{"id":1645,"date":"2012-02-27T09:15:00","date_gmt":"2012-02-27T08:15:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/02\/27\/vor-irany-eszakkelet\/"},"modified":"2017-08-01T23:54:58","modified_gmt":"2017-08-01T21:54:58","slug":"vor-irany-eszakkelet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2012\/02\/27\/vor-irany-eszakkelet\/","title":{"rendered":"VOR \u2013 Ir\u00e1ny \u00e9szakkelet"},"content":{"rendered":"

\n A mez\u0151ny Tajvan ut\u00e1n egy \u00e9szakabbi \u00fatvonal mellett tette le a voks\u00e1t ahelyett, hogy d\u00e9lnek fordult volna.\n<\/p>\n

\n Mivel d\u00e9lebbre egy sz\u00e9lmentes \u00f6vezet fogadta volna a mez\u0151nyt, \u00edgy az \u00f6sszes csapat keletnek \u00e9s \u00e9szaknak vette az ir\u00e1nyt, b\u00e1r ezt n\u00e9mi hezit\u00e1l\u00e1s el\u0151zte meg.\n<\/p>\n

\n Tajvan ut\u00e1n a\u00a0Telefonica csapata bizonytalanodott el legink\u00e1bb \u00e9s a harmadik helyr\u0151l\u00a0az \u00f6t\u00f6dikre esett\u00a0vissza, ami n\u00e9mi el\u00e9gedetts\u00e9ggel t\u00f6lt\u00f6tte el ellenfeleit.\n<\/p>\n

\n A mez\u0151nyben egyed\u00fcl a Puma mert mer\u00e9szet h\u00fazni a bizonytalan id\u0151j\u00e1r\u00e1si k\u00f6rnyezetben. \u00c9szaknak fordultak, mik\u00f6zben a c\u00e9l fel\u00e9 (Auckland) p\u00e1r ezer m\u00e9rf\u00f6lddel d\u00e9lebbre kellene vitorl\u00e1zniuk. A mez\u0151ny m\u00e1sik \u00f6t haj\u00f3ja pedig keletre tend\u00e1lt, v\u00e1rva a lehet\u0151s\u00e9get, hogy d\u00e9lnek ford\u00edthass\u00e1k haj\u00f3juk orr\u00e1t.\n<\/p>\n

\n Vas\u00e1rnap reggelre azonban a versenyben az els\u0151 k\u00e9t helyen \u00e1ll\u00f3 Camper \u00e9s Telefonica v\u00e1lt a leglassabb\u00e1, m\u00edg az \u00e9szak fele h\u00faz\u00f3 haj\u00f3k mind nagyobb sebess\u00e9ggel haladtak kelet fel\u00e9.\n<\/p>\n

\n A navig\u00e1torok a 3 \u00f3r\u00e1s helyzetjelent\u00e9seket n\u00e9mi stresszel v\u00e1rt\u00e1k. V\u00e1rt\u00e1k azt, hogy ki lesz az els\u0151, ki d\u00e9lnek fordul \u00e9s egy j\u00f3val r\u00f6videbb, \u00e1m lassabb \u00fatvonalat v\u00e1laszt. V\u00e9g\u00fcl \u00fagy fest egyszerre indul meg a mez\u0151ny ma \u00e9jjel, holnap reggel valamikor.\n<\/p>\n


\n \"\"
\n
\n Kattintson a k\u00e9pre a nagyobb m\u00e9retben t\u00f6rt\u00e9n\u0151 megjelen\u00edt\u00e9shez!
\n <\/span>
\n<\/a><\/p>\n

\n Visszat\u00e9rve a Pum\u00e1ra: Ken Read teh\u00e1t messzire vitorl\u00e1zott a mez\u0151nyt\u0151l, de ez a h\u00faz\u00e1suk bev\u00e1lni l\u00e1tszik. Hatalmas h\u00e1tr\u00e1nyt szedtek \u00f6ssze az \u00e9szaki takkal, de miut\u00e1n keletnek fordultak \u0151k is, hatalmas temp\u00f3t dikt\u00e1ltak, \u00edgy ma reggelre az eg\u00e9sz mez\u0151nyt kiker\u00fclt\u00e9k\u00a0(sebess\u00e9g\u00fck \u00fagy 16-22 csom\u00f3), egyed\u00fcl a Groupama tud egy\u00fctt haldni vel\u00fck.\n<\/p>\n

\n A helyzet jelenleg az, hogy aki \u00e9szakon van, az gyors, aki d\u00e9len az lass\u00fa. A Telefoncia haj\u00f3ja (a legd\u00e9lebbi) Iker Martinez szerint ma nem v\u00e1ltja meg a vil\u00e1got, de j\u00f3 poz\u00edci\u00f3ban lesznek kb 24 \u00f3ra m\u00falva, ugyanis valahol ott lesz a leger\u0151sebb a sz\u00e9l az id\u0151j\u00e1r\u00e1si modellek alapj\u00e1n amikor megj\u00f6n az \u00e9szakkeleti front.\u00a0A b\u0151szeles veret\u00e9s a franci\u00e1knak fekszik a legink\u00e1bb \u00e9s a Groupama igencsak j\u00f3 helyr\u0151l v\u00e1ghat neki az aucklandi menetel\u00e9snek. Am\u00fagy a\u00a0mez\u0151ny \u00f6sszes haj\u00f3ja 60 m\u00e9rf\u00f6ld\u00f6n bel\u00fcl van, sz\u00f3val m\u00e9g semmi sem d\u0151lt el.\n<\/p>\n

\n
\n http:\/\/www.volvooceanrace.com\/en\/racetracker\/rdc.html
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: Dana Ross\/VolvoOceanRace
\n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A mez\u0151ny Tajvan ut\u00e1n egy \u00e9szakabbi \u00fatvonal mellett tette le a voks\u00e1t ahelyett, hogy d\u00e9lnek fordult volna. Mivel d\u00e9lebbre egy sz\u00e9lmentes \u00f6vezet fogadta volna a mez\u0151nyt, \u00edgy az \u00f6sszes csapat keletnek \u00e9s \u00e9szaknak vette az ir\u00e1nyt, b\u00e1r ezt n\u00e9mi hezit\u00e1l\u00e1s el\u0151zte meg. Tajvan ut\u00e1n a\u00a0Telefonica csapata bizonytalanodott el legink\u00e1bb \u00e9s a harmadik helyr\u0151l\u00a0az \u00f6t\u00f6dikre esett\u00a0vissza, […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":9824,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"Sallai G\u00e1bor","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1645"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1645"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1645\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/9824"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1645"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1645"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1645"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}