz\u00fck majd megjelen\u0151f\u00e9lben l\u00e9v\u0151 k\u00f6nyv\u00e9r\u0151l \u00e9s mes\u00e9l eddigi p\u00e1lyafut\u00e1s\u00e1r\u00f3l.\n<\/p>\n

\n A bel\u00e9p\u00e9s ingyenes, asztalfoglal\u00e1s aj\u00e1nlott.\n<\/p>\n

\n 1997 szeptember\u00e9ben, amikor a Mol-Hung\u00e1ria 1100 els\u0151k\u00e9nt futott be a Hong Kong Challenge F\u00f6ldker\u00fcl\u0151 verseny c\u00e9lvonal\u00e1ba, nemcsak egy egyed\u00fcl\u00e1ll\u00f3 magyar sport teljes\u00edtm\u00e9ny sz\u00fcletett, de a haj\u00f3 kapit\u00e1ny\u00e1nak, Kop\u00e1r Istv\u00e1nnak csaknem egy \u00e9vtizedes, nemzetk\u00f6zi sport diplom\u00e1ciai tev\u00e9kenys\u00e9ge is v\u00e9get \u00e9rt.\n<\/p>\n

\n Magyarorsz\u00e1g tengeri nagyk\u00f6vetek\u00e9nt el\u00f6sz\u00f6r a Salammb\u00f3val ker\u00fclte meg a F\u00f6ldet, az 5 legd\u00e9libb sz\u00e1razf\u00f6ldi fok megker\u00fcl\u00e9s\u00e9vel, egyetlen kik\u00f6t\u00e9ssel, 125 tm\/nap rekord \u00e1tlagsebess\u00e9ggel, els\u0151 magyark\u00e9nt. Ezt k\u00f6vet\u0151en, a magyar nemzeti sz\u00edneket k\u00e9pviselve r\u00e9szt vett az 1992-es Genovai Haj\u00f3z\u00e1si Vil\u00e1gki\u00e1ll\u00edt\u00e1son, majd onnan Sevill\u00e1ba vitorl\u00e1zva a k\u00e9pviselte haz\u00e1nkat a vil\u00e1gki\u00e1ll\u00edt\u00e1son.\n<\/p>\n

\n Az 1992-es Amerika 500-Colombus verseny 146 haj\u00f3j\u00e1nak kapit\u00e1nya k\u00f6z\u00fcl csak Kop\u00e1r Istv\u00e1nt fogadta Juan Carlos spanyol kir\u00e1ly, a verseny hivatalos jubil\u00e1l\u00f3 rajtj\u00e1n\u00e1l. A Salammbo oszt\u00e1ly\u00e1ban m\u00e1sodik helyen, abszolutban 19.-k\u00e9nt futott be a Bahamai c\u00e9lvonalba \u00e9s egyetlen haj\u00f3k\u00e9nt, amely csak k\u00e9t vitorl\u00e1z\u00f3val szelte \u00e1t az \u00f3ce\u00e1nt. Kop\u00e1r Istv\u00e1n versenyz\u0151t\u00e1rsa ez\u00fattal egyik j\u00f3 bar\u00e1tja, f\u00f6ldije \u00e9s edz\u0151t\u00e1rsa\n<\/p>\n

\n Cittel Lajos volt. A magyar haj\u00f3, mintegy r\u00e1ad\u00e1sk\u00e9nt dr. T\u00f6r\u00f6k Zsolt t\u00e9rk\u00e9p\u00e9sz remekm\u0171v\u00e9t is \u00e1thaj\u00f3zta az \u00fajvil\u00e1gba, azt az USA akkori eln\u00f6k\u00e9nek, George Bush-nak kik\u00e9zbes\u00edtve.\n<\/p>\n

\n 1993-ban Kop\u00e1r Istv\u00e1n ism\u00e9t egyed\u00fcl vitorl\u00e1zott vissza Genova-ba, a Miami-Azori szigetek 3000 tmf-es t\u00e1vot rekord 20 nap alatt v\u00e9gig vitorl\u00e1zva.\n<\/p>\n

\n 1995 \u0151sz\u00e9n a Salammbo az ARC \u00f3ce\u00e1ni \u00e1tkel\u0151 verseny els\u0151 magyar r\u00e9sztvev\u0151jek\u00e9nt a Kapry\u2019s tr\u00f3fe\u00e1t nyerte el, ez\u00fattal S\u00f6r\u00f6s Jen\u0151 bar\u00e1tja seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel.\n<\/p>\n

\n 1996 els\u0151 negyed\u00e9ben Kop\u00e1r Istv\u00e1n ism\u00e9t egyed\u00fcl a d\u00e9l-afrikai Durban-b\u0151l az USA-ba (Savannah) vitorl\u00e1zott egy 37 l\u00e1bas Crealock haj\u00f3val, hossz\u00e1ban keresztezve az Atlanti-\u00f3ce\u00e1nt, kik\u00f6t\u00e9s n\u00e9lk\u00fcl, 65 nap alatt.\n<\/p>\n

\n 1997 \u00e9v v\u00e9g\u00e9n negyedmag\u00e1val vitorl\u00e1zta vissza a Mol-Hungari\u00e1t az USA-ba, mintegy \u201chatty\u00fadalk\u00e9nt\u201d magyar lobog\u00f3 alatt.\n<\/p>\n

\n 1998 nyar\u00e1n a Mol-Hung\u00e1ria m\u00e9g mindig Kop\u00e1r Istv\u00e1n kapit\u00e1nys\u00e1ga alatt, Ft. Lauderdelb\u0151l New Yorkba haj\u00f3zott, hogy \u00faj tulajdonosa helyi versenyeken indulhasson.\n<\/p>\n

\n A Kih\u00edv\u00e1s c. k\u00f6nyv \u00faj kiad\u00e1sa b\u0151v\u00edtve egy m\u00e1sodik k\u00f6tettel, a Kih\u00edv\u00e1s II.-vel bemutatja Kop\u00e1r Istv\u00e1n \u00e9let\u00e9nek meghat\u00e1roz\u00f3 m\u00e9rf\u00f6ldk\u00f6veit.\n<\/p>\n

\n A szerz\u0151 1998 \u00f3ta \u00e9l az USA-ban. \u00daj k\u00f6tet\u00e9ben \u0151szint\u00e9n \u00edr \u00e9lete \u00fajabb kih\u00edv\u00e1sair\u00f3l, beilleszked\u00e9s\u00e9r\u0151l egy \u00faj \u00e9letform\u00e1ba, egy \u00faj kult\u00far\u00e1ba.\n<\/p>\n

\n A Kih\u00edv\u00e1s els\u0151, 1992-es kiad\u00e1s\u00e1nak olvas\u00f3i tudj\u00e1k, hogy Kop\u00e1r Istv\u00e1n nemcsak szakmailag \u00e9s egy\u00e9nileg, de emberileg is hitelesen sz\u00e1mol be megpr\u00f3b\u00e1ltat\u00e1sair\u00f3l. A k\u00e9t k\u00f6tetes, dokumentum felv\u00e9telekkel gazdagon illusztr\u00e1lt k\u00f6nyv, k\u00fcl\u00f6nlegess\u00e9gk\u00e9nt, a meg\u00edrtak k\u00e9pes filmv\u00e1ltozat\u00e1val, DVD-vel eg\u00e9sz\u00fcl ki.\n<\/p>\n

\n A bel\u00e9p\u00e9s ingyenes.\n<\/p>\n

\n A limit\u00e1lt f\u00e9r\u0151helyek sz\u00e1ma miatt asztalfoglal\u00e1s aj\u00e1nlott.\n<\/p>\n

\n Telefon: 061 464 3946, email: etterem@a38.hu<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Kop\u00e1r Istv\u00e1n vil\u00e1grasz\u00f3l\u00f3 magyar haj\u00f3skapit\u00e1ny \u00e9rkezik kedd este h\u00e9tkor az A38 \u00c9tterem fed\u00e9lzet\u00e9re az \u00daj Magyar Kaszin\u00f3 (\u00daMK) vend\u00e9gek\u00e9nt. K\u00e9rdezz\u00fck majd megjelen\u0151f\u00e9lben l\u00e9v\u0151 k\u00f6nyv\u00e9r\u0151l \u00e9s mes\u00e9l eddigi p\u00e1lyafut\u00e1s\u00e1r\u00f3l. A bel\u00e9p\u00e9s ingyenes, asztalfoglal\u00e1s aj\u00e1nlott. 1997 szeptember\u00e9ben, amikor a Mol-Hung\u00e1ria 1100 els\u0151k\u00e9nt futott be a Hong Kong Challenge F\u00f6ldker\u00fcl\u0151 verseny c\u00e9lvonal\u00e1ba, nemcsak egy egyed\u00fcl\u00e1ll\u00f3 magyar sport teljes\u00edtm\u00e9ny […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[715,1264,721],"sailing_author":"A38","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1641"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1641"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1641\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1641"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1641"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1641"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}