{"id":165,"date":"2016-06-30T06:03:00","date_gmt":"2016-06-30T04:03:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2016\/06\/30\/2016-18ft-skiff-eb-arany-tortenete\/"},"modified":"2019-09-23T16:55:42","modified_gmt":"2019-09-23T14:55:42","slug":"2016-18ft-skiff-eb-arany-tortenete","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2016\/06\/30\/2016-18ft-skiff-eb-arany-tortenete\/","title":{"rendered":"2016 18ft skiff EB arany t\u00f6rt\u00e9nete"},"content":{"rendered":"

be light! 18ft skiff team<\/p>\n

Engedj\u00e9tek meg, hogy picit kor\u00e1bbr\u00f3l kezdjem a besz\u00e1mol\u00f3t. 2010-ben Malcesine-ben a legjobb eur\u00f3paik\u00e9nt nyert\u00fcnk – a mindig ny\u00edlt – EB-n. \u00c9rezt\u00fck, hogy minden nagyon \u00f6sszej\u00f6tt. A r\u00e9gi haj\u00f3nkb\u00f3l \u00e9s magunkb\u00f3l is 120%-ot hoztunk ki. 2011-ben azt\u00e1n Majth\u00e9nyi Matyi kisz\u00e1ll\u00e1s\u00e1val sz\u00e9tesett a csapat. Sz\u00e9pfy Zsombi \u00e9s j\u00f3magam nem akartuk abbahagyni, t\u00fals\u00e1gosan megszerett\u00fck ezt az oszt\u00e1lyt. Nem volt k\u00f6nny\u0171 a feladat, bet\u00f6lteni az \u0171rt a haj\u00f3n, \u00e9s a felszerel\u00e9sen is \u00faj\u00edtani kellett. K\u00e9t \u00e9v telt el \u00e9s k\u00e9t pr\u00f3b\u00e1lkoz\u00e1s kellett mire azt\u00e1n egy p\u00fcnk\u00f6sdi regatt\u00e1n feltett\u00fck k\u00e9rd\u00e9st N\u00e9met Botinak, hogy nincs-e kedve csatlakozni. Szerencs\u00e9re volt. 2014-ben egy s\u00e9r\u00fcl\u00e9s miatt sajnos sokat kihagytunk, de 2015-ben teljes er\u0151vel est\u00fcnk neki a szezonnak. Az EB-n semmi nem j\u00f6tt \u00f6ssze, de nem cs\u00fcggedt\u00fcnk. Felcsillant egy lehet\u0151s\u00e9g, hogy a haj\u00f3testet egy \u00fajabbra cser\u00e9lj\u00fck, le is csaptunk r\u00e1. A szezon utols\u00f3 verseny\u00e9n m\u00e1r \u00fajra nyert\u00fcnk futamokat \u00e9s a dobog\u00f3n v\u00e9gezt\u00fcnk.<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

2016-os szezonra \u00faj n\u00e9vad\u00f3 t\u00e1mogat\u00f3ra tal\u00e1ltunk a be light! Kft. szem\u00e9ly\u00e9ben. Az \u00faj szerzem\u00e9ny\u00fcnket fel\u00faj\u00edtottuk, illetve ink\u00e1bb \u00fajra\u00e9p\u00edtett\u00fck Lovas Peti seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel. Gy\u00f6ny\u00f6r\u0171 lett!! Az elm\u00falt k\u00e9t \u00e9v alatt \u00f6sszev\u00e1s\u00e1rolt dolgokkal \u00fajra \u00fct\u0151k\u00e9pes fel\u00e1ll\u00e1sban n\u00e9zt\u00fcnk a szezon el\u00e9.<\/p>\n

Az els\u0151 Grand Prix M\u00fcchen mellett Ammersee-n ker\u00fclt megrendez\u00e9sre. Itt is m\u00e1sodik helyen v\u00e9gezt\u00fcnk p\u00e1r ponttal lemaradva, de boldogan j\u00f6tt\u00fcnk haza. \u00c9ppen csak elk\u00e9sz\u00fclt a haj\u00f3, edzeni, \u00e1ll\u00edtani nem tudtunk a verseny el\u0151tt, \u00edgy ezeket \u00e9lesben tett\u00fck meg, sikerrel.<\/p>\n

A m\u00e1sodik GP a Garda tavon \u2013 Campione-ban volt. Itt megint m\u00e1sodik helyen v\u00e9gezt\u00fcnk, az utols\u00f3 futamon ment el a gy\u0151zelem. Aznap h\u00e1rmat kellett nyern\u00fcnk, hogy utol\u00e9rj\u00fck az \u00e9len a n\u00e9meteket. Els\u0151 k\u00e9t futamot sim\u00e1n hoztuk (Id\u0151k\u00f6zben meglett az \u00e1ll\u00edt\u00e1s), a harmadik futamot is v\u00e9gigvezett\u00fck eg\u00e9szen az utols\u00f3 boly\u00e1ig, ahol egy csom\u00f3 ker\u00fclt a spishottra ami el\u00e9g is volt a nyakunkban lohol\u00f3 n\u00e9meteknek hogy megel\u0151zzenek \u00e9s megnyerj\u00e9k a versenyt. A j\u00f3 h\u00edr hogy grand prix \u00f6sszetettben viszont az \u00e9lre \u00e1lltuk.<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

Ezek ut\u00e1n el\u00e9rkezett az EB ideje. A tavalyi \u00e9vhez hasonl\u00f3an id\u00e9n is Torbol\u00e9ban ker\u00fclt megrendez\u00e9sre, csak most nem \u00e9rkezett kont\u00e9ner tengerent\u00falr\u00f3l. (Az ozzi \u00e9s kiwi egys\u00e9gek ink\u00e1bb Fiji sziget\u00e9n versengenek \u00e9pp a napokban) \u00cdgy felcsillant a lehet\u0151s\u00e9g hogy az abszol\u00fat gy\u0151zelem\u00e9rt j\u00e1r\u00f3 kup\u00e1t is elnyerj\u00fck. A t\u00edzhaj\u00f3s mez\u0151nyben ellenfelek a tengerent\u00faliak n\u00e9lk\u00fcl is akadtak sz\u00e9p sz\u00e1mmal: k\u00e9t er\u0151s N\u00e9met egys\u00e9g \u2013 Eurolink \u00e9s Magic Marine akik a k\u00e9t kor\u00e1bbi GP nyert\u00e9k, a mindig er\u0151s D\u00e1nok \u2013 Original Chia, \u00e9s a k\u00e9tszeres EB gy\u0151ztes Angol csapat \u2013 Haier-Black Dog.<\/p>\n

Els\u0151 napon klasszikus Torbole id\u0151j\u00e1r\u00e1s, t\u0171z\u0151 nap \u00e9s 18-22 csom\u00f3s termik. Egy\u00e9rtelm\u0171en kis rigg, na ezzel m\u00e9g nem vitorl\u00e1ztunk id\u00e9n. H\u00e1rom futam volt, 2-6-2 helyeket futottunk. A m\u00e1sodik futam utols\u00f3 h\u00e1tszel\u00e9ben valahogy kiugrott a fels\u0151 vantni a sz\u00e1lingb\u00f3l, nem kis riadalmat okozva, csoda hogy nem t\u00f6rt el az \u00e1rboc a bliszter alatt. Gyorsan le is kaptuk a goly\u00f3t \u00e9s an\u00e9lk\u00fcl v\u00e1nszorogtunk be a c\u00e9lba. A m\u00e1sik k\u00e9t futamban m\u00e1sodik helyeket futottunk nagyon szoros befut\u00f3kkal. N\u00e9met bar\u00e1taink \u2013 Eurolink viszont er\u0151sen bekezdtek egy 1-2-1-el. Nagyon nem stimmelt az \u00e1ll\u00edt\u00e1s, m\u00e1snapra \u00faj forestagot is csin\u00e1ltunk.<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

M\u00e1sodik nap, nulla sz\u00e9l. Ez m\u00e9g gyorsan eltelt, mindig van mit szerelni, fejleszteni egy skiffen.<\/p>\n

Harmadik napon sem volt szerencs\u00e9nk a sz\u00e9llel, \u00edgy tov\u00e1bbra is azonos ponttal a harmadik helyen v\u00e1rakoztunk egyre t\u00fcrelmetlenebb\u00fcl.<\/p>\n

Negyedik napon korai kel\u00e9s v\u00e1rt r\u00e1nk. Kellett a futam, \u00edgy a reggeli szelet nem hagyhattuk ki. H\u00e1rom futamot csin\u00e1ltunk v\u00e9gig nagy riggel, annak is a fels\u0151 hat\u00e1r\u00e1n. Szeretj\u00fck az ilyen kond\u00edci\u00f3kat, gyorsak vagyunk benne. 3-1-3 helyeken futottunk. A harmadik futamban siker\u00fclt vezet\u0151 helyr\u0151l felborulnunk, ami bosszant\u00f3 volt. D\u00e1nok mentek nagyot, el\u00e9nk is ugrottak. Maradtunk a harmadik helyen, de az els\u0151 csak h\u00e1rom pontra volt. Sz\u00e1molgattunk, ett\u00fcnk egy szendvicset \u00e9s kezdt\u00fck a tavat a hegyeket \u00e9s a felh\u0151ket f\u00fcrk\u00e9szni, hiszen megj\u00f6tt a d\u00e9lut\u00e1ni termik \u00e9s m\u00e9g k\u00e9t futam v\u00e1rt r\u00e1nk. S\u00fct\u00f6tt a nap egyre er\u0151s\u00f6d\u00f6tt a termik, de \u00e9szakra \u00e9s nyugatra felh\u0151s volt az \u00e9g. Amikor be\u00faszott egy felh\u0151 a t\u00f3 f\u00f6l\u00e9 azonnal gyeng\u00fclt a sz\u00e9l. Pont hat\u00e1ron volt a k\u00e9t rigg k\u00f6z\u00f6tt. (18as skiffnek k\u00e9t komplett riggje \u2013 \u00e1rboc \u00e9s vitorl\u00e1zat – van, egy er\u0151s, egy gyenge sz\u00e9lre) Elkezd\u0151d\u00f6tt a szok\u00e1sos varia. Mi kiv\u00e1rtunk am\u00edg sz\u00e9p lassan az eg\u00e9sz mez\u0151ny \u00e1tszerelt kis riggre. Vissza\u00f6lt\u00f6zt\u00fcnk \u00e9s k\u00f6zben egyre biztosabbak voltunk abban, hogy maradunk a nagy riggel, j\u00f3 nehezek vagyunk \u00e9s k\u00fcl\u00f6nben is kock\u00e1ztatni kell a gy\u0151zelem\u00e9rt. V\u00e9g\u00fcl a Magic Marine v\u00e1llalta be rajtunk k\u00edv\u00fcl a nagy rigget. K\u00e9t kem\u00e9ny futam k\u00f6vetkezett, kreutzban jobb volt a kis rigg de b\u0151sz\u00e9lben fizetett a nagy. Az els\u0151 futamot v\u00e9gigvezett\u00fck, beh\u00faztuk. A m\u00e1sodik futam utols\u00f3 k\u00f6r\u00e9re \u00e9rkeztek meg a felh\u0151k, addig k\u00fczd\u00f6tt\u00fcnk rendesen, de azt is megnyert\u00fck! Eurolinknek az els\u0151 futamban \u00f6sszecsuklott az \u00e1rboca \u2013 \u0151k sajnos kiestek mindk\u00e9t futamb\u00f3l \u00e9s az EB c\u00edm\u00e9rt foly\u00f3 k\u00fczdelemb\u0151l \u2013 nagyon sajn\u00e1ltuk \u0151ket. A nap v\u00e9g\u00e9re els\u0151 helyen \u00e1lltunk 4 ponttal a m\u00e1sodik d\u00e1nok el\u0151tt \u00e9s 14-el a harmadik el\u0151tt, de m\u00e9g nem volt v\u00e9ge.<\/p>\n

\u00d6t\u00f6dik \u2013 utols\u00f3 nap \u2013 megint kor\u00e1n kezd\u0151d\u00f6tt, nem volt j\u00f3 az el\u0151rejelz\u00e9s. A reggeli sz\u00e9lben bizakodott a rendez\u0151, de nem \u00e9rkezett meg. Kilenct\u0151l hossz\u00fa v\u00e1rakoz\u00e1sba kezdt\u00fcnk, v\u00e9g\u00fcl az utols\u00f3 lehets\u00e9ges kimenetel el\u0151tt negyed \u00f3r\u00e1val, kett\u0151kor v\u00edzre sz\u00f3l\u00edtottak. K\u00e9t gyengeszeles futam v\u00e1rt r\u00e1nk, ami nem az er\u0151ss\u00e9g\u00fcnk. D\u00e1nok er\u0151sen kezdtek m\u00e1sodik helyen futottak be, mi negyediknek.<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

Utols\u00f3 futamra egy\u00e9rtelm\u0171 volt a taktika: elvinni a d\u00e1nokat Keny\u00e1ba. Rajtn\u00e1l el is kezd\u0151d\u00f6tt a kakaskod\u00e1s, amib\u0151l mi j\u00f6tt\u00fcnk ki j\u00f3l, \u0151k visszamentek korai rajt miatt. Innen m\u00e1r nem tudtak felkapaszkodni, mi pedig a harmadik helyen futottunk be. Ezzel megnyert\u00fck a EB-t!!!! M\u00e1sodik helyen a D\u00e1nok \u2013 Original Chia v\u00e9gzett. Harmadik hely\u00e9rt h\u00e1rom haj\u00f3 versengett az utols\u00f3 napon, k\u00f6z\u00fcl\u00fck a n\u00e9met Magic Marine lett a legjobb.<\/p>\n

Nagyon boldogok vagyunk, ezzel az eredm\u00e9nnyel \u00fajra feltankoltuk magunkat p\u00e1r neh\u00e9z \u00e9vre. \uf04a K\u00f6vetkez\u0151 verseny \u00f6sszel \u2013 az utols\u00f3 Eur\u00f3pai GP Angli\u00e1ban Poole-ban ker\u00fcl megrendez\u00e9sre. Rem\u00e9lj\u00fck onnan a GP \u00f6sszetett gy\u0151zelemmel t\u00e9r\u00fcnk haza!<\/p>\n

K\u00f6sz\u00f6nttel a t\u00e1mogat\u00f3inknak: be light! O\u2019neill<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

be light! 18ft skiff team Engedj\u00e9tek meg, hogy picit kor\u00e1bbr\u00f3l kezdjem a besz\u00e1mol\u00f3t. 2010-ben Malcesine-ben a legjobb eur\u00f3paik\u00e9nt nyert\u00fcnk – a mindig ny\u00edlt – EB-n. \u00c9rezt\u00fck, hogy minden nagyon \u00f6sszej\u00f6tt. A r\u00e9gi haj\u00f3nkb\u00f3l \u00e9s magunkb\u00f3l is 120%-ot hoztunk ki. 2011-ben azt\u00e1n Majth\u00e9nyi Matyi kisz\u00e1ll\u00e1s\u00e1val sz\u00e9tesett a csapat. Sz\u00e9pfy Zsombi \u00e9s j\u00f3magam nem akartuk abbahagyni, t\u00fals\u00e1gosan […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":6221,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1762,1804],"tags":[2225,1483,1181],"sailing_author":"Ujhelyi-G\u00e1sp\u00e1r Mikl\u00f3s, N\u00e9met Botond, Sz\u00e9pfy Zsombor","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/165"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=165"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/165\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/6221"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=165"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=165"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=165"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}